Szerző Téma: Yaris HSD  (Megtekintve 329969 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Yaris HSD
« Válasz #270 Dátum: 2012.08.16 08:51:55 »
Ez igaz mégis a tulnyomó többség a metált vállasztja, mert szebb, divatossabb és nem gondol a rosszra, sérülésre. Márkaszervizekben meg elég jól utánna tudják fényezni.
De egy régebbi használtautónál valóban nagy előny lehet a sima szin, főként a fehér  - ami kinek elöny(tudja hol kell javitgatni) , kinek hátrány (látszik)
Nem erről beszéltem.
A szilvi által említett gyöngyház fehér festés egy speckó, a metálnál szebb és drágább fajta. Ennek a hátránya, hogy utólag pontosan ugyanahhoz a csillogáshoz és közvetlen napfény által látható gyári(!) színeződéshez hasonlót szinte lehetetlen keverni. Ez egy kisebb javításnál (pontozásnál még nem is lenne probléma, de, ha egy elemet (pl. ajtót) újra kell fényezni, akkor már látványos eltérést okozhat.
Ez a probléma fennáll egy metál, vagy sima fényezés esetén is, de ott kisebb mértékben, ugyanis utóbbi kettőnél max árnyalatbeli eltérés lehet. A gyöngyháznál ezzel ellentétben színezettség eltérés is lehet.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Yaris HSD
« Válasz #271 Dátum: 2012.08.16 09:00:42 »
Most se lettem okosabb.  :D Őszntén szólva pont emiatt dolgok miatt agonizálok az autó színén. Szívem szerint, ha jól néz ki a yarison bevállalnám a türkizt. Nem szeretnék tucatszínű autót és most a legtöbben a yarist fehérben rendelik (bocsi azoktól, aki fehéret vettek :1eye:). A veszprémieknek van ilyen színű autója, de oda most se időm, se energiám leutazni. Tegnap este Misi mondta, hogy ha minden igaz a TMH-nál egy ilyen színű yaris van az aulában. Hátha szerencsém lesz és ott meg tudom nézni.  :innocent: :)
Persze az autó árához képest nem nagy különség a 170 ezer, ami metálfényhez nézve meg "csak" 55 ezer, de ha kérek bele ezt, meg azt, meg amazt, akkor a sok 10-20-50 ezres tételekből fél perc alatt összejön a több száz ezer. Ráadásul szoktam bejárni a belvárosba parkolni és félek, hogy a fehéren elég feltűnő lesz, ha valamilyen barom meghúz (márpedig ott ez elég sűrűn előfordul).
A vásárlást nem sietem el, mivel semmi sem kerget, viszont jelezték felém, hogy szeptembertől megy fel a yariska ára. Most próbálom lecsekkolni a dolgot, mert ha tényleg, akkor aug. 31-ig meg kell rendelnem a gyönyörűséget.
Ebben az esetben nem ajánlom a gyöngyházfehéret.
Mit szólnál egy világosabb metál színhez? Az autó hibridsége miatt nem választanék hozzá sötét árnyalatot. Itt Csabán a Toyota szalonban van egy türkisz szerű színű, nem tudom, mi a pontos neve a színnek, de ilyen kis üde, világos kékes-zöldes árnyalat. Jól áll az autó formájának. Ha Yarist vennék, sokkal inkább kérnék bele egy ülésfűtést 60.000-ért, mint a gyöngyház fényt ugyanannyiért (a metál színnel szembeni felárát veszem alapul). Ebben a kategóriában - szerintem - nincs értelme a fényezésre extra pénzeket költeni, mert használtan pont senkit nem fog érdekelni, hogy a gyöngyház fény mennyibe került anno. Egy szép metál fény teljesen korrekt hozzá, a különbözetet, meg inkább költsd valami kényelmi extrára, mint pl. az említett ülésfűtés, vagy esetleg tempomatra (ha az nincs benne alapból)  ;) 
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Yaris HSD
« Válasz #272 Dátum: 2012.08.16 09:10:19 »
Már nem azért de az E-15 höz 5 év után sincs sok utángyártott alkatrész: Én pl azzal szembesültem hogy porvédő gumi és légszűrő!!! csak gyári van.

