Ekkora kulonbseg azert tud adodni, mert nem autopalyan mesz. Fo/mellekutakon sulyos 10-15 masodpercek mennek el azon, ki milyen lenduletesen/tapasztalattal dobja at az autot egy-egy korforgalmon. Tudja az egyes kisvarosokban melyik savok szunnek meg stb. Ezeknel az utaknal az adott utvonal ismerete is hatvanyozottan szamit. Az elejen a rovidebb Bp-Trento utvonal mindig 10 ora fole jott ki (sok fo es melleut van benne) a vegere pedig rendre 9 oras ut volt es a fogyim nem nott
Autopalyan ekkora elterest mar nem lehet hozni azzal, hogy valaki 130 vagy 110-el hajt.
Ahogy mondod
... országúton jóval nagyobb eltéréseket lehet kiautózni, adott távon.
De azért autópályán is számít. Vegyünk egy 1000 km-es utat, és az említett 110-es, illetve 130-as utazót. Az átlagsebességben ugye nem lesz meg ez a 20 km/h eltérés. Legyen mondjuk... 14. Mondjuk, hogy a 110-es utazóval kijön egy 102-es, a 130-assal meg egy 116-os átlagtempó - autópályás tapasztalataim alapján, ezek kb. reális számok, ha nincs stau vagy ilyesmi.
Tehát: 110-es utazóval 588, 130-assal 517 perc alatt lesz meg a táv. Ez azért 1 óra 11 perc eltérés, korántsem elhanyagolható! Még ha kisebb is, mint amekkorát ugyanekkora távon, de országúton hozni lehetne, 20 km/h-val nagyobb utazósebességgel.