Szerző Téma: Corollát, Aurist szeretnék venni  (Megtekintve 2131071 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Quark

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 24
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13005 Dátum: 2015.01.14 20:20:10 »
Köszönöm mindenkinek a tanácsokat.
Sajnos nem tudom a "vasakat" belinkelni, a kombi egyáltalán nincs fent a neten, baráti körben van (és lesz eladó). A sol plus sem nyilvános, ismerős ajánlotta.

Mindkét autót láttam és át is néztem, összefoglalva:

1. sol plus 2006:
-több (174e km)
-márkaszervízben vezetett szvkönyv, bár az utolsó bejegyzés 2013 szept-i, 140e km-el. (Remélhetőleg volt azóta olajcserén...)
-80e km-nél teljes váltócsapágycsere, 120e km-nél turbocsere
-4 gyári kf felni(sol) nyári gumikkal(eléggé kopottas állapotban)
-szép, újszerű (bézs) belső
-magasabb felszereltség: sol+gyári tetőablak
-amit még észrevettem:
nagynyomású szivattyún minimális gázolajfolyás (a vele  egybeépített tápszivattyúnál, szakműhelyt kérdeztem, szivattyú leszerelése nélkül tömítéscserével orvosolható pár ezer forintért)
alsó motortérvédő burkolat sérült, cserére szorul(felakadtak vele, egyéb nem sérült)
főtengely végén lévő szíjtárcsa kicsit(1-2mm-t) támolyog járó motornál(toyotás szerelő szerint mindegyik motoron csinálja kisebb-nagyobb mértékben, mert gumi közbetétes a tárcsa)
ár: 1.550e

2. wagon terra 2005
-kevesebb, 134e km
-60e km-ig márkaszervíz, utána saját szerelő (korrekt) 10e-ként szervizelte. (Azért 10e, mert 1 év alatt kb ennyi ment bele a barátomnál és évente vitte)
-téli-nyári gumik, mindkettő lemezf garnitúrán, ahogy néztem utolsó szezonukat futják
-kemény, fent fogó kuplung
-szakadt az első ajtó üvegének gumitömítése, ablak le-felnél viszi magával az üveg
-középkonzolon a fűtés panel megvilágításából 1-2 izzó kiégett
-hátsó ajtón minimális horpadás, fényezés nem sérült
-lámpák nagyon lefelé világítanak középállásban, alig látni sötétben, teljesen fel kell tekerni hogy lássak vele:)
ár: 1.200e

Szóval szerintetek is a kombi?

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13006 Dátum: 2015.01.14 20:44:03 »
Hàt, csak annyit füznék hozzà, hogy a Sol-ban màr cserélve voltak azok a dolgok, amik a kombiban még nem de lehet hamarosan ott is rà kell készülni...
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13007 Dátum: 2015.01.14 20:48:12 »
De miért kellett a sol-ban ilyen hamar cserélni a turbót? A csapágyak ok, van amelyik széria hibás, de ennyi km alatt kinyírni a turbót, ahhoz kicsit mostohán kell bánni vele, nem?

sarzs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 201
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13008 Dátum: 2015.01.14 20:51:59 »
Sziasztok,

két kérdés:
1. ehhez mit szóltok?
http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/corolla/toyota_corolla_1.4_d-4d_sol_plus_magyarorszagi_1._tulaj-8497223
Van valaki Győr környéken?
Legalább itt valós a km:)
Autóvezető oktató autónak kellene, ott a km már annyira mindegy, ha első gazdás, és autópályán hajtotta....
Mazda szalonban van.

2. Ültem egy olyan Corollában, ahol a műszerfalon kiírta, hogy hányadik fokozatban van a kocsi, és hogy kell-e lefele/felfele váltani? Manuális váltó volt.
Ez tanulóknak irtó hasznos lenne.... Ez milyen felszereltséghez, motorhoz jár?

Köszi


PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13009 Dátum: 2015.01.14 21:12:52 »
De miért kellett a sol-ban ilyen hamar cserélni a turbót? A csapágyak ok, van amelyik széria hibás, de ennyi km alatt kinyírni a turbót, ahhoz kicsit mostohán kell bánni vele, nem?

Elég leállítani párszor autópálya pihenőkben. Egy külföldi nyaralás alatt nullázható.  ::)

szfp

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13010 Dátum: 2015.01.14 21:33:07 »
Minimális pluszköltséggel lehetne beépíteni egy figyelmeztető rendszert, hogy határozottan jelezze a vezetőnek: "Légyszíves hűtsd le a turbót!".
Biztos nem gondolnak ilyen felesleges extrára bele.

