Szavazás

Mennyire vagy hypermiller?

Azért van hogy egyen.
7 (9%)
Hónap végén már odafigyelek.
0 (0%)
A forgalom tempóját követem, de figyelek a fogyasztásra is.
52 (66.7%)
Az átlagnál jobban odafigyelek, mert hosszú távon a kevés is sok.
14 (17.9%)
Klíma kikapcsolva, tükör behajtva, virsli gumikon gurulva, csak a fogyasztást figyelem.
5 (6.4%)

Összes szavazó: 78

Szerző Téma: Vitatkozzunk a fogyasztásról  (Megtekintve 602232 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #525 Dátum: 2011.04.19 21:58:39 »
A 2,3 a CT tesztkörén volt, én most nem arról beszélek ;)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #526 Dátum: 2011.04.19 22:01:58 »
A 2,3 a CT tesztkörén volt, én most nem arról beszélek ;)
oh, my god! sorry akkor. Indokolatlanul belevauztam valamibe.  :surrender: :hug:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

leszilaci

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 663
  • _@_/"
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #527 Dátum: 2011.04.20 10:26:17 »
Laci, kezdhetsz aggódni ;)
:D
ez igen

kellemes 18fokban, napsütéses, jó időben ez olyan 3.1 körüli eredmény lehet fél órára levetítve.
hol gurultad? lakott területen belül? milyen tempóval? :)

de nem rossz a nagy átlagod sem: 4.1l/100km, 407km-en :clap:

viszont arra kíváncsi lennék,h a ct-tesztkörön mit tudsz menni a prius2-vel, majd a ct200h-val.
és nem azért,h 2,3 alattit tudsz-e menni, hanem,h egymáshoz képest a 2 autó milyen eredményt produkál ugyanazzal a sofőrrel.

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #528 Dátum: 2011.04.20 10:48:40 »
A képen látható fél óra tegnap este 7 körül volt, gyér forgalom mellett: 6-os bevezető-Budafoki út-Budai alsó rakpart-Bécsi út.
Végig a megengedett legnagyobb sebességgel mentem, de azt inkább alulról közelítve.
Szerintem így nem rossz ;)

A tankolás óta számított átlag is egyből jobban néz ki ha nem 5km-eket megyek és nem hegymenet a fele..
Ebben most van egy nagymarosi és egy fehérvári út, a maradék Pesten.

A ct-tesztkört mindenképpen megnézem majd. Tegnap is gondoltam rá hazafelé, de aztán inkább mentem vacsorázni :)
A 2,3-ad megdöntésére nem török, mert olyan lassan nem akarok cammogni :)
A Prius-sal valószínűleg jobbat fogok menni mint a CT-vel, mert ennél már benne van a lábamban mikor mekkora gázra kapcsol be- illetve ki a benzinmotor.

leszilaci

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 663
  • _@_/"
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #529 Dátum: 2011.04.20 10:54:55 »
A Prius-sal valószínűleg jobbat fogok menni mint a CT-vel, mert ennél már benne van a lábamban mikor mekkora gázra kapcsol be- illetve ki a benzinmotor.
ct-ben a fordulatszámmérő helyén van egy ECO skálázás(ahogy az auris hsd-ben is), ahol lehet látni,h a gázpedál lenyomására mennyire, mekkora terheléssel használja az elektromos motort, és be van jelölve,h mikor kapcsol be a benzines.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26334
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #530 Dátum: 2011.04.20 14:58:41 »
A képen látható fél óra tegnap este 7 körül volt, gyér forgalom mellett: 6-os bevezető-Budafoki út-Budai alsó rakpart-Bécsi út.
Végig a megengedett legnagyobb sebességgel mentem, de azt inkább alulról közelítve. Szerintem így nem rossz ;) A tankolás óta számított átlag is egyből jobban néz ki ha nem 5km-eket megyek és nem hegymenet a fele.. Ebben most van egy nagymarosi és egy fehérvári út, a maradék Pesten.
Nahát ez az, én is sokszor keresem az okát, miért fogyaszt többet az Avensis, mint 2-3 éve, aztán rájövök, hogy a forgalom miatt. Nem lett durván nagyobb, csak a szokásos napi utam alatt 2-3-mal több piros lámpám lett, mint régebben, és ez így hosszú távon majdnem fél liter pluszt jelent. (Vagy a másik lehetőség, hogy átvágok a Szabadság-hegyen, de az nem megy 6 literes fogyival.Jó bizonyíték volt erre a múlt vasárnap, hogy bőven hat alatt is tudna enni városban ez a nagy dög, ha mehetne folyamatosan. De jellemző, hogy a vasárnapi hazaéréskor mutatott 6,1 az jelen pillanatban 6,8-ra ment már föl, mert azóta volt két munkanapom is... Meg persze ha nem hegyen laknék, az is jótékony hatású lenne.
music     

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #531 Dátum: 2011.05.10 10:03:59 »
Volna egy kérdésem a glideinggal kapcsolatban. Ez hibridnél a legtakarékosabb, ha jól értem. Mi a helyzet egy hagyományos benzinesnél? Ott is így érdemes használni vagy ott az egyenletes haladás kifizetődöbb?
Ja, és mennyire kell nyomni a pedált glideingnál? Padlóig vagy ekkor már az ECU nem fogyasztásra optimalizál és inkább 2/3 (3/4?) állásig?
Gondolom Zénoka és Leszilaci ezeket már letesztelte.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

leszilaci

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 663
  • _@_/"
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #532 Dátum: 2011.05.10 10:55:20 »
hibrideknél a pulse and glideingnál az a lényeg,h a benzinmotorral felgyorsulsz, majd a villannyal tartod-finoman csökkented a sebességet miközben a benzinmotor nem dolgozik.

hagyományos autónál is működik,h határozottan (de nem padlógázzal) felgyorsulsz, majd leállítod a motor, és kigurulsz, utána beindítod a motor és kezdődik előröl...de ez erősen igénybe veszi a technikát, és annyit nem hoz fogyasztásban,h ezt megérje(szerintem).

sokkal kíméletesebb az, ha tartod a sebességet, és a domborzati viszonyokat próbálod minél jobban kihasználni, azaz csak a lejtőknél "glideingolsz".

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #533 Dátum: 2011.05.10 17:39:12 »
hibrideknél a pulse and glideingnál az a lényeg,h a benzinmotorral felgyorsulsz, majd a villannyal tartod-finoman csökkented a sebességet miközben a benzinmotor nem dolgozik.

hagyományos autónál is működik,h határozottan (de nem padlógázzal) felgyorsulsz, majd leállítod a motor, és kigurulsz, utána beindítod a motor és kezdődik előröl...de ez erősen igénybe veszi a technikát, és annyit nem hoz fogyasztásban,h ezt megérje(szerintem).

sokkal kíméletesebb az, ha tartod a sebességet, és a domborzati viszonyokat próbálod minél jobban kihasználni, azaz csak a lejtőknél "glideingolsz".
Köszi. Benzinesnél csak a motorfékre / üresbe rakásra gondoltam. :-).
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #534 Dátum: 2011.05.10 18:56:41 »
Motorfék esetében nincsen üzemanyagfelhasználás. (kivéve a karburátoros kocsik egy része, amiben nincsen még elektromos zárószelep)
Ha üresben van és jár a motor, akkor van. Benzinesnél kb. 0,5-0,7 l/h.

 
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #535 Dátum: 2011.05.10 19:11:29 »
Így van. Viszont a lényeg mindig az, hogy minél jobban kihasználjuk a lendületet - így mindig mérlegeni kell, hogy a motorfék vagy az üresben gurulás éri-e meg jobban.

Amúgy a "motorféknél nincs üa. ellátás" kitétel csak feltételekkel igaz. Hideg motornál pl. az Avensis és a Yaris is ad valamennyi benzint motorféknél is - látom a pill. fogyin. Ezen kívül, több autótípusnál is érvényes, hogy nem csak akkor kezdenek el megint üzemanyagot adni, mikor a fordulatszám eléri az alapjáratit - hanem már valamivel fölötte is. A Yarisnál pl. kb. 1200-1300-nál van ez a határ.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #536 Dátum: 2011.05.10 20:21:38 »
Így van. Viszont a lényeg mindig az, hogy minél jobban kihasználjuk a lendületet - így mindig mérlegeni kell, hogy a motorfék vagy az üresben gurulás éri-e meg jobban.

