Érdemes lenne a Fogyiversenyes topicokból átmásolni a hsz-eket.
Egyébként:
- ne járasd melegítési céllal a kocsit (télen is max 30 mp)
- ha lámpánál vársz és az olaj is üzemi hőmérsékletű akkor állítsd le a kocsit
- lámpához sebességbe gurulj oda, lejtőn használd a motorféket
- figyelj az abroncsnyomásra
- tartsd be az olaj és szűrőcsere intervallumokat, figyelj a karbantartásra- a gyártó által engedélyezett legvékonyabb olajat használd
- vásárolj "eco" abroncsot a gyári váltóméretek közül a legkisebbet
- ne hajts gyorsan
- dobálj ki minden felesleges cuccot a kocsidból
- ha rövid távokon mászkálsz akkor ne tankold tele (+40-50 kg üzemanyagot ne cipelj magaddal)
- ha nem muszáj városban ne használj klímát
- rövid távokra 1-2 km menj gyalog, rollerrel, biciklivel, babakocsival, stb mert az egészséges is nem csak környezetbarát és üzemanyagtakarékos"
Ahol lehet, gurulni érdemes (nyilván ez városban nem annyira játszik). Az üresben guruláskor valóban fogyaszt az autó, míg motorfékkel nem, ám egy jó dimbes-dombos helyen jobb fogyit lehet elérni, ha az ember sokat gurul, mert hosszabb távot lehet megtenni így mint motorfékkel.
Autótól függően az abroncsnyomást meg lehet növelni a gyártó által ajánlott legmagasabbra (ez alól van pár kivétel autó persze).
Meg még talán annyi, hogy az első néhány km-en óvatosan gyorsítani, nem padlógázzal, csak ha már az olaj is üzemi hőmérsékletű (a víz maximumra ment már *2 időben köbö).
- ha túl alacsony a motorfordulat, van autó ami bedúsít (pl szívóbenzin astra 1500 alatt)
- ha üresben gurulsz, akkor fogyaszt a vas, ha sebességben, akkor nem