Szavazás

Mennyire vagy hypermiller?

Azért van hogy egyen.
7 (9%)
Hónap végén már odafigyelek.
0 (0%)
A forgalom tempóját követem, de figyelek a fogyasztásra is.
52 (66.7%)
Az átlagnál jobban odafigyelek, mert hosszú távon a kevés is sok.
14 (17.9%)
Klíma kikapcsolva, tükör behajtva, virsli gumikon gurulva, csak a fogyasztást figyelem.
5 (6.4%)

Összes szavazó: 78

Szerző Téma: Vitatkozzunk a fogyasztásról  (Megtekintve 602147 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #765 Dátum: 2012.02.17 21:49:03 »
Nyomógombos autónál nem is megy a leállítás. ;)
Dehogynem A BKV-busznál megnyomod a gombot akkor megáll a megállóban :D :surrender:

Bundi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 376
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #766 Dátum: 2012.02.17 21:54:00 »
Dehogynem A BKV-busznál megnyomod a gombot akkor megáll a megállóban :D :surrender:

 :clap:
A Toyota az autók Hondája.
(Carina e 2.0 GLI)

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #768 Dátum: 2012.02.18 08:59:04 »
Egyenlőre kérdés, hogy ezzel megspórolok-e annyit, illetve többet, mintha legmagasabb fokozatban hagyom gurulni az autót, megfelelő motorfordulatszámon nullfogyasztással, de rövidebb szakaszon!?   :?:
A kulcsszó a lendület kihasználása. A motorfék attól a ponttól kezdve rossz(abb) választás, amikor már lassul tőle az autó (kivéve, ha az adott lejtő végén majd meg is szeretnénk állni, illetve amúgy is le szeretnénk lassítani). Alapjáraton a fogyasztás minimális (kb. 5...10 perc alatt fogy csak el egy deci üzemanyag), tehát nem kérdés, hogy a legjobb fogyasztási eredményt a motorfék és az üresben gurulás olyan kombinációjával tudjuk elérni, amivel a legjobban kihasználjuk a lendületet.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #769 Dátum: 2012.02.18 09:09:20 »
"Így jön ki a gyári fogyasztási érték"
Elhangzik itt pár masszív baromság, arról pl. hogy mindig mindenhonnan elkésnénk, ha a gyári ciklus szerint vezetnénk; vagy hogy ne lehetne bírni idegekkel a megadott sebességeknél történő felkapcsolást. Én pl. pont azt bírom kevésbé idegekkel, ha a motor pörög, üvölt, kopik, zabál. És ILYENKOR szenved ám, nem pedig olyankor, mikor mondjuk szépen elduruzsolgat 2000-es fordulaton. Francba már a sok hülyével, aki továbbra is fenntartja ezeket a téveszméket az emberek fejében. LEHETSÉGES elérni a gyári fogyasztást a valóságban, és nem kell hozzá hypermiler stílus. És az autónak is ez tesz a legjobbat.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #770 Dátum: 2012.02.18 09:11:20 »
Motorfék ok, fékezés helyett. De ha nem cél a lassulás, akkor nyilván üresben tovább jutok gázadás nélkül. 
Gondolom 100m-t lassulok motorfékkel 0 fogyival +300m-t 6l-es fogyasztással gázadással, több mint ha
gurulok 400m-t 0,7 l-es fogyival
:yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #771 Dátum: 2012.02.18 09:14:40 »
A leállított motort csak nagyon ritkán használom, mert veszélyes, egyrészt beakadhat a kormányzár (nem szokott, de ha pont akkor???)
másrészt szervos autónál elmegy a rásegítés, ami szintél rendkívül veszélyes. Járjon csak a motor addig alapjáraton!
Hogy akadna már be a kormányzár? Csak a gyújtást kell levenni; nyilván nem kormányzár állásba kell fordítani a kulcsot, hanem ACC-be. Ezzel együtt, egyetértek veled, a leállított motorral gurulásnál én is túl nagynak látom a kockázatot, sosem szoktam alkalmazni. Próbálgattam itt a városban (megszokott útszakaszokon!), de ijesztőnek találtam, felhagytam vele.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Bundi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 376
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #772 Dátum: 2012.02.18 12:42:08 »
Hogy akadna már be a kormányzár? Csak a gyújtást kell levenni; nyilván nem kormányzár állásba kell fordítani a kulcsot, hanem ACC-be. Ezzel együtt, egyetértek veled, a leállított motorral gurulásnál én is túl nagynak látom a kockázatot, sosem szoktam alkalmazni. Próbálgattam itt a városban (megszokott útszakaszokon!), de ijesztőnek találtam, felhagytam vele.
Ahol én hazsnálom pl.: M0 budakalászi vége itt kb 1 km-t lehet így gurulni. Egyenes szakaszon ahol tudom, hogy nem fog zöldre váltani a lámpa (persze ahol messze is van az a lámpa), autópálya lehajtó, hosszab leejtő ahol nem kell fékezgetni (nem túl meredek).
Persze én sem fordítom nagyon vissza a gyújtás kulcsot, csak az első kattanásig (ACC). Aztán azonnal On-ra állítom
A Toyota az autók Hondája.
(Carina e 2.0 GLI)

