Szavazás

Mennyire vagy hypermiller?

Azért van hogy egyen.
7 (9%)
Hónap végén már odafigyelek.
0 (0%)
A forgalom tempóját követem, de figyelek a fogyasztásra is.
52 (66.7%)
Az átlagnál jobban odafigyelek, mert hosszú távon a kevés is sok.
14 (17.9%)
Klíma kikapcsolva, tükör behajtva, virsli gumikon gurulva, csak a fogyasztást figyelem.
5 (6.4%)

Összes szavazó: 78

Szerző Téma: Vitatkozzunk a fogyasztásról  (Megtekintve 602232 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26334
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2130 Dátum: 2015.07.06 23:31:46 »
Pregonál a pont. Én is a klímakompresszort gondolom a ludasnak. Azt vettem észre a Yarisnál, hogy városban ahogy bekapcsolom a klímát, szitutól függően hamar, vagy szinte azonnal bekapcsol a kl.kompr. is, nyilván azért, mert vagy nincs menetszél, vagy nem hűt eléggé. El tudom képzelni, hogy "oktatói" üzemmódban gyakorlatilag végig jár és ekkora többletfogyit okoz.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2131 Dátum: 2015.07.06 23:46:33 »
Ez így van. Szinte végig jár. Amúgy, árt neki a ki-bekapcsolgatás? Na, ez az, amire már aztán végképp nincs energiám figyelni. Domborzat függvényében naponta sok tucatszor kapcsolom ki-be. Négy éve bírja ezt... kopp-kopp-kopp.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2132 Dátum: 2015.07.07 09:28:32 »
Ha van fordulat (pl mész pályán 110-130-at), akkor már em befolyásolja a kompresszor észrevehetően a kocsi fogyasztását.
A ki-be kapcsolás árt is a manuális klímának.
Én igyekszem hanyagolni a városban (igaz ott keveset járok), pályára felkerülve meg kuplung be, RPM alapjáratig, klíma be és ráengedem a kuplungot. Aztán a fűtéssel szabályozom.
Persze mivel hülyekutyák tudnak olvasni, meg LED állapotot értelmezni, amint kikapcsolom a klímát elkezdenek lihegni, pedig még van a rendszerben (ugyanez fordítva).

Na Balázs, hogy is van ez a ki-be kapcsolgatós ártalom? Hejszen a visszatérő légáramba elhelyezett szonda (ami egyben az elpár fagyvédelmét es ellássa) jelére a mágneses kuplung ki-be kapcsolgassa a kompresszort a hajtásból-(ba), úgy hogy még csak a kezeddel meg sem közelíted a kacsolót azért, mert nem rugó terhelésű v. mágnes szelep vezérelt expanziós szelep van az elpár előtt, hanem diametrikusan kalibrált kapilláris cseőőő. Pusztán a dt elvégzi helyetted úgy, ahogy a szlent kitanálta a Fuji alatt annó.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2133 Dátum: 2015.07.07 12:38:01 »
Ez így van. Szinte végig jár. Amúgy, árt neki a ki-bekapcsolgatás? Na, ez az, amire már aztán végképp nincs energiám figyelni. Domborzat függvényében naponta sok tucatszor kapcsolom ki-be. Négy éve bírja ezt... kopp-kopp-kopp.
A másik, hogy lehet "meleget" hozzákeverni a bekapcsolt klimához, de gondolom :hmmmm: az is többletfogyasztáshoz vezet. Ezért én mindig a leghidegebbre kapcsolom és inkább kisebb ventisebességre állítom. És nem a szélvédőt hűtöm (max. nem a képembe irányítom)- tudom más nem így csinálja, de nekem így tetszik :yes:

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2134 Dátum: 2015.07.07 16:24:56 »
A másik, hogy lehet "meleget" hozzákeverni a bekapcsolt klimához, de gondolom :hmmmm: az is többletfogyasztáshoz vezet. Ezért én mindig a leghidegebbre kapcsolom és inkább kisebb ventisebességre állítom. És nem a szélvédőt hűtöm (max. nem a képembe irányítom)- tudom más nem így csinálja, de nekem így tetszik :yes:

Hi!

