Szavazás

Mennyire vagy hypermiller?

Azért van hogy egyen.
7 (9%)
Hónap végén már odafigyelek.
0 (0%)
A forgalom tempóját követem, de figyelek a fogyasztásra is.
52 (66.7%)
Az átlagnál jobban odafigyelek, mert hosszú távon a kevés is sok.
14 (17.9%)
Klíma kikapcsolva, tükör behajtva, virsli gumikon gurulva, csak a fogyasztást figyelem.
5 (6.4%)

Összes szavazó: 78

Szerző Téma: Vitatkozzunk a fogyasztásról  (Megtekintve 602227 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Michele

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 256
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2715 Dátum: 2017.05.06 17:23:19 »
Hmmm érdekes észre vételek... :)
Én mindig agyig tankolom, tehát amíg a csőben nem látom a benzint.
A BC meg nálam csal 2 decit,tehát ha 4,0 ír akkor 4,2 kell tankolni.
Nem tudom másnál is igy van e...

Esetleg üzemanyag típusnál változik e a fogyasztás?
Tehát 100-as benzinből kevesebb fogy e?
Spritmonitor nézegetem ott látszik, de hogy nálunk mi a tapasztalat vele?

Tapatalk 2-vel küldve az én XT1572-ről
« Utoljára szerkesztve: 2017.05.06 17:26:01 írta Michele »

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2716 Dátum: 2017.05.06 17:41:16 »
Az oktánszám növelése nem hat a fogyasztásra. A prémium benzin kevesebb etalont tartalmaz, azaz magasabb az energia tartalma. Nálam a Max Motion 95 ből kb. annyival fogyaszt kevesebbet amennyivel drágább (2-4 dl/ 100km).

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2717 Dátum: 2017.05.06 18:09:08 »
.... és tegyük hozzá, hogy Szegedtől Győr felé a szintkülönbség is emelkedő tendenciát mutat...
Mennyi a szintkülönbség 3-5 m? [rohog]
1m/100km??? :hmmmm:

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2718 Dátum: 2017.05.06 18:39:28 »
Mennyi a szintkülönbség 3-5 m? [rohog]
1m/100km??? :hmmmm:

Kerek 44 m azaz 3-5 méter kolléga úr!  Nézz csak utána, én megtettem! 
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2719 Dátum: 2017.05.06 19:02:40 »
Az oktánszám növelése nem hat a fogyasztásra. A prémium benzin kevesebb etalont tartalmaz, azaz magasabb az energia tartalma. Nálam a Max Motion 95 ből kb. annyival fogyaszt kevesebbet amennyivel drágább (2-4 dl/ 100km).

én egész télen 98-ast tankoltam. semmi értelme, legalábbis ami a fogyasztást illeti, én az extra adalékok miatt szoktam néha télen a kocsikba néhány tanknyi drága naftát tankolni

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 907
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2720 Dátum: 2017.05.06 22:14:16 »
Tegnap, (ha jol értettem 😳) a belga TVben arról beszéltek, hogy a kutaknál 15 oC-ra vannak kalibrálva a szerkezetek, és eltérések adódhatnak abból, ha jelentősebben eltér az üzemanyag hőmérséklete.... de állítólag ez csak tankolasonként max 70 cent.

A mai fogyasztás meg, 111 km-en 5,2 liter/100 km, két személlyel és "jelentősebb" (44 mnél azért több) szintkülönbségekkel. (Lille-Brüsszel, csak a referencia miatt)

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2721 Dátum: 2017.05.06 23:10:24 »
Nem tudtam komolyan írtad-e vagy a szél hatását akartad vele elbagatellizálni:) A szél pályatempónál sokat számít akár 10%-ot is, az emelkedő ekkora sebességnél nem olyan erős hatású mint kisebb tempónál.
Pályán számolhatunk vagy 5%-os lejtővel a sebességtartáshoz, 10%nál 440m, 5-nél durván 1 km-nyi utat jelent, ami nem sok (vagyis sok csak nem ekkora távon). München már 524 méteren van... valóban a hegyi benzin is messzebbre juttat :)
Ha már matek akkor valamivel 1% feletti lejtő kell hogy ne álljon meg egy kocsi, ami azt jelenti hogy a Kékesről közel 100km-t lehetne gurulni, de 50km-t már használható tempóval.
Csak az érdekesség kedvéért a vasút súrlódása egy nagyságrenddel kisebb, tehát 500 km-re is lehetne gurulni, szégyen hogy Európán belül árban sem tud versenyképes lenni a nem éppen környezetbarát repülővel, de még a csalagúton a komppal sem.

A 98-as benzinben nem tudom több-e az adalék, de néha a kevesebb a több, mert mostanában a 95-ös szeret "megromlani".

Kerek 44 m azaz 3-5 méter kolléga úr!  Nézz csak utána, én megtettem! 

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2722 Dátum: 2017.05.07 08:42:54 »
Nem tudtam komolyan írtad-e vagy a szél hatását akartad vele elbagatellizálni:) A szél pályatempónál sokat számít akár 10%-ot is, az emelkedő ekkora sebességnél nem olyan erős hatású mint kisebb tempónál.
Pályán számolhatunk vagy 5%-os lejtővel a sebességtartáshoz, 10%nál 440m, 5-nél durván 1 km-nyi utat jelent, ami nem sok (vagyis sok csak nem ekkora távon). München már 524 méteren van... valóban a hegyi benzin is messzebbre juttat :)
Ha már matek akkor valamivel 1% feletti lejtő kell hogy ne álljon meg egy kocsi, ami azt jelenti hogy a Kékesről közel 100km-t lehetne gurulni, de 50km-t már használható tempóval.
Csak az érdekesség kedvéért a vasút súrlódása egy nagyságrenddel kisebb, tehát 500 km-re is lehetne gurulni, szégyen hogy Európán belül árban sem tud versenyképes lenni a nem éppen környezetbarát repülővel, de még a csalagúton a komppal sem.

