Szavazás

Mennyire vagy hypermiller?

Azért van hogy egyen.
7 (9%)
Hónap végén már odafigyelek.
0 (0%)
A forgalom tempóját követem, de figyelek a fogyasztásra is.
52 (66.7%)
Az átlagnál jobban odafigyelek, mert hosszú távon a kevés is sok.
14 (17.9%)
Klíma kikapcsolva, tükör behajtva, virsli gumikon gurulva, csak a fogyasztást figyelem.
5 (6.4%)

Összes szavazó: 78

Szerző Téma: Vitatkozzunk a fogyasztásról  (Megtekintve 602114 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #915 Dátum: 2012.07.03 13:37:50 »
remélem, nem köveznek meg érte, de szerintem a dízeleket relatíve jobban kell pörgetni a benzineseknél (nem hidegen!) a koromképződés veszélyei miatt. szerencsére az enyémben nincs dpf...

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #916 Dátum: 2012.07.03 14:22:07 »
remélem, nem köveznek meg érte, de szerintem a dízeleket relatíve jobban kell pörgetni a benzineseknél (nem hidegen!) a koromképződés veszélyei miatt. szerencsére az enyémben nincs dpf...
Relative szerintem is. Mert ugy alapból a dieseleket ugy ismertük, hogy nem kell pörgetni, ugy is nyomatékos.
Szerintem egy 1000-el kevesebbet kell pörgetni mint a benzinest: a 2000-es az már jó érték és 130-nál pörög 3000-et.
De most már majd igyekszem keveset 1500 alatt menni, max gurulni. (enyém sem dpf)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #917 Dátum: 2012.07.03 18:19:51 »
Mer' te alfődi gyerök vagy Pityesz,nincsenek hegyek 100km-es körzetben...;)
Nono, kb 50-60km-re vannak a Bihari-hegyek.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #918 Dátum: 2012.07.03 18:25:37 »
Jólvan,kerekitettem 100ra. :-)
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26334
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #919 Dátum: 2012.07.09 15:48:52 »
Nem állítólag  ::) ... Hanem tényleg. Na jó, nem egészen 40, de nagyon közel hozzá. Viszont ilyen melegben már nem csökken a fogyasztás - épp ellenkezőleg.
Attól függ, ha "körzeti orvosi" üzemmódban használod, akkor még így is csökken, mert nem kell folyton bemelegíteni. De normál használatnál valóban már sok a kánikula.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26334
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #920 Dátum: 2012.07.09 15:55:05 »
1. Szerintetek a 2 módszer közül melyikkel lehet jobb eredményt elérni? Nagyon kis gázzal, lassan gyorsítva (ekkor kevesebbet mutat a pillanatnyi fogyasztás-mérő, de tovább is tart) vagy kicsit dinamikusabban (de nem nagy gázzal), ekkor többet fogyaszt, de rövidebb ideig.
2. Más téma: Biztosan olvastátok ti is a Totalcaros cikket, amiben a túl alacosny fordulatszám hátrányairól írnak. 
1. Nagyon kis gázzal lassan gyorsítva kevesebbet fogyaszt az autód, de ezt a forgalom ritmusa nem mindig engedi. Alapvetően minél magasabb fokozatban minél kisebb sebességgel kell menni a lehető legkisebb fogyihoz. Természetesen ha emelkedő van, akkor bizonyos fordulat alatt - ha már érezhetően nem bírja tartani a tempót a motor - vissza kell kapcsolni, de általában fogyasztási szempontból egyértelműen ez a jobb módszer.
2. Ahogy bepi is írta, ez elsősorban arra vonatkozik, ha kis fordulaton nagy gázzal gyorsítasz. Ha finoman, akkor azzal nem terheled a motort, pontosabban a főtengelyt. Én nagyon sokszor már 40-nél 5-be teszem, bármilyen (benzines) autónál a váltót, ha az egyenletes finom gyorsításnak megvannak a feltételei.
music     

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #921 Dátum: 2012.07.09 16:03:16 »
Én is ugy gondolom , hogy simán az alacsony fordulat nem árthat, hiszen soxor alapjáraton forog üresben is azt teszi.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26334
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #922 Dátum: 2012.07.09 17:07:05 »
Egy dolog árt, de az tényleg: ha alacsony fordulaton beletaposol a gázba, ilyenkor a főtengely kap egy lórugásszerű ütést, azt nem szereti senki...
music     

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #923 Dátum: 2012.07.24 22:17:53 »
most volt az eddigi legalacsonyabb teljes tankra számított fogyasztásom: 4.8 liter, a megtett kb. 800 km nagyobbik részén négy személlyel autópályán, klímával. a többi város. két hét múlva indulok haza, egyedül. megcélozzuk a négyfelet :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #924 Dátum: 2012.07.25 11:26:32 »
Szerintetek a 2 módszer közül melyikkel lehet jobb eredményt elérni? Nagyon kis gázzal, lassan gyorsítva (ekkor kevesebbet mutat a pillanatnyi fogyasztás-mérő, de tovább is tart) vagy kicsit dinamikusabban (de nem nagy gázzal), ekkor többet fogyaszt, de rövidebb ideig.

Más téma: Biztosan olvastátok ti is a Totalcaros cikket, amiben a túl alacosny fordulatszám hátrányairól írnak.  Nos, remélem rám ez nem vonatkozik, 2000 alatt soha nem váltok (általában 2500 körül szoktam) , és 2000 alatt kerülöm a nagy gázas gyorsításokat, 1500 körül pedig visszaváltok, ha nagyobb fokozatban vagyok (nyilván 3-as vagy 2-es fokozatra ez nem vonatkozik...), viszont a sebesség tartására véleményme szeirnt teljesen megfelel az 1600-1800 körüli tartomány, esetleg kis gázadással gyorsítás is. 
Szerintetek jól csinálom? Ugye ezzel nem teszek rosszat a motornak?
Ezzel a módszerrel 100 %, hogy semmit nem ártasz a motornak. Sík terepen simán válthatsz még korábban is, mondjuk 2000-nél. A motort úgy nagyjából 1000-es fordulat fölött bátran használhatod, azzal az egyetlen feltétellel, hogy mondjuk 1500-as fordulat alatt kerüld el a padlógázas terhelést. De ha mondjuk 1200-1300-as fordulaton tartod a sebességet ötödikben, az nem probléma.

Én 1500 fölött simán szoktam padlógázt is adni, főleg emelkedőkön, hogy ne kelljen visszakapcsolni; sok-sok éve használom így az autóimat, ettől semmi bajuk nem lesz.

Ami a kétféle gyorsítási módot illeti: egyesben-kettesben, sőt részben még hármasban is szvsz érdemes minél előbb elérni a váltási fordulatszámot, tehát inkább nagyobb gázzal, de rövidebb ideig gyorsítani. Minél alacsonyabb a fokozat, annál inkább igaz ez.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #925 Dátum: 2012.07.25 11:31:20 »
Szerintem városban sokszor elkerülhetetlen, nekem még alapjáraton is szokott menni 2-esben (ahol parkolok sok fekvőrendőr van sajnos egymás után: ahhoz hogy egy 2-esnek is megfelelő lendülettel hagyjam el magas a fekvőrendőr, visszaegyeshez meg magas lenne a sebesség, nem is venné be a fokozatot).
Már hogyne venné be... Csak kicsit nagyobb erő kell hozzá. A tanulóimat rendszeresen visszakapcsoltatom egyesbe, úgy kb. 15 kmh alatt - elkerülendő, hogy esetleg kanyarodás közben kinyomják a kuplungot, érezve, hogy kettesben túl alacsony lenne a sebesség.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #926 Dátum: 2012.07.25 11:45:25 »
Pontosan erről beszélek. 2-esben én is néha 1000 környékére leengedem (inkább minthogy a váltót kínozzam), meg kanyarodáskor nem minden esetben váltok vissza 2-esbe, ha nem túl kis íven megyek, ilyenkor is néha lemegy 1500-ig a fordulat, ettől nem szabad, hogy baja legyen. Vagy mégis? Szerintem a lényeg a gázadáson van! Ez kimaradt a TC-s cikkből, 2000 alatt is lehet gyorsítani, finoman, kis gázzal, az erőltetést kell kerülni (a nagy gázt).
Azért a cikk elég világosan arról beszél, hogy ha a motort extrém (!) módon terheljük, tehát rögtön az alapjárat fölött nagy gázzal gyorsítunk, ÉS hozzá még egyéb kedvezőtlen körülmények is társulnak (elhasznált olaj, sokat futott motor), akkor van jelentős veszélye a károsodásnak. És azt is leírja, hogy ez elsősorban milyen motorokra vonatkozik.

A világon semmi baja nem lesz egy átlagos motornak, pláne egy hagyományos szívó benzinesnek, ha az általad leírt dolgok történnek vele. Amíg nem akarsz mondjuk rendszeresen, ötödikben, alapjárati fordulatról indulva, hosszú emelkedőkön padlógázzal felmenni  :D , addig nincs miért aggódnod.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #927 Dátum: 2012.07.25 11:50:38 »
Már hogyne venné be... Csak kicsit nagyobb erő kell hozzá. A tanulóimat rendszeresen visszakapcsoltatom egyesbe, úgy kb. 15 kmh alatt - elkerülendő, hogy esetleg kanyarodás közben kinyomják a kuplungot, érezve, hogy kettesben túl alacsony lenne a sebesség.
Hát menni megy, de azért érzem rajta hogy emlegeti anyámat. Vagy még tudok játszani hosszú kuplungcsúsztatással (amit megint nem eröltetek, részletek a corolla/alkatrészek-technikai kérdések topic 2 hónappal ezelőtti hozzászólásaiban :D)
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #928 Dátum: 2012.07.25 11:51:50 »
Mer' te alfődi gyerök vagy Pityesz,nincsenek hegyek 100km-es körzetben...;)
Nálunk vannak. És ettől még én is szoktam 55-60-al ötödikben menni - mi az, hogy; ha egy mód van rá, ennél a tempónál már javában ötösben vagyok. Emelkedőn is, mindaddig, amíg a motor elbírja (értsd: padlógáznál nem lassul).

Ez persze a Yarisra igaz, ami már 2000 körül forog ötösben 60-nál. A Camry esetében ez kevésbé működik - az csak 1300 körül forog 60-nál, nem szereti még ilyenkor az ötöst - illetve csak sík terepen, gyorsítás nélkül.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #929 Dátum: 2012.07.25 11:53:06 »
Hát menni megy, de azért érzem rajta hogy emlegeti anyámat. Vagy még tudok játszani hosszú kuplungcsúsztatással (amit megint nem eröltetek, részletek a corolla/alkatrészek-technikai kérdések topic 2 hónappal ezelőtti hozzászólásaiban :D)
Hát ha a kocsid kettesben simán felgyorsít alapjáratról, akkor addig nyilván nem kell visszakapcsolni. A Yaris nagyon halott 1000-es fordulaton, főleg ha kicsit is emelkedik a terep, még kettesben sem szereti ezt - így inkább visszarak(at)om egyesbe.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )