Szavazás

Mennyire vagy hypermiller?

Azért van hogy egyen.
7 (9%)
Hónap végén már odafigyelek.
0 (0%)
A forgalom tempóját követem, de figyelek a fogyasztásra is.
52 (66.7%)
Az átlagnál jobban odafigyelek, mert hosszú távon a kevés is sok.
14 (17.9%)
Klíma kikapcsolva, tükör behajtva, virsli gumikon gurulva, csak a fogyasztást figyelem.
5 (6.4%)

Összes szavazó: 78

Szerző Téma: Vitatkozzunk a fogyasztásról  (Megtekintve 602143 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1020 Dátum: 2012.08.26 16:06:10 »
Köszönöm.Semmi extra 10w-40 es Total. Most az volt olcsón  :D Próbáltam a szintetikus 5w-valamilyet az Eneostol, de azt nagyon kajálta.  :no: Hogy ne legyen OFF: úgy vettem észre, hogy a keréknyomás és a vezetési stílus a döntő. Persze van még néhány trükk amit Zénókától ellestem.
Azért számít ám az olaj is. Zénókáék sem véletlenül járnak 0 W-20-assal... Elméletileg egy 5 W-40-esből nem nagyon ehet többet, mint egy 10 W-40-esből - gyakorlatilag mégis, mert százszor látni olyat, hogy az azonos viszkozitású, de eltérő márkájú olajokat nem egyformán fogyasztja egy autó - én ennek alapján azt javasolnám neked, hogy próbáld ki mondjuk az LM TopTec 4100-as olaját - ez egy rész-szintetikus 5 W-40-es, amit már többféle Toyotába (3S-FE, 7E-FE, 4A-FE motorok) használunk a baráti körben - ja, és egy MX-5-ös Mazdában is. Tudom ajánlani neked.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1021 Dátum: 2012.08.26 18:26:40 »
Valóban nem ez volt a cél, de menet közben az jutott az eszembe, hogy edzésnek is jó ez, mert a gurítást, felkapcsolást stb. jól lehetett gyakorolni. Különben mindig felírtam a leállított motorral történt gurítások hosszát menet közben és 10.4 km jött ki. Persze előtte mászni is kellett. Feltűnt, hogy milyen jól meg lehet figyelni a táj az út stb apró részleteit. Ez is jó, ha valaki szeret nézelődni. Na persze 3 óát ülni így és közben 100 km-t haladni... :sweatdrop: :sweatdrop:

üdv!
Leállitás után menet közben hogyan indítod a motort? Kuplunggal vagy indítóval?
Én csináltam sokszor, hogy 5.ben ráengedtem a kuplungot, a lehető legóvatosabban és leggyorsabban, de szerintem nem egészséges ez a "megterhelés" a mechanikának! Lehet, hogy birná, de én max 3.4 km-t tudok egy-egy szakaszon gurulni arról nem beszélve, hogy hiába viszonylag  egyenes a szakasz, nincs olyan biztonságban az ember, szervo és fékrásegítés nélkül.

Ha meg indítózok: az is kivesz egy "adagot" az akksiból, amit vissza kell tölteni a benzinből.

Tehát én arra jutottam, nem áldozom fel a biztonságot ennyi megtakaritásért, inkább hagyom üresben belendülni, ha túl nagy a lendület vagy beteszem 5-be, vagy fékezek.

Bundi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 376
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1022 Dátum: 2012.08.27 11:11:35 »
A motort csak üzem melegen: ha a sebesség a kívántra csökken, akkor 5.-ben a kuplungot óvatosan de gyorsan felengedem és nem is kell teljesen, majd azonnal benyomom. A motor szinte rántás nélkül indul. Ennyi.

A biztonságról: a kormányt valóban nehezebb tekerni, de ha megszokod nem gond (persze kanyar közepén leállítani izgi, szóval szerintem ott ne)a fék pedig 2-3 fékezésig elegendő vákumot tartalmaz. De ez a veszélyesebb, direkt kipróbáltam rásegítés nélkül és tehervonatos a lassulás. Én lassítani kézifékkel szoktam (rövideket) Vagy ha rendesen fékezni kell, akkor csak egyszer teszem és indítok. Kivéve a piros lámpát  :D

Szerintem megszokható a dolog. Persze nem rábeszélni akarlak. A megtakarítás %-ban Zénoka vagy Leszi tudná megmondani. De gondolom csak néhány %.
A Toyota az autók Hondája.
(Carina e 2.0 GLI)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1023 Dátum: 2012.08.27 11:33:25 »
A megtakarítás kb 40-50%, legalábbis a között, ahogy Zénó, vagy Leszi és egy átlag sofőr megy.
A kérdés ott van, hogy hajlandó-e valaki rászánni a dupla időt arra, hogy azt autóban töltse?
Én úgy gondolom, hogy család (kisgyerek) mellett ez ilyen szinten szinte lehetetlen.
Ahogy, Bundi, Te is említetted, egy rekord erejéig talán (kíváncsiságból) megéri kipróbálni, de folyamatosan így vezetni rengeteg idő, egészen konkrétan egy életforma, amit össze kell hangolni az egyéb elfoglaltságok által igényelt idővel. Ja, és, persze, a környezettel is.

