Még az ezres Yarisom is többet eszik, mint egy 1.4-es dízel Corolla.
bizonyos körülmények között igen, bizonyos körülmények között ugyanannyit, bizonyos körülmények között nem.
Hát sajnos többségben vannak azok a körülmények ill. használati módok, amelyek között többet eszik. Autópályán mindenképpen (normál tempóra gondolok, tehát minimum kamiontempó vagy afölött); országúton dettó (hypermiler megalassú gurulászást leszámítva, tehát kb. addig az alsó határig, ahol a Corit már vissza kell tenni négyesbe, míg a Yaris még bírja az ötöst); város nemkülönben (megintcsak hypermiler stílust leszámítva, de azzal is csak egy síkvidéki városban lehetne előnyt elérni a Yaris javára). Röviden úgy tudnám összefoglalni, hogy bármiféle normál használatban a Yaris fog többet enni. Nem sokkal, átlagban mondjuk fél literrel; de akkor is. Autópályán normál, vagy annál gyorsabb tempóban pedig akár nagyobb is lehet a különbség, mert ott pl. a Corollának már 150 kell a 6 literhez, míg a Yaris ugye valahol 120-130 között éri el ezt a határt. Legális 130-as tempónál kb. egy literrel fog többet fogyasztani a Yaris, és ez azért nem elhanyagolható különbség; de országúti ugyancsak legális haladásnál is lesz fél liter a Corolla javára.
És akkor ugye tegyük hozzá, hogy egy kisautó áll szemben egy kompakttal, és a menetteljesítményekben is van "némi" előnye a Corollának.
Summa summarum, egy ilyen ezres benzines kisautóval kb. egy kétliteres középkategóriás dízel (á la Ave 2.0 D-4D) fogyasztásait lehet realizálni a hétköznapokban, átlagos használat mellett. Takarékos, de nem hypermiler stílusban pedig valahová eközé és egy kis dízelmotoros kompakté közé lehet belőni az átlagot. Az, hogy extrém takarékosan, mindent ennek alárendelő stílusban vezetve több a spórolási potenciál a Yarisban, ezen sajnos nem változtat semmit.
csak azért "szőrszálhasogatok", mert a hibrid vs dízelnél is előjön ez a kérdés/feltevés, csak ott drasztikusabb, szembeötlőbb az eltérés mondjuk egy autópályás hajtás és városi araszolgatás között.
mert hiába növelték meg a prius3 benzines motorját 1.8-ra(szerintem feleslegesen), autópályatempónál egy dízel (picivel ugyan, de) kevesebbet fogyaszt.
Én nem tartom feleslegesnek, hisz összességében véve -megintcsak nem extrém takarékos stílus esetén- ezzel még spórolni is lehet, pont az autópálya miatt, mert kevésbé kell erőlködnie a benzinmotornak.
A város ugye nem kérdés, ott a hibrid még a spórolásra trimmelt kis dízeleknél is jó literrel fog kevesebbet enni. Országúton is előnyben lesz még, de már inkább csak decikkel; pályán aztán a legális tempó felé közeledve kiegyenlítődik a mérleg, afölött pedig megfordul, és minél gyorsabban mész, annál nagyobb lesz a dízel előnye... 160-170-es tempónál már literes nagyságrendű (ugye, van ahol ez is legális); más kérdés, hogy aki gyakran használja így az autóját, az szinte biztosan nem hibridet fog venni a dízel helyett, és ezt okosan is teszi.
Már sokszor gondolkodtam rajta, hogy egy Prius mennyire optimális választás lenne pl. édesapámnak - ő nyugodtan, defenzíven, komfort-orientáltan, finoman vezet, és nem is megy évente annyit, hogy megérné neki egy dízel, nomeg elég sokat használja hétközben a kocsit városban, rövid utakon; országúton jellemzően 90-100, autópályán 130 körül hajt - optimális lenne neki egy Prius, és szerintem még annyit sem enne (a városi arány miatt) mint mondjuk egy 1.4-es dízel Corolla. Szvsz vegyesben 5 literrel biztosan eljárna. Az Avensishez képest pedig kerek havi 15 ezret tudnánk megspórolni üzemanyagon
... (évi 15 ezer km, 8.5 liter benzin vs. 5.0 liter benzin százon). És biztos vagyok benne, hogy élvezné a Prius hihetetlen vezetési komfortját