Sziasztok,
a fogyasztásguruktól lenne egy-két kérdésem. Átolvastam a teljes topikot és más topikokba is bele-bele néztem már itt, így kialakult bennem egy kép. Összességében nem vagyok egy minden áron fogyasztásra menő ember, főleg autópályán belső sávos utazó vagyok, de a mostani dilim/szórakozásom az lett, hogy pályán kívül, leginkább városban optimalizáljam a fogyasztást (itt vezetek 80%). Meg kell mondjam élvezetes játéknak találom az egészet, van vmi amivel el lehet szórakozni vezetés közben, hiába mennék gyorsabban Bp-en, úgysem jutok előrébb a lámpák miatt...
A jármű egy IS220d. (2.2-es dízel ugyebár)
Kérdésem kiindulópontját
egy UK fórum postja (hogy kell itt szépen linkelni?
) adja, ahol az egyik legjobban fogyasztó kiírta a tapasztalatait, melyek a következőek:
Inkább tarts magasabb fordulatokat, mint alacsonyakat, pl. 4-5-6-os fokozatokban soha ne gyorsíts 2000rpm alatt. 3-asban ne menj 1600-as, 4-esben 1800-as, 5-ösben 1900-as, 6-osban 2100-as fordulatszám alatt. Ha tele van a kocsi, akkor ezekhez adj 200 rpm-et.
A legrosszabb vezetési stílus az, amikor az ember alacsony fordulatszámtartományból akar nagy erőt előhozni - pl. 4-esben 1600-as rpm-nél - csomó üzemanyag megy a motorba rossz hatásfokkal, fogyasztás rossz lesz az autó szenved.Ezen kívül alacsony fordulaton a lábad mozgását sem érzed, mivel a pedál lenyomásán egy kis változás egyáltalán nem érződik a gyorsításban, a fogyasztásban viszont meglátszik...
(everyday driving: keep rather higher revs then low, e.g. on 4th, 5th and 6th gear never accelerate under 2.000rpm. Lowest revs for maintaining speed are: on 3rd at 1.600rpm, 4th 1.800rpm, 5th 1.900rpm, 6th 2.100rpm. With full load increase by ~200rpm.
The worse driving style is requiring high power out of low revs – e.g. on 4th at 1.600rpm – lot of fuel goes in the engine without effect, MPG is terrible and the car sluggish. Also, with under revved engine you can not feel your foot movement, because slight change of pedal doesn’t reflect in acceleration, but it does in consumption… )
A srác igen jó adatokat ér el, persze nem olyan jót, mint a magyar spritmonitor vezető Egükém, aki nem értett egyet ezzel a felfogással amikor beszéltem vele és hát szinte biztosan neki van igaza, az eredmények is igazolják.
Mit gondoltok? Magasabb fokozatokban valóban előnytelen lehet alacsony rpm-et tartani?
Egy ilyen motornál gyorsításnál fogyasztáscentrikus vezetésnél mi lehet a legjobb tartomány, ahol érdemes tartani?
Ajánlom figyelmedbe EZT!