Szavazás

Mennyire vagy hypermiller?

Azért van hogy egyen.
7 (9%)
Hónap végén már odafigyelek.
0 (0%)
A forgalom tempóját követem, de figyelek a fogyasztásra is.
52 (66.7%)
Az átlagnál jobban odafigyelek, mert hosszú távon a kevés is sok.
14 (17.9%)
Klíma kikapcsolva, tükör behajtva, virsli gumikon gurulva, csak a fogyasztást figyelem.
5 (6.4%)

Összes szavazó: 78

Szerző Téma: Vitatkozzunk a fogyasztásról  (Megtekintve 602117 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #750 Dátum: 2011.12.15 21:59:05 »
Már írtam, hogy létezik ilyen. 2. vh-ban pl. több harci repülőgép-típusnál is alkalmazták a víz, vagy víz-etanol keverék befecskendezést, a teljesítmény növelésére.

De ezeknél a motoroknál ugye abszolút nem volt szempont az élettartam, a többségük alig néhány tucat, esetleg néhány száz órát ért meg.

Valami oka kell hogy legyen annak, hogy sorozatgyártású autókba viszont nem került ilyen technika.

Amúgy a szöveg a "vízbontásról" persze kamu. Ez sima, közönséges víz-befecskendezés.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #751 Dátum: 2011.12.17 12:52:50 »
Nem kell 2.vh-ba visszamenni. Saab 900-bol is volt olyan, ami fecskendezett vizet a a keverek melle. Gyarilag  :otlet:

Szerk.: sot most utana olvastam es mar a Saab 99 Turbo is kapott ilyet  :yes:
« Utoljára szerkesztve: 2011.12.17 13:05:04 írta labiscsakl »


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #752 Dátum: 2011.12.17 13:34:27 »
Nem kell 2.vh-ba visszamenni. Saab 900-bol is volt olyan, ami fecskendezett vizet a a keverek melle. Gyarilag  :otlet:

Szerk.: sot most utana olvastam es mar a Saab 99 Turbo is kapott ilyet  :yes:
Asszem totalcaron volt egy cikk erről, ahol kiszámolták hogy az elektrolízishez felhasznált energiát épphogy visszatáplálja a rendszerbe, szal lényegében 0% az értelme. Megkeresem ...
http://totalcar.hu/magazin/technika/vizauto/1/#szoveg
« Utoljára szerkesztve: 2011.12.17 13:40:16 írta DonPrego »
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #753 Dátum: 2011.12.17 14:32:10 »
De ennek semmi koze az elektrolizishez. Ez azon alapszik, h a folyekony vizbol vizgoz lesz es a terfogata ekozben ~1000x-re no.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #754 Dátum: 2011.12.17 14:34:15 »
Így van. Ezért használták a repmotorokban is.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #755 Dátum: 2011.12.31 14:07:24 »
megvolt az első hosszabb, kábé 650 km-es, hajtós, telepakolt utunk. négy személy + tele csomagtartó + végig pálya és pici város. 6.3 bakker. Mintha nem szeretné a 120-130-as tempót...110-es átlagot mentünk, szóval végig nyomtam, amennyivel lehetett. és alapjáraton hallok valami csörgést, amit eddig nem...dízel basszus... :wacko:

TSityu

  • Vendég
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #756 Dátum: 2011.12.31 14:20:56 »
...és alapjáraton hallok valami csörgést, amit eddig nem...dízel basszus... :wacko:

Nálam is így kezdődött, aztán ledobta a vezérműszíjat... :whistling:

gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #757 Dátum: 2012.01.26 08:59:54 »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #758 Dátum: 2012.01.26 10:04:27 »
Motorfék kontra kigurítás
Helytálló dolgokat ír, a második oldal 3.-4. bekezdésében ott van szépen a lényeg. Nade... ez új volt valakinek  :?: ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #760 Dátum: 2012.02.17 12:59:35 »
Motorfék kontra kigurítás

Én ezen cikk elolvasásáig megrögzött híve voltam a motorfékes üzemmódnak, mindig motorfékkel gurultam le a lejtőkön, mondjuk kicsit zavart, amikor pl olyan helyzet adódott, amikor 2 hosszú lejtő között egy pár 10 méteres szakasz vízszintes "sík" volt, itt a motorfék jelentősen visszalassította az autót, sokszor enyhe gázt kellett adnom, hogy 'elérjek' a következő lejtőszakaszra.

Most a motorfék - üresben gurulás helyzettől függő kombinációját használom, kíváncsian várom a fogyasztási eredményeimet  :yes:!

