A megtakarítás kb 40-50%, legalábbis a között, ahogy Zénó, vagy Leszi és egy átlag sofőr megy.
A kérdés ott van, hogy hajlandó-e valaki rászánni a dupla időt arra, hogy azt autóban töltse?
Én úgy gondolom, hogy család (kisgyerek) mellett ez ilyen szinten szinte lehetetlen.
Ahogy, Bundi, Te is említetted, egy rekord erejéig talán (kíváncsiságból) megéri kipróbálni, de folyamatosan így vezetni rengeteg idő, egészen konkrétan egy életforma, amit össze kell hangolni az egyéb elfoglaltságok által igényelt idővel. Ja, és, persze, a környezettel is.
Én úgy tudom, hogy a sebességfokozatban indítás (kvázi betolás) tönkre teheti a katalizátort, ha pedig indítózol, az megterheli és rövid időn belül kinyírhatja a gyújtáskapcsoló betétet, tehát, a dolog anyagi kockázata nagyobb, mint a módszerrel elért megtakarítás. Egy katalizátor bontóból is több tízezer Ft, a betét, pedig csak újonnan kapható, esetemben 28.000Ft-ért (bontóból is kb a fele, de lutri). Én magam is azóta nem állítgatom le a kocsit piros lámpánál, mióta megadta magát a gyújtáskapcsolóm.
Számomra az egyetlen valóban hasznos dolog a motorelőmelegítő, amit leszi és zénó is használnak. Az nagyon jó találmány, br 38.000Ft újonnan + amennyiért beszerelik. De mindig langyos hűtővízzel indul az autó, ezért gyakorlatilag nem szükséges az ECUnak gazdagabb keveréket előállítson, emiatt eltűnik a hideg motornál a többletfogyasztás. Ez önmagában is közel 1 literes átlagfogyasztás esést jelent!