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #773 Dátum: 2012.02.18 14:45:26 »
figyeljetek, ha a kocsival óra szerint 65-nél 1500 körül forog ötödikben, 130-nál meg 3000 körül, akkor 65-tel haladva fele annyit eszik? Mert 130-140 közti tempóval óra szerint 6.5 körül fogyaszt- akkor lehetséges, hogy fele tempónál feleannyit???  :eek:

TSityu

  • Vendég
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #774 Dátum: 2012.02.18 14:56:54 »
Sőt mivel kisebb a légellenállás, elméletileg még kevesebbet. (óránként)  ;)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #775 Dátum: 2012.02.18 17:26:18 »
figyeljetek, ha a kocsival óra szerint 65-nél 1500 körül forog ötödikben, 130-nál meg 3000 körül, akkor 65-tel haladva fele annyit eszik? Mert 130-140 közti tempóval óra szerint 6.5 körül fogyaszt- akkor lehetséges, hogy fele tempónál feleannyit???  :eek:
A fogyasztás nem egyenesen arányos a fordulatszámmal, tehát nem feltétlenül fog 1500-nál feleannyit ennyi, mint 3000-nél. Ráadásul ugye ebbe jócskán beleszólnak egyéb tényezők is, mert a légellenállás pl. ugyancsak nem egyenesen arányos a sebességgel, emiatt 130-nál sokkal magasabb, mint 65-nél.

Ugyanakkor, a te konkrét esetedben, kb. mégis stimmelhet a dolog. Ez a kis dízel autó 65-nél, ötödikben, szerintem aligha ehet többet bő 3 liternél.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #776 Dátum: 2012.02.18 18:42:20 »
A fogyasztás nem egyenesen arányos a fordulatszámmal, tehát nem feltétlenül fog 1500-nál feleannyit ennyi, mint 3000-nél. Ráadásul ugye ebbe jócskán beleszólnak egyéb tényezők is, mert a légellenállás pl. ugyancsak nem egyenesen arányos a sebességgel, emiatt 130-nál sokkal magasabb, mint 65-nél.

Ugyanakkor, a te konkrét esetedben, kb. mégis stimmelhet a dolog. Ez a kis dízel autó 65-nél, ötödikben, szerintem aligha ehet többet bő 3 liternél.
ja én is valahogy így spekulálok...ha győzném egyszer türelemmel, hazajönnék brüsszelből vele egy tankkal  [rohog]

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #777 Dátum: 2012.02.18 18:44:29 »
ja én is valahogy így spekulálok...ha győzném egyszer türelemmel, hazajönnék brüsszelből vele egy tankkal  [rohog]
Hány km az út, és mekkora a tank?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26334
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #778 Dátum: 2012.02.18 20:30:20 »
figyeljetek, ha a kocsival óra szerint 65-nél 1500 körül forog ötödikben, 130-nál meg 3000 körül, akkor 65-tel haladva fele annyit eszik? Mert 130-140 közti tempóval óra szerint 6.5 körül fogyaszt- akkor lehetséges, hogy fele tempónál feleannyit???  :eek:
A motor ugyanannyit enne, ha nem lenne körülötte egy autó. Így viszont néhány tényező torzítja az arányt, hiszen pl. a légellenállás nem egyenes arányban növekszik, és ugyan más módon, de a gördülési ellenállás sem. Nekem az Avensis 130-nál ideális esetben 7,2-t evett. Viszont a pillanatnyi fogyasztásmérőn sík úton (huzamosabb időn keresztül) 4l alatti értéket nem nagyon láttam. Olyan 4,5 körül volt az alja.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #779 Dátum: 2012.02.18 20:33:09 »
A motor ugyanannyit enne, ha nem lenne körülötte egy autó. Így viszont néhány tényező torzítja az arányt, hiszen pl. a légellenállás nem egyenes arányban növekszik, és ugyan más módon, de a gördülési ellenállás sem. Nekem az Avensis 130-nál ideális esetben 7,2-t evett. Viszont a pillanatnyi fogyasztásmérőn sík úton (huzamosabb időn keresztül) 4l alatti értéket nem nagyon láttam. Olyan 4,5 körül volt az alja.
Ja-ja. Egyszer tudtam az Avéval 5.0 alatti átlagot produkálni. Egy Pécs-Szentlőrinc-Pécs távon, 4.9-et. De ehhez 60-al kellett mennem, ötödikben. Mondjuk, az Alföldön tutira lehetett volna még lejjebb is vinni, mert ott egyszer volt egy Sarkad-Békéscsaba-Szeged menetem, tempomat 80-al, 5.4-es átlaggal.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )