fullextrával még egy ford bele is jól néz ki, pedig az nekem egy ideje nagyon nem gyerebe...most vegyük ki ebből a képből az automatát, a navit meg a bőrös ülést és marad az összevisszaság... az egyetlen, ami tetszik benne, az a kvarcóra. nem is értem, miért ekézik mindig a japánokat emiatt. általában nem érdekel, de a kocsiban állandóan azt nézem, hány óra van
A képen látható navi benne van már egy normális, Active felszereltségben is, azt nem kell kivenni, kivéve, ha a legalapabb belsőre vagyunk kíváncsiak. Engem hidegen hagy ez a fél-bőr kárpit is, meg az automata is. Még így sem érzem gáznak ezt a belteret. Ültem benne, vezettem egy tesztút erejéig, tényleg nem találtam benne kivetnivalót. Ahogy írtad is, szubjektív érzéseidet közölted, ez számomra elfogadható, hiszen, nem egyformán látjuk az autókat.
Én azt gondolom, hogy a formákat nem csak egyféle módon lehet
jól megrajzolni. Pl. egy VII-es Golfban is van, ami tetszik és van, ami nem. Hasonlóan az Auris/Corollában is. Én itt első sorban a használhatóságra gondolok, nem a kinézetre. Pl. hiába néz ki egy gomb jól, ha lötyög, bizonytalan a nyomáspontja, meghibásodik, kiugrik a helyéről... Azért ezek egyike sem jellemző a Corollára és úgy általában a japán autókra.
Viszont pl. a klíma tekerő gombnak - szerintem - az elvárhatónál nagyobb holtjátéka van a Golfban és az Octaviában is. A nyomáspontjukkal nincs gond.
Sőt, pl az index karok mozgásának hangja, kattanás-érzete kifejezetten tetszik a VW-csoportban (ebben is rendben van a Toyota). Amiben, viszont nekem kényelmesebb a VW-csoport, az a kormány átmérője. Az én lapát (úszó) kezeimnek jobban kézre áll ezek kormánya. Vaskosak, jó fogásúak. A mostani autóimban vékonyabbak a kívántnál a kormányok, még a gyári bőrözött kormány is. A mai Avensis, illetve Auris már e téren is rendben van.
...ezek szintén szubjektív dolgok...
De említhetném rossabb példának a J Astrát. Számomra túl szembeötlő az olcsósága, "mindent a szemnek" gondolat mentén lett kitalálva. Csili-vili belül, de nekem kevésbé jön be anyagválasztás szempontjából, mint akár a H Astra. De egy új Aurist is sokkal jobbnak, minőségibbnek tartok nála, egy VII-est főleg.