Szerző Téma: Yaris HSD  (Megtekintve 329326 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Yaris HSD
« Válasz #435 Dátum: 2012.09.14 16:17:19 »
Lehet hogy a biztonság kedvéért van egy polcon, de az is lehet hogy nincs, mert csak ott állna...
Nincs rá igény. De ettől még ne mondjuk, hogy nem létezik! Rendelhető, beszerezhető, elérhető!
Igénytől függetlenül minden márkaszerviznek tartania kellene a gépkönyv által elsődlegesen ajánlott olajból.  Amennyiben ritkábban kérik tartsanak 1-2 olajcserére valót, aztán ahogy fogy pótolják (5 év szavatosságuk van!). Egy olajcserénél ne keljen már megvárni, amíg megrendelik hozzá a gyári olajat. Beviszed az autót elmondod, hogy a gépkönyv által elsődlegesen előírt olajat kérsz, majd mehetsz vissza 3 nap múlva, nem életszerű.
Azt egyetlen szervizes sem állította, hogy nincs Toyota 0W20, csak azt mondták náluk nincs. Te vagy a második, aki azt mondta rendel.  :flowers:

Szerintem a Toyota pont nem marketinges karbantartási előírást ad ki a 15000 km/1 éves olajcsere periódussal.
Igen.  A gyári ajánlás megengedi ásványi olajok alkalmazását. Amennyiben a szerviz egy 6 hónapja gyártott 10W40 olajat önt a motorba, akkor semmiképpen nem lehet 1 évnél hosszabb a periódus, mert még az elméleti szavatossági időből is kifut (az ásványi 2 év, a félszint 3 év, a fullszint olajok 5 év szavatossággal rendelkeznek megfelelő tárolás esetén. ). Bonyolultan ezt meg lehet fogalmazni, de nem biztos, hogy érdemes, mert a mai modern motorolajok és motorok simán bírnának először többet is az 1 év, vagy 15e km -nél, de az idő előrehaladtával és az állapot romlásával, már nem biztos. Egy rövidebb csereperiódussal és a hozzá kapcsolódó ellenőrzésekkel, átvizsgálásokkal biztosan hosszabb ideig és a nagyobb javításokat elkerülve tartható az autó működőképes állapotban.
A másik, ami miatt nem érdemes bonyolultan fogalmazni, hogy a felhasználók nagy többségét nem érdekli a technika, praktikusabb az ökölszabályok megfogalmazása, pl. 1 év, vagy ..., 7 fok alatt ... .

Ettől függetlenül az élettartam hajtóműolajat, és a tenyérnyi levegőszűrő becsült 60e km-es csereperiódusát túlzásnak  tartom.

... a konkrét dolognál maradjunk, ATF olaj is létezik Toyotás.
Igen, többféle is, csak azt nem tudom, hogy az újabb hibridekhez előírt Toyota ATF WS kapható minden márkaszervizben, vagy sem és mennyiért. Majd ha aktuális lesz megkérdezem, addig csak számba vettem az alternatív lehetőségeket.

Ismét nem teljesen értünk egyet, de nem baj, mert ettől szélesedik a látókörünk. Én pl. nagyon sokat tanulok Tőled, mindig örömmel olvasom a hozzászólásaid, csak sajnos kocka fejű mérnök vagyok. :surrender:
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.14 16:19:39 írta Agyarka »

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Yaris HSD
« Válasz #436 Dátum: 2012.09.14 17:00:10 »
Idézet
Igénytől függetlenül minden márkaszerviznek tartania kellene a gépkönyv által elsődlegesen ajánlott olajból.  Amennyiben ritkábban kérik tartsanak 1-2 olajcserére valót, aztán ahogy fogy pótolják (5 év szavatosságuk van!). Egy olajcserénél ne keljen már megvárni, amíg megrendelik hozzá a gyári olajat. Beviszed az autót elmondod, hogy a gépkönyv által elsődlegesen előírt olajat kérsz, majd mehetsz vissza 3 nap múlva, nem életszerű.
Azt egyetlen szervizes sem állította, hogy nincs Toyota 0W20, csak azt mondták náluk nincs. Te vagy a második, aki azt mondta rendel.

