Én azt vettem észre, hogy amikor elindul a telitanktól, akkor két ki szakasz kivételével úgy lehet számolni, hogy egy rovátka kb. 30 km-re elég. A két kivétel fél tank előtt, illetve negyedtank környékén van. Az elsőnél egy kicsit több kell, mint 30 km, a második előbb lassan megy, aztán gyorsan behozza. A sárga lámpa nekem másfél rovátkával az R előtt szokott kigyulladni.
Mennyiség. A sárga lámpánál kb 48,5 - 49 liter fogyott el, féltanknál kb. 31,5-32, tehát nagyjából lehet úgy számolni, - nem feledve, hogy nekem az összátlagom 7,8-7,9 között mozog - hogy kb. 2,5 liter egy beosztás. A mutató mozgása viszont relatíve hektikus sokszor van az, hogy egy ideig semmi, aztán 10-15 km alatt gyorsan odébb megy majd másfél rovátkányit. Tapasztalatom szerint fogyás szempontjából sajnos az a mérvadó, ahova gyorsan érkezik.
Nullázni általában akkor szokta magát, ha hirtelen nagy különbséget észlel a tankban lévő üzemanyag magasságában: tehát ha tankolsz, vagy ferdén állva parkolsz le (két kerékkel járdára, kisebb gödörbe, meredek úton. De nullázott már nekem menet közben (azaz járó motorral) sík úton is...
Tehát ha azt akarod tudni, hogy kb. mennyi van a tankban, akkor az a legjobb módszer, ha kitanulod előbb azt, hogy egyes mutatóállásokhoz mennyi benzin tartozik (én azt szoktam, hogy nemcsak a tankolási adatokat írom fel magamnak, hanem azt is, hogy hol állt a mutató közvetlen tankolás előtt), majd menet közben rendszeresen nézed, és egyúttal számolgatod az átlagfogyit is. Így egyrészt hagyatkozol a meglehetősen és rapszodikusan pontatlan bc adatra, másrészt a benzinóraállás/megtett km hányadosból is számolod, s a kettő együtt azért megnyugtató közelítéssel kiadja a helyes számot.
Csak a nézőpontot szélesítendő: a Yaris II-ben amikor már csak az utolsó téglácska marad a benzintszintjelző műszernél, akkor 4-4,5 liter van benne, azaz ha akkor kezdek el számolgatni, hogy hol lesz fajlagosan a legolcsóbb tankolni, akkor már késő, mert 50 km-en belül ezt meg kell tenni, a COV-val mentem már 160 km-t is folyamatosan égő sárga lámpa mellett.