Szerintem a meleg levegő belekeverése a hűtött levegőhöz nem jelent többletfogyasztást- hiszen az a motor hulladékhője.
Többletfogyasztás szerintem, akkor van, ha FOLYAMATOSAN megy a klíma kompresszor(leszámítva a saját fagyvédelme miatti kikapcsolást, ahogy micila írta). Ez a manuális klíma hátránya... :whistling:
E miatt én is "paraszt" automatikát alkalmazok a manuál klímámnál. Ha melegem van bekapcsolom... majd ha fázok kikapcsolom, de meleg levegőt nem keverek hozzá... :no: Remélem ez nem nagyon árt neki... :whistling: hiszen azért nem 2 percenként kapcsolgatom...
Ehhez kapcsolódik kicsit OFF , hogy ezt lehetne (fél)automatizálni... úgy, hogy ne ÉN kapcsolgassam az A/C kapcsolót... hanem ezzel sorbakötve egy elektronika vezérelt relé. (a legegyszerűb egy ablakklíma hőfokszabályzó lenne... csak nagy és ronda ::) :cool2: Mint az otthoni ON/OFF klíma, vagy hűtőszekrény... de talán az automata klíma is így működik. :hmmmm:
Valahol láttam erre áramkört is... valahol pedig nem ajánlották...mert hogy nem jó kapcsolgatni...
De , ha a klíma AMÚGY is kapcsolgat magától... meg az automata klíma is talán... :whistling:
Na mindegy csak gondolkodtam...

Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2135 Dátum: 2015.07.07 20:08:47 »
A másik, hogy lehet "meleget" hozzákeverni a bekapcsolt klimához, de gondolom :hmmmm: az is többletfogyasztáshoz vezet. Ezért én mindig a leghidegebbre kapcsolom és inkább kisebb ventisebességre állítom. És nem a szélvédőt hűtöm (max. nem a képembe irányítom)- tudom más nem így csinálja, de nekem így tetszik :yes:
Az biztosan nem jár többletfogyasztással, ha a hőfok nem a leghidegebbre van állítva. Még talán azt is hozzátenném, hogy "sőt"!

Amúgy, én is mindig minimumra állítom a hőfokot - és ha már túl hideg van, akkor lejjebb veszem a ventit, aztán ha ez sem elég, akkor vagy kinyitom az ablakot és ezzel kinti, melegebb levegőt keverek hozzá, vagy (ha mondjuk épp pályán megyek, és emiatt a nyitott ablak nagyon zajos lenne) ki-be kapcsolgatom a klímát. Utóbbira a Yarisban nem nagyon van szükség, lévén nem valami csúcs a klímája - ezt főleg azóta tudom, mióta megismertem a Camryét, ami tényleg szinte jeges levegőt fúj.

Ma egyébként, a laza 39-40 fokban, végig hármas ventin kellett járassam a klímát... négyes a max, szóval eléggé a képességei határán volt.

És, igen, én is alapesetben a műszerfal & lábtér befújási irányt favorizálom - sőt, ha melegem van, bizony magamra is irányítom egy időre a légáramot. Tudom, hogy blablabla... de ha nem így teszek, akkor melegem lesz. Egyébként ez megintcsak főleg a Yarisra igaz, aminek a klímája, a mostanihoz hasonló melegekben, valahogy már nem tudja egyenletesen áthűteni az utastér levegőjét.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2136 Dátum: 2015.07.07 21:02:52 »
Az biztosan nem jár többletfogyasztással, ha a hőfok nem a leghidegebbre van állítva. Még talán azt is hozzátenném, hogy "sőt"!

Amúgy, én is mindig minimumra állítom a hőfokot - és ha már túl hideg van, akkor lejjebb veszem a ventit, aztán ha ez sem elég, akkor vagy kinyitom az ablakot és ezzel kinti, melegebb levegőt keverek hozzá, vagy (ha mondjuk épp pályán megyek, és emiatt a nyitott ablak nagyon zajos lenne) ki-be kapcsolgatom a klímát. Utóbbira a Yarisban nem nagyon van szükség, lévén nem valami csúcs a klímája - ezt főleg azóta tudom, mióta megismertem a Camryét, ami tényleg szinte jeges levegőt fúj.

Ma egyébként, a laza 39-40 fokban, végig hármas ventin kellett járassam a klímát... négyes a max, szóval eléggé a képességei határán volt.

És, igen, én is alapesetben a műszerfal & lábtér befújási irányt favorizálom - sőt, ha melegem van, bizony magamra is irányítom egy időre a légáramot. Tudom, hogy blablabla... de ha nem így teszek, akkor melegem lesz. Egyébként ez megintcsak főleg a Yarisra igaz, aminek a klímája, a mostanihoz hasonló melegekben, valahogy már nem tudja egyenletesen áthűteni az utastér levegőjét.
Na megnyugodtam ,nem csak én használom így ;) :innocent:
Viszont meg kéne vizsgáltatnod a klimádat:ha más nincs egy szobahőmérővel is megnézheted hány fokot tud: 10 fok alatt kéne lenni, akkor prima, ha nem akkor valamit csináltatnod kéne vele :hmmmm:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2137 Dátum: 2015.07.07 21:27:09 »
Mester, vidd el egy klímáshoz és töltesd fel gyári gázmennyiséggel a Yaris rendszerét. Ha csökken a hatékonysága, kizárólag a gáz hiány lehet. Tesom Yarisa pár évvel idősebb a tidnél, ugyanígy 1000-rés, és lazán tudja a +7 fokot.

