Szavazás

Mennyire vagy hypermiller?

Azért van hogy egyen.
7 (9%)
Hónap végén már odafigyelek.
0 (0%)
A forgalom tempóját követem, de figyelek a fogyasztásra is.
52 (66.7%)
Az átlagnál jobban odafigyelek, mert hosszú távon a kevés is sok.
14 (17.9%)
Klíma kikapcsolva, tükör behajtva, virsli gumikon gurulva, csak a fogyasztást figyelem.
5 (6.4%)

Összes szavazó: 78

Szerző Téma: Vitatkozzunk a fogyasztásról  (Megtekintve 602186 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #585 Dátum: 2011.05.24 09:05:56 »
Mifelénk is egyre több lámpához szerelnek fel számlálót,ami a pirosból hátralévő időt számolja.
Hány másodperc felett érdemes leállítani a motort,ha egy kis benzint akarok spórolni?
Már tizen-egynéhány mp fölött spórolsz, ha leállítod. Főleg hideg motornál. De mivel az ember kénytelen az akksi meg az önindító, nomeg a gyújtáskapcsoló élettartamára is gondolni, ezért a határt ésszerűen nyilván följebb kell meghúzni. Én olyan 45-50 mp fölött szoktam lekapcsolni.
én is így tudom, a modern motoroknál már 15 másodpercre is simán le lehet állítani (ha meleg). a start-stoposok meg azonnal leállítják, már, sokan még gurulás közben is. én csak az ismerős és hosszú lámpáknál szoktam leállítani, de szerintem a start-stop egy nagy vívmány, ilyet minden autóba...nekem szerintem literben kifejezhetően csökkentené a fogyasztásomat...

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26334
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #586 Dátum: 2011.05.24 10:09:28 »
Annyit azért mérlegelni kell, hogyha sűrűn leállítod, akkor azt kompenzálni kell megfelelő mennyiségű városon kívüli haladással, ahol feltöltődhet, mert különben hamarabb kell akksit cserélni, és amit nyersz a réven, elveszted a vámon. Jártam már így...
music     

leszilaci

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 663
  • _@_/"
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #587 Dátum: 2011.05.24 15:27:13 »
Ez a generátor lekötés ez már tényleg  :eek: :eek:

Nézzük csak, mit kellene még lekötni, hol lehet még valami huncut kis súrlódás, ami miatt még mindíg 2,5 litert benyel 100 km-en ez a torkos Yaris...... 
először autószerelő ismerősöm ajánlotta, mivel ezt a "generátor-trükköt" használják a versenysportban.
és tényleg bevált (csak hosszú távon nem jó sajnos, így ez nem játszik nálam)

hogy mit lehet még kikötni? kormány szervomotorjának a biztosítékát(50A) kivettem :D gyúrunk alkarra waze

érdekes egyébként,h a súlycsökkentés, vékony olaj, légellenállás csökkentés és hasonlók nem csak az üzemanyag fogyasztásra van jótékony hatással, hanem a jobb gyorsulásra, nagyobb sebesség elérésére, azaz a dinamikára is :)

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #588 Dátum: 2011.05.24 18:55:45 »
Gondoltam rá, de nem mertem leírni, mert a kormány az menetbiztonsági kérdés.  Habár annál a sebességnél, ahol Te használod....  :hmmmm:
 :hug: A fene tudja.  Én biztosan nem venném ki az Scenicben a biztit. Nincsen az az alkar, ami 30-nál bekanyarítja egy kellően széles derékszögű kanyarba. :no: :surrender:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #589 Dátum: 2011.05.24 19:07:37 »
hogy mit lehet még kikötni? kormány szervomotorjának a biztosítékát(50A) kivettem :D gyúrunk alkarra waze
:helpsmilie:

Ennyire nem lenne szabad mindent egy lapra feltenni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #590 Dátum: 2011.05.24 19:08:18 »
Annyit azért mérlegelni kell, hogyha sűrűn leállítod, akkor azt kompenzálni kell megfelelő mennyiségű városon kívüli haladással, ahol feltöltődhet, mert különben hamarabb kell akksit cserélni, és amit nyersz a réven, elveszted a vámon. Jártam már így...
Ez kivédhető azzal, ha időnként töltögeted az akksit. Persze ez nem mindig oldható meg könnyen.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #591 Dátum: 2011.05.24 22:08:12 »
Egy nagy kapcsoló kel, ha mésem elég az aksi az út végéig, vagy a köv. töltőig, akkor bekapcsol a töltés, máskor meg ki.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #592 Dátum: 2011.05.25 15:26:57 »
Egy nagy kapcsoló kel, ha mésem elég az aksi az út végéig, vagy a köv. töltőig, akkor bekapcsol a töltés, máskor meg ki.

Az nem jó, mert akkor is kell forgatni a generátort, az meg holtsúly... :surrender:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

TSityu

  • Vendég
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #593 Dátum: 2011.05.25 21:14:36 »
Azért az nem mindegy, hogy mágnesen mező ellenében vagy csak simán.  :flowers: A jó megoldás lenne egy mágneskuplung minta klímánál.  :D

leszilaci

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 663
  • _@_/"
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #594 Dátum: 2011.05.26 09:41:52 »
Ennyire nem lenne szabad mindent egy lapra feltenni.
hát, igen. idegesít-zavar(pláne este),h folyamatosan világít a vadítóan piros P/S lámpa  :)
azon túl,h egy picit nehezebben lehet tekerni a kormányt (kb. mint egy kispolszkinak), más negatív hatást nem tapasztaltam. :flowers:
eddig sem az a tenyérközéppel-kormányelkoptató módon forgattam, hanem 2 kézzel tekertem.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
         

richkan

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 631
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #596 Dátum: 2011.06.28 10:04:23 »
Sziasztok,

a fogyasztásguruktól lenne egy-két kérdésem. Átolvastam a teljes topikot és más topikokba is bele-bele néztem már itt, így kialakult bennem egy kép. Összességében nem vagyok egy minden áron fogyasztásra menő ember, főleg autópályán belső sávos utazó vagyok, de a mostani dilim/szórakozásom az lett, hogy pályán kívül, leginkább városban optimalizáljam a fogyasztást (itt vezetek 80%). Meg kell mondjam élvezetes játéknak találom az egészet, van vmi amivel el lehet szórakozni vezetés közben, hiába mennék gyorsabban Bp-en, úgysem jutok előrébb a lámpák miatt...

A jármű egy IS220d. (2.2-es dízel ugyebár)

Kérdésem kiindulópontját  egy UK fórum postja (hogy kell itt szépen linkelni? :)) adja, ahol az egyik legjobban fogyasztó kiírta a tapasztalatait, melyek a következőek:

Inkább tarts magasabb fordulatokat, mint alacsonyakat, pl. 4-5-6-os fokozatokban soha ne gyorsíts 2000rpm alatt. 3-asban ne menj 1600-as, 4-esben 1800-as, 5-ösben 1900-as, 6-osban 2100-as fordulatszám alatt. Ha tele van a kocsi, akkor ezekhez adj 200 rpm-et.

A legrosszabb vezetési stílus az, amikor az ember alacsony fordulatszámtartományból akar nagy erőt előhozni - pl. 4-esben 1600-as rpm-nél - csomó üzemanyag megy a motorba rossz hatásfokkal, fogyasztás rossz lesz az autó szenved.Ezen kívül alacsony fordulaton a lábad mozgását sem érzed, mivel a pedál lenyomásán egy kis változás egyáltalán nem érződik a gyorsításban, a fogyasztásban viszont meglátszik...

(everyday driving: keep rather higher revs then low, e.g. on 4th, 5th and 6th gear never accelerate under 2.000rpm. Lowest revs for maintaining speed are: on 3rd at 1.600rpm, 4th 1.800rpm, 5th 1.900rpm, 6th 2.100rpm. With full load increase by ~200rpm.
The worse driving style is requiring high power out of low revs – e.g. on 4th at 1.600rpm – lot of fuel goes in the engine without effect, MPG is terrible and the car sluggish. Also, with under revved engine you can not feel your foot movement, because slight change of pedal doesn’t reflect in acceleration, but it does in consumption… )

A srác igen jó adatokat ér el, persze nem olyan jót, mint a magyar spritmonitor vezető Egükém, aki nem értett egyet ezzel a felfogással amikor beszéltem vele és hát szinte biztosan neki van igaza, az eredmények is igazolják.
Mit gondoltok? Magasabb fokozatokban valóban előnytelen lehet alacsony rpm-et tartani?