Olvass vissza. Azt írtad a Toyota nem forgalmaz 0W20-as olajat.
Erre én írtam, hogy forgalmaz, csak nincs minden márkakereskedésben a polcon.
Nekem van igazam, kár ezt ragozni. Bocs  ;)
A bejelentkezéskor szólsz, hogy mit szeretnél, max 2 nap alatt odarendelik. Elöbb úgyse nagyon van időpont.

Idézet
Igen.  A gyári ajánlás megengedi ásványi olajok alkalmazását. Amennyiben a szerviz egy 6 hónapja gyártott 10W40 olajat önt a motorba...
Teljesen másról beszélünk. Ha a cél az egyszerü fogalmazás lenne, akkor a hajtóműolajra sem azt írnák, hogy ellenőrizni kell, hanem azt, hogy CSERE!

Idézet
Igen, többféle is, csak azt nem tudom, hogy az újabb hibridekhez előírt Toyota ATF WS kapható minden márkaszervizben, vagy sem és mennyiért. Majd ha aktuális lesz megkérdezem, addig csak számba vettem az alternatív lehetőségeket.
Ha az való bele, akkor 100%-ig biztos lehetsz benne hogy kapható márkakereskedésen. És a kaphatót most se keverd össze azzal, hogy van raktáron mindenhol.
Xanyi

kgeza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 221
Re:Yaris HSD
« Válasz #437 Dátum: 2012.09.14 17:19:47 »
Kicsit olyan mintha Toyota benzint és Toyota ablakmosót szeretnél, nyilván adott néhány paraméter ami számít.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Yaris HSD
« Válasz #438 Dátum: 2012.09.14 17:43:28 »
Kicsit olyan mintha Toyota benzint és Toyota ablakmosót szeretnél, nyilván adott néhány paraméter ami számít.

Toyota ablakmosó létezik  [rohog]
Úgy ahogy jégkaparó és autómosó szivacs is  :lol:
Xanyi

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Yaris HSD
« Válasz #439 Dátum: 2012.09.14 18:30:13 »
OFF
Olvass vissza. Azt írtad a Toyota nem forgalmaz 0W20-as olajat.
Eddig kétféle választ kaptam márkaszerviztől Toyota 0W20 ügyében:
- kérésre rendelnek a kb. 8000Ft/l (2 éves adat)
- nincs.
ez utóbbi pontosabb lett volna úgy, hogy náluk nincs.

Teljesen másról beszélünk. Ha a cél az egyszerü fogalmazás lenne, akkor a hajtóműolajra sem azt írnák, hogy ellenőrizni kell, hanem azt, hogy CSERE!
Az automata sebességváltómű és első differenciálmű folyadék címszónál 4 év vagy 60ekm-nél ellenőrzést írnak elő, cserére nem adnak meg intervallumot. .(Ez kb. annyit ér, mint a légszűrőnél megadott 4 év vagy 60ekm,csak azt könnyebb ellenőrizni). Az előző Corollámban is ez a marketinges hatásra írt karbantartási utasítás volt.-) Az ATF WS a váltó élettartamáig kitart, egyébként meg időben cserélve a váltó is tovább bírná. :lol:
Szerintem a Toyota pont nem marketinges karbantartási előírást ad ki a 15000 km/1 éves olajcsere periódussal.
Erre leírtam, hogy ez miért lehet. Valóban másról is beszéltünk nemcsak a hajtómű olajról, de a gondolat sorrendileg meg volt, Nálad is és nálam is.

Ha az való bele, akkor 100%-ig biztos lehetsz benne hogy kapható márkakereskedésen.

Ok. Köszönöm!
Elnézést, ha néhány helyen nem teljesen egyértelműen fogalmaztam.
ON

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Yaris HSD
« Válasz #440 Dátum: 2012.09.14 19:07:13 »
Kicsit olyan mintha Toyota benzint és Toyota ablakmosót szeretnél, nyilván adott néhány paraméter ami számít.
Van Toyota kárpit tisztító, felni tisztító, bőrápoló, lámpa izzó .... és még sok minden, amik nélkül lehet élni.  :D
A Toyota ATF WS -nek azért néztem utána , mert megjelenése idején ( kb. 2004, eddig ezt sem tudtam) nem volt alternatívája, és azóta sok minden változott.

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Yaris HSD
« Válasz #441 Dátum: 2012.09.15 11:57:06 »
Sziasztok!
Ezúton szeretném megköszönni a klubnak és a Toyota Budának a lehetőséget, hogy egy hétvége erejéig kipróbálhattam egy Yaris Hybridet :)


Volt az autóval országút, város. 184 kilométert tettem meg vele, 3.9 literes fogyasztás jött ki. Valószínűleg azért ez picit kevesebb, hiszen a kereskedésben nincs benzinkút és ott néztem a fogyasztást...
Ez a fogyasztás, szerintem így is jó, mert nem fogyasztás csökkentően használtam, vagyis nem figyeltem oda (ezt egy Corolla TS után kicsit nehéz egy-két nap alatt).

Az autó kényelmes, minden kézre áll. Automata váltó ezt csak fokozza. Elég jó futómű került az autó alá, könnyen uralható az autó.
Kanyarban is magabiztosan viselkedik, sietni is lehet vele.

Miben különbözik ez egy sima Yaristól?


Ez egy Yaris HSD, ami azt jelenti, hogy nem benzin- vagy dízelmotor hajtja, hanem egy elektromos motor egy 1.5-ös benzin motorral közösen. Ha nem vezetünk sportosan, akkor városban szinte csak az elektromos motor hajt. Szinte csendben suhan az autó. Ez sok gyalogos meglepetéssel konstatálja, oda kell figyelni rájuk, mert könnyen lelépnek elénk.
A motor picit hangos, de nem vészes, talán a hangszigetelés lehetne jobb, de lehet ez csak érzéki csalódás, hiszen a csendbe lép be egy motor zaj, nem azt hallgatjuk folyamatosan.


Az autó nem olcsó, de ellenben ha sokat utazunk városban, visszahoz az árából. Jó felszereltség, garancia a hybrid hajtásra vonzóvá teheti az autót hagyományos hajtással szemben. Jelentős javítási költség felmerülhet egy kis dízel esetén is, addig a hybridek eléggé megbízható autónak számítanak.
Gázüzem sem jelent már alternatívát, mert előzetesen az autógáz ára jövőre jelentősen nőni fog.


Összességében, ez egy tökéletes városi autó. Meglepetés volt számomra a tágas utas- és csomagtér. Hátsóüléseken is kényelmesen elfér az ember. Én egy 2005-ös Corolla TS-t hajtok, a belső tér közel azonos a két autóban. A külső méretek is hasonlóak, orra kisebb a yarisnak.
Ledes nappali fény az első lámpákban, ledes a hátsó világítótest is, amelyek egész szépre sikerült. Markáns arcot kölcsönözz a nagy hűtőrács elől. Kifejezetten szépre sikerül az autó, akivel a hétvégén találkoztam, hasonlóan vélekedett. Régebben sok bírálat érte a toyotát, hogy csúnyák az autói (pl. békalámpás E11-es corolla), szerintem ez a vélemény már a múlté, ez az autó formásra sikeredett. Párom is beleszerelmesedett :) Kifejezetten előnynek könyvelhető el hölgyek körében az automataváltó. Sajnos ez lehetne elterjedtebb nálunk is, nem csak Amerikában. Nagy dugóban, kifejezetten fárasztó a kéziváltó (aki nem hiszi, próbálja ki egy bedugult autópályán 1-200 km megtenni egyes-fékben) :)

Még egyszer köszönöm a lehetőséget, egy kellemes élménnyel lettem gazdagabb :)

Yautja
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

lacke1

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 238
Re:Yaris HSD
« Válasz #442 Dátum: 2012.09.17 22:35:26 »
Hi to All ismét!!!!

