Szerző Téma: Corollát, Aurist szeretnék venni  (Megtekintve 2131429 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13035 Dátum: 2015.01.18 21:27:55 »
Jajajajaj, ne kezdjük ezt már itt is! Ettől nem halhat be egy turbó, hogy nem az elsődlegesen ajánlott, de a gépkönyvben szereplő olajat adnak a motornak.
Nem? Ha gépkönyvben lehet bele tölteni tény, hogy nagyon nem viseli meg (gondolom), de élettartamban nem fog annyit bírni. Na erről tartsunk egy közvitát az olajoknál... nagyon kíváncsi vagyok kinek mi a véleménye. Egy fejlettebb, akár szintetikus, nagyobb igénybevételnek ellenálló, jobb kenést adó, mondjuk 5W-s olaj, kontra a max félszintetikus (általánosan) 10W- s olajokkal.
« Utoljára szerkesztve: 2015.01.18 21:30:39 írta Corollás Gergő »

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13036 Dátum: 2015.01.18 21:35:30 »
Nem? Ha gépkönyvben lehet bele tölteni tény, hogy nagyon nem viseli meg (gondolom), de élettartamban nem fog annyit bírni. Na erről tartsunk egy közvitát az olajoknál... nagyon kíváncsi vagyok kinek mi a véleménye. Egy fejlettebb, akár szintetikus, nagyobb igénybevételnek ellenálló, jobb kenést adó, mondjuk 5W-s olaj, kontra a max félszintetikus (általánosan) 10W- s olajokkal.
Így van a turbó nagyon kényes az olajra... Nagyon nem mindegy neki, mit kap!
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13037 Dátum: 2015.01.18 21:36:15 »
Ezt nem kétlem, de azt sugallani, hogy kétszeri alkalommal 10W-40-es olaj becserélése 120.000-nél turbócserét okoz, egy kicsit erős. Legalább is ha Toyotákról van szó.  ;)
music     

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13038 Dátum: 2015.01.18 21:40:01 »
Ezt nem kétlem, de azt sugallani, hogy kétszeri alkalommal 10W-40-es olaj becserélése 120.000-nél turbócserét okoz, egy kicsit erős. Legalább is ha Toyotákról van szó.  ;)
Szerintem még az sem kizárt, hogy az teszi fel a keresztet. Képzeld el mekkora a forgási sebessége egy ilyen szerkentyűnek! 15 ezrenkénti olajcserével, 30.000 Km-et fut el egy olyan olajjal, ami nem a legideálisabb ezeknek a változó geós szerkentyűknek, nem beszélve arról, hogy egy 10W olaj hamarabb veszíti el kenési tulajdonságait(általánosítva).

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13039 Dátum: 2015.01.19 10:10:55 »
Akkor be kell perelni a márkaszervizet, hogy ők tették tönkre...  ;)
music     

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13040 Dátum: 2015.01.19 10:43:35 »
Szerintem sem kellene 30 ezer km alatt tönkre mennie 10w40 es olajtól..... lehet tényleg egy hasonló szar szériát fogott ki, mint amilyet Kgabe ( hétfői unkanap) [rohog]
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

peti86

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 93
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13041 Dátum: 2015.01.19 14:27:48 »
Üdv! Tervezem majd egy 5 ajtós Corolla E12 vásárlását. Csak és kizárólag benzinest, láttam ebből van 1.4 és 1.6 és 1.8T. Igazából 1.6ost vagy 1.4est vennék. Szokott velük gond lenni, van-e valami típushibájuk? Illetve mire figyeljek majd a vásárlásnál?
olaszból fagylaltot, franciából krémest, japánból autót


mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13042 Dátum: 2015.01.19 14:39:16 »
Üdv! Tervezem majd egy 5 ajtós Corolla E12 vásárlását. Csak és kizárólag benzinest, láttam ebből van 1.4 és 1.6 és 1.8T. Igazából 1.6ost vagy 1.4est vennék. Szokott velük gond lenni, van-e valami típushibájuk? Illetve mire figyeljek majd a vásárlásnál?
1.8T melyik? Nem volt belőle turbós. Volt TS, de az is szívómotor.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13043 Dátum: 2015.01.19 14:55:15 »
Nagy vonalakban:
1. kevés típushibájuk van
2. ami mégis van, az ismert
3. mint sok más márkánál, itt is leginkább az állapot az, ami alapján érdemes választani

Ismert típushiba az esetleges olajfogyasztás. Ez szinte az összes vvt-i (1,4-1,6) benzinmotorra érvényes, mértéke eltérő, előre meghatározni az olajfogyasztás mértékét gyakorlatilag nem lehet, csak ha már nagyon elharapódzott, akkor vannak látható jelei.
Az ún. "előszériás" vvt-i motorokkal fordult elő, melyet először az E11 jelű, piskótalámpás Corollába szereltek, majd az E12-be is, egészen 2005. nyaráig, ettől a gyár már eleve javított blokkal szerelt autókat szerelt össze. Azonban, a már korábban eladott autók tulajai felé rendkívül korrekten járt el: azoknál az autóknál, melyek rendellenesen kezdték enni az olajat (akáb 1-2000km/liter), 7 év/180000km.ig - amelyik előbb bekövetkezik - garanciában fűzött blokkot cserélt, mely többek között javított dugattyúkat és gyűrűket tartalmazott.
Ez rend szerint be lett írva a forgalmiba és nem motorszáma, hanem motorkódja van a cserélt blokkos autóknak. Vételnél ez mindenképpen előnyt jelent...
Persze, nem minden előszériás vvt-i motor ette az olajat, nagyon sok múlott a megfelelő használaton és karbantartáson, de Toyotás szokásokhoz viszonyítva ezek a motorok hajlamosabbak voltak erre a hibára.

Az 1,8-as csak a TS verzióban volt, ami Yamaha-Toyota közös fejlesztés, az egészen más téma...

A másik lehetséges hiba a C150 jelű váltóval fordulhat elő: 2006-ban a váltókat Lengyelországba telepítették át, és az itt gyártott C150 jelű (csak az 1,4-es motorokhoz társított) váltók könnyített felépítése miatt előfordultak szinkronhibák, főleg az egyes-hármas fokozatban. Erre nem volt garancia, javítása költséges volt.

Típushibák közül igazából ennyi, a többi hibalehetőség leginkább a nem megfelelő használatból/karbantartásból eredően fordulhat elő.
Sajnos sokan vannak abban a téves hitben, hogy a Toyota nem romolhat el. Úgy is kezelik őket, kevesebb figyelmet fordítanak emiatt rá nagyátlagban, ami hiba. Csak a megfelelő karbantartás mellett lesznek hűek a márkanévhez, de sztem ez igaz a mostani autódra is.
Alapvetően sokat bírnak, nem robbannak le, kb az egyetlen ok, amiért egy Corolla nem indul, az a lemerült akkumlátor.

A hahu Corolla választéka általában siralmas. A jókat ritkán adják el, ha mégis feltűnik egy-egy érdemes darab, az 1-3 napon belül új gazdára talál. Nem véletlen.
Ha megvan a kiszemelt, indulni kell érte.

Az 1,4-es csak városban fogyaszt picivel kevesebbet az 1,6-osnál, országúton kb ugyanannyit eszik, de az 1,6-os azért valamivel lendületesebben viszi a kasztnit. Általános szervizelésükhöz ugyanaz és ugyanannyi olaj, ugyanaz az olajszűrő kell. Az 1,4-1,6-1,8 vvt-i motorok kvázi "ikrek", így egy 1,4-esből csak a dugók cseréjével is lehet 1,8-ast faragni.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13044 Dátum: 2015.01.19 15:13:05 »
Az 1,4-1,6-1,8 vvt-i motorok kvázi "ikrek", így egy 1,4-esből csak a dugók cseréjével is lehet 1,8-ast faragni.  ;)
Nem, mert ha a dugót kéne cserélni, akkor fúrni is kellene, de nem kell. Főtengelyt és hajtókart kell cserélni, és nagyobb lesz a lökethossz.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

peti86

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 93
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13045 Dátum: 2015.01.19 16:36:53 »
Köszi a segitséget.
Az 1.8nál nem emlékeztem pontosan a TS jelölésre, csak a T maradt meg. De most már tudni fogom :)
Igazából inkább 1.6ot szeretnék és kb1.5 gurigát szánnék rá.
olaszból fagylaltot, franciából krémest, japánból autót


Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13046 Dátum: 2015.01.19 20:06:00 »
az 1,4 d4d szíjas motor?
Az lehet, hogy az 1,4 d-4d láncos (sőt, tuti), de linkelt példány 2,0 d-4d ;)
Gabe 254.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13047 Dátum: 2015.01.19 20:18:29 »
Az lehet, hogy az 1,4 d-4d láncos (sőt, tuti), de linkelt példány 2,0 d-4d ;)
jogos,nem figyeltem.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13048 Dátum: 2015.01.19 22:01:23 »
Szerintem sem kellene 30 ezer km alatt tönkre mennie 10w40 es olajtól..... lehet tényleg egy hasonló szar szériát fogott ki, mint amilyet Kgabe ( hétfői unkanap) [rohog]
Csak azt mondom, hogy ez adhatta meg a  kegyelem döfést. De ez nem feltétlenül így van, lehet szimplán hibás volt.

Celicáss

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 378
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13049 Dátum: 2015.01.19 23:56:53 »
Üdv! Tervezem majd egy 5 ajtós Corolla E12 vásárlását. Csak és kizárólag benzinest, láttam ebből van 1.4 és 1.6 és 1.8T. Igazából 1.6ost vagy 1.4est vennék. Szokott velük gond lenni, van-e valami típushibájuk? Illetve mire figyeljek majd a vásárlásnál?

Szia!

Én tudok egy eladót, ha érdekel. 1.4-es papíron de jobban megy mint a gyári 1.8-as TS, igaz csak 6000-es fordulatig utána a TS elhagyja. Kérdés mennyit vagy 6000 felett.....
5 ajtós és benzines.
Gond: nincs vagy kevés a szokásos kopó dolgok
Tipushiba: orvosolva, letudva, elfelejtve.:)
Keress meg PÜ-ben és szólok a tulajnak.