Meglep, hogy még midig mennyire rosszul használod, komolyan, agyam majd eldobom! [emoji1]
Ha túl hideget fúj, akkor a hőfokot FELJEBB veszem!
Nem húzogatom az ablakot sehová, hiszen, azért klimázok, hogy bent jo legyen a levegő.
A Corollámban a gyári gázmennyiséggel (620g), uj pollenszurovel es tisztított/fertőtlenített rendszerrel a kinti 35 fokban a venti I-es fokozatban, a hőfokszabalyzo kb 11 óránál állt, amikor azt mondtam, hosszú távon EZ az ideális beállítás. Természetesen, a szélvédőre és az oldal ablakokra volt irányítva minden rostély.

Nem a levegőbe beszélek, hidd el! Így kell(ene) műkodni egy jól karbantartott rendszernek és használni, nem úgy, ahogy leírtad. [emoji6]
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2138 Dátum: 2015.07.07 21:28:18 »
Na megnyugodtam ,nem csak én használom így ;) :innocent:
Viszont meg kéne vizsgáltatnod a klimádat:ha más nincs egy szobahőmérővel is megnézheted hány fokot tud: 10 fok alatt kéne lenni, akkor prima, ha nem akkor valamit csináltatnod kéne vele :hmmmm:
Megnézettem, 7 fokos levegőt fúj. Szóval nem ezzel van a gond; egyszerűen nem elég hatékony a rendszer, nem keveri össze és cseréli le elég jól a levegőt. Pl. a lábteret le tudja hűteni jól, de a fejed izzadni fog, ha nem fújatod közvetlenül az arcodba a hideget. Bonyolult művészet egy autó fűtő/kondicionáló/szellőző rendszerének a megtervezése... egy mérnök barátom éveken át csak ilyenekkel foglalkozott, többek közt az Audi megbízásából.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2139 Dátum: 2015.07.07 21:31:09 »
Mester, vidd el egy klímáshoz és töltesd fel gyári gázmennyiséggel a Yaris rendszerét. Ha csökken a hatékonysága, kizárólag a gáz hiány lehet. Tesom Yarisa pár évvel idősebb a tidnél, ugyanígy 1000-rés, és lazán tudja a +7 fokot.

Meglep, hogy még midig mennyire rosszul használod, komolyan, agyam majd eldobom! [emoji1]
Ha túl hideget fúj, akkor a hőfokot FELJEBB veszem!
Nem húzogatom az ablakot sehová, hiszen, azért klimázok, hogy bent jo legyen a levegő.
A Corollámban a gyári gázmennyiséggel (620g), uj pollenszurovel es tisztított/fertőtlenített rendszerrel a kinti 35 fokban a venti I-es fokozatban, a hőfokszabalyzo kb 11 óránál állt, amikor azt mondtam, hosszú távon EZ az ideális beállítás. Természetesen, a szélvédőre és az oldal ablakokra volt irányítva minden rostély.

Nem a levegőbe beszélek, hidd el! Így kell(ene) műkodni egy jól karbantartott rendszernek és használni, nem úgy, ahogy leírtad. [emoji6]
Írtam korábban, hogy megvolt a karbantartás, és hogy azóta már 7 fokot fúj. Reagáltál is rá anno ;)

Ami a többit illeti: sem a kocsik klimatizáló rendszere nem egyformán jó (a Yarisé szerintem konkrétan 10-ből maximum 5 pontot érdemel), sem az emberek ezzel kapcsolatos igényei, érzékenysége. NEKEM ez a módszer jön be, amit leírtam. Ha nem így csinálom, kiizzadok. És nem azért van klímás autóm, hogy izzadjak  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2140 Dátum: 2015.07.07 21:35:27 »
Mondjuk, az is tény, hogy én nagyon háklis vagyok ezen a téren: szinte mindig, szinte minden autóban, folyamatosan összevissza állítgatom a levegő hőmérsékletét, irányát, a venti erősségét, stb - amit csak lehet. Mert szinte soha nem érzem úgy, hogy na, ez PONT jó. Általában vagy fázom, vagy melegem van - középút meglehetősen ritka. És az is ront a helyzeten, hogy folyton változik a hőérzetem - adott beállítások mellett, adott időben még melegem van a kocsiban - negyedórával később pedig már fázom. Elég idegesítő  ::)

Otthon is folyton variálok: felveszek valami plusz ruhadarabot... leveszem... kinyitom az ablakot... becsukom... satöbbi satöbbi. Elalvás előtt néha majd' meg tudok őrülni, mert ha betakarózom, melegem van... ha kitakarózom, fázom... és így tovább. Rossz a termosztátom, úgy tűnik  :lol:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2141 Dátum: 2015.07.07 21:40:00 »

