Lehet még kevesebb kuplungolással is váltani, de legalábbis, sebességből simán és gond nélkül kivehető a váltó, ha a gázpedál elengedése közben - amikor megszűnik a terhelés - kihúzod a váltót fokozatból. Ezt akkor szoktam néha alkalmazni, amikor nem kell e következő fokozat, mert gurulni is elég, és lusta vagyok kuplungolni.
Azért ezt inkább nem próbálom ki:) Egyszer váltottam kuplung nélkül (motorral mentem), természetesen felfelé, érdekes módon simán sikerült, nem reccsent semmi:) Öcsém csinál néha érdekes dolgokat: csak félig húzza be a kuplungot. Én ezt a módszert is inkább mellőzöm, nem dísznek van az, a normális használattól nem szabad, hogy baja legyen. Mindig tövig benyomom a kuplungot.
.
Én inkább előrelátó vezetéssel kímélem az autót (és persze csökkentem a fogyasztást). Pl. nem megyek rá az előttem haladóra, a még biztonságosnál is nagyobb követési távolságot tartok. Csak előnyei vannak, néha elég, ha elveszem a gázt, nem kopik a kuplung, váltó, fék. Ráadásul az átlagsebességet is csak egészen minimálisan csökkenti, ennyit simán megér. Nem megyek rá az előttem haladó seggére, hogy aztán fékezhessek. Nagyon nem szeretem ezeket az idegbetegeket, látja, hogy nagy a forgalom és hiába előz, nem sokat nyer vele, mégis rámtapad. Ebből lehetnek a ráfutaásos balesetek. Sajnos a fővárosban ez a divat, a többség idegbeteg módjára nyomul, de itt vidéken azért sokkal nyugisabb a helyzet.