Szavazás

Mennyire vagy hypermiller?

Azért van hogy egyen.
7 (9%)
Hónap végén már odafigyelek.
0 (0%)
A forgalom tempóját követem, de figyelek a fogyasztásra is.
52 (66.7%)
Az átlagnál jobban odafigyelek, mert hosszú távon a kevés is sok.
14 (17.9%)
Klíma kikapcsolva, tükör behajtva, virsli gumikon gurulva, csak a fogyasztást figyelem.
5 (6.4%)

Összes szavazó: 78

Szerző Téma: Vitatkozzunk a fogyasztásról  (Megtekintve 602140 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1425 Dátum: 2013.05.24 11:53:50 »
Nem tudom a legjobb topikot választottam-e ki, hogy megtudjam, mennyit fogyaszt egy 2,0-ás d4d GPS szerint 140-es tempónál.
Fontos lenne a szépítés nélküli tényadat.
Amiért kérdezem: Lementem gázzal Debrecenből Tapolcára, meg vissza. Megtettem 902 km-t javarészt pályán GPS szerint 140-el. Tehát az órám 145-öt mutatott. Ez átlag, mert nincs tempomat, tehát amikor kicsit emelkedett visszább est, meg volt hogy felment 145-re is.
Gázzal mentem, és átszámolva benzin egyenértékre 6,68 l/100 km lett a fogyasztás.
A kérdés: megéri-e gázzal menni.

Mint utóbb kiderült a csörgés az autó alól a katalizátor miatt volt. Szétesett a kerámia.
Nem tudom ez mennyire rontja a fogyaztást.
Ezek szerint 6,6 lehetett volna kevesebb is.
Prius 2 - a mosolygós autó.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1426 Dátum: 2013.05.29 14:11:18 »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1427 Dátum: 2013.05.29 14:30:22 »
upsz
Upsz, bizony ám  :nonono: ... és ki is a legőszintébb, egész véletlenül?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1428 Dátum: 2013.05.29 14:39:08 »
és kinek a kínálatában nincs leméretezett benzines turbómotor? ez nem őszinteség kérdése, az EUs mérési ciklus rossz. ne aggódj, a bmw ugyanúgy betartja a ciklust, mint mások. csak éppen az EUs gyártók tudnak rá optimalizálni, a japánok nem annyira. az avensisem gyári átlaga (9,6) és valós átlaga (10.0) között alig volt különbség. de azért az automata is volt, nagy motoros is volt, szívó is volt. ott nehezebb csalni, mert nem kell benzinnel hűteni a turbót  :devil:
ez az egész szerintem nagyon rossz dolog, meg kéne változtatni. egyébként meg meg kéne tanulni kocsit vezetni a népnek, az is sokat javítana a dolgon  :whistling:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1429 Dátum: 2013.05.29 15:03:52 »
 [rohog] [rohog] [rohog]
És még én voltam a kis butus, hogy szembe szálltam a múltkor a 3er 1,6 turbora írt fogyasztás adattal, amit egy cikkben jelentettek meg - véletlenül az új Lexus IS300h bemutatására időzítve -...

Itt az engem igazoló cikk, bocsi...  :nonono:

Amúgy, csufár, Te mondtad, hogy a fogyasztási adatokat teljesítményre kell nézni, nem lökettérfogatra... hát tessék...  ;)

Az azért szánalmas, hogy egy BMW-nek ilyesmihez kelljen folyamodnia... ahogy misi is írta a Prius topicban, a BMW-nek nagyon össze kell szednie magát, mert gyakorlatilag Ő van a legnagyobb hátrányban a flotta fogyasztási adatok, illetve kibocsátás tekintetében.
Ezt pedig úgy próbálja ellensúlyozni, hogy manipulálja az adatait, illetve, - és EZ lenne a helyesebb út - a Toyotával együtt működve fejleszt alternatív hajtást (ehhez Toyota technológiát használva).
« Utoljára szerkesztve: 2013.05.29 15:06:49 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1430 Dátum: 2013.05.29 15:17:05 »
persze, szerintem a teljesítmény az elsődleges mércéje a fogyasztásnak. ha kihasználod  :tt2:
nehéz vitatkozni azzal, hogy pl az 1.8-as tsi passatok spritmonitoros fogyasztása egy jó literrel lejjebb van, mint az ugyanilyen teljesítményű avensiseké. az lehet az oka, hogy a nagy szívómotorok mindig ugyanúgy  fogyasztanak, míg a kisebb turbókkal sokkal nagyobb fogyasztási tartományt lehet "bejárni". Tiprós üzemben a turbók szerintem többet esznek, óvatosan vezetve kevesebbet. az átlagemberek meg, miközben csorognak reggel meg este a munkahelyükre meg vissza, nem zúznak, ezért az átlag alacsonyabbra jön ki. nálam az ave simán elfogyasztott 13-14 litert munkába járásra. majd ha lesz egy leméretezett turbós kocsim, azt is kipróbálom. bár inkább egy hibridet hajtanék én is  :yes:
az viszont szimplán nem igaz, hogy manipulálnának. azt nem lehet!!! mondom, hogy a mérési ciklus a rossz!!!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1431 Dátum: 2013.05.29 15:25:43 »
és kinek a kínálatában nincs leméretezett benzines turbómotor? ez nem őszinteség kérdése, az EUs mérési ciklus rossz. ne aggódj, a bmw ugyanúgy betartja a ciklust, mint mások. csak éppen az EUs gyártók tudnak rá optimalizálni, a japánok nem annyira. az avensisem gyári átlaga (9,6) és valós átlaga (10.0) között alig volt különbség. de azért az automata is volt, nagy motoros is volt, szívó is volt. ott nehezebb csalni, mert nem kell benzinnel hűteni a turbót  :devil:
ez az egész szerintem nagyon rossz dolog, meg kéne változtatni. egyébként meg meg kéne tanulni kocsit vezetni a népnek, az is sokat javítana a dolgon  :whistling:
A Renault kínálatában pl. VAN leméretezett turbó - és náluk is csak 16 % az eltérés a gyári adat és a valós között - csak 1 %-al nagyobb, mint a Toyotánál.

A német prémium márkák egész egyszerűen csak hülyítik a népet az irreális gyári fogyasztásaikkal. Ma reggel is majdnem kiugrott a szemem, mikor olvastam, hogy az új Merci S-osztályos dízel-hibridnek 4.4 litert kéne ennie átlagban, a gyár szerint  :nonono:

A mérési ciklus valóban kissé túlságosan is spórolós vezetést modellez, de azért pont a Toyota (meg a Renault, meg a PSA) példája bizonyítja, hogy nagyon is meg lehet csinálni egy kocsit úgy is, hogy az eszerinti adat legalább köszönő viszonyban legyen a valósággal.

Persze, lehet úgy fogalmazni, hogy a német prémiumok "a mérési ciklusra optimalizálnak". Az én szótáramban van erre egy egyszerűbb kifejezés: "hazugság".
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1432 Dátum: 2013.05.29 15:28:30 »
[rohog] [rohog] [rohog]
És még én voltam a kis butus, hogy szembe szálltam a múltkor a 3er 1,6 turbora írt fogyasztás adattal, amit egy cikkben jelentettek meg - véletlenül az új Lexus IS300h bemutatására időzítve -...

Itt az engem igazoló cikk, bocsi...  :nonono:

Amúgy, csufár, Te mondtad, hogy a fogyasztási adatokat teljesítményre kell nézni, nem lökettérfogatra... hát tessék...  ;)

Az azért szánalmas, hogy egy BMW-nek ilyesmihez kelljen folyamodnia... ahogy misi is írta a Prius topicban, a BMW-nek nagyon össze kell szednie magát, mert gyakorlatilag Ő van a legnagyobb hátrányban a flotta fogyasztási adatok, illetve kibocsátás tekintetében.
Ezt pedig úgy próbálja ellensúlyozni, hogy manipulálja az adatait, illetve, - és EZ lenne a helyesebb út - a Toyotával együtt működve fejleszt alternatív hajtást (ehhez Toyota technológiát használva).
Manipulációról szó sincs. "Csak" félrevezetésről - a mérési ciklusra optimalizálásról, ahogy csufár nagyon pontosan írta.

Az a korábbi cikk, amit említesz, egy TESZT volt!!! Hogy abban aztán nem fognak direkt túl kedvező adatot feltüntetni, az olyan biztos, mint hogy most itt ülünk.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1433 Dátum: 2013.05.29 15:30:03 »
mondom, hogy a mérési ciklus a rossz!!!
Miért? Mert a Toyota meg tudja úgy csinálni az autóit, hogy a valóságban se egyenek ennél sokkal többet, a BMW meg nem?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1434 Dátum: 2013.05.29 15:34:07 »
A Renault kínálatában pl. VAN leméretezett turbó - és náluk is csak 16 % az eltérés a gyári adat és a valós között - csak 1 %-al nagyobb, mint a Toyotánál.

A német prémium márkák egész egyszerűen csak hülyítik a népet az irreális gyári fogyasztásaikkal. Ma reggel is majdnem kiugrott a szemem, mikor olvastam, hogy az új Merci S-osztályos dízel-hibridnek 4.4 litert kéne ennie átlagban, a gyár szerint  :nonono:

A mérési ciklus valóban kissé túlságosan is spórolós vezetést modellez, de azért pont a Toyota (meg a Renault, meg a PSA) példája bizonyítja, hogy nagyon is meg lehet csinálni egy kocsit úgy is, hogy az eszerinti adat legalább köszönő viszonyban legyen a valósággal.

Persze, lehet úgy fogalmazni, hogy a német prémiumok "a mérési ciklusra optimalizálnak". Az én szótáramban van erre egy egyszerűbb kifejezés: "hazugság".
Ennyi, nem több, mint, ahogy az S-klasse is ilyen lesz. Egy ilyen böszme dög egyen meg 8 litert, mindegy, hogy dízelként, vagy benzinesként. 2 tonna feletti tömeggel ez is jó érték. Az ég világon semmi szükség nem lenne arra, hogy még ezen is hazudjanak...
« Utoljára szerkesztve: 2013.05.29 15:38:05 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1435 Dátum: 2013.05.29 15:36:57 »
azért rossz, mert a ciklus nem olyan körülmények között méri a fogyasztást ,ahogy azt a nép "úgy általában" használja. például nincs benne padlógáz. ha sok olyan motor van, amelynek a  valós fogyasztása lényegesen eltér a ciklus szerinti fogyasztástól (miközben egyébként minden előírást teljesítenek), kizárólag azt jelentheti, hogy rossz a mérési szabvány.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1436 Dátum: 2013.05.29 15:39:58 »
Lehet, (sőt!) hogy rossz a szabvány, node, ha az egyes motorokat azonos mérési körülmények alapján IS és a valóságban IS összehasonlítjuk, és ott az egyiknél jelentős, a másiknál csak kis mértékű eltérés adódik, az azért nem csak a norma-mérési metodika hibája, nem?  :szemez:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1437 Dátum: 2013.05.29 15:42:49 »
azért rossz, mert a ciklus nem olyan körülmények között méri a fogyasztást ,ahogy azt a nép "úgy általában" használja.
Úgy tűnik, a Toyotákat, Renault-kat, Peugeot-kat & Citroeneket mégis  ;) ...

------------------------------

Miért véded őket? Szégyenteljes módon becsapják a fogyasztókat. Ráadásul olyan autók vonatkozásában, amelyek nagyrészt eleve többet fogyasztanak.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1438 Dátum: 2013.05.29 15:50:21 »
hát pont ez az, ami miatt a szabvány a rossz! hogy lehetséges másként, hogy két ugyanolyan fogyasztású autó eltérően teljesít a laborban? mondjuk a bmw-kmeg a rönyók?
hoppábocsánat, történetesen a laguna ha jól látom, majdnem egy literrel többet eszik...
nem akarom én védeni senki kutyája kölykét, de ha mindent szabályosan csinálnak akkor mégis mi más alapon lehetne kritizálni, mint hogy rossz a mérési ciklus?

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1439 Dátum: 2013.05.29 15:53:57 »
Ennyi, nem több, mint, ahogy az S-klasse is ilyen lesz. Egy ilyen böszme dög egyen meg 8 litert, mindegy, hogy dízelként, vagy benzinesként. 2 tonna feletti tömeggel ez is jó érték. Az ég világon semmi szükség nem lenne arra, hogy még ezen is hazudjanak...
De van! Ezek a fogyasztasok nem csak a fogyasztoknak szolnak... A gyartoknak folyamatosan csokkenteniuk kell az autoik karosanyag kibocsatasat.
Innen nezve amugy meg inkabb felhaborito ez az egesz hazugsag. Mert bar papiron mindenki eleget tesz a kornyezetvedelmi normaknak, igazabol meg nem.
A vevok meg kvazi tesznek a katalogusban irt szamokra. En pl tesztuton neztem anno mennyit fogyasztanak a kocsik BC szerint.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX