Szavazás

Mennyire vagy hypermiller?

Azért van hogy egyen.
7 (9%)
Hónap végén már odafigyelek.
0 (0%)
A forgalom tempóját követem, de figyelek a fogyasztásra is.
52 (66.7%)
Az átlagnál jobban odafigyelek, mert hosszú távon a kevés is sok.
14 (17.9%)
Klíma kikapcsolva, tükör behajtva, virsli gumikon gurulva, csak a fogyasztást figyelem.
5 (6.4%)

Összes szavazó: 78

Szerző Téma: Vitatkozzunk a fogyasztásról  (Megtekintve 602188 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2055 Dátum: 2015.05.23 10:42:43 »
Édesapám nem spórolósan vezet, csak ahogyan jólesik neki. Egy melós Ladából ült át.-)
Az autó és a fogyasztás sem érekli, az adatokat a fedkomp időnkénti nullázásnál olvastam le.
Érthető, ezt említettem én is az imént. Van egy keveset fogyasztó autónk, akkor nem érdemes foglalkozni pár decivel.

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2056 Dátum: 2015.05.23 11:15:04 »

"Das Fraunhofer-Institut für Verkehrs- und Infrastruktursysteme IVI sieht, nach einer Untersuchung der Umweltzone Ulm im Auftrag der örtlichen Industrie- und Handelskammer, einen Zielkonflikt zwischen der im Fokus der Verordnung stehenden Feinstaubbelastung und dem Stickoxid-Ausstoß. Die Senkung der Feinstaubwerte würde mit steigenden Stickstoffdioxid-Werten einhergehen. Erst mit der Euro-6-Norm sei auch eine Senkung der Stickstoffdioxid-Werte zu erwarten."

A lényeg nagyon röviden: konfliktus lép fel az emissziók csökkentése során, mivel a finom (korom)részecskék kibocsátás csökkenése a (mérgező, és üvegházhatást növelő) nitrogén-dioxid kibocsátás növekedését eredményezi. Csak az Euro 6-os normától várható az NO2-emisszió csökkentése.

Erről a konfliktusról már korábban írtam itt a fórumon. De mi az, hogy csak az EURO VI normáktól várható csökkenés? És az EGR-szelep, a NOx tároló, az SCR vajon miért van az autókban hosszú évek óta? Ezek a NOx csökkentése miatt vannak jelen. Az igaz, hogy a NOx- emisszió égéstérben történő csökkentése (EGR) a részecske emisszió növekedését hozza magával (ezért van részecskeszűrő is beépítve), de a NOx-tároló és az SCR egyáltalán nem növeli a részecske-emissziót, sőt kifejezetten növeli a részecskeszűrő regenerálási hatásfokát.
Másrészt nem szabad azt hinni, hogy a benzinesnek nincs NOx-emissziója (nem véletlenül van ezeken is EGR, vagy szelepösszenyitással oldják meg, illetve NOx csapda is), és bizony részecske-emissziójuk is van, csak kedvezőbb, mint a dízelé. Nem véletlen a benzines fronton ez a nagy "downsizing" hisztéria, ezek sem tudják másként teljesíteni a normákat. És még van egy hátrányuk a dízellel szemben: A jóval magasabb CO tartalom, ami szintén halálos méreg, csak épp azonnal öl. Egy öreg katalizátor ezekkel szemben már bizony nem elég hatékony.

A fogyasztáshoz: arról beszélgetünk, hogy 100km-en mennyit spórol a dízel.....szerintem nem ez a mérvadó, mert senki sem azért jár dízellel, hogy 100km-en spórolja meg, amit meg akar spórolni. (lehet ez egy jó alap a spórolás mértékéhez, de egyéb dolgokat is figyelembe kell venni. Éves futásteljesítmény, körülmények). Egy dízel alapvetően kevesebbet fogyaszt és ez még jó sokáig így lesz, bárhogy decizgetünk a 100km-es fogyasztással. Kicsit továbblépve: van olyan terület, ahol a benzinesnek nagyon sokat kellene fejlődnie, hogy kiszorítsa a dízelt: pl.: vontatás, szállítmányozás. Bár az oroszok voltak oly elvetemültek, hogy ilyen eszközöket gyártsanak, de hát náluk akkor a kerti csapból is tüzelőanyag folyt.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2057 Dátum: 2015.05.23 16:42:51 »
Szerintem ez a spritmonitor remek dolog, de nem hiszek benne :no:

Én Agyarka apukájának hiszek...
Szóval neked többet mond 1 ember adata, mint 100 ember adatának átlaga. Ésszerű vagy, grat  ;) :flowers:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2058 Dátum: 2015.05.23 17:19:57 »
Szóval neked többet mond 1 ember adata, mint 100 ember adatának átlaga.
Ez nem édesapámnak szól, bár valóban megbízható, sok ezren adták kezébe az életüket.-) Inkább arról van szó, hogy az Ő átlaga áll közel OldPiet cartárs által tapasztalthoz.
Az adott autó nálam 0 km esen Budapesten 4,2 t fogyasztott. Statisztikai ide vagy oda, 5 l körüli fogyasztáshoz lényegesen több pályázás / nehezebb láb kell, mint amennyit a családom használja.
« Utoljára szerkesztve: 2015.05.23 17:22:29 írta Agyarka »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2059 Dátum: 2015.05.23 17:52:12 »
Szóval nekem úgy tűnik mintha a spritmonitorosok a dieselt csak városi dugókban használnák, a benzineseket, pedig országuton.
Gondold már át ezt még egyszer. Nem lehetsz ennyire szemellenzős...

Nézd meg a gyári fogyasztásokat is. Nézd meg a százalékos eltéréseket, aztán vesd össze a Spriten lévő adatok százalékos eltéréseivel. Persze ha szerinted a gyár is csak városi dugóban méri a dízelek fogyasztását, a benzinesekét pedig csak országúton, akkor felesleges megnézned  ::)

Irigyellek ám valahol ezért. Nemtom, miféle erejű, önmagadba vetett hit kellhet ahhoz, hogy így elvess mindent, ami ellenkezik a saját tapasztalatoddal?!  :nonono:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2060 Dátum: 2015.05.23 17:55:30 »
Ez nem édesapámnak szól, bár valóban megbízható, sok ezren adták kezébe az életüket.-)
Nehogy félreérts: nem kérdőjelezem meg Édesapád adatát  :) !

De ez az adat jóval kedvezőbb, mint a típus reális átlaga. Persze, ettől még lehetséges - a Spriten is szerepel jópár hasonló átlag, ennél az autónál. Viszont, számomra az a felfoghatatlan, hogy valaki hogy írhatja le ép ésszel azt, hogy ő nem hiszi el 100 felhasználó összetett átlagát, mert nem egyezik a sajátjával  :surrender:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2061 Dátum: 2015.05.23 17:58:46 »
A kettőt nem lehet elválasztani egymástól. Épp azért nincs ellentmondás, mert egy esetet nem lehet szembe állítani sokkal.
Adott ember vezetési stílusa valamilyen, feltehetőleg egy spritmonitoros adatsorban kb. ugyanott helyezkedne el, akár dízelt, akár benzinest vezet. De hogy az az ugyanott a spektrum melyik részén van, az nyitott kérdés. Biztosan lehetne találni olyan párt, ahol a benzines kevesebbet eszik egy felhasználó vezetése alatt egy másik felhasználó dízelesénél, ettől még nem mondhatod, hogy ez általánosságban igaz mégcsak az adott motorpárosítás esetében sem.
Engem az érdekelne, hogy így van-e, mert valószínűsítem, hogy ha egy dízel Yarist vezetnék, az nem fogyasztana az én körülményeim között 1,5-2 literrel kevesebbet, mint a mostani. Ezt látszik alátámasztani a spritmonitor több tucat adat alapján átlagolt 1,1 literes különbsége
Ezért írtam, hogy nálad szvsz 7-8 decivel enne kevesebbet a dízel. Összevetettem a te átlagodat a Sprites átlaggal, aztán megnéztem a benzines és a dízel Sprites átlaga közötti különbséget. S ezek alapján írtam ezt a 7-8 decit.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2062 Dátum: 2015.05.23 18:10:46 »
Édesapám nem spórolósan vezet, csak ahogyan jólesik neki. Egy melós Ladából ült át.-)
Az autó és a fogyasztás sem érekli, az adatokat a fedkomp időnkénti nullázásnál olvastam le.
Akkor a körülmények lehetnek jók, vagy nemtom :) ... mert a 4.6 bizony nagyon kedvező adat, 1.4 dízel E12 Corollától. Ennek tényleg 5.4-5.5 a reális NAGY átlaga (értsd: sok ember összesített átlaga, amiből aztán ki lehet indulni, saját körülmények, vezetési stílus stb. alapján).

Konkrét példát amúgy tudok én is. Ex-barátnémnak volt egy ilyen autója - 2005-ös 1.4 dízel Corolla HB. Öt évig használta, 90 ezret tett bele. 5.5 liter volt az összesített átlaga. Balaton-parti kisvárosban lakik - tehát a városi útjait kis forgalomban, sík terepen tette meg nagyrészt. Szerintem, az én mércém szerint, átlagosan vezetett. Nem volt ólomlába, de nem is figyelt a spórolásra. Országúton jellemzően 100...120, pályán 130...150 volt az utazója. Városban 2500-3000 körül kapcsolgatott fel, és jellemzően naponta ment 2x5 km-t, hideg motorral indulva. Így jött ki neki, összesítve, az 5.5.

Ehhez képest (meg a Sprites 5.4-hez képest) a 4.6... bizony... nagyon jó  :yes: !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2063 Dátum: 2015.05.23 20:04:08 »
Akkor a körülmények lehetnek jók, vagy nemtom :) ... mert a 4.6 bizony nagyon kedvező adat, 1.4 dízel E12 Corollától. Ennek tényleg 5.4-5.5 a reális NAGY átlaga (értsd: sok ember összesített átlaga, amiből aztán ki lehet indulni, saját körülmények, vezetési stílus stb. alapján).

Konkrét példát amúgy tudok én is. Ex-barátnémnak volt egy ilyen autója - 2005-ös 1.4 dízel Corolla HB. Öt évig használta, 90 ezret tett bele. 5.5 liter volt az összesített átlaga. Balaton-parti kisvárosban lakik - tehát a városi útjait kis forgalomban, sík terepen tette meg nagyrészt. Szerintem, az én mércém szerint, átlagosan vezetett. Nem volt ólomlába, de nem is figyelt a spórolásra. Országúton jellemzően 100...120, pályán 130...150 volt az utazója. Városban 2500-3000 körül kapcsolgatott fel, és jellemzően naponta ment 2x5 km-t, hideg motorral indulva. Így jött ki neki, összesítve, az 5.5.

Ehhez képest (meg a Sprites 5.4-hez képest) a 4.6... bizony... nagyon jó  :yes: !
Az a 2x5km/nap az nagyon rontja az átlagát. No meg a 150km/h is :yes:
És 3000-el pörgetni is túlzás, én azzal 130-al szoktam járni ;) 2000-nél már simán váltok felfele.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2064 Dátum: 2015.05.23 20:09:32 »
Az a 2x5km/nap az nagyon rontja az átlagát. No meg a 150km/h is :yes:
És 3000-el pörgetni is túlzás, én azzal 130-al szoktam járni ;) 2000-nél már simán váltok felfele.
Akkor így kéne vezesd a benzinest is. És nem lennének akkora különbségek.

Mindig is sejtettem, hogy a dízelt nagyon takarékosan vezeted.

Szerintem kb. az a reális, átlagos használat, amit leírtam. Te amúgy a felső értékeket ragadtad ki; én 2500-3000-nél váltást írtam, és 130...150-es utazót.

Napi 2x5 km teljesen életszerű, egy kisebb településen, ahol nincsenek akkora távolságok. Pl. Pécsett is nagyjából ekkora távok adódnak, a külvárosok és a központ között.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2065 Dátum: 2015.05.24 11:15:46 »
Akkor a körülmények lehetnek jók, vagy nemtom :) ... mert a 4.6 bizony nagyon kedvező adat, 1.4 dízel E12 Corollától. Ennek tényleg 5.4-5.5 a reális NAGY átlaga (értsd: sok ember összesített átlaga, amiből aztán ki lehet indulni, saját körülmények, vezetési stílus stb. alapján).

Konkrét példát amúgy tudok én is. Ex-barátnémnak volt egy ilyen autója - 2005-ös 1.4 dízel Corolla HB. Öt évig használta, 90 ezret tett bele. 5.5 liter volt az összesített átlaga. Balaton-parti kisvárosban lakik - tehát a városi útjait kis forgalomban, sík terepen tette meg nagyrészt. Szerintem, az én mércém szerint, átlagosan vezetett. Nem volt ólomlába, de nem is figyelt a spórolásra. Országúton jellemzően 100...120, pályán 130...150 volt az utazója. Városban 2500-3000 körül kapcsolgatott fel, és jellemzően naponta ment 2x5 km-t, hideg motorral indulva. Így jött ki neki, összesítve, az 5.5.

Ehhez képest (meg a Sprites 5.4-hez képest) a 4.6... bizony... nagyon jó  :yes: !
Ne haragudj, de az előző emberekkel értek egyet, télen vegyesben volt a legtöbb fogyasztásom egy tankra 4.8-5 l. 5.5 az 1.4 E12 dízel Corollának nagyon sok és vagy üvegelve hosszú kilómétereken át, vagy szinte csak városban lehet összehozni. Nekem is ez a tapasztalat. Ahhoz látod, hogy 5.5 litert egyen iszonyat rossz körülmény (5km -es etap) és ezalatt hidegen 3000-ig húzatni. Ez kb gyilkos vezetés egy dízelnek. (így megértem ezt a nagyon magas értéket ennek az autó motor párosításnak)
« Utoljára szerkesztve: 2015.05.24 11:18:44 írta Corollás Gergő »

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2066 Dátum: 2015.05.24 11:21:54 »
Akkor a körülmények lehetnek jók, vagy nemtom :) ... mert a 4.6 bizony nagyon kedvező adat, 1.4 dízel E12 Corollától. Ennek tényleg 5.4-5.5 a reális NAGY átlaga (értsd: sok ember összesített átlaga, amiből aztán ki lehet indulni, saját körülmények, vezetési stílus stb. alapján).
Konkrét példát amúgy tudok én is. Ex-barátnémnak volt egy ilyen autója - 2005-ös 1.4 dízel Corolla HB. Öt évig használta, 90 ezret tett bele. 5.5 liter volt az összesített átlaga. Balaton-parti kisvárosban lakik - tehát a városi útjait kis forgalomban, sík terepen tette meg nagyrészt. Szerintem, az én mércém szerint, átlagosan vezetett. Nem volt ólomlába, de nem is figyelt a spórolásra. Országúton jellemzően 100...120, pályán 130...150 volt az utazója. Városban 2500-3000 körül kapcsolgatott fel, és jellemzően naponta ment 2x5 km-t, hideg motorral indulva. Így jött ki neki, összesítve, az 5.5.
Ehhez képest (meg a Sprites 5.4-hez képest) a 4.6... bizony... nagyon jó  :yes: !
én meg palaczk mesterrel értek egyet...vannak olyan emberek itt a fórumon, akik nyilvánvalóan egy másik bolygón használják az autójukat, hozzám és az átlagautósokhoz képest legalábbis mindenképpen. rájuk nem hat a gravitáció, a közegellenállás és hideg motorral, no meg városban sem használják az autójukat soha...ja és családjuk sincs, meg nem is cuccolnak..  :ph34r:

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2067 Dátum: 2015.05.24 11:25:39 »
én meg palaczk mesterrel értek egyet...vannak olyan emberek itt a fórumon, akik nyilvánvalóan egy másik bolygón használják az autójukat, hozzám és az átlagautósokhoz képest legalábbis mindenképpen. rájuk nem hat a gravitáció, a közegellenállás és hideg motorral, no meg városban sem használják az autójukat soha...ja és családjuk sincs, meg nem is cuccolnak..  :ph34r:
Neked meg nincs 1.4 dízel Corollád, csak egy netes sprintmonitorod, vagy mi. :D Vegyél egyet és próbáld ki, csak nehogy más bolygóra kerülj te is. :D Ha valaki nem tudja optimálisan vezetni ezt az autót(nem a külső körülményekre gondolok, mint a rövid etap) vegyesben, akkor is max 5 litert tudok elképzelni.
« Utoljára szerkesztve: 2015.05.24 11:27:42 írta Corollás Gergő »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2068 Dátum: 2015.05.24 12:16:01 »

Neked meg nincs 1.4 dízel Corollád, csak egy netes sprintmonitorod, vagy mi. :D Vegyél egyet és próbáld ki, csak nehogy más bolygóra kerülj te is. :D Ha valaki nem tudja optimálisan vezetni ezt az autót(nem a külső körülményekre gondolok, mint a rövid etap) vegyesben, akkor is max 5 litert tudok elképzelni.
Én i a te véleményedet osztom. Nálam, Békéscsabán is ellenne ez az autó 4,5 literbol átlagban.
Az 1,9 tdi Passat is elvolt ugyanennyi lóerővel 5 literbol ( klímával 5,3) 5 éven keresztül...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #2069 Dátum: 2015.05.24 12:27:01 »
Ne haragudj, de az előző emberekkel értek egyet, télen vegyesben volt a legtöbb fogyasztásom egy tankra 4.8-5 l. 5.5 az 1.4 E12 dízel Corollának nagyon sok és vagy üvegelve hosszú kilómétereken át, vagy szinte csak városban lehet összehozni. Nekem is ez a tapasztalat. Ahhoz látod, hogy 5.5 litert egyen iszonyat rossz körülmény (5km -es etap) és ezalatt hidegen 3000-ig húzatni. Ez kb gyilkos vezetés egy dízelnek. (így megértem ezt a nagyon magas értéket ennek az autó motor párosításnak)
Ne haragudj, de abszolút nincs igazad. Egyrészt, leírtam, hogy alattunk-alattam is 5.5-öt evett vegyesben ez az autó. Nem, nem vezettük gyilkos módon - teljesen normálisan vezettük. Másrészt, azt is leírtam, hogy a Spritmonitoron is 5.4 az átlaga. Ugye, nem azt feltételezed, hogy annak a 100 felhasználónak a nagy része mind gyilkosan vezet? Ott is az átlagos sofőrből van a legtöbb, ahogy más típusoknál is. És nézd csak meg nyugodtan, mindenhol reális fogyasztások szerepelnek. Akkor pont ezé a Corolláé ne lenne az? Azért, mert neked kevesebb jön ki? Ugyan már :)

Még valami. Most megnéztem 2005-ös katalógusban: 4.9 a GYÁRI átlagfogyasztása ennek a Corollának. Ismerve a jellemző arányt a gyári és a valós fogyasztás között, így szemléld azt az 5.4-5.5-öt, meg amit állítottál róla ;) ... Örülj neki, hogy te olyan szerencsés körülmények között, és olyan ügyesen vezeted a kocsidat, hogy kijössz a gyári fogyasztással  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )