Szavazás

Mennyire vagy hypermiller?

Azért van hogy egyen.
7 (9%)
Hónap végén már odafigyelek.
0 (0%)
A forgalom tempóját követem, de figyelek a fogyasztásra is.
52 (66.7%)
Az átlagnál jobban odafigyelek, mert hosszú távon a kevés is sok.
14 (17.9%)
Klíma kikapcsolva, tükör behajtva, virsli gumikon gurulva, csak a fogyasztást figyelem.
5 (6.4%)

Összes szavazó: 78

Szerző Téma: Vitatkozzunk a fogyasztásról  (Megtekintve 602224 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #345 Dátum: 2011.02.02 13:31:58 »

egyébként facelift TS-em lenne már születésem óta!!!  :D
akkor még olyan nem is volt, max AE86 :tt2:
AE81 lett volna az enyimé!!!  :tt2: :tt2: :tt2:

Na, jó, egy ilyennel kiegyeznék:



[a csatolmányt egy admin törölte]
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #346 Dátum: 2011.02.02 19:40:59 »
Egyszer, múlt ősszel megjártam Békéscsaba-Debrecen-Békéscsaba távot 5,5-es átlaggal, 66km/h átlagsebességgel. Az érdekes az volt, hogy annak ellenére ez lett magasan a legalacsonyabb fogyasztási adatom, hogy pont nem ez volt a célom, azaz, motorféket ugyan használtam, és nem volt túl nagy forgalom, (odafelé kb 2-3 autót, visszafelé 5-6 autót előztem meg), de a kigyorsításoknál toltam neki, jobban, mint, amikor a fogyasztásra koncentrálok. 3.-ban, 4.-ben simán elforgattam 3000 fölé.
Írtam is, hogy mennyire meglepett ez az adat. De valami biztos van abban, amikor azt mondják, hogy kigyorsításkor nyomni kell neki, hogy minél rövidebb idő alatt elérje az ember az utazósebességét, mert akkor fogy a legkevesebb üzemanyag...
Keverednek itt a dolgok, mert az OK, hogy valamennyire nyomni kell neki (bár ez is minden típusnál mást-mást jelent); de pörgetni egész biztosan nem jó - sőt. Ha te ezen az úton a szokásosnál jobban kihúzattad, és mégis rekord alacsony fogyid lett, annak nyilvánvalóan vmi más magyarázata kellett legyen - optimális körülmények, hőmérséklet, páratartalom, hátszél, mittudomén.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #347 Dátum: 2011.02.02 19:47:01 »
Most 7,8-ra jött ki a fogyasztás  :yes: Deee szeretném még levenni. Párszor kipróbáltam az erőteljesebb gázadást, mire felváltok 5.be az elsők közt haladok és fékezhetek a pirsnál.  :no: Talán ha a felsőbb fokozatokban nyomok kövérebbet az jó lehet. Egy tankot megpróbálok így elhasználni. Vélemény ?
Ez így nem jó... Pont hogy minél magasabb a fokozat, annál jobban kell simogatni a gázt. Ötösben már amennyire csak lehet, hisz onnan nincs hová felkapcsolni, tehát ott minél kevésbé fogod nyomni, annál kevesebbet fog enni. Ez már valamennyire a négyesre is igaz - és aztán annál kevésbé, ahogy haladunk lefelé a fokozatokban. Tehát egyesben célszerű a leginkább odalépni, hogy ezt a benzinzabáló fokozatot mielőbb el lehessen hagyni. Igazából az egyes legyen csak egy nekirugaszkodás, és kész; viszont ez nem fog menni a kelleténél kevesebb gázzal. Utána még kettesben sem árt valamennyire odatalpalni, de hármasban már kevésbé... stb.

