Gazdaságossági szempontból az a legjobb, ha magas fokozatban gyorsítasz nagyon óvatosan, csak ez sokáig tart.
No, erre majdnem azt írtam, hogy Nem igaz. Aztán eszembe jutott, hogy a Nem alul motorizált autóról beszélsz. Így jól írod, azok arányaiban azonos körülmények (fordulatszám, tömeg, üzemanyag, vezetési stílus, stb) mellett nagyobb teljesítményt adnak le, azaz, kevesebb energia ráfordítással tudják gyorsítani az adott autót, mint egy kisebb (gyengébb) motor ugyanazt a kasztnit. Ebben igazad van.
Ezek alapján annyiban módosítanám az ide kapcsolódó előző hsz-emet, hogy a mi autónknál inkább kicsit nagyobb gázzal és alacsonyabb fokozatban érdemesebb gyorsítani a kívánt sebességre és rövidebb idő alatt elérni azt, mint, nagyobb fokozatban óvatosabb gázzal. Lehet, azonban, hogy már az 1,6 VVti motorral a magasabb fokozat-hosszabb gyorsítási idő eredményezne alacsonyabb fogyasztást.