Nem az ilyen dolgok érdekelnek, mert szinte kizárólag gyári alkatrészt használok. A gond azzal van, amiből a gyári kiegészítő nem áll a helyzet magaslatán (egyébként csomagban vásárolva kb.50e utólag 140e), azaz sok más autóhoz kapható azonos funkciójú termék jobb komfortosabb és jelentősen olcsóbb. Persze sok ügyeskezű mesterember megoldaná,de kicsit jobban elbeszélgetve rjáön az ember, hogy csak kísérleteznének az autómon, de nem tudják mibe nyúlnak bele.
Gépkönyv meg miért zavar, Ugyis garis.

Nyilván csak én vagyok kockafejű mérnök ember, aki szereti a gyk. írt használati utasítással kezdeni vmi. üzemeltetését. Egyébként nem véletlenül van törvényi kötelezettség a magyar nyelvű használati utasításra. Másképpen fogalmazva a garancia a rendeltetésszerű használatra vonatkozik amit a használati utasítás tartalmaz. Szerintem a garancia is csak egy szükséges rossz, mert a saját időm, üa.-gom megy el a szerviz látogatásokra. Az egyéb járulékos károkról (gk.kiesés, gyomorideg ... ) nem is beszélve.
Ami a használati utasitásban, -ha arra gondoltál- azért nem olyan sok ujdonság lehet, amit nem lehet elmondani x percen belül

Örülök, hogy Neked nincs sok újdonság egy Yaris HSD-ben. Nekem van, nem kevés.
Elmondani tényleg sokat el lehet mondani, a kérdés, hogy mi marad meg belőle a kedves vevő fejében.
Nagyon örülök, hogy Neked megmaradnak elsőre a hallott csereperiódusok, feltöltési mennyiségek, specifikációk, izzó típusok, abroncsnyomás, meghúzási nyomatékok. (Az E12-ben még voltak sk. elvégezhető karbantartások) Én már öregszem, inkább noteszt használok, de minek irkáljak le vmit. amiért fizettem, ráadásul nem is keveset.
 :surrender:


OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Yaris HSD
« Válasz #273 Dátum: 2012.08.16 09:10:44 »
Ebben az esetben nem ajánlom a gyöngyházfehéret.
Mit szólnál egy világosabb metál színhez? Az autó hibridsége miatt nem választanék hozzá sötét árnyalatot. Itt Csabán a Toyota szalonban van egy türkisz szerű színű, nem tudom, mi a pontos neve a színnek, de ilyen kis üde, világos kékes-zöldes árnyalat. Jól áll az autó formájának. Ha Yarist vennék, sokkal inkább kérnék bele egy ülésfűtést 60.000-ért, mint a gyöngyház fényt ugyanannyiért (a metál színnel szembeni felárát veszem alapul). Ebben a kategóriában - szerintem - nincs értelme a fényezésre extra pénzeket költeni, mert használtan pont senkit nem fog érdekelni, hogy a gyöngyház fény mennyibe került anno. Egy szép metál fény teljesen korrekt hozzá, a különbözetet, meg inkább költsd valami kényelmi extrára, mint pl. az említett ülésfűtés, vagy esetleg tempomatra (ha az nincs benne alapból)  ;)
Nem értem mire jó az ülésfűtés? A fenekem még soha nem fázott hideg kocsiban, max a lábam, térdem. Ültem ülésfűtésesben és inkább kellemetlen volt, persze elöbb ki kellett volna kapcsolni. Én 1500 Ft -ot se adnék érte.Ráadásul férfiaknak még egészségtelen is- állitólag.
Tempomat viszont bejövős, bár  vaószinű a hibrid kisautót nem nagy autópályás utazásokra
szánják, városban meg nem nagyon lehet használni.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Yaris HSD
« Válasz #274 Dátum: 2012.08.16 09:18:11 »
....