A fent említett 'lejtő-síkszakasz-lejtő' helyzetben üresben gurulok, ami megnöveli a gurulási sebességet, ezzel nagyobb lendülete lesz az autónak, tehát alapjárati mennyiséggel messzebb el tudok gurulni a lejtők utáni szakaszon, mint motorfékkel.

Egyenlőre kérdés, hogy ezzel megspórolok-e annyit, illetve többet, mintha legmagasabb fokozatban hagyom gurulni az autót, megfelelő motorfordulatszámon nullfogyasztással, de rövidebb szakaszon!?   :?:

Majd beszámolok az eredményekről!

Bundi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 376
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #761 Dátum: 2012.02.17 13:28:36 »
Én ezen cikk elolvasásáig megrögzött híve voltam a motorfékes üzemmódnak, mindig motorfékkel gurultam le a lejtőkön, mondjuk kicsit zavart, amikor pl olyan helyzet adódott, amikor 2 hosszú lejtő között egy pár 10 méteres szakasz vízszintes "sík" volt, itt a motorfék jelentősen visszalassította az autót, sokszor enyhe gázt kellett adnom, hogy 'elérjek' a következő lejtőszakaszra.

Most a motorfék - üresben gurulás helyzettől függő kombinációját használom, kíváncsian várom a fogyasztási eredményeimet  :yes:!

A fent említett 'lejtő-síkszakasz-lejtő' helyzetben üresben gurulok, ami megnöveli a gurulási sebességet, ezzel nagyobb lendülete lesz az autónak, tehát alapjárati mennyiséggel messzebb el tudok gurulni a lejtők utáni szakaszon, mint motorfékkel.

Egyenlőre kérdés, hogy ezzel megspórolok-e annyit, illetve többet, mintha legmagasabb fokozatban hagyom gurulni az autót, megfelelő motorfordulatszámon nullfogyasztással, de rövidebb szakaszon!?   :?:

Majd beszámolok az eredményekről!
A helyzettől függő motorfékezést, nekem hosszú ideig tartott készség szintjére fejlesztenem. Sokat kell váltogatni hozzá és főként Bp-n belül sokat taktikázni, előre látni. Önmagában nekem csak kis mértékű megtakarítást hozott, de sok kicsi sokra megy alapon a többi trükkel volt már  6.2l-es fogyasztásom is. A mult évi nyári találkozón sokat segített Zénóka  :yes: A 'lejtő-síkszakasz-lejtő' esetben ha jól értem üresben gurulsz végig. Én ekkor,  belátható helyzetekben a motort is leállítom. Tudom  :nono: De ezt már sokat tárgyaltuk itt. Nekem be vált. 3 fékezésre van elegendő vákum  ;) a gépet pedig gyújtáson hagyom. Ha nagyon meredek, akkor meg marad a motorfék...
A Toyota az autók Hondája.
(Carina e 2.0 GLI)

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #762 Dátum: 2012.02.17 14:22:04 »
Motorfék ok, fékezés helyett. De ha nem cél a lassulás, akkor nyilván üresben tovább jutok gázadás nélkül. 
Gondolom 100m-t lassulok motorfékkel 0 fogyival +300m-t 6l-es fogyasztással gázadással, több mint ha
gurulok 400m-t 0,7 l-es fogyival

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #763 Dátum: 2012.02.17 17:34:48 »
A helyzettől függő motorfékezést, nekem hosszú ideig tartott készség szintjére fejlesztenem. Sokat kell váltogatni hozzá és főként Bp-n belül sokat taktikázni, előre látni. Önmagában nekem csak kis mértékű megtakarítást hozott, de sok kicsi sokra megy alapon a többi trükkel volt már  6.2l-es fogyasztásom is. A mult évi nyári találkozón sokat segített Zénóka  :yes: A 'lejtő-síkszakasz-lejtő' esetben ha jól értem üresben gurulsz végig. Én ekkor,  belátható helyzetekben a motort is leállítom. Tudom  :nono: De ezt már sokat tárgyaltuk itt. Nekem be vált. 3 fékezésre van elegendő vákum  ;) a gépet pedig gyújtáson hagyom. Ha nagyon meredek, akkor meg marad a motorfék...

A leállított motort csak nagyon ritkán használom, mert veszélyes, egyrészt beakadhat a kormányzár (nem szokott, de ha pont akkor???)
másrészt szervos autónál elmegy a rásegítés, ami szintél rendkívül veszélyes. Járjon csak a motor addig alapjáraton!

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26334
Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #764 Dátum: 2012.02.17 21:31:17 »
Nyomógombos autónál nem is megy a leállítás. ;)
music