Szerző Téma: Yaris HSD  (Megtekintve 329324 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Yaris HSD
« Válasz #300 Dátum: 2012.08.16 21:21:15 »
Szerintem is jobb minőséget sugall a szövet, de melyiket könnyebb tisztán tartani? Plusz melyik bolyhosodik ki hamarabb?
Mindkét kivitel mellett lehet érveket találni.
Hát te, ez a szövet ami a Yaris ajtaján van, biztos nem fog bolyhosodni... És két év/50.000 km után egyelőre még koszolódást sem látok rajta.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Yaris HSD
« Válasz #301 Dátum: 2012.08.16 21:21:52 »
Eljön az idő amikor  elég egy autó, de az mindenhová nagyon jó legyen.
Prius III  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:Yaris HSD
« Válasz #302 Dátum: 2012.08.16 21:28:24 »
Úgy kell ezt érteni, hogy nem egy Yaris az optimális autó, ha mondjuk heti ötször kell napi 6-8 órát autópályán vezetned a kocsidat. (Sőt, erre még a PII sem optimális, bár a Yarisnál jobb).

Heti 5x napi szűk 2 órát vezetek pályán az Avensis-szel. A PII valóban hangosabb, de csak egy nagyon kicsit, viszont egyéb dolgokban meg jobb. Ami valóban befolyásolná a komfortot az egy sofőr lenne, nem egy másik autó.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Yaris HSD
« Válasz #303 Dátum: 2012.08.16 21:40:12 »
Heti 5x napi szűk 2 órát vezetek pályán az Avensis-szel. A PII valóban hangosabb, de csak egy nagyon kicsit, viszont egyéb dolgokban meg jobb. Ami valóban befolyásolná a komfortot az egy sofőr lenne, nem egy másik autó.
Én napi 6-8 órát írtam, nem 2-t... Az ég és föld.

Meglep, amit az Avensisről írsz... Miben találod jobbnak a Priust, pályán? A tempomaton kívül mást nem nagyon tudok elképzelni, úgy, hogy Avensisünk van (szerencsére tempomatos), és vezettem Prius II-est, pályán, több mint 600 km-en át.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Yaris HSD
« Válasz #304 Dátum: 2012.08.16 21:45:46 »
Szerintem is jobb minőséget sugall a szövet, de melyiket könnyebb tisztán tartani? Plusz melyik bolyhosodik ki hamarabb?
Mindkét kivitel mellett lehet érveket találni.
A fekete szöveten minden meglátszik, pont ahová könyökölnek. Én már megkértem az utasaimat, hogy rövidujjuban ne könyököljenek oda. Elég gusztustalan lenne ha zsírtól ,bőrtől kifényesedne a szövet.

kgeza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 221
Re:Yaris HSD
« Válasz #305 Dátum: 2012.08.16 21:53:15 »
Aki heti 40 órát autópályázik az a kamionos vagy más akinek a cég adja az autót ami jellemzően nem Yaris. Nem kell ilyen példa, elég azt mondani, hogy ha valaki város helyett zömében autópályázik az jobban jár az olcsóbb dízellel.

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:Yaris HSD
« Válasz #306 Dátum: 2012.08.16 21:59:27 »
Én napi 6-8 órát írtam, nem 2-t... Az ég és föld.

Meglep, amit az Avensisről írsz... Miben találod jobbnak a Priust, pályán? A tempomaton kívül mást nem nagyon tudok elképzelni, úgy, hogy Avensisünk van (szerencsére tempomatos), és vezettem Prius II-est, pályán, több mint 600 km-en át.

Úgy, hogy be-becsúsznak hosszabb menetek is, nemigen látok különbséget a napi 2:40 (ez nem mind pálya) és a 6-8 óra között. Ugyanis napközben nem pihenek, hanem dolgozom.