Mostanában ritkábban írogattam e fórumban, de úgy érzem eljött az ideje, hogy kinyilatkozzam véleményem, ismételten felpezsdítve ezzel a fórum vérkeringését, remélem találok itt érdemi vitapartnert.
Azért el kell ismernünk, teljes értékű hibridet ennyiért még nem csinált senki, 4,5 igaz sógorom Corolla-ja kerül ennyibe.
No de azért az eheti nyílt hétvégére még ő is felkapta a fejét, szombaton megyünk is egy tesztvezetésre.
Egyenlőre előszóban csupán annyi, én baromira örültem ennek a kis új járgánynak, lévén ezzel a gépjárművel egyre közelebb kerül az átlag honpolgár számára a környezettudatos városi autózás, és emellett már komoly előnye mutatkozik dízel társaival szemben.

Sajnos jelenleg számomra csupán talány mikor mondja be az unalmast egy ilyen hibrid aku, bár kósza infók már vannak. Továbbá Usa-koknál konkrét cég is van ezen akuk cseréjére, és az elhasznált aku újrafelhasználására.....durva hogyan is fejlődik a világ.
Megfogadtam, hogy kiképzem magam hibrid ügyben, és tisztán fogok látni, jelenleg ott tartok, hogy az első 4 év Prius hozzászólásait olvasgattam, és eddig siralmas a tapasztalat, alig 4 Prius-os, és inkább a fikázók többen, emellett az első 4 év kevés ahhoz, hogy sokukkal megkedveltessék a technológiát, pedig el kell ismerni, nagyszerűt alkottak.
Ugye gondolom nem csak én olvasom a szaksajtót ezzel a kis kocsival kapcsolatban, konkrét fikázós ellenérvet már meg is fogalmaztak vele kapcsolatban, mégpedig hogy az autó 100 felett nagyon felhangosodik.
Ezt konkrétan ki is fogjuk próbálni, mivel legalább 3-an megyünk a tesztvezetésre.
Itt jut eszembe a fogyasztás, számomra most kicsit talány, miszerint több cikk is azt írja, hogy az új Plug in elektromos töltés nélkül 6,5-ös fogyasztást produkál.........Krisztusom????????
Először nem akartam hinni a dolognak, leírták, hogy az új akuk miatt a töltés csupán 1/3-át használja fel.... hát nem tudom.
Ha ez igaz, akkor ez az autó igazi zsákutca......nincs értelme a felárnak.
Visszatérve a kicsikére remélem engem is elkap a hybrid láz.... már várom.
Eddig abban reménykedtem, hogy majd egyszer használtan lehet egy ilyen Plug In-t hozni nem mondom, hogy ócsóé, de normális áron, de emberek 11Misi felett, felejtsük már el.
Már most normális áron elérhető a napelemmel történő áramtermelés..... ergo jöhet a tiszta villanyautózás, már ha elérhető lenne a technológia.
Gondolom ma azért már reálisabban látja a Toyota társadalom a dolgokat, újonnan a Prius-ozás és hibridelés igencsak drága sport, persze használtan egy megkímélt Prius II. már bárki számára elérhető.
Nem szeretném, ha itt felhorkanna néhány tehetősebb fórumtársunk, de ha lehetne kérni ne bizonygassa itt ma már senki sem, hogy 7MFt ma egy ilyen kocsiért újonnan bárki számára megfizethető.......
Bocsánat, kicsit nagyon elkalandoztam, szóval várom a hétvégi próbát, furcsa már a váltó is maga, lehet tudatlann vagyok, de ez most ugyanaz a kuplung nélküli bolygómű, vagy egy MMT, lévén az MMT-t én személy szerint utálom....
Bár lehet mások már próbálták a kicsikét, majd próbálok én is hasznos tapasztalatokat gyűjtögetni, és megpróbálok egy kis élménybeszámolót készíteni, remélem sikert arat.
« Utoljára szerkesztve: 2012.09.17 22:52:31 írta lacke1 »
Auris HSD TS 2015.12

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Yaris HSD
« Válasz #443 Dátum: 2012.09.17 23:12:47 »
Az MMT egy hagyományos kézi váltó csak a kezed helyet motorok kapcsolgatják. Ezért is... khm... sz a r.
Ellenben a HSD-kben nincs hagyományos kézi vagy autómata váltó, csak egy egyszerű-nagyszerű bolygóműves szerkezet, aminek segítségével változtatja az áttételt.
Meghibásodási lehetősége sokkal kevesebb mint a hagyományos vagy akár CVT váltóké.