Nagyon örülök, hogy Neked megmaradnak elsőre a hallott csereperiódusok, feltöltési mennyiségek, specifikációk, izzó típusok, abroncsnyomás, meghúzási nyomatékok. (Az E12-ben még voltak sk. elvégezhető karbantartások) Én már öregszem, inkább noteszt használok, de minek irkáljak le vmit. amiért fizettem, ráadásul nem is keveset.
 :surrender:
OK értem, egy mérnök egyből a szerelgetésre gondol. Én hozzá nem nyulnék a gari alatt
(mai autón még izzót se cserélnék-5 év alatt még egy se ment ki), hogy mikor kell vinni szervizbe az meg benne van a szervizkönyvben, azt meg csak adnak ! :yes:

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Yaris HSD
« Válasz #275 Dátum: 2012.08.16 09:23:11 »
Szilvi szinproblémájára én azt mondom, hogy ha már fehér, akkor gyöngyház. A sima fehér pár évesen már csak polírozgatva jó, hiszen fekete lefolyások, stb. lesz a fényezésen. Viszont egy gyöngyház sokkal tartósabb, sokáig szép és különleges kinézetet biztosít az autónak.
Az hogy milyen javítani, had ne a tulaj gondja legyen. De pl. nálunk a festők hibátlanúl csinálták ezt a színt, míg a régi Ave pezsgőmetálja feladja a leckét... Szóval emiatt nehogymár csunya autója legyen. Mindent meg lehet javítani szépen, és egy sima fehéret is el lehet rontani!
Mindezek ellenére most divat a fehér, úgyhogy én nem azt vennék a helyében, hanem türkízt.

Idézet
Neked nem hiányzik a szabadonfutó (vagy vitorlázó) üzemmód? Amint elveszem a gázt, rögtön utánozza a motorféket, pedig sokszor jó lenne "üresben" gurulni.
A tiédből kihagyták a váltó N pozícióját?  [rohog]

Palaczk
Mindenképpen veled értenék egyet! Bakker bevezettek 99-ben egy új modell új névvel, kikiáltották kisnagynak, hogy pici, ámbár variálható, praktikus, végtelenül istenítették a középre tett távoli órát és a tologatható hátsó üléssort (megjegyzem, nekem ezek tetszenek is). Erre most kihoznak egy utódot pont azok nélkül a dolgok nélkül amitől Yaris volt a Yaris. Nesze neked következetesség!
A hátsó üléssor variálását sokmindennel lehet magyarázni (súlycsökkentés, hybrig miatt tervezték már eleve így, stb...), de valójában inkább spórolás! Hiszen a hybridnél kicsit más a padlólemez azon a részen (tank felfogatás, stb.) tehát attól még a sima Yarisba lehetett volna még mindig tologatható...
Xanyi

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Yaris HSD
« Válasz #276 Dátum: 2012.08.16 09:24:50 »
Nem értem mire jó az ülésfűtés?
Csak próbáld ki, rájössz  ;)

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Yaris HSD
« Válasz #277 Dátum: 2012.08.16 09:25:00 »
Agyarka

A szervízperiódus 15000 km vagy egy év, amelyik elöbb bekövetkezik. A többi a szervíz dolga, neked nem kell semmit nyomatékra húznod vagy feltöltened. Jah de, a szélvédőmosót, de azt töltheted addig amíg meg nem látod a betöltő nyakánál a folyadékot (csurig).
No most már tudsz mindent  ;)
Xanyi

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Yaris HSD
« Válasz #278 Dátum: 2012.08.16 09:42:51 »

gyöngyház fehér festés egy speckó, a metálnál szebb és drágább fajta. Ennek a hátránya, hogy utólag pontosan ugyanahhoz a csillogáshoz és közvetlen napfény által látható gyári(!) színeződéshez hasonlót szinte lehetetlen keverni.
Egy gyöngyházszürke Avét láttam teljesen korrektül fényezve. Ha előtte nem látom törötten, utólag nem tudtam volna megmondani, hogy hol volt javítva. Ettől még a fehér lehet más.
A tiédből kihagyták a váltó N pozícióját?  [rohog]
Nem, de felhívták rá a figyelmem (többek között a TMH-tól), hogy ne használjam menet közben.
No most már tudsz mindent  ;)
Majdnem  :clap: Ebből még mindig nem tudom pl. a motorolaj specifikációját és a feltöltési mennyiséget. (Milyen és mennyi 0W-s olajat vigyek a bejáratás utáni olajcserére)+ a guminyomás. Egy gépészkaron végzettnek úgysem tudod megmagyarázni, hogy járatás után nem jobb a motornak az olajcsere.-)

OK értem, egy mérnök egyből a szerelgetésre gondol. Én hozzá nem nyulnék a gari alatt
(mai autón még izzót se cserélnék-5 év alatt még egy se ment ki)
Szerencsére az előzőn 8 év alatt ment ki 1 izzó, de a pótizzó készletem is szeretném a kocsira szabni, ahhoz meg nincs kedvem az összesben megnézni mi van.