A 98-as benzinben nem tudom több-e az adalék, de néha a kevesebb a több, mert mostanában a 95-ös szeret "megromlani".

Komolyan hát, de alapjában véve ezt a posztot nem Neked, hanem OldPiet-nek, aki a  [rohog] számjlival illette azon posztomat, ahol felhívtam a figyelmet, hogy a lejtőn felfele való haladás többletüzemanyaggal jár.
Ugyanis teljesen mindegy, hogy mekkora távolságon van az a lejtő.  Lefele mindig könnyebb.  És a Győr-Szeged viszonylatban nem az általa írt tengerszint feletti magasságkülönbség van, hanem amit én írtam.

Összefoglalva én veled értek egyet ebben a kérdésben.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2723 Dátum: 2017.05.07 09:52:54 »
Kerek 44 m azaz 3-5 méter kolléga úr!  Nézz csak utána, én megtettem!
Biztos igazad van (nem néztem meg, csak gondoltam  a Duna ill. a Tisza szintje között meg lejtésük nem lehet valami nagy). De tök mindegy 44m is bagatel, a kertemben több mint 15m szintkülönbség van!)

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2724 Dátum: 2017.05.07 10:01:11 »
Komolyan hát, de alapjában véve ezt a posztot nem Neked, hanem OldPiet-nek, aki a  [rohog] számjlival illette azon posztomat, ahol felhívtam a figyelmet, hogy a lejtőn felfele való haladás többletüzemanyaggal jár.
Ugyanis teljesen mindegy, hogy mekkora távolságon van az a lejtő.  Lefele mindig könnyebb.  És a Győr-Szeged viszonylatban nem az általa írt tengerszint feletti magasságkülönbség van, hanem amit én írtam.

Összefoglalva én veled értek egyet ebben a kérdésben.
Vagy rossz szmájlit tettem oda, vagy nem úgy értelmezted.
Remélem egyetértesz hogy 300km-en 44m elhanyagolható.
Viszont nagy a különbség ha felfelé  vagy lefelé mész egy dombon: lefelé mondjuk 4 l alatt van, felfelé pedig simán 8 l felett is lehet (nálam a dieselnél) és sajnos az eredő nem 0 ( a sík terepen elért fogyihoz képest).

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2725 Dátum: 2017.05.07 11:58:48 »
Biztos igazad van (nem néztem meg, csak gondoltam  a Duna ill. a Tisza szintje között meg lejtésük nem lehet valami nagy). De tök mindegy 44m is bagatel, a kertemben több mint 15m szintkülönbség van!)

Biztosan nagybirtokos vagyol! ::)
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2726 Dátum: 2017.05.07 12:01:38 »
Komolyan hát, de alapjában véve ezt a posztot nem Neked, hanem OldPiet-nek, aki a  [rohog] számjlival illette azon posztomat, ahol felhívtam a figyelmet, hogy a lejtőn felfele való haladás többletüzemanyaggal jár.
Ugyanis teljesen mindegy, hogy mekkora távolságon van az a lejtő.  Lefele mindig könnyebb.  És a Győr-Szeged viszonylatban nem az általa írt tengerszint feletti magasságkülönbség van, hanem amit én írtam.

Összefoglalva én veled értek egyet ebben a kérdésben.

Főni!!

Szori de a lejtő az lefele mene ↓, az emelkedő kér + enerdzsit, mer' a direksön az ↑ mutat . Nemm...? :flowers: :hug:
« Utoljára szerkesztve: 2017.05.07 12:06:44 írta micila »
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2727 Dátum: 2017.05.07 15:29:02 »
Biztosan nagybirtokos vagyol! ::)
Á csak lejtős a telek [rohog]

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2728 Dátum: 2017.05.07 18:06:50 »
Főni!!

Szori de a lejtő az lefele mene ↓, az emelkedő kér + enerdzsit, mer' a direksön az ↑ mutat . Nemm...? :flowers: :hug:


Abszolút igazad van, a lejtő lejt, az emelkedő meg emelkedik.  A sör meg megmelexik, ha hagyod. :)
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2729 Dátum: 2017.05.07 20:15:18 »
Az oktánszám növelése nem hat a fogyasztásra. A prémium benzin kevesebb etalont tartalmaz, azaz magasabb az energia tartalma. Nálam a Max Motion 95 ből kb. annyival fogyaszt kevesebbet amennyivel drágább (2-4 dl/ 100km).

Az első mondatba foglalt témában eltérő véleményt formálnak a petrolkémia művelői. Egy bizonyosnak látszik, hogy minél magasabb az oktánszáma a motorhajtó anyagnak (aminek hatását a motor üzemet szabályozó elektronika képes megfelelően kezelni), annak kedvező hatása van a hajtóanyag felhasználásra, a motor élettartamára, az égéstermék összetételére,... !
Linkelhetnék néhány a témát fejtegető munkát, de csak ezt szúrom ide, nehogy fejfájást kapjon valaki, ha mélyen beleszagol a témába. 56-tól röviden összefoglalva!!

+ adalékként konkrét vizsgálati lapok : 1,  2,
és még egy annak, aki nem hátrál meg az olvasás elől
« Utoljára szerkesztve: 2017.05.07 20:20:33 írta micila »
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu