Szavazás

Mennyire vagy hypermiller?

Azért van hogy egyen.
7 (9%)
Hónap végén már odafigyelek.
0 (0%)
A forgalom tempóját követem, de figyelek a fogyasztásra is.
52 (66.7%)
Az átlagnál jobban odafigyelek, mert hosszú távon a kevés is sok.
14 (17.9%)
Klíma kikapcsolva, tükör behajtva, virsli gumikon gurulva, csak a fogyasztást figyelem.
5 (6.4%)

Összes szavazó: 78

Szerző Téma: Vitatkozzunk a fogyasztásról  (Megtekintve 602169 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1230 Dátum: 2013.01.27 13:03:18 »
http://www.autonavigator.hu/sztori/atveres_a_gyari_fogyasztas_ketszeres_ertek_sem_kizart-9370
... elég baj, hogy a gyártók ilyen aljas módon trükköznek! A Corollámmal még van rá esély, hogy elérjem a gyár által megadott fogyasztást (persze takarékos, de nem feltétlenül hypermiller vezetési stílussal).
A gyár által megadott fogyasztások sem egyformák, nem hogy országonként, de kiadványonként különböznek. A YHS-nél 2 hónap alatt csökkentették az országúti értékét, így a vegyes és az országúti azonos lett, az Auris II HSD vegyesben eszik a legtöbbet ... :cry:

A CO2 kibocsátás a kvóta miatt fontos, amire csökkentési előírások vannak, és a maradék kvótát lehet értékesíteni. Valószínűnek tartom, hogy az ebben mozgó iszonyatos összegek miatt írnak hülyeségeket a katalógusokba, ill. verik át a vásárlókat.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1231 Dátum: 2013.01.27 13:49:17 »
nincs ott semmilyen átverés. rossz a mérési ciklus. meg kéne változtatni. régóta napirenden van a kérdés, de nemigen tudtam eddig mit kezdeni vele.

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1232 Dátum: 2013.01.27 13:59:32 »
nincs ott semmilyen átverés. rossz a mérési ciklus. meg kéne változtatni. régóta napirenden van a kérdés, de nemigen tudtam eddig mit kezdeni vele.
Abban igazad van, hogy a mérési ciklus rossz, mindenképpen meg kell változtatni. De nem mostanában lesz az még, a gyártóknak nem érdekük!
De, bizony van átverés is a dologban! Érdekes módon a Corollámmal akár még tudom hozni a kézikönyvében megadott fogyasztást, persze ehhez takarékosan, de nem feltétlenül hypermiller modon kell vezetni. 10 évvel  fontos volt a CO2 kibocsátás (meg a fogyasztás), de ma sokkal kiélezettebb verseny van ezen a téren a gyártók között. Mindenféle tisztességtelen eszközöket bevetnek, hogy egymás alá "licitáljanak." Persze ezzel átverik a vevőket is :censored:
Olvasd el a cikket: http://www.autonavigator.hu/sztori/atveres_a_gyari_fogyasztas_ketszeres_ertek_sem_kizart-9370
Bizony van sok lehetőség a csalásra, és minden bizonnyal élnek is velük a gyártók!
 "A fogyasztásnál játszanak a guminyomással, a kerekek dőlésszögével, a fékek beállításaival, valamint az útfelület minőségével, esetleg meredekségével, míg a próbapados CO2-méréseknél a próbapad beállításaival, a gyorsítási és gurulós szakaszokkal, vagy a teszt helyszínének hőmérsékletével. Természetesen oly módon, hogy a módosításokkal az elérhető legkedvezőbb CO2-értékeket produkálják. "
Corolla 1,4 VVT-i 2005

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26334
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1233 Dátum: 2013.01.27 15:51:01 »
Én nem tudom, hogy van-e átverés, vagy nincs, de eddig még egyetlen autónál sem okozott megerőltetést hozni a gyári értékeket. Még a régi (90/120/város) szisztémánál sem. Valószínűleg ésszel kell vezetni hozzá...ideértve azt is, hogy nem állok fölöslegesen a dugóban, HA a közelben van menekülő út is.
music     

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1234 Dátum: 2013.01.27 16:25:36 »
Én nem tudom, hogy van-e átverés, vagy nincs, de eddig még egyetlen autónál sem okozott megerőltetést hozni a gyári értékeket. Még a régi (90/120/város) szisztémánál sem. Valószínűleg ésszel kell vezetni hozzá...ideértve azt is, hogy nem állok fölöslegesen a dugóban, HA a közelben van menekülő út is.
Vezetted már a cikkben említett autókat? A Corollámmal én is tudom hozni a gyári értékeket. Nem feltételezem, hogy ezek a tesztelők annyira bénák, hogy egyik sem tud igazán takarékosan vezetni (ez nem lakott területen kívüli 70-et jelent). A 70-100%-os eltérés a gyári értékhez képest nagyon sok!
Corolla 1,4 VVT-i 2005

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1235 Dátum: 2013.01.27 17:39:16 »
Az 1.6os E12re 9 lityi van megadva városban, ahhoz meg vagy tél, vagy taposás kell. Nyáron lazán lehet hozni 7-8 literrel.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1236 Dátum: 2013.01.27 18:27:26 »
Az 1.6os E12re 9 lityi van megadva városban, ahhoz meg vagy tél, vagy taposás kell. Nyáron lazán lehet hozni 7-8 literrel.
Igen, régebben a bejáratott, jó műszaki állapotú autóval simán lehetett hozni. Óvatos vezetéssel meg még alá is lehetett menni.
Az 1,4 benyás E12-vel nyáron városban 6l, télen 7-7,5 könnyedén teljesíthető volt.

A YHSD viszont nyáron tempomat 90 el 3,8-4 ami a korai katalógusadatnak megfelel (aktuális katalógus adat 3,5),
a megadott 3,1 -es városhoz, 3,5 vegyeshez a csillagok nagyon ritkán állnak össze. Annyira ritkán, hogy szinte soha, talán 30e km múlva kicsit bejáratott motorral, megkeményedett gumikkal lesz ez jobb is.
A cikkben emlegetett 5,2-nél nyilván lehet jobbat is menni, de a spritmonitor adatai szerint realitás közeli. Érdekes adalék az is, hogy senki nem tudta produkálni a gyári értékeket. Azért a 3,5 és a 4,9 között hibahatáron túli eltérés van. -(
Nyilván ehhez hasonló esetek más autókkal is előfordulnak.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1237 Dátum: 2013.01.27 19:29:34 »
.........a kartyas sluszkulcs es az automata kezifek hasznalhatosagarol inkabb ne is beszeljunk.
Pedig a szabadkezes kezelés nagyon okos dolog, mondjuk két cekkerrel két nyomtatóval a kezedben esőben megközelítve a kocsit, észleli a kocsi és kinyitva a csomagtartót.
Ez már nemcsak a franciáknál lehet így, hanem a most általam tesztelt Kia Sorrento-val ez a helyzet, csak itt nem kártya van, hanem egy kulcstörzs.
Kényelmes, nem vitás.

Elektromos kézifék: downhill-es funkcióval maga a tökéletesség. Hibaforrás? A SC-ben elfogyott a működtető villanymotor (oda-vissza játszik) szénkeféje. Az új vezérlőegység 6 számjegyű és nem 1-el kezdődik az eleje. Nem vártam a csodára szétkaptam, elvittem egy motorfelújításra, bagóért megcsinálták, összeraktam, azóta is köszi jól van.  Abban egyetértek, hogy egy hibaforrással több, ez nem is lehet vitás.

Nade a hárombetűsek is mind-mind hibaforrások.   Szóval vannak olyan biztonsági és kényelmi kütyük a kocsiban, melyeket a szubjektumunk igénye szerint kihagynánk-betennénk.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1238 Dátum: 2013.01.27 19:33:10 »
az avém városi gyári adata meg 13.5 volt. simán alul tudtam múlni  :devil: a gyári 9.6os fogyasztáshoz képest 40ezer km átlaga nálam pontosan 10 liter volt, ez teljesen jó. ehhez képest a mazda2 dízel alattam 5.5-öt fogyasztott átlagban, asszem azért az már jóval több, mint a gyári adat (amire nem emlékszem). a mazda5 gyári fogyasztása 6.1 - na ezt reménytelen volt, 7.5 felett voltam vele. következtetés: a nagy szívóbenzines automaták reálisabban fogyasztanak  :devil:

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1239 Dátum: 2013.01.27 19:35:33 »
Pedig a szabadkezes kezelés nagyon okos dolog, mondjuk két cekkerrel két nyomtatóval a kezedben esőben megközelítve a kocsit, észleli a kocsi és kinyitva a csomagtartót.
Ez már nemcsak a franciáknál lehet így, hanem a most általam tesztelt Kia Sorrento-val ez a helyzet, csak itt nem kártya van, hanem egy kulcstörzs.
Kényelmes, nem vitás.
amíg nem tárja ki a csomagtartóajtót is, cseszheted  :lol: bár anno nagyon megfogott a mazda5 elektromosan, távirányítással nyitható két tolóajtaja... :whistling:

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1240 Dátum: 2013.01.27 19:45:28 »
következtetés: a nagy szívóbenzines automaták reálisabban fogyasztanak  :devil:
Mert annyit zabalnak, hogy fizikailag lehetetlen tobb benzit beszuszakolni a hengerekbe  :lol:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26334
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1241 Dátum: 2013.01.27 19:46:28 »
Vezetted már a cikkben említett autókat?
Nem vezettem, de mivel ők sem átallottak ebből a néhány autóból messzemenő következtetéseket levonni, a cáfolatom legalább annyira jogos, mint a kritika. (És ugye azt hozzátesszük, hogy a hibridekkel más technikával lehet spórolósan vezetni, mint a hagyományos robbanómotoros autókkal.)
music     

juszufat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 328
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1242 Dátum: 2013.01.28 11:25:54 »
Belegondolva a fékpados CO2 mérés és abból számolt fogyasztás, valamint a CO2-kvóta összefüggésére, akad némi kételkedni való. Mi van, ha az egyik márka autói átlagosan csak 0,5-1 literrel, egy másiké inkább 1,5-2 literrel fogyasztanak többet a gyakorlatban, mint a gyári adat? (Gondolok itt a mai kicsi turbós benzinesekre például.)

A fékpadon az autó légellenállását számítják. A gyár ehhez nyilván megadja az alaktényezőt, amit szerintem nem ellenőriz senki, igen bonyolult is lenne. A homlokfelület megadása megint csak ad némi mozgásteret a gyáraknak.

Olyan ez számomra, mint a csomagtér méretek. Nevetek, amikor 3,9-4,0 méter hosszúságú autókra nagyobb csomagtér méretet ad meg a gyártó, mint az én E12-m csomagterére. Aztán egymás mellé állva, a hátsó ajtót kitárva első pillantásra feltűnik a különbség. Érdekes amúgy, hogy ez a tesztelő újságíróknak valahogy nem szokott feltűnni.

Én megmértem az E12-m csomagterét, nekem kijött a 285 liter pontosan. (Ha a módszer érdekel valakit, azt is leírom szívesen.) Akkor viszont máshol van a bibi a gyári adatokkal.
1.4VVti (2004)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1243 Dátum: 2013.01.28 11:32:08 »
De miert kell ennyire "tankositani"?

Vicces volt, mikor kerestem a rogzitofek kioldot a lagunaban (volt mar szerencsem kezifekhez,labfekhez,gombnyomasos fekhez, de itt nem talaltam egyiket sem,mert nincs :) ) es az uriember csak annyit mondott,h csak induljak el nyugodtan, ne foglalkozzak vele :D
Az új Ave is elektronikus rögzítőfékkel van szerelve. Nekem is furcsa volt először, mert, ahogy írtad is, egyszerűen csak el kell indulni és azonnal old. Na, de, mi van, ha mondjuk, a nappali viszonylag olvadós idő éjszakára kemény faggyá változik és az autó éppen kint parkol éjszaka? Vajon ez akkor befagy? Mert a sima rángatós kéziféknél ezt kivédem azzal, hogy sebességben hagyom, - ha kell, az első kerekeket a padka felé fordítom - és nem húzom be a kézit... Ez az elektronikus cucc, meg mindig rögzít, ha megálltál...  :wacko:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1244 Dátum: 2013.01.28 11:41:59 »
Belegondolva a fékpados CO2 mérés és abból számolt fogyasztás, valamint a CO2-kvóta összefüggésére, akad némi kételkedni való. Mi van, ha az egyik márka autói átlagosan csak 0,5-1 literrel, egy másiké inkább 1,5-2 literrel fogyasztanak többet a gyakorlatban, mint a gyári adat? (Gondolok itt a mai kicsi turbós benzinesekre például.)
A fékpadon az autó légellenállását számítják. A gyár ehhez nyilván megadja az alaktényezőt, amit szerintem nem ellenőriz senki, igen bonyolult is lenne. A homlokfelület megadása megint csak ad némi mozgásteret a gyáraknak.
Olyan ez számomra, mint a csomagtér méretek. Nevetek, amikor 3,9-4,0 méter hosszúságú autókra nagyobb csomagtér méretet ad meg a gyártó, mint az én E12-m csomagterére. Aztán egymás mellé állva, a hátsó ajtót kitárva első pillantásra feltűnik a különbség. Érdekes amúgy, hogy ez a tesztelő újságíróknak valahogy nem szokott feltűnni.
Én megmértem az E12-m csomagterét, nekem kijött a 285 liter pontosan. (Ha a módszer érdekel valakit, azt is leírom szívesen.) Akkor viszont máshol van a bibi a gyári adatokkal.
a trükk, úgy tudom, egy dologban áll: a szabvány szerinti mérési ciklusban NINCSEN PADLÓGÁZ! namármost, a kétszáz ló feletti gépek kivételével az emberek bizony padlógázaznak. városban is, pályán is. mint én tettem gyakorlatilag folyamatosan a mazda2 dízellel. és mi történik ilyenkor? hát az, hogy a motorvezérlés olyankor ámokfutó üzembe vált. asszem meglepődnénk, ha meg kellene mérni, hogy a valós közlekedésben a kismotoros ***ok mennyit szennyeznek valójában. és mellesleg mindennek a fogyasztásra is komoly hatása van. pláne, amióta turbózunk.
egyébként a mérés a laborban PONTOS. légellenállás, gördülési ellenállás, minden benne van. Csak éppen nincs kanyar, nincs oldalszél, nincs rádió, nincs klíma. ja és VILÁGÍTÁS sincs asszem  :devil:
« Utoljára szerkesztve: 2013.01.28 11:43:56 írta csufár »