Allapotot vegyen, ne kmt.
Enyemben pl 160 e van, de rendszeresen szervizelt. Fodarabok, kupplung, vcsapagy toyota, opel szervizben cserelt. Osszesen 3 szerelo szerelte, sose olcso anyagot vettem, gyarival megegyezot vagy jobbat.
Osszes szamlai megvannak a legaprobb csavartol kezdve.
En ezekre figyelnek oda. Lehet serult a kocsi, de legyen gyari technologiaval javitva, ettol se felnek.
Illetve egy olyan emberrel mennek oda aki ismeri a tipust vagy olyanja van.
Ergo tesztvezetes soran tudja a viselekdeset a kocsinak.
En csak a valtocsapagyrol tudok mint szeria hiba, illetve szokasos kopo dolgok, vizpumpa, vezerles, betetek, tarcsak, 100ekmnel lengecsillapito stb, illetve kormanyoszlop szokott kikopni, annak a perselye.szilentek faradhatnak el stb...
Amugy egyszer kb fel eve leirtam a tipusrol a tapasztalatomat, a leheto legalaposabb reszletesseggel.
A váltócsapágyhiba érdekelni kicsit konkrétabban. Nyeles tengely csapággyal van gond, mint az új (2005-) 1.3 Suzukiknál? Anyagilag mit kóstál, ha éppen belefut az ember?
Ezen kívül egy pár dolog még megütötte a szememet:
- az szokásos, hogy a lengéscsillapítókat 100e km után cserélni kell? Nekem T22-es Avensisem van és az összes gátló gyári vélhetően bőven 200+ ezer km után. Most mérték műszakin, még nagyon rendben vannak.
- szokásos kopó dolgoknál miért sorolod a vezérlést? Tudtommal ez láncos motor és a Toyota gyári ajánlás szerint (Toyotás márkaszervizes szerelőm szerint is) csak, akkor kell hozzányúlni, ha kifejezetten gond van vele. De nem szokott, inkább elmegy az autó élettartamáig. Most akkor mégis van gond?
- a kormányoszlop koppanás van az Avensiseknél is. Kicsit valóban meg tudnak kopni a perselyek, de ha van egy határozott koppanás, ami kopptól-koppig tekerés közben változó helyeken jön elő, akkor érdemes megkenni a pedálok alatt a kormányoszlopon lévő bordástengelyt, mert a kardáncsuklók miatt tekerés közben változnak a hosszméretek és ha az ott száraz, akkor hajlamos összefeszülni és pattanni (ezt lehet a kormánykeréken is érezni), csúszkálás helyett.
Az említett részletesen leírt tapasztalatot megkeresem, köszönöm a segítséget.