Én úgy tudom, hogy a sebességfokozatban indítás (kvázi betolás) tönkre teheti a katalizátort, ha pedig indítózol, az megterheli és rövid időn belül kinyírhatja a gyújtáskapcsoló betétet, tehát, a dolog anyagi kockázata nagyobb, mint a módszerrel elért megtakarítás. Egy katalizátor bontóból is több tízezer Ft, a betét, pedig csak újonnan kapható, esetemben 28.000Ft-ért (bontóból is kb a fele, de lutri). Én magam is azóta nem állítgatom le a kocsit piros lámpánál, mióta megadta magát a gyújtáskapcsolóm.

Számomra az egyetlen valóban hasznos dolog a motorelőmelegítő, amit leszi és zénó is használnak. Az nagyon jó találmány, br 38.000Ft újonnan + amennyiért beszerelik. De mindig langyos hűtővízzel indul az autó, ezért gyakorlatilag nem szükséges az ECUnak gazdagabb keveréket előállítson, emiatt eltűnik a hideg motornál a többletfogyasztás. Ez önmagában is közel 1 literes átlagfogyasztás esést jelent!
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1024 Dátum: 2012.08.27 14:58:24 »
üdv bepi81!

Az, hogy menet közben elindítod a kuplung ráengedéssel a kocsit, nem lezs semmi baja! Szinte nulla lesz az elégetlen benzin, ami kikerül a motorból, mert mint irtuk gyorsan zajlik az egész, kb 1 mp.
Szemben a betolásos inditással, ahol nem mindig indul elsőre a gép, sokkal több nafta kerül a katalizátorba!

A lámpánál leállitgatás is veszteséges, mert amit megspórolsz, annak többszörösét nagyon hamar a gyújtáskapcsoló, indítómotor, akkumulátor cseréjére, javittatására költi a tag.

A motormelegítő sem az "igazi" mert általában 800W felett érnek valamit, ez meg már azért meglátszik a villanyszámlán is! Persze ha a szomszédba dugod az más  :lol:!

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1025 Dátum: 2012.08.27 15:05:23 »
Kamikaze,

zénó és Laci is a gyári 400W-os cuccot használják, ne hidd, hogy kell hozzá 800W. Kiszámolták, tökéletesen működik!  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Bundi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 376
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1026 Dátum: 2012.08.27 16:15:30 »
A megtakarítás kb 40-50%, legalábbis a között, ahogy Zénó, vagy Leszi és egy átlag sofőr megy.
Én kifejezetten a leállításos-gurulásos módszer és a nélküle való haladás közti künömbségre írtam a néhány %. De csúcskísérletnél ez is számít. (főként pszihésen  :D)

A gyújtás zárról:
Egy kis kapcsoló bekötésével nem kell a kulcsot fodítgatni, csak a gyújtást levenni.

Motormelegítőről:
De ez csak kertesházban működik  :cry:
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.27 16:17:20 írta Bundi »
A Toyota az autók Hondája.
(Carina e 2.0 GLI)

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1027 Dátum: 2012.08.27 16:31:21 »

A gyújtás zárról:
Egy kis kapcsoló bekötésével nem kell a kulcsot fodítgatni, csak a gyújtást levenni.


Igen, elméletileg egy nyomókapcsolóval ha megszakitod a gyújtást mig leáll a motor, akkor müködhet.
Én nem buherom!