És persze az egészet kombinálni kell sokminden mással is; elsősorban előrelátással, hogy pl. ne történjenek olyanok, hogy legyorsulod a többieket és fékezned kell a pirosnál, hisz ez a fogyasztás szempontjából nyilvánvalóan nagyon rossz.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #348 Dátum: 2011.02.02 19:51:16 »
Csak, hogy elképedjetek, 13liter átlagfogyasztást számoltam decemberben a Celica-ra :D :D :D Remélem senki nem kapott szívrohamot a hír miatt
Nem  :) ... Ha csak városban mentél, és mondjuk egy kicsit nyomtad is neki, akkor érthető. A Camry (szintén 2.0) is 10 körül kajál ilyenkor - de csak akkor, ha kifejezetten óvatosan, takarékosan vezetem (fordulat max 2000 és hasonlók).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #349 Dátum: 2011.02.02 19:57:34 »
Városban szerintem felesleges ezt a módszert alkalmazni...
Dehogy... pont hogy városban van rá leginkább szükség  :) ! Hisz városban kell a leggyakrabban gyorsítani. De, mondom, ez nem azt jelenti, hogy tolja neki az ember ész nélkül... Először is, a váltási fordulatszám változatlan. Csak arról van szó, hogy mondjuk ne négy mp-ig tartózkodjunk egyesben, 30 l/100 km-es fogyasztás mellett; hanem csak két mp-ig, mert így 50 l/100 km-es fogyasztás mellett is, összességében véve kevesebb üzemanyagot fogunk elégetni. Azt kell tehát elérni, hogy megtaláljuk azt az optimális gázpedál-állást, amelynél az adott fokozatban tartózkodva a legkevesebb üzemanyagot használjuk el.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #350 Dátum: 2011.02.02 20:02:18 »
Gazdaságossági szempontból az a legjobb, ha magas fokozatban gyorsítasz nagyon óvatosan, csak ez sokáig tart.
No, erre majdnem azt írtam, hogy Nem igaz. Aztán eszembe jutott, hogy a Nem alul motorizált autóról beszélsz. Így jól írod, azok arányaiban azonos körülmények (fordulatszám, tömeg, üzemanyag, vezetési stílus, stb) mellett nagyobb teljesítményt adnak le, azaz, kevesebb energia ráfordítással tudják gyorsítani az adott autót, mint egy kisebb (gyengébb) motor ugyanazt a kasztnit. Ebben igazad van.
Ezek alapján annyiban módosítanám az ide kapcsolódó előző hsz-emet, hogy a mi autónknál inkább kicsit nagyobb gázzal és alacsonyabb fokozatban érdemesebb gyorsítani a kívánt sebességre és rövidebb idő alatt elérni azt, mint, nagyobb fokozatban óvatosabb gázzal. Lehet, azonban, hogy már az 1,6 VVti motorral a magasabb fokozat-hosszabb gyorsítási idő eredményezne alacsonyabb fogyasztást.
Nem, nem, nem, nem, nem, nem, nem  :D :hug: ... Ez NEM függ össze a motor nagyságával! MINDEN autóval úgy tudsz a legjobban spórolni, ha minél előbb felkapcsolsz, tehát amilyen korán csak lehet, felváltasz a legmagasabb fokozatba, mert abban fog a legkevesebbet enni az autó; azon belül pedig (ahogy music is írja) a lehető legfinomabb gyorsítással (persze ha nem jelent gondot az emiatt adódó többlet menetidő).

A motor nagysága csak annyiban szól bele a dologba, hogy minél nagyobb a motor, annál kevésbé kell nyomni a gázt ahhoz, hogy minél előbb elérjük a váltási pontokat.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #351 Dátum: 2011.02.02 20:07:10 »
Tehát a 4ZZ-FE motoros E12-es Corollák alulmotoroziáltnak számítanak?
Semmiképpen! Egy kocsi, ami 12 mp körül eléri a 100-as tempót, és 180-at megy, abszolút nem számít annak. Igazából ma már alig létezik alulmotorizált személyautó; ahhoz vissza kell menni valahová a '90-es, vagy még inkább a '80-as évekbe; az 54 lóerős Audi 80-asok és hasonlók korszakába.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #352 Dátum: 2011.02.02 20:13:54 »
Nyilván egy 1,4-es Corollával nem érdemes olyan alacsony fordulatról gyorsítani, mint mondjuk a kétliteres Avnsisszel...
De  :) ... Csak kicsit több gázzal kell ezt tenni. De a fordulat lehet ugyanolyan alacsony. Már csak amiatt is, mert ehhez alacsonyabb sebességek tartoznak, mint az Avénál; mivel a váltó rövidebb áttételezésű. Én pl. a Yarist ahogy megtanultam vezetni, már gyakorlatilag semmivel nem pörgetem jobban, mint az Avét! Csak épp a Yarisban sík úton már 40-nél tudom kapcsolni az ötödiket, míg az Avéban azért ezt csak 55 környékén szoktam megtenni.