Egy ilyen motornál gyorsításnál fogyasztáscentrikus vezetésnél mi lehet a legjobb tartomány, ahol érdemes tartani?


Ajánlom figyelmedbe EZT! ;)
« Utoljára szerkesztve: 2011.06.28 16:34:22 írta musspici »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #597 Dátum: 2011.06.28 11:19:29 »
richkan:
A helyedben én gondolkodás nélkül átvenném az Egükém által tanácsolt módszert, révén, hogy ugyanolyan autótok van és Ő nagyon hatékonyan optimalizája a fogyasztását, mindamellett, hogy nem akadályozza a forgalmat.

Véleményem szerint a dízel autókat teljesen máshogy érdemes vezetni, mint a benzineseket, ha a fogyasztás csökkentés a cél. Én csak tesóm Off Sharanjából tudok kiindulni. 1,9pdtdi, gyári 150LE, P-boxxal 170LE körül van most, és a több éves (2-3) nagyátlaga a fedélzeti számítógépe szerint 5,8-5,9L/100km (mióta megvette, még nem volt nullázva). Autópályán szinte nem használja, ennek ellenére városban igen és országúton 120-150 közötti tempóval megy. Szerinte annyi a titok, hogy ki kell tapasztalni, hogy egy előzés alkalmával mi az az optimális gázpedálállás, amivel már megfelelően gyorsít az autó, de eközben arányaiban nem pazarló az üa. fogyasztása. Ezzel a módszerrel ő szinte soha nem padlózta még a kocsit, mert szükségtelen pazarláshoz vezet. Kezdetben, mikor ezt a kocsit megvette, 6,4-6,5 volt az átlagfogyasztása. (Tudni kell, hogy előtte egy majdnem ugyanilyen Sharanja volt, csak a gyári 116LE-s szintén P-boxos, tehát 130-140Le körüli pdtdi motorral és az újabb autóját is abban a stílusban kezdte vezetni. Ekkor jött ki a mostanihoz képest bő fél literes fogyasztástöbblet.) Tudtommal legkésőbb 2500-3000 körül elvált még szélsőséges esetben is, de simán terheli 1400-tól3-4-5. fokozatban. A 6.-at csak akkor használja, ha 100 fölé gyorsít.

Mindezt csak azért írtam le, hogy érzékeltessem, hogy még közel azonos motorok esetében is megtanulandó az optimális vezetési stílus, nemhogy különböző autók esetében.

És ezért javaslom, hogy fogadd meg egükém tanácsait, mert az ő módszere igazán hatékony.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #598 Dátum: 2011.06.28 13:30:56 »
richkan:
A helyedben én gondolkodás nélkül átvenném az Egükém által tanácsolt módszert, révén, hogy ugyanolyan autótok van és Ő nagyon hatékonyan optimalizája a fogyasztását, mindamellett, hogy nem akadályozza a forgalmat.
És ezért javaslom, hogy fogadd meg egükém tanácsait, mert az ő módszere igazán hatékony.  ;)

De ki az az Egükém?? Én is elolvasnám a tanácsait.

ennyit találtam:
http://www.autonavigator.hu/sztori/a_kozlekedes_szorakoztato_taktikai_jatek-4645

richkan

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 631
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #599 Dátum: 2011.06.28 13:47:48 »


De ki az az Egükém?? Én is elolvasnám a tanácsait.

:) Sztárt csinálok belőle :) Az IS topikban írogat, nekem telefonon is elmondott pár dolgot, segítőkész volt, köszi neki!

A témát egyfajta vitaindítónak szántam, dehát nem nagyon tud vitát indítani, mert ugye gondolom mindenki azon a véleményen van, hogy minél alacsonyabban kell tartani a fordulatszámot. Ami érdekes, hogy a hivatkozott arc a UK fórumról sokkal jobb eredményt ért el az általa tanácsolt vezetési szokásokkal, mint a legtöbb más felhasználó...