Amúgy a "motorféknél nincs üa. ellátás" kitétel csak feltételekkel igaz. Hideg motornál pl. az Avensis és a Yaris is ad valamennyi benzint motorféknél is - látom a pill. fogyin. Ezen kívül, több autótípusnál is érvényes, hogy nem csak akkor kezdenek el megint üzemanyagot adni, mikor a fordulatszám eléri az alapjáratit - hanem már valamivel fölötte is. A Yarisnál pl. kb. 1200-1300-nál van ez a határ.
Viszont azt sem szabad elfelejteni, hogy hidegen üresben is magasabb a fordulat, ergo - legalábbis nálam - több üzemanyag fogy, mintha csak motorfékkel mennék. Jelzem még egyszer: hidegen is! Tehát, a motorfékkel minden esetben kevesebb üzemanyag ég el, mint üresben gurulva. Az más kérdés, hogy üresben elvileg tovább gurul a kocsi, de a való életben én pont azt tapasztalom, hogy motorfékkel összességében kevesebb a fogyasztás, mint gurulva.  
Bizonyos esetekben jó a gurulás, de nekem igazából a motorfék jött be, számomra azt könnyebb belőni a forgalmi helyzetbe, hogy mikortól meddig kell. Amennyiben gyorsan közeledek egy kereszteződéshez, szépen gázfröccsel folyamatosan gangolok vissza, úgy, hogy a fordulat a visszaváltást követően 3000 körülire essen vissza, és legyen elegendő motorfék a lassuláshoz.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #537 Dátum: 2011.05.10 20:41:37 »
Viszont azt sem szabad elfelejteni, hogy hidegen üresben is magasabb a fordulat, ergo - legalábbis nálam - több üzemanyag fogy, mintha csak motorfékkel mennék. Jelzem még egyszer: hidegen is! Tehát, a motorfékkel minden esetben kevesebb üzemanyag ég el, mint üresben gurulva. Az más kérdés, hogy üresben elvileg tovább gurul a kocsi, de a való életben én pont azt tapasztalom, hogy motorfékkel összességében kevesebb a fogyasztás, mint gurulva.  
Bizonyos esetekben jó a gurulás, de nekem igazából a motorfék jött be, számomra azt könnyebb belőni a forgalmi helyzetbe, hogy mikortól meddig kell. Amennyiben gyorsan közeledek egy kereszteződéshez, szépen gázfröccsel folyamatosan gangolok vissza, úgy, hogy a fordulat a visszaváltást követően 3000 körülire essen vissza, és legyen elegendő motorfék a lassuláshoz.
Sebesség függvénye, hogy -hideg motorral- üresben gurulva, vagy motorfékezve jobb-e fogyasztás. Minél nagyobb a sebesség, annál jobban megéri a gurítás.

Gurítás vs. motorfék: elvileg nem vitás, hogy sík terepen (ami ugye felétek nagyrészt jellemző) gurítással jobban kihasználhatod a lendületet, mint motorfékkel. Az Alföldön közlekedve pl. már kereszteződések, lakott terület kezdete táblák, körforgalmak stb. előtt 300-350 méterrel ki szoktam venni üresbe, hadd guruljon. A féket így gyakran egyáltalán nem is kell használnom.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

musspici

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1755
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #538 Dátum: 2011.05.10 21:32:39 »
Pont most mondom Gyöngyimnek, hogy betetetek egy kapcsolót a gyújtás megszakítására, hogy könnyen le tudjam állítani a motort gurulás közben. ;) Hát, nem tudnám leírni milyen arcot vágott. [rohog]
musspici 242
Toyota Prius 4 PHV

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 522
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #539 Dátum: 2011.05.10 23:31:26 »
A hétvégén mentem kb 40km-t biciklivel és egy másfél literes ásványvíz fogyott el? Szerintetek jó átlag, ha nem adhatnátok tippet, hogy tudnék kevesebbet fogyasztani. Guminyomás gyárilag 8bar és a lánc be van olajozva a jó siklás érdekében.   :D :flowers:
Just drive for fun