Belegondolva a fékpados CO2 mérés és abból számolt fogyasztás, valamint a CO2-kvóta összefüggésére, akad némi kételkedni való. Mi van, ha az egyik márka autói átlagosan csak 0,5-1 literrel, egy másiké inkább 1,5-2 literrel fogyasztanak többet a gyakorlatban, mint a gyári adat? (Gondolok itt a mai kicsi turbós benzinesekre például.)
A fékpadon az autó légellenállását számítják. A gyár ehhez nyilván megadja az alaktényezőt, amit szerintem nem ellenőriz senki, igen bonyolult is lenne. A homlokfelület megadása megint csak ad némi mozgásteret a gyáraknak.
Olyan ez számomra, mint a csomagtér méretek. Nevetek, amikor 3,9-4,0 méter hosszúságú autókra nagyobb csomagtér méretet ad meg a gyártó, mint az én E12-m csomagterére. Aztán egymás mellé állva, a hátsó ajtót kitárva első pillantásra feltűnik a különbség. Érdekes amúgy, hogy ez a tesztelő újságíróknak valahogy nem szokott feltűnni.
Én megmértem az E12-m csomagterét, nekem kijött a 285 liter pontosan. (Ha a módszer érdekel valakit, azt is leírom szívesen.) Akkor viszont máshol van a bibi a gyári adatokkal.