Bundi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 376
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1028 Dátum: 2012.08.27 21:47:57 »
Azért számít ám az olaj is. Zénókáék sem véletlenül járnak 0 W-20-assal... Elméletileg egy 5 W-40-esből nem nagyon ehet többet, mint egy 10 W-40-esből - gyakorlatilag mégis, mert százszor látni olyat, hogy az azonos viszkozitású, de eltérő márkájú olajokat nem egyformán fogyasztja egy autó - én ennek alapján azt javasolnám neked, hogy próbáld ki mondjuk az LM TopTec 4100-as olaját - ez egy rész-szintetikus 5 W-40-es, amit már többféle Toyotába (3S-FE, 7E-FE, 4A-FE motorok) használunk a baráti körben - ja, és egy MX-5-ös Mazdában is. Tudom ajánlani neked.
Köszönöm nekem még van 3000 km a cseréig ami kb 4-5 hónap, de felírom  :yes:
A Toyota az autók Hondája.
(Carina e 2.0 GLI)

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic

Bundi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 376
A Toyota az autók Hondája.
(Carina e 2.0 GLI)

NeoXon

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 541
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1031 Dátum: 2012.08.28 22:28:37 »
http://a5.hu/auto/mitsubishi-asx-18-did-uj-tavolsagi-rekordot-allitott-fel
Hat ja, ebben, majd hogy semmi extra nincs. A legujabb dizelekkel odafigyelve konnyen lehet 4 ala menni. Viszont az a Passat tenyleg durva 2,8 literrel, bar tudom nincsenek egy sulycsoportban. De annal meg a robogom is tobbet eszik, igaz ott mindig tovig huzom a gazt, hogy haladjon is :)
2004 Avensis Liftback 2.0 D4 Executive

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1032 Dátum: 2012.08.31 23:45:59 »
Üdv mindenkinek!

Azzal fordulok hozzátok, hogy szeretnék egy kapcsolót betenni, amivel leállíthatom a motort menet közben de a gyújtás rajta marad. (ha valaki nem értené ezt, az nézzen bele a fogyasztásos topic-ba pár hsz-al a vége előtt  :szemez:)Több elmélet is felmerült nálam pl.: az üza szivattyú áramkörét szakítom meg vagy a gyújtást. Mit javasoltok? Essetleg tudja valaki, hogy konkrétan mit hová kellene kötni?

Köszönettel
Bundi

Üdv!
A gyújtás megszakítása miért nem jó? Egy ötlet: a riasztó indításgátló vezetékébe kellene betenni a kapcsolót.
Nekem elég macerásnak tűnik vezetés szempontból. Nem figyeltem még meg, hogy mennyi az az idő v. km amikor alkalmazni lehetne ezt a megoldást és mennyi csökkentést lehetne elérni. Megéri az a sok gépészkedés?

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1033 Dátum: 2012.09.01 00:10:42 »
Valóban nem ez volt a cél, de menet közben az jutott az eszembe, hogy edzésnek is jó ez, mert a gurítást, felkapcsolást stb. jól lehetett gyakorolni. Különben mindig felírtam a leállított motorral történt gurítások hosszát menet közben és 10.4 km jött ki. Persze előtte mászni is kellett. Feltűnt, hogy milyen jól meg lehet figyelni a táj az út stb apró részleteit. Ez is jó, ha valaki szeret nézelődni. Na persze 3 óát ülni így és közben 100 km-t haladni... :sweatdrop: :sweatdrop:
Na ezt most olvastam!
Tehát, ha jól értem kb 10% volt a gurulás és 3 óra alatt tetted meg ezt a távot. Akkor ha jól számolom 0,3 órát nem működött a motor. Tudtommal Kb 0,8l/h az alapjárati fogyasztás, ami jelen esetben  kb 0,24 l-t jelent.
Remélem jól számoltam.
És gratulálok az eredményedhez!  :)

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #1034 Dátum: 2012.09.01 00:13:32 »
Üdv!
A gyújtás megszakítása miért nem jó? Egy ötlet: a riasztó indításgátló vezetékébe kellene betenni a kapcsolót.
Nekem elég macerásnak tűnik vezetés szempontból. Nem figyeltem még meg, hogy mennyi az az idő v. km amikor alkalmazni lehetne ezt a megoldást és mennyi csökkentést lehetne elérni. Megéri az a sok gépészkedés?
Régen Zsigulival ezzel szórakoztunk, szerintem már meséltem is neked oriza.
Lejtő, negyedikben gurulunk lefelé, gyújtás levesz, várunk picit amíg a karburátorból motorfékben jó megszívja magát a motor és a kipufogó tele lesz el nem égett üzemanyaggal, majd amikor odaérünk a disco elé, ahol a bejáratnál két megtermett kidobóember ölbe tett kézzel feszít, na akkor gyújtás vissza, DÚÚÚÚRRRRRRR, hatalmas robbanás, két kidobó helyből ugrik 2 métert, padlógáz és aznap már nem mentünk arrafelé, na meg egy ideig még... [rohog] Megéri a gépészkedést, csak kinyírja a katalizátort (Zsigán nem  :D) meg a kipufogórendszert...
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...