Kivétel talán csak az emelkedő, ott tényleg muszáj picit jobban kihúzatni a kisebb motoros kocsit; de a rövidebb váltó miatt ott sem nagy a különbség. Mondjuk, hogy a Yarisban 3000-ig húzatom a kettest egy olyan emelkedőn, amelyen az Avensisben 2500-ig.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #353 Dátum: 2011.02.02 20:20:59 »
Azért nem érezzük kevésnek, mert tudjuk a kocsi dinamikai képességét.  :flowers: ;) Azonban biztos kerülnél olyan szituba, amikor az említett úton az erősebb motorral azt mondanád, hogy "hopp, itt még belefértem volna az előzésbe".
Ne értsetek félre, nem fikázom én ezt a kis 1,4-est, nagyon is szeretem, de súllyal már figyelni kell, mit vállal be vele az ember. Objektíven ennyi.
Ha jól belegondolsz, akkor minden autóra igaz az, amit leírtál - nem csak az 1.4-es Corollára  ;) ... Minden autóval vannak határok, vannak szituk, amiknek a megoldásához már gyenge.

Persze nyilván van egy szint, ami már elég ahhoz, hogy a mai viszonyok között a helyzetek óriási többségét biztonsággal meg lehessen vele oldani. Ezen belül viszont nagyon széles, és nagyon relatív a skála. Minden attól függ, hogy mihez szoktál hozzá.

(Az említett szint egyébként szvsz valahol 7-8 mp-es 0-100 gyorsulás és 220-230 körüli végsebesség környékén van, meg egy olyan rugalmasságnál, amit mondjuk egy D-CAT vagy -a benzinesek közül- egy 2.0 TFSI motor tud. Ez az, aminél többre szerintem objektíven senkinek nem lehet szüksége - ami efölött van, az már csak az élvezetes luxus.)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #354 Dátum: 2011.02.02 20:30:06 »
...a 394 lovas autobol...
Ez mi volt? Esetleg 600-as Bálnamerci :) ?