Ami ezzel kapcsolatban megszokást igényel, hogy olyan mint a CVT váltók, azaz fokozatmentes. Tehát nagy gázadásra a benzinmotor felbőg, és addig tartja stabilan a magas fordulatot, amíg el nem engeded a gázt...

Az akksival kapcsolatosan röviden annyit kell tudni, hogy egy NiMh cellákból épített akkumulátor csomag, ami programozottan van töltve és merítve. Ennek köszönhetően sose merül vagy töltődik fel teljesen, tehát nem kerül olyan üzemállapotba ami káros az élettartamára nézve.
Így érték el, hogy gyakorlatilag az akksi élettartama megegyezik az autóéval.
Xanyi

kgeza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 221
Re:Yaris HSD
« Válasz #444 Dátum: 2012.09.18 10:47:01 »
Taxiként sok helyen, sok éve, sok Prius fut sokat, tehát a gyakorlatban elég jól cáfolható az ilyen félelem.
Valamilyen jellemző használatra nem jó választás a hibrid, de ez logikus és előre tudható, ott a dízel.
Ha az árat elkezdjük racionálsan mérlegelni akkor egy használt régi Swifthez jutunk, de új Yarisból is lehet a dízel vagy a kis benzines a költséghatékony válasz, ha a fenti módon reálisan felmérjük, hogy mire akarjuk.
Az MMT vállalható kompromisszum, a kézi váltó utasként idegesítőbb, városban fárasztó, CVT-s Yarist nem fizetnél ki, a hibrid meg kérdés.

Waresz

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
    • Robogóalkatrész.Hu
Re:Yaris HSD
« Válasz #445 Dátum: 2012.09.18 19:45:57 »
Tudomásom szerint Magyarországon még nem cseréltek HSD-ben akkut...

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Yaris HSD
« Válasz #446 Dátum: 2012.09.18 20:02:56 »
"a kézi váltó utasként idegesítőbb"
Miért?
Corolla 1,4 VVT-i 2005

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Yaris HSD
« Válasz #447 Dátum: 2012.09.18 20:06:40 »
Taxiként sok helyen, sok éve, sok Prius fut sokat, tehát a gyakorlatban elég jól cáfolható az ilyen félelem.
Valamilyen jellemző használatra nem jó választás a hibrid, de ez logikus és előre tudható, ott a dízel.
Ha az árat elkezdjük racionálsan mérlegelni akkor egy használt régi Swifthez jutunk, de új Yarisból is lehet a dízel vagy a kis benzines a költséghatékony válasz, ha a fenti módon reálisan felmérjük, hogy mire akarjuk.
Az MMT vállalható kompromisszum, a kézi váltó utasként idegesítőbb, városban fárasztó, CVT-s Yarist nem fizetnél ki, a hibrid meg kérdés.
Az akkuknak  az a jó, ha rendszeressen használják. A másik pedig ha rendszeresen lemeritik és feltöltik. A motorkerékpárok akksiját- mivel télen nem használják-okos töltövel így töltik meritik, töltik ujra .
Persze nem vonom kétségbe, hogy a Prius elég "okos", hogy tudja mi a jó az akksijának.

kgeza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 221
Re:Yaris HSD
« Válasz #448 Dátum: 2012.09.18 20:37:49 »
Tudomásom szerint Magyarországon még nem cseréltek HSD-ben akkut...
Esetleg, ha ütközésnél sérül.
Miért?
Mert a robot gyorsabban, kíméletesebben és többnyire jókor vált.

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Yaris HSD
« Válasz #449 Dátum: 2012.09.21 21:20:52 »
Mert a robot gyorsabban, kíméletesebben és többnyire jókor vált.

A manuális váltót is lehet kíméletesen kezelni, nem olyan bonyolult dolog. Az igaz, hogy valamivel lassabb a váltás, de annyira minimális a különbség, hogy a valós életben teljesen mindegy, semmi hátrány nem származik belőle.
Corolla 1,4 VVT-i 2005