Igen, az én Avensisemben nincs tempomat (valamint I-es, nem II-es), de azt lehet bele szerelni utólag is, nem erre gondoltam. Kezdjük azzal, hogy automata (még pályán is kell váltogatni néha, valamint az indulásnál és az érkezésnél tuti van országúti, városi forgalom is), aztán a magasabb üléspozíció hosszabb távon sokkal kényelmesebb, a magasabb, szellősebb utastér (elöl, mert hátul fordul a kocka) pedig kellemesebb. Számomra a két autó autópályán nagyjából ugyanazt a komfortot nyújtja, az eltérések elég aprók.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Yaris HSD
« Válasz #307 Dátum: 2012.08.16 22:00:28 »
Aki heti 40 órát autópályázik az a kamionos vagy más akinek a cég adja az autót ami jellemzően nem Yaris. Nem kell ilyen példa, elég azt mondani, hogy ha valaki város helyett zömében autópályázik az jobban jár az olcsóbb dízellel.
Eddig én is így gondoltam, de ha a hibrid még kevesebbet fogyaszt, akkor miért ne? :hmmmm:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Yaris HSD
« Válasz #308 Dátum: 2012.08.16 22:04:42 »
Igen, az én Avensisemben nincs tempomat (valamint I-es, nem II-es), de azt lehet bele szerelni utólag is, nem erre gondoltam. Kezdjük azzal, hogy automata (még pályán is kell váltogatni néha, valamint az indulásnál és az érkezésnél tuti van országúti, városi forgalom is), aztán a magasabb üléspozíció hosszabb távon sokkal kényelmesebb, a magasabb, szellősebb utastér (elöl, mert hátul fordul a kocka) pedig kellemesebb. Számomra a két autó autópályán nagyjából ugyanazt a komfortot nyújtja, az eltérések elég aprók.
Ja, hogy Avensis I... Az más, ahhoz képest simán elhiszem, hogy pályán nem jobb a Prius II-nél, sőt.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Yaris HSD
« Válasz #309 Dátum: 2012.08.16 22:05:04 »
Mikor lesz már plug in hibrid? :hmmmm: Én olyant akarok ocsoért :szemez:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Yaris HSD
« Válasz #310 Dátum: 2012.08.16 22:05:24 »
Eddig én is így gondoltam, de ha a hibrid még kevesebbet fogyaszt, akkor miért ne? :hmmmm:
Pályán nem fogyaszt kevesebbet a hibrid... Sőt. És minél gyorsabban mész, annál inkább "sőt".
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Yaris HSD
« Válasz #311 Dátum: 2012.08.16 22:09:18 »
Aki heti 40 órát autópályázik az a kamionos vagy más akinek a cég adja az autót ami jellemzően nem Yaris. Nem kell ilyen példa, elég azt mondani, hogy ha valaki város helyett zömében autópályázik az jobban jár az olcsóbb dízellel.
Most én nem csak magyarországi viszonylatban gondolkodtam... Nálunk azért tényleg elég ritka az olyan, aki nem hivatásos sofőr, és mégis rutinszerűen napi 6-8 órákat vezet autópályán. Ugyanakkor Németországban viszont ez egy hatalmas réteg.

A Yarist elsősorban nem hosszú távú utazóautónak tervezték, ez tiszta sor. De az említett Prius II tervezésénél sem volt előtérben az európai autópálya, főleg nem a német, ahol lehet szabályosan autózni mondjuk 150-160-al, gond nélkül (és a zöm ezt is teszi). Ettől függetlenül, 130-nál még simán jó egy P II a pályán is, ezt tanúsíthatom.

És nyilván nem fogsz egy Yaris III-ból sem visítva kiszállni, mondjuk 600 km autópályázás után... Hisz már egy Yaris I esetében sem teszed ezt  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Yaris HSD
« Válasz #312 Dátum: 2012.08.16 22:13:20 »
Pályán nem fogyaszt kevesebbet a hibrid... Sőt. És minél gyorsabban mész, annál inkább "sőt".
Akkor pályán elvész a hibridség előnye és majdnem olyan mint egy sima benzines? :hmmmm:

kgeza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 221
Re:Yaris HSD
« Válasz #313 Dátum: 2012.08.16 22:18:36 »
Azért Atkinson ciklus, CVT, ilyesmi, de ott már csodák nincsenek a hibridséggel.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Yaris HSD
« Válasz #314 Dátum: 2012.08.16 23:02:57 »
Idézet
Ebből még mindig nem tudom pl. a motorolaj specifikációját és a feltöltési mennyiséget. (Milyen és mennyi 0W-s olajat vigyek a bejáratás utáni olajcserére)+ a guminyomás. Egy gépészkaron végzettnek úgysem tudod megmagyarázni, hogy járatás után nem jobb a motornak az olajcsere.-)
Olaj is lesz a szervízbe, sőt ha odatelefonálsz is megmondják milyet vigyél. Emiatt nem kell egy csomó fát kivágni!
Az olajcserét nem is akarom megmagyarázni, ez mindenkinek a saját döntése.

Idézet
Szerencsére az előzőn 8 év alatt ment ki 1 izzó, de a pótizzó készletem is szeretném a kocsira szabni, ahhoz meg nincs kedvem az összesben megnézni mi van.
Próbáltál már márkaszervízbe gyári (Optifit) izzókészletet kérni? Pontosan az autódhoz való izzókat fogsz kapni a készletbe. Minden Toyotához van, szerintem már kell lennie a HSD Yarishoz is.

Idézet
Azt nem tudom, hogy a többi Yaris III-nál hol van és mennyi, de ebben az ajtóoszlopon sajnos nincs.
A kesztyűtartó mélyén van egy ábra kPa/psi ben. Még szerencse, hogy 1 BAR=100kPa, tehát 2,5 -2,6 kell bele,hogy melyik elölés melyik hátulra nem emlékszem, de előbb -utóbb megtanulom.
Á hagyjuk...  [rohog]
Xanyi