A tologatható hátsó üléssorért tényleg kár.
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.16 10:01:58 írta Agyarka »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Yaris HSD
« Válasz #279 Dátum: 2012.08.16 10:10:26 »
Agyarka, az az Ave nem gyöngyház, hanem metál fényű.  :flowers: Gyöngyház csak fehérben létezik a Toyotánál... :whistling:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Yaris HSD
« Válasz #280 Dátum: 2012.08.16 10:17:35 »
Agyarka!
A guminyomás a soföroldalon ajtóoszlopon rajta szokott lenni. Gondolod más mint a sima Yarisnál? :hmmmm:

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Yaris HSD
« Válasz #281 Dátum: 2012.08.16 10:56:48 »
Gyöngyház csak fehérben létezik a Toyotánál...
A gyönygyházszürke  feláras volt a metálhoz képest, tehát feltehetően nem sima metál szín.
A guminyomás a soföroldalon ajtóoszlopon rajta szokott lenni. Gondolod más mint a sima Yarisnál?
Azt nem tudom, hogy a többi Yaris III-nál hol van és mennyi, de ebben az ajtóoszlopon sajnos nincs.
A kesztyűtartó mélyén van egy ábra kPa/psi ben. Még szerencse, hogy 1 BAR=100kPa, tehát 2,5 -2,6 kell bele,hogy melyik elölés melyik hátulra nem emlékszem, de előbb -utóbb megtanulom. Azért ezt is illett volna leírni a rövid ismertetőbe. Több értelme lett volna annál a tanácsnál "Ha 30-50másodpercnél tovább kell várakoznia, állítsa le a motort" (forrás: rövid ismertető 16. old. Öko -vezetés -hogyan)
Amennyiben azt írja kapcsolja ki a hibrid rendszert még megérteném, bár akkor a klima, szellőzés, rádió is kikapcsol, illetve az utántöltés is szünetel.
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.16 11:04:38 írta Agyarka »

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re:Yaris HSD
« Válasz #282 Dátum: 2012.08.16 14:36:35 »
Hogy viselkedik a HSD  hosszu uton autópályán? Fogysztás? Uttartás autopályatempóban?

A válasz egyxerű: nem autópályára való, arra ott a fekete kilométerfaló. Fogyasztása alakul, 3.5-4.00Lit/100km közt finoman el lehet vele autózni. Ahova viszont megálmodták a városba,  ott zseniális.  :clap: :clap:

Út tartása sztem minden eddigi Yaris-t felülmúl a jobb súlyelosztás miatt ami általában a hibridekre jellemző.
Lepróbáltam egy tesztpályán a jeges utat szimulálva 40km/h-ig  nem tudtam akkora hülyeséget csinálni, hogy az elektronika ne fogta volna meg. 60nnál már keresztbe állt.


A színnel kapcsolatban az a meglátásom, hogy a Yaris gyöngyház színe,  sárgásnak tűnik a yaris sima fehérhez képest.(egymás mellé tettem őket) Eredetileg én is a gyöngyre szavaztam, de normál fehér lett belőle! :szemez:
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.16 14:52:21 írta Egükém »

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Yaris HSD
« Válasz #283 Dátum: 2012.08.16 14:47:56 »
A válasz egyxerű: nem autópályára való, arra ott a fekete kilométerfaló. Fogyasztása alakul, 3.5-4.00Lit/100km közt finoman el lehet vele autózni. Ahova viszont megálmodták a városba,  ott zseniális.  :clap: :clap:
Jó jó, de a belvárosba robogózom, nejem pedig BKV-zik, így város- autópálya aránya kiegyenlitődik. Eljön az idő amikor  elég egy autó, de az mindenhová nagyon jó legyen.
3,5-4 l azért a dieselnél is jobb ( csak országut cca 4,5l)

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re:Yaris HSD
« Válasz #284 Dátum: 2012.08.16 14:57:49 »
Városon kívül azonos tempóval, saját tapasztalat, 1.4D yaris 0.5Lit veri  hybridet  100km-enként.
Vezetési komfortban viszont a hybrid páratlan. 


(én is robesszal nyomom)  :clap:
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.16 15:05:18 írta Egükém »