Megéri-e a diesel vs benzines ?
Hát az attól függ , hogy nézzük ...
Évi x km fölött biztosan - ez idáig rendben van . És mivel a diesel fogyasztása jóval kisebb a benzinesénél , nomeg az üzemanyag is olcsóbb , ezért ha hozzászámoljuk (márpedig hozzá kell számolni) az újra-eladáskor szintén besöpörhető magasabb árat , akkor azért nem is kell hozzá olyan sok kilométer évente . Persze mindez attól is függ , hogy mennyi idő után adja el az ember újra a gépet .
Van még egy kézzelfogható előny : lényegesen könnyebb is használtan eladni bármit , ami dízel . Kvázi magától viszik . Azért ez sem mindegy
...
És akkor ott vannak még a napi örömök is : a hármassal kezdődő fogyasztások , ami akkor is klassz feeling , ha éves szinten nem is éri még meg az autó
... Meg persze a másik nagy előny : a nyomatékból autózás lehetősége , ami fölöslegessé teszi a motor- és pénztárca-gyilkoló visszakapcsolgatást
! Persze , persze , "a motor azért van , hogy pörögjön" :roll: ... De
minek , ha van dinamika enélkül is :wink: ? És hát persze bírja a pörgetést , rendben van , bírnia kell neki - de biztos , hogy egy rendszeresen 5-6000-es tartományokba tekert motor kevésbé lesz hosszú élettartamú , korábban kell majd javítani benne ezt-azt , és addig is többet fogyaszt :idea: ! A dízellel pedig mindez szükségtelen , mert az képes 60-ról 100-ra negyedikben , vagy éppen 80-ról 120-ra ötödikben is olyan gyorsulásokat produkálni , amihez a benzinest minimum hármasba kell ***ni (érdemes ilyenkor nézni a pillanatnyi fogyasztás-kijelzőt :shock: ) , aztán padlógázzal kergetni bele a leszabályozóba :roll: ... Vannak , akik ezt "sportos vezetés"nek hívják - nos , szerintem csak stressz :wink: - nekem a "sportos vezetés" azt jelenti , hogy intenzíven gyorsítok az autóval - és ha ezt meg lehet csinálni
visszakapcsolás nélkül is , az mindenképpen jobb
Ja , és még valami . Gyakran elhangzik érvként , hogy "a dízelhez drágább az alkatrész" ... Milyen alkatrész ? Mondjuk egy szélvédő :wink: ? ... Viccet félretéve : a dízelhez csak az a néhány , specifikus alkatrész drágább , ami más , mint a benzines modellekben .