Szavazás

Mennyire vagy hypermiller?

Azért van hogy egyen.
7 (9%)
Hónap végén már odafigyelek.
0 (0%)
A forgalom tempóját követem, de figyelek a fogyasztásra is.
52 (66.7%)
Az átlagnál jobban odafigyelek, mert hosszú távon a kevés is sok.
14 (17.9%)
Klíma kikapcsolva, tükör behajtva, virsli gumikon gurulva, csak a fogyasztást figyelem.
5 (6.4%)

Összes szavazó: 78

Szerző Téma: Vitatkozzunk a fogyasztásról  (Megtekintve 602146 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2670 Dátum: 2017.04.28 20:06:46 »
Na meg volt a tankolás ... :cry:
Már nem is olyan jó az átlag ...
Lehet a múltkor valamit rosszul számoltam ki a Google maps alapján ...
Vagy egyszerűen csalnak a kútnál... :censored:

ne sírjál, jó az :)

Michele

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 256
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2671 Dátum: 2017.04.28 20:12:00 »
Nos a BC alapján nem is számítottunk sokkal jobbra :(
Lassan jönnek a melegek, még van lehetőség :)
Találkoztam egy priuszossal, be is indította nekem, mondja mindjárt beindul a motor és tényleg egy 10 mp. késleltetéssel beröffent. Ez akkor a fűtés/hűtés hatása lehet? Olyan nagy szükség egyikre sem volt...

Nálam viszont beért a kemény hajtás gyümölcse: 3,5l ami -bár még nincs hitelesítve- nagyjából rekordnak számít (egy tankolást kivéve).
Volt benne jó pár araszolás, de teljesen tiszta út is.
Kicsit már aszkétának éreztem (a lámpát is alig égettem, ötödikben is kínoztam - pedig egyik sem szokásom), túl sokat már nem tudtam volna megfogni...
A motor azért indul be mert üzem meleg kell legyen .
Különben ha hajtani akarod nem fog menni mert hideg , önvédelemből  ;)

Nincs a Yarisban részecske szűrő ?
Mert ha így fogsz tötyörögni el fog dugulni  ;)

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2672 Dátum: 2017.04.28 23:12:54 »
Ha a kocsi áll még az indítást követő 10. mp-ben akkor hirtelen miért lesz sürgős bemelegíteni? Nem ér rá menet közben? Vagy akkor miért nem indul azonnal, hogy mielőbb bemelegedjen? Érezteti velünk, hogy saját akarata van  ???
Amúgy te is közel vagy a bűvös 100g/km-hez az befogható nem?

EGR van, az hajlamos a dugulásra, viszont hajtással nem lehet kiégetni, mert nagy gáznál nincs kipufogógáz visszavezetés.
Ha elöl vagyok a lámpánál  -mondjuk a belsőben és még sokan is vannak- szoktam csinálni dinamikus indulást, beleforgatva akár a pirosba is ami nálam 2000-nél kezdődik :excl: De többnyire nem sikerül követniük, úgyhogy a 3.at már nem is forgatom szét...pedig nem valami AMG-s launch control üzemmódra kell gondolni  [rohog]

Nagyon remélem hogy ez a 3,5 annyi (ez akkor derül ki, ha elalszik az első szintjelző kocka) mert megdolgoztam érte, a spórolás ezen szintjét is már erőltetni kell, a hipermiler fazonok meg benzinessel csinálnak ennyit...
Azt nem tudom még hogy vérszemet kapok és még többet akarok kihozni, vagy ezt az utolsó 5%-ot hagyom a francba és kicsit lazábban, kényelmesebben, vagányabban :D tolom.



A motor azért indul be mert üzem meleg kell legyen .
Különben ha hajtani akarod nem fog menni mert hideg , önvédelemből  ;)

Nincs a Yarisban részecske szűrő ?
Mert ha így fogsz tötyörögni el fog dugulni  ;)


Michele

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 256
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2673 Dátum: 2017.04.28 23:28:49 »
Ha a kocsi áll még az indítást követő 10. mp-ben akkor hirtelen miért lesz sürgős bemelegíteni? Nem ér rá menet közben? Vagy akkor miért nem indul azonnal, hogy mielőbb bemelegedjen? Érezteti velünk, hogy saját akarata van  ???
Amúgy te is közel vagy a bűvös 100g/km-hez az befogható nem?

EGR van, az hajlamos a dugulásra, viszont hajtással nem lehet kiégetni, mert nagy gáznál nincs kipufogógáz visszavezetés.
Ha elöl vagyok a lámpánál  -mondjuk a belsőben és még sokan is vannak- szoktam csinálni dinamikus indulást, beleforgatva akár a pirosba is ami nálam 2000-nél kezdődik :excl: De többnyire nem sikerül követniük, úgyhogy a 3.at már nem is forgatom szét...pedig nem valami AMG-s launch control üzemmódra kell gondolni  [rohog]

Nagyon remélem hogy ez a 3,5 annyi (ez akkor derül ki, ha elalszik az első szintjelző kocka) mert megdolgoztam érte, a spórolás ezen szintjét is már erőltetni kell, a hipermiler fazonok meg benzinessel csinálnak ennyit...
Azt nem tudom még hogy vérszemet kapok és még többet akarok kihozni, vagy ezt az utolsó 5%-ot hagyom a francba és kicsit lazábban, kényelmesebben, vagányabban :D tolom.
Szóval nincs részecskeszűrő. :)
Mázlista.

Hybrid muszáj üzemi hőfokra melegítsük. Te sem hajtod az autót hideg motorral.
Ha meg meg próbálod ki játszani, nem fog menni. Ugyanis hiába nyomsz padló gázt, nem megy annyira mint meleg motorral.
Ő vigyázz a hülye vezetők helyett is.
Ugyanis ha meleg motorral padlóig nyomod a pedált, forog a motor 5000 felett.
Most gondold át mennyire lenne hasznos ez a fordulat és terhelés a hideg motornak. ;)

Tapatalk 2-vel küldve az én XT1572-ről


Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 907
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2674 Dátum: 2017.04.29 08:53:41 »
Michele, ezek a fogyasztási adatok milyen terhelés mellettiek? Csak a vezetővel, vagy utassal, cuccokkal is?

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2675 Dátum: 2017.04.29 13:26:23 »
Jó öreg a kocsi azért nincs benne szűrő, szóval ez a része nem akkora mázli.
Ha 15 km pályán ki lehet égetni akkor az is menne, ha nem akkor sűrűbben kellene távolabbi ismerősöket zaklatni :)
A korom nem a tojással a pedál felett keletkezik, a dizelek akkor kormolnak, ha odalépnek.
Aki azért tapossa, hogy vigyázzon a szűrőre az szvsz tévúton jár.
Egy-egy városi kigyorsítástól nem fog kiégni viszont jól teleküldi korommal.

Értem hogy tök jó ha meleg a motor, de pont egy priustól nem vártam hogy álló helyzetben áll neki melegíteni, vagy amíg lecsorgok pl. egy parkolóházból, kigurulok egy labirintus-szerű tesco parkolóból, vagy a vékony kis fekvőrendőrös utcákból.
Én- ha lehet- nyomnék egy EV-t amíg nem tudok elérni valami értékelhető sebességet, amikor már indokolt hogy pöfögjön.

Szóval nincs részecskeszűrő. :)
Mázlista.

Hybrid muszáj üzemi hőfokra melegítsük. Te sem hajtod az autót hideg motorral.
Ha meg meg próbálod ki játszani, nem fog menni. Ugyanis hiába nyomsz padló gázt, nem megy annyira mint meleg motorral.
Ő vigyázz a hülye vezetők helyett is.
Ugyanis ha meleg motorral padlóig nyomod a pedált, forog a motor 5000 felett.
Most gondold át mennyire lenne hasznos ez a fordulat és terhelés a hideg motornak. ;)


Michele

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 256
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2676 Dátum: 2017.04.29 18:11:07 »
Jó öreg a kocsi azért nincs benne szűrő, szóval ez a része nem akkora mázli.
Ha 15 km pályán ki lehet égetni akkor az is menne, ha nem akkor sűrűbben kellene távolabbi ismerősöket zaklatni :)
A korom nem a tojással a pedál felett keletkezik, a dizelek akkor kormolnak, ha odalépnek.
Aki azért tapossa, hogy vigyázzon a szűrőre az szvsz tévúton jár.
Egy-egy városi kigyorsítástól nem fog kiégni viszont jól teleküldi korommal.

Értem hogy tök jó ha meleg a motor, de pont egy priustól nem vártam hogy álló helyzetben áll neki melegíteni, vagy amíg lecsorgok pl. egy parkolóházból, kigurulok egy labirintus-szerű tesco parkolóból, vagy a vékony kis fekvőrendőrös utcákból.
Én- ha lehet- nyomnék egy EV-t amíg nem tudok elérni valami értékelhető sebességet, amikor már indokolt hogy pöfögjön.
Na szóval a korom tojással a pedál alatt is keletkezik. Én csak tudom.
Most adtam el Fiat Linea 1,3 Multijet 95 LE
+ korom szűrő 55.000 km
Egyszerűen nem bírja a város, és a tögyörgés.
Minden 200 km után regenerált...
Pedig én is pont úgy használtam mint te.
A fogyasztás 4,2 volt, és a Linea egy 1200 kg-os nagy autó, egyáltalán nem füstölt, a kipufogóról enni lehetet volna olyan tiszta volt.
De nem városba való.

Hybrid vissza térve.
A be melegítés nem olyan mint egy rendes autónál. Nincs vizpumpa csak elektromos.
Tehát nem kergeti a vizet feleslegesen.
Ott a hővisszanyerő rendszer a kipufogón ami szintén a motort melegít és a fűtést csinálja.
A be melegedés ennél fogva egy vicc.
Itthon ki állok a garázs, a motor be indul, ha Kb. 20 C° van akkor mire be csukom a garázs, már hallom hogy vissza is vesz a motor.
Ki állok a kapun, és Kb. a második szomszéd élőtt le is áll mert neki ennyi elég.
Közben lépésben haladok, mert sajnos föld utcában lakom.
Az egész melegedés nincs 5 perc összesen,inkább 3-4 perc.

Tapatalk 2-vel küldve az én XT1572-ről


Michele

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 256
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2677 Dátum: 2017.04.29 18:13:12 »
Michele, ezek a fogyasztási adatok milyen terhelés mellettiek? Csak a vezetővel, vagy utassal, cuccokkal is?
Általában egyedül járok, maximum ketten feleségem.
Család nincs, és azt hiszem nem is lesz :(
De ha ketten vagyunk is igy fogyaszt.

Tapatalk 2-vel küldve az én XT1572-ről


Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2678 Dátum: 2017.04.29 19:02:23 »
A bemelegítés első fázisában a katalizátor üzemi hőfokra és a hűtőfolyadék 40 C ra történő bemelegítése történik.
A P2 után a vízpumpa ugyan elektromos hajtású, de ezzel nem változott a ki és bekapcsolása. Amikor a benzinmotor jár, akkor a vízpumpa is rögtön elkezdi, és a benzinmotor leállásával együtt a motor vízpumpája is lekapcsol. Torque értékein elég jól látható.
A benzimotor üzemi hőfokra történő bemelegedése (86C) Elég sokáig tart, ugyanis városban az út kb. 1/3 ában jár a benzinmotor.
A téli üzem kivételesen ez teljesen átlagos olyan helyen, ahol tartósan nem lehet 70kmh feletti sebességgel közlekedni. Sok lámpa, nagy tömeg esetén simán előfordulhat, hogy a hűtőfolyadék nem éri el a 70C ot 10+ km nél sem.
Bemelegítés  szempontjából az ECU a 70C feletti állapotot tartja normálisnak.

Michele

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 256
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2679 Dátum: 2017.04.29 19:09:43 »
A bemelegítés első fázisában a katalizátor üzemi hőfokra és a hűtőfolyadék 40 C ra történő bemelegítése történik.
A P2 után a vízpumpa ugyan elektromos hajtású, de ezzel nem változott a ki és bekapcsolása. Amikor a benzinmotor jár, akkor a vízpumpa is rögtön elkezdi, és a benzinmotor leállásával együtt a motor vízpumpája is lekapcsol. Torque értékein elég jól látható.
A benzimotor üzemi hőfokra történő bemelegedése (86C) Elég sokáig tart, ugyanis városban az út kb. 1/3 ában jár a benzinmotor.
A téli üzem kivételesen ez teljesen átlagos olyan helyen, ahol tartósan nem lehet 70kmh feletti sebességgel közlekedni. Sok lámpa, nagy tömeg esetén simán előfordulhat, hogy a hűtőfolyadék nem éri el a 70C ot 10+ km nél sem.
Bemelegítés  szempontjából az ECU a 70C feletti állapotot tartja normálisnak.
No akkor ma is okosabb lettem.
Köszi. :)
Torque pro nekem is megvan, de sajnos a olcsó kínai OBD olvasót nem merem be dugni, félek valami galibát csinál....

Tapatalk 2-vel küldve az én XT1572-ről


Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 907
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2680 Dátum: 2017.04.29 20:04:41 »
 No ma végre nem volt fagy és kimentünk a kékerdöbe (https://www.dropbox.com/s/6cg95y7m27eqozd/DSC_0850.jpg?dl=0) az odauton elfelejtettem megnézni a fogyasztást, pedig csak lakott területen lopakodtam, visszafele (kb 15 km) volt egy kis autópálya is és leallításkor 4.3-at mutatott a kijelző.  :clap:  ja és 3 személlyel mindez.🤓

Michele

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 256
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2681 Dátum: 2017.04.29 20:31:27 »
Ugye hogy megy ez :)

Tapatalk 2-vel küldve az én XT1572-ről


csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2682 Dátum: 2017.04.29 21:59:25 »
Lassan, uresen konnyu :)

Michele

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 256
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2683 Dátum: 2017.04.29 22:52:41 »
Lassan, uresen konnyu :)
Annyira nem kell lassan menni.
Elég a folyamatos tempó.
M0 Tempomat 95-100 km/h az átlag fogyasztás nem megy fel 4 liter fölé. :)
Tegnap ki próbálni.

Tapatalk 2-vel küldve az én XT1572-ről

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2684 Dátum: 2017.04.29 23:43:09 »
Az lassu ;)