Nem tudtam komolyan írtad-e vagy a szél hatását akartad vele elbagatellizálni:) A szél pályatempónál sokat számít akár 10%-ot is, az emelkedő ekkora sebességnél nem olyan erős hatású mint kisebb tempónál.
Pályán számolhatunk vagy 5%-os lejtővel a sebességtartáshoz, 10%nál 440m, 5-nél durván 1 km-nyi utat jelent, ami nem sok (vagyis sok csak nem ekkora távon). München már 524 méteren van... valóban a hegyi benzin is messzebbre juttat
Ha már matek akkor valamivel 1% feletti lejtő kell hogy ne álljon meg egy kocsi, ami azt jelenti hogy a Kékesről közel 100km-t lehetne gurulni, de 50km-t már használható tempóval.
Csak az érdekesség kedvéért a vasút súrlódása egy nagyságrenddel kisebb, tehát 500 km-re is lehetne gurulni, szégyen hogy Európán belül árban sem tud versenyképes lenni a nem éppen környezetbarát repülővel, de még a csalagúton a komppal sem.
A 98-as benzinben nem tudom több-e az adalék, de néha a kevesebb a több, mert mostanában a 95-ös szeret "megromlani".
Kerek 44 m azaz 3-5 méter kolléga úr! Nézz csak utána, én megtettem!