Megnézettem, 7 fokos levegőt fúj. Szóval nem ezzel van a gond; egyszerűen nem elég hatékony a rendszer, nem keveri össze és cseréli le elég jól a levegőt. Pl. a lábteret le tudja hűteni jól, de a fejed izzadni fog, ha nem fújatod közvetlenül az arcodba a hideget. Bonyolult művészet egy autó fűtő/kondicionáló/szellőző rendszerének a megtervezése... egy mérnök barátom éveken át csak ilyenekkel foglalkozott, többek közt az Audi megbízásából.
Ugyanmár![emoji1]
Tudod, minek van gyenge klímája? A Gastrának, a Hastrának, a MeganéII-nek, de még a Sharannak sem ideális! Ezekhez kepest a Yaris magasan hatékonyabb és az összes többi Toyota modell is, amikhez eddig szerencsém volt: Corolla, Avensis, Prius, Hilux.[emoji482][emoji6]

Nálad vmi nem jó. Vagy te nem jól kezeled, vagy túl nagy ellenállású a pollenszűrőd, vagy valami hasonló, banális dolog.
Figyi, nálam most, a 36 fokban 24 fokra van állítva a hőfokszabalyzó az Avensisben és az automatika kb I-es fokozaton fújja a levegőt az ablakokra. És így jó, pedig én magam is nagyon izzadós típus vagyok. Tesom is elosmerően mesélt epp tegnap a Yaris klímájáról, szóval, magam részéről kétlem, hogy műszaki oka lenne az általad leirtaknak.[emoji6]
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2142 Dátum: 2015.07.07 21:41:53 »

Mondjuk, az is tény, hogy én nagyon háklis vagyok ezen a téren: szinte mindig, szinte minden autóban, folyamatosan összevissza állítgatom a levegő hőmérsékletét, irányát, a venti erősségét, stb - amit csak lehet. Mert szinte soha nem érzem úgy, hogy na, ez PONT jó. Általában vagy fázom, vagy melegem van - középút meglehetősen ritka. És az is ront a helyzeten, hogy folyton változik a hőérzetem - adott beállítások mellett, adott időben még melegem van a kocsiban - negyedórával később pedig már fázom. Elég idegesítő  ::)

Otthon is folyton variálok: felveszek valami plusz ruhadarabot... leveszem... kinyitom az ablakot... becsukom... satöbbi satöbbi. Elalvás előtt néha majd' meg tudok őrülni, mert ha betakarózom, melegem van... ha kitakarózom, fázom... és így tovább. Rossz a termosztátom, úgy tűnik  :lol:
Apa kezdődik: változó kor? [emoji12][emoji38][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2143 Dátum: 2015.07.07 22:47:39 »
Hiába megy a klíma, ha közben a szélvédőn keresztül tűzi a bőröd a nap: komfortérzeted nem lesz sokkal jobb.
A ki be kapcsolgatáshoz: lehet nem is árt neki a kuplung miatt, én aztat olvastam, hogy a hirtelen terhelésváltás be tud tenni nékije.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2144 Dátum: 2015.07.08 00:42:37 »
Ugyanmár![emoji1]
Tudod, minek van gyenge klímája? A Gastrának, a Hastrának, a MeganéII-nek, de még a Sharannak sem ideális! Ezekhez kepest a Yaris magasan hatékonyabb és az összes többi Toyota modell is, amikhez eddig szerencsém volt: Corolla, Avensis, Prius, Hilux.[emoji482][emoji6]

Nálad vmi nem jó. Vagy te nem jól kezeled, vagy túl nagy ellenállású a pollenszűrőd, vagy valami hasonló, banális dolog.
Figyi, nálam most, a 36 fokban 24 fokra van állítva a hőfokszabalyzó az Avensisben és az automatika kb I-es fokozaton fújja a levegőt az ablakokra. És így jó, pedig én magam is nagyon izzadós típus vagyok. Tesom is elosmerően mesélt epp tegnap a Yaris klímájáról, szóval, magam részéről kétlem, hogy műszaki oka lenne az általad leirtaknak.[emoji6]
Szerintem sincs műszaki oka - mármint, ez nem hiba az autó részéről, hanem sajátosság. Az Avensis klímája sokkal jobb, "egyenletesebben" áthűti az utasteret; a Carináé is jobb volt, a Camryé is jobb, stb. Ez a Yaris-klíma... mondjuk, hogy tűrhető. 30-32 fokban még tökéletes; kettes ventin príma hűvöset tart fenn. De ilyen 37-38-ban már hármason, a levegőt magamra fújatva kell nyomassam, hogy ne izzadjak - mármint, ha épp nincs árnyékban az autó. E' van. Nem pollenszűrő, nem kevés gáz, se semmi hasonló. Ilyen. Örülök, hogy tesód elégedett vele ;)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )