Szerintetek a 2 módszer közül melyikkel lehet jobb eredményt elérni? Nagyon kis gázzal, lassan gyorsítva (ekkor kevesebbet mutat a pillanatnyi fogyasztás-mérő, de tovább is tart) vagy kicsit dinamikusabban (de nem nagy gázzal), ekkor többet fogyaszt, de rövidebb ideig.
Más téma: Biztosan olvastátok ti is a Totalcaros cikket, amiben a túl alacosny fordulatszám hátrányairól írnak. Nos, remélem rám ez nem vonatkozik, 2000 alatt soha nem váltok (általában 2500 körül szoktam) , és 2000 alatt kerülöm a nagy gázas gyorsításokat, 1500 körül pedig visszaváltok, ha nagyobb fokozatban vagyok (nyilván 3-as vagy 2-es fokozatra ez nem vonatkozik...), viszont a sebesség tartására véleményme szeirnt teljesen megfelel az 1600-1800 körüli tartomány, esetleg kis gázadással gyorsítás is.
Szerintetek jól csinálom? Ugye ezzel nem teszek rosszat a motornak?
Ezzel a módszerrel 100 %, hogy semmit nem ártasz a motornak. Sík terepen simán válthatsz még korábban is, mondjuk 2000-nél. A motort úgy nagyjából 1000-es fordulat fölött bátran használhatod, azzal az egyetlen feltétellel, hogy mondjuk 1500-as fordulat alatt kerüld el a padlógázas terhelést. De ha mondjuk 1200-1300-as fordulaton tartod a sebességet ötödikben, az nem probléma.
Én 1500 fölött simán szoktam padlógázt is adni, főleg emelkedőkön, hogy ne kelljen visszakapcsolni; sok-sok éve használom így az autóimat, ettől semmi bajuk nem lesz.
Ami a kétféle gyorsítási módot illeti: egyesben-kettesben, sőt részben még hármasban is szvsz érdemes minél előbb elérni a váltási fordulatszámot, tehát inkább nagyobb gázzal, de rövidebb ideig gyorsítani. Minél alacsonyabb a fokozat, annál inkább igaz ez.