...egy maruti utan az ezres yarissal is lehet nyomatekautozni ( a muris az, hogy egy 1,3 stift utan is  ;) :lol:)
Ja, mert a Swiftnek sokkal hosszabb a váltója  :) ... Ezt én is tapasztaltam, a Yarisban sokkal hamarabb feljebb tudok kapcsolni, mint jóbarátom 1.3-as Swiftjében. Cserébe ötödikben (is) sokkal kevesebbet pörög, ami azért pl. országúton & pályán nem jönne rosszul  ::) ... Ha jól rémlik, csak vmi 2500-at forog 100-nál, míg ugye Yariska már 95 környékén 3000-et. Hát ja, másra helyezték a tervezők a prioritást. Városban jobb a Yaris, ez nem vitás.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #355 Dátum: 2011.02.02 20:36:25 »
De, ahogy beül az ember egy erősebb autóba (én itt ugyanarra a kocsira gondolok egy erősebb motorral), máris rájön, hogy nem biztos, hogy az az ideális motor (habár megtanulta azzal is vezetni az autót akár dinamikusan is), amihez régóta hozzászokott. Persze, alapjában véve jó kis motor az, amiről szó van, de az adott típushoz létezik egy jobb motor is, amivel sokkal kényelmesebben autózhatóvá válik az adott típus, fogyasztásban, pedig nem, vagy csak minimális mértékben észrevehető a különbség.
De ezt csak akkor tudja meg az ember, ha kipróbál egy erősebb motort is ugyan abból a típusból.  :)
Na, ebben teljesen igazad van  :yes: ! Minden autóhoz létezik egy optimális, harmonikus motorizáció. És ez szinte soha nem az alapmotor. Bizony stimmel, hogy az E11-esből ez az 1.6-os benzines, mert jobban alkalmas több feladatra, mint az 1.4-es, miközben alig fogyaszt többet (sőt bizonyos szitukban semmivel sem).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #356 Dátum: 2011.02.02 20:53:46 »
Azt kell tehát elérni, hogy megtaláljuk azt az optimális gázpedál-állást, amelynél az adott fokozatban tartózkodva a legkevesebb üzemanyagot használjuk el.
A számból vetted ki a szót.  :hug:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26334
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #357 Dátum: 2011.02.02 22:59:50 »
Nyilván egy 1,4-es Corollával nem érdemes olyan alacsony fordulatról gyorsítani, mint mondjuk a kétliteres Avnsisszel...
De  :) ... Csak kicsit több gázzal kell ezt tenni. De a fordulat lehet ugyanolyan alacsony.
Most tényleg tévedsz. Egy nagyobb lökettérfogatú motornak nemcsak, hogy adott fordulatszámon nagyobb a nyomatékleadása, de még a nyomatékgörbéje is közelebb áll az ideálishoz. Tehát alig valamivel az alapjárati fordulatszám felett egy kellően erős motorral már el lehet kezdeni gyorsítani, míg egy kis motorral isten őrizz, pláne kövér gázzal. Pont Te szoktad azt mondani, - és igazad is van... - hogy milyen káros dolog nagyon alacsony fordulatnál padlót nyomni.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #358 Dátum: 2011.02.02 23:06:20 »
Nyilván egy 1,4-es Corollával nem érdemes olyan alacsony fordulatról gyorsítani, mint mondjuk a kétliteres Avnsisszel...
De  :) ... Csak kicsit több gázzal kell ezt tenni. De a fordulat lehet ugyanolyan alacsony.
Most tényleg tévedsz. Egy nagyobb lökettérfogatú motornak nemcsak, hogy adott fordulatszámon nagyobb a nyomatékleadása, de még a nyomatékgörbéje is közelebb áll az ideálishoz. Tehát alig valamivel az alapjárati fordulatszám felett egy kellően erős motorral már el lehet kezdeni gyorsítani, míg egy kis motorral isten őrizz, pláne kövér gázzal. Pont Te szoktad azt mondani, - és igazad is van... - hogy milyen káros dolog nagyon alacsony fordulatnál padlót nyomni.
Ez valóban káros - de erről nem is volt szó. Viszont pl. az 1.0 Yaris ugyanúgy gyorsítható már mondjuk 1000-es fordulatról is, mint a 2.0 Ave; csak épp kicsit nagyobb (de persze nem teljes) gázzal, hogy azért meg is mozduljon az autó. Technikailag ugyanúgy lehetséges a dolog, ebből a szempontból nem számít a hengerűrtartalom.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Bundi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 376
Re: Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Válasz #359 Dátum: 2011.02.03 01:06:12 »
Ez így nem jó... Pont hogy minél magasabb a fokozat, annál jobban kell simogatni a gázt. Ötösben már amennyire csak lehet, hisz onnan nincs hová felkapcsolni, tehát ott minél kevésbé fogod nyomni, annál kevesebbet fog enni. Ez már valamennyire a négyesre is igaz - és aztán annál kevésbé, ahogy haladunk lefelé a fokozatokban. Tehát egyesben célszerű a leginkább odalépni, hogy ezt a benzinzabáló fokozatot mielőbb el lehessen hagyni. Igazából az egyes legyen csak egy nekirugaszkodás, és kész; viszont ez nem fog menni a kelleténél kevesebb gázzal. Utána még kettesben sem árt valamennyire odatalpalni, de hármasban már kevésbé... stb.
És persze az egészet kombinálni kell sokminden mással is; elsősorban előrelátással, hogy pl. ne történjenek olyanok, hogy legyorsulod a többieket és fékezned kell a pirosnál, hisz ez a fogyasztás szempontjából nyilvánvalóan nagyon rossz.
Pont ezért csodálkoztam a vezetési tanácsoknál ezen, de mivel még nem próbáltam (mert badarságnak tartom) gondoltam rá kérdezek.  essetleg kipróbáltam volna.  ::)
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.03 01:36:18 írta Bundi »
A Toyota az autók Hondája.
(Carina e 2.0 GLI)