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13011 Dátum: 2015.01.14 22:02:05 »
De miért kellett a sol-ban ilyen hamar cserélni a turbót? A csapágyak ok, van amelyik széria hibás, de ennyi km alatt kinyírni a turbót, ahhoz kicsit mostohán kell bánni vele, nem?
Ez a kérdés jogos.... Még nekem se sikerült anno, pedig nálam kapta az ívet.
Gondolom "rendszeresen" megkapta a szükséges szervizeket. ::)  + Hidegen kinyomni a szemét és melegen hűtés nélkül leállítani.
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13012 Dátum: 2015.01.14 22:16:05 »
Nekem 30 ezernél volt turbócserém. Hidegen sose hajtottam, visszahűtésre figyeltem, stb stb. Mégis.
Amikor voltam megnézetni, akkor épp egy ugyanilyen motoros Yarison cseréltek turbót. És mondták is, hogy több volt akkoriban.
Gabe 254.

ilias

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 316
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13013 Dátum: 2015.01.14 23:16:47 »
De miért kellett a sol-ban ilyen hamar cserélni a turbót? A csapágyak ok, van amelyik széria hibás, de ennyi km alatt kinyírni a turbót, ahhoz kicsit mostohán kell bánni vele, nem?
És ki tudja, hogy az újjal hogy bántak azóta...

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13014 Dátum: 2015.01.15 17:06:07 »
Ez a kérdés jogos.... Még nekem se sikerült anno, pedig nálam kapta az ívet.
Gondolom "rendszeresen" megkapta a szükséges szervizeket. ::)  + Hidegen kinyomni a szemét és melegen hűtés nélkül leállítani.
Én is erre gondolok, na meg a minőségi szerviz cuccokra. Gondolom, az olajból is a megfelelőt kapta.

Quark

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 24
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13015 Dátum: 2015.01.15 18:48:44 »
De miért kellett a sol-ban ilyen hamar cserélni a turbót? A csapágyak ok, van amelyik széria hibás, de ennyi km alatt kinyírni a turbót, ahhoz kicsit mostohán kell bánni vele, nem?
Jogos a kérdés, sajnos nem tudom a választ. Ahogy többen is írtátok, lehet a technikai analfabétizmus az oka(hidegen széthajtani vagy melegben azonnal leállítani) Ritkán előfordul, hogy megmakkan gondos kezelés mellett is, ahogy egyikőtök írta.
Az elektronikus szerviztörténet szerint végig szakszervízbe járt, először Göbölösékhez, aztán Sakurához. Turbót Reélszisztéma cserélte. Remélem, a szakszervizek mindent a nagykönyv szerint csináltak/cseréltek rajta. Sakuráék 5w-30-as olajjal itatták, de érdekes, hogy Göbölösék 10W-40-es olajat raktak bele(Mobil Super TD) Ha jól gondolom, ez nem gyári előírásnak megfelelő olaj, vagy igen?
Mindegy, a váltója vajpuha és csendes volt, ahogy próbáltam. A turbo pedig szépen, vékonyan fütyült/zümmögött, ahogy szépen emeltem a fordulatszámot, állóhelyzetben. Remélem ez is normális, hogy lehet hallani.
 

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13016 Dátum: 2015.01.15 18:53:24 »
Jogos a kérdés, sajnos nem tudom a választ. Ahogy többen is írtátok, lehet a technikai analfabétizmus az oka(hidegen széthajtani vagy melegben azonnal leállítani) Ritkán előfordul, hogy megmakkan gondos kezelés mellett is, ahogy egyikőtök írta.
Az elektronikus szerviztörténet szerint végig szakszervízbe járt, először Göbölösékhez, aztán Sakurához. Turbót Reélszisztéma cserélte. Remélem, a szakszervizek mindent a nagykönyv szerint csináltak/cseréltek rajta. Sakuráék 5w-30-as olajjal itatták, de érdekes, hogy Göbölösék 10W-40-es olajat raktak bele(Mobil Super TD) Ha jól gondolom, ez nem gyári előírásnak megfelelő olaj, vagy igen?
Mindegy, a váltója vajpuha és csendes volt, ahogy próbáltam. A turbo pedig szépen, vékonyan fütyült/zümmögött, ahogy szépen emeltem a fordulatszámot, állóhelyzetben. Remélem ez is normális, hogy lehet hallani.
a 10W-40 iszonyatosan nem jó hozzá. Pl ez is lehet a turbó halál oka, sőőőt...

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13017 Dátum: 2015.01.15 18:53:48 »
Mondjuk az a 10W40 es olaj nem épp belevaló , Mi a 20 éves Hiluxba használjuk :D
Természetesen van hangja a turbónak, amit érdemes megnézni .... egyik ember picit menet közben padlózza neki, másik meg kívülről nézi mi jön ki a kipuffból... pici fekete füst, vagy kék....
Valamint minden sebességi fokozatban leforgatni 2000-3000 ig, hogy 2500-2700 között valahol érzel e torpanást.
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13018 Dátum: 2015.01.15 18:59:23 »
Mondjuk az a 10W40 es olaj nem épp belevaló , Mi a 20 éves Hiluxba használjuk :D
Természetesen van hangja a turbónak, amit érdemes megnézni .... egyik ember picit menet közben padlózza neki, másik meg kívülről nézi mi jön ki a kipuffból... pici fekete füst, vagy kék....
Valamint minden sebességi fokozatban leforgatni 2000-3000 ig, hogy 2500-2700 között valahol érzel e torpanást.
A torpanást mire érted? Húz és közben egy pillanatra megtorpan és húz tovább?

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #13019 Dátum: 2015.01.15 19:04:50 »
Igen :yes:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)