Szia!
A kipufogógázt ismerősöm bemérte egy vizsgaállomás műszerével, az tökéletes.
A kiemelő szűkített, tehát eleve nem sok gáz jut el a szondáig, így értékekre a referenciatartományon belül mért.
De az autó szoftvere nem lehet valami hibatűrő, mert elég néhány kilengés a tartományon kívülre és bedobja a hibát.
A Toyota szervizbe esküdnek a gyári szondára, hogy azzal jó lesz. Csak azt nem értem akkor miért gyárt pl. az NGK is utángyártottat?
Nem gondolom, hogy ekkora különbség lenne a kettő között, de nem tartom lehetetlennek
!
A fogyasztás szintén X akta. Használtam hosszabb távon ilyen Yarist igaz 1.3-as motorral, 5 sebességes váltóval, az 6 liter felett sosem evett.
Ez az 1.33-as ennyivel rosszabb lenne? Nem akarom elhinni. 100 km/h körül kb 2.000-et forog a motor, így is 8L körüli a fogyasztás.
Azért ez szerintem durva, gondolom 6L alatt ennek is el kellene lenni hasonló terhelésen.
Fék nincs beszorulva, a futómű, kerékcsapágyak rendben vannak, nem melegszik semmi.
Egyedül a váltó nyelestengely csapágynak van egy kis hangja, de nem vészes egyenlőre. Akkor túlfogyasztást az sem okozhat, mert ha annyira
be lenne szorulva csúnyább hangja lenne és már szétrobbant volna a váltó
.
Én inkább valami elektronikus dologra gyanakszom. Hétvégére kapok kölcsön OBDII-es műszert, azzal üzem közben megnézünk néhány értéket, mert kijelző híján
pl. a hűtővíz hőmérsékletét sem látom. Talán okosabbak leszünk
!
Rengeteg Toyotánk volt már, nekem is az van most is, de ilyen elektromos problémába (sőt semmilyenbe) nem futottam az utóbbi 20 év alatt.
Kivel lehetne megnézetni, aki hajlandó időt áldozni rá?