akkor mégis a diesel a környezetbarátabb
Ja... ha csak a CO2-t nézzük, akkor igen. Viszont kiböfög az atmoszférába olyan mérgeket, amiket a benzines nem.
Szerintem a személyautó-dízelek napjai meg vannak számlálva. Nem fogják tudni teljesíteni a szigorodó normákat, fokozatosan ki fognak halni - pontosabban: visszaszorulni az olyan régiókba, ahol nincsenek ilyen normák.
Számomra ez is nagy kérdés: tegyük fel, 2018-ban veszek egy dízelt. Egy Euro 4-est, lévén arra lesz büdzsé (mondjuk, facelift előtti Yaris II 1.4 dízel). S ha 2020-ban kitalálnak ezekre valami brutál adót, vagy bármi egyéb hasonlót? Akkor mit csinálok, úgy mégis?!
... Németeknél már most nem hajthatsz be a környezetvédelmi zónákba, mondjuk, egy Euro 2-es dízellel
Ez (is) a gond a modern dízelekkel, és a környezetvédelmi normákkal:
"Das Fraunhofer-Institut für Verkehrs- und Infrastruktursysteme IVI sieht, nach einer Untersuchung der Umweltzone Ulm im Auftrag der örtlichen Industrie- und Handelskammer, einen Zielkonflikt zwischen der im Fokus der Verordnung stehenden Feinstaubbelastung und dem Stickoxid-Ausstoß. Die Senkung der Feinstaubwerte würde mit steigenden Stickstoffdioxid-Werten einhergehen. Erst mit der Euro-6-Norm sei auch eine Senkung der Stickstoffdioxid-Werte zu erwarten."
A lényeg nagyon röviden: konfliktus lép fel az emissziók csökkentése során, mivel a finom (korom)részecskék kibocsátás csökkenése a (mérgező, és üvegházhatást növelő) nitrogén-dioxid kibocsátás növekedését eredményezi. Csak az Euro 6-os normától várható az NO2-emisszió csökkentése.