Szavazás

Mennyire vagy hypermiller?

Azért van hogy egyen.
7 (9%)
Hónap végén már odafigyelek.
0 (0%)
A forgalom tempóját követem, de figyelek a fogyasztásra is.
52 (66.7%)
Az átlagnál jobban odafigyelek, mert hosszú távon a kevés is sok.
14 (17.9%)
Klíma kikapcsolva, tükör behajtva, virsli gumikon gurulva, csak a fogyasztást figyelem.
5 (6.4%)

Összes szavazó: 78

Szerző Téma: Vitatkozzunk a fogyasztásról  (Megtekintve 602201 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2370 Dátum: 2016.12.28 19:49:18 »
Értem, de akkor mondjam azt, hogy én is szemezgetek a Prius+-szal, (ha nem az lesz majd valaha a COV utódja, akkor viszont egy "sima" 1,8-as Verso), ergo nekem meg úgy értelmes az összehasonlítás, ha az 1,8-as kéziváltós Versoval nézem. Az automatától elsősorban amiatt félek, mert van egy szurdok, amit egy évben néhányszor meg kell mászni, és nem tudom, hogy fokozatmentes automatával hogy kell felmenni pl. ha nagyon csúszós az útburkolat. Azt ugye nem tehetem kettesbe...

Oda villannyal fogsz felmenni ÉS benzinmotorral.  Megoldja.  A Priussal Sághegyre a szállásra is simán felvitt négyünket a cuccainkkal együtt, még PWR mód sem kellett neki.  Pedig baromi meredek és ráadásul egy komoly kanyarral indul, tehát lendület gyakorlatilag nulla, izomból kell felmenni.

Menj fel innen, majd gyere le virtuálisan, mert felfele kicsit csalóka.

https://www.google.hu/maps/@47.2321936,17.1235077,3a,75y,201.97h,76.89t/data=!3m6!1e1!3m4!1sSlrCBF5rc-S_I10wz8mV9Q!2e0!7i13312!8i6656?hl=hu

Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26334
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2371 Dátum: 2016.12.29 14:56:08 »
Ó, ennél meredekebb a dolog, a Google maps-es kocsi se merészkedett föl. Valami olyasmi, mint a Kiscelli utca fölfelé a kanyar előtti részen, csak hosszabban, és lendületvételi lehetőség nélkül, ráadásul a burkolat egyre csúszósabb, (eleve nem is olyan jó, mint a Kiscelli utcáé, már ha azt jónak lehet nevezni), mert sokaknak kipörög a kereke, és csiszolja. Nekem is eső után a GY Vectorok nagyon szenvednek a COV-on: egyesben kipörög TRC ide, vagy oda, a ketteshez meg nincs elég lendület. Gondolkodtam anno, amikor a Corsát készültünk lecserélni, hogy merjek-e automata, akár CVT-váltós autót (ez konkrétan a Jazz esetében merült fel) venni, de nem mertem épp emiatt a szurdok miatt. A nyári fogyimat mindig tönkreteszi, legalább 3-4 decit ront az átlagon, amikor itt vagyunk.   :censored:
« Utoljára szerkesztve: 2016.12.29 14:57:52 írta music »
music     

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2372 Dátum: 2016.12.29 17:35:15 »
Ezt nem értem, miért ne menne fel egy CVT-s autó?

Ha télen lehet vele közlekedni, akkor a dombon is fel kell tudjon menni...  :whistling:

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2373 Dátum: 2016.12.29 18:33:56 »
Ó, ennél meredekebb a dolog, a Google maps-es kocsi se merészkedett föl. Valami olyasmi, mint a Kiscelli utca fölfelé a kanyar előtti részen, csak hosszabban, és lendületvételi lehetőség nélkül, ráadásul a burkolat egyre csúszósabb, (eleve nem is olyan jó, mint a Kiscelli utcáé, már ha azt jónak lehet nevezni), mert sokaknak kipörög a kereke, és csiszolja. Nekem is eső után a GY Vectorok nagyon szenvednek a COV-on: egyesben kipörög TRC ide, vagy oda, a ketteshez meg nincs elég lendület. Gondolkodtam anno, amikor a Corsát készültünk lecserélni, hogy merjek-e automata, akár CVT-váltós autót (ez konkrétan a Jazz esetében merült fel) venni, de nem mertem épp emiatt a szurdok miatt. A nyári fogyimat mindig tönkreteszi, legalább 3-4 decit ront az átlagon, amikor itt vagyunk.   :censored:
A Kiscellinél leginkább az a gond hogy túl éles, szűk a kanyar és félő, hogy hozzáér az ember a szembejövövel, így nem is lehet lendületből bevenni. A kanyart 2-esben 30-al szoktam bevenni.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26334
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2374 Dátum: 2016.12.29 21:15:46 »
Ezt nem értem, miért ne menne fel egy CVT-s autó?
Nem tudom, az automaták viselkedését általában nem ismerem ilyen szitukban (ha a nyomatékát bármilyen okból nem tudja átvinni a kerekekbe), a CVT-t pedig különösen nem. De arra emlékszem, hogy anno a szüleim garázsába, amihez meredek feljáró vezetett, egy klasszikus 3 gangos automatával alig lehetett be(fel)menni, folyton megtorpant, túl meredek volt a váltónak. (gondolom, az áttételezése volt túl enyhe.) Ebből magamnak azt a (meglehet, téves) következtetést vontam le, hogy automataváltós autóval nehezebben lehet meredek úton felmenni.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26334
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2375 Dátum: 2016.12.29 21:57:44 »
Más. Megint megjártam az Őrséget a Yarisszal (pontosabban most tankoltam meg utána), az időjárási körülmények mondhatók ugyanolyannak, de most oda sem Szombathely felé, hanem M7-en Székesfehérvárig, onnan 7/8-as út. (azaz Veszprémig Várpalotát leszámítva végig gyorsforgalmi út, (ez most is GPS szerinti 105-110-es tempót jelentett), onnan sima országút. Tehát a különbség egyfelől 120 km-nyi autóút helyett országút, másfelől 100 km-re vetítve 3 decivel kisebb átlag: 5,85 helyett 5,56. Tehát a múltkor valóban nagyon magas volt az M85-86-os úton a részfogyi.
music     

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2376 Dátum: 2016.12.29 22:13:15 »
Más. Megint megjártam az Őrséget a Yarisszal (pontosabban most tankoltam meg utána), az időjárási körülmények mondhatók ugyanolyannak, de most oda sem Szombathely felé, hanem M7-en Székesfehérvárig, onnan 7/8-as út. (azaz Veszprémig Várpalotát leszámítva végig gyorsforgalmi út, (ez most is GPS szerinti 105-110-es tempót jelentett), onnan sima országút. Tehát a különbség egyfelől 120 km-nyi autóút helyett országút, másfelől 100 km-re vetítve 3 decivel kisebb átlag: 5,85 helyett 5,56. Tehát a múltkor valóban nagyon magas volt az M85-86-os úton a részfogyi.
Ezek az adatok nagyon érdekesek lesznek tesómnak. :-) Már le van foglalózva az övé... ;-)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2377 Dátum: 2016.12.31 09:00:17 »
Felfelé még nincs is akkora gond, mint lefelé :)
Azt hiszem a priusnál is elfogy a villanyfék, ha tele az akku...

Nem tudom, az automaták viselkedését általában nem ismerem ilyen szitukban (ha a nyomatékát bármilyen okból nem tudja átvinni a kerekekbe), a CVT-t pedig különösen nem. De arra emlékszem, hogy anno a szüleim garázsába, amihez meredek feljáró vezetett, egy klasszikus 3 gangos automatával alig lehetett be(fel)menni, folyton megtorpant, túl meredek volt a váltónak. (gondolom, az áttételezése volt túl enyhe.) Ebből magamnak azt a (meglehet, téves) következtetést vontam le, hogy automataváltós autóval nehezebben lehet meredek úton felmenni.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26334
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2378 Dátum: 2016.12.31 09:02:41 »
Ezek az adatok nagyon érdekesek lesznek tesómnak. :-) Már le van foglalózva az övé... ;-)
És ez nyáron bő fél literrel alacsonyabb lenne.  ;)
Tavaly nyáron, amikor ugyanide mentem, de Bicske-Zámoly-Szfehérvár-Veszprém felé, és a gyorsforgalmi utakon ennél jóval gyorsabban, akkor 4,9-es átlag jött ki...
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26334
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2379 Dátum: 2016.12.31 09:11:19 »
Felfelé még nincs is akkora gond, mint lefelé :)
Azt hiszem a priusnál is elfogy a villanyfék, ha tele az akku...
Ez a szurdok ebből a szempontból nem oszt, nem szoroz, mert párszáz méter, de ha egy alpesi hegyi szerpentinen (pl. átmész Olaszból Ausztriába Meran - San Leonardo felől Söldenbe), ott azért besülhetnek a fékek.
music     

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2380 Dátum: 2016.12.31 09:19:38 »
Nem szeretnék vitatkozni a fogyasztásról csak a tapasztalatomat és véleményemet  osztanám meg a közönséggel!
                                                                                                                                                   

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2381 Dátum: 2016.12.31 10:07:41 »
Ez az amit bárhogyan csűröm, csavarom nem tudom megértetni a feleségemnek. Szerinte az autó van az emberért, és teljesen rendben van akár fél km és távol használni.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9520
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2382 Dátum: 2016.12.31 10:35:59 »
Igaza van  :yes:

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2383 Dátum: 2016.12.31 10:47:35 »
Csak ilyen rövid távra meg elég nagy pazarlás, kár fenntartani. Meg lustaság fél egészség, szokatik mondani. :)  De függetlenül attól, ki mit engedhet meg magának anyagilag, én akkor sem tudnám ezt elviselni ha milliárdos lennék. Inkább vennék egy elektromos autót városba, ha már annyira kényelmes vagyok, hogy fél km séta fájjon. :)
                                                                                                                                                   

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26334
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2384 Dátum: 2016.12.31 10:50:05 »
Mit csináljon pl. egy ételfutár, nem mehet se gyalog, se biciklivel, se robogóval és van még pár szitu, amikor rákényszerülsz erre.
music