Szerző Téma: Corollát, Aurist szeretnék venni  (Megtekintve 2131249 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #11295 Dátum: 2013.10.21 22:03:00 »
En csak a valtocsapagyrol tudok mint szeria hiba, illetve kormanyoszlop szokott kikopni, annak a perselye.szilentek faradhatnak el stb...
Azt szeretném kérdezni, hogy ezek a hibàk miként nyilvànulnak meg, tehàt miböl jelekböl lehet ezekre következtetni?
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

Konrad

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1314
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #11296 Dátum: 2013.10.21 22:05:56 »
Valtocsapagy, bugo hang, foleg terhelesnel, altalaban 5. Kormanyoszlop meg kikopik, koppan egyet idonkent, nem tcsapagy, bontosok is tudjak.
Konrád

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #11297 Dátum: 2013.10.21 22:10:02 »
Allapotot vegyen, ne kmt.
Enyemben pl 160 e van, de rendszeresen szervizelt. Fodarabok, kupplung, vcsapagy toyota, opel szervizben cserelt.  Osszesen 3 szerelo szerelte, sose olcso anyagot vettem, gyarival megegyezot vagy jobbat.
Osszes szamlai megvannak a legaprobb csavartol kezdve.
En ezekre figyelnek oda. Lehet serult a kocsi, de legyen gyari technologiaval javitva, ettol se felnek.
Illetve egy olyan emberrel mennek oda aki ismeri a tipust vagy olyanja van.
Ergo tesztvezetes soran tudja a viselekdeset a kocsinak.
En csak a valtocsapagyrol tudok mint szeria hiba, illetve szokasos kopo dolgok, vizpumpa, vezerles, betetek, tarcsak, 100ekmnel lengecsillapito stb, illetve kormanyoszlop szokott kikopni, annak a perselye.szilentek faradhatnak el stb...
 Amugy egyszer kb fel eve leirtam a tipusrol a tapasztalatomat, a leheto legalaposabb reszletesseggel.

Tök érdekes amiket írtál mert igaz nekem Carina E van de több dolog előjött ezekből: 2db váltócsapágy csere (később 5. fokozat fogaskerék csere (gyárira)) ill új kuplungszett, kormánymű szilent, volt kormánypersely is, lassan-lassan érik a vízpumpa csere is, volt féktárcsa betétekkel is cserélve, lengéscsillapító 50%-on van, olajat eszegeti. 14 évesen vettem az autót 156ezer km-el, most fordul nemsokára 200ezerbe (elvileg óra szerint),. japán gyártás. Ha netán tán igaz lenne az óraállás akkor ezen példák alapján elmondható, hogy azért a Toyoták sem feltétlen bírnak ki 300ezret hibamentesen, ahhoz eléggé kell óvni őket. Persze nem tudom mit kapott az élettől 14 év alatt, de most én rakom rendbe amit egy ennyi idős autónál kell. Vagy, ha nem akkor már 300ezer km körül (fölött) járok én is :)

Új korától kezdve nálad van az autó egyébként?
« Utoljára szerkesztve: 2013.10.21 22:21:58 írta netferry »
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #11298 Dátum: 2013.10.22 08:09:37 »
Allapotot vegyen, ne kmt.
Enyemben pl 160 e van, de rendszeresen szervizelt. Fodarabok, kupplung, vcsapagy toyota, opel szervizben cserelt.  Osszesen 3 szerelo szerelte, sose olcso anyagot vettem, gyarival megegyezot vagy jobbat.
Osszes szamlai megvannak a legaprobb csavartol kezdve.
En ezekre figyelnek oda. Lehet serult a kocsi, de legyen gyari technologiaval javitva, ettol se felnek.
Illetve egy olyan emberrel mennek oda aki ismeri a tipust vagy olyanja van.
Ergo tesztvezetes soran tudja a viselekdeset a kocsinak.
En csak a valtocsapagyrol tudok mint szeria hiba, illetve szokasos kopo dolgok, vizpumpa, vezerles, betetek, tarcsak, 100ekmnel lengecsillapito stb, illetve kormanyoszlop szokott kikopni, annak a perselye.szilentek faradhatnak el stb...
 Amugy egyszer kb fel eve leirtam a tipusrol a tapasztalatomat, a leheto legalaposabb reszletesseggel.

Vezérlés ? Azért ezt nem kellene cserélgetni elvileg, mivel ugye láncos. Mi volt a gond ? És mennyi km-nél ? Vízpumpa. kormányoszlop mennyi km-nél ?

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #11299 Dátum: 2013.10.22 08:14:14 »
Allapotot vegyen, ne kmt.
Enyemben pl 160 e van, de rendszeresen szervizelt. Fodarabok, kupplung, vcsapagy toyota, opel szervizben cserelt.  Osszesen 3 szerelo szerelte, sose olcso anyagot vettem, gyarival megegyezot vagy jobbat.
Osszes szamlai megvannak a legaprobb csavartol kezdve.
En ezekre figyelnek oda. Lehet serult a kocsi, de legyen gyari technologiaval javitva, ettol se felnek.
Illetve egy olyan emberrel mennek oda aki ismeri a tipust vagy olyanja van.
Ergo tesztvezetes soran tudja a viselekdeset a kocsinak.
En csak a valtocsapagyrol tudok mint szeria hiba, illetve szokasos kopo dolgok, vizpumpa, vezerles, betetek, tarcsak, 100ekmnel lengecsillapito stb, illetve kormanyoszlop szokott kikopni, annak a perselye.szilentek faradhatnak el stb...
 Amugy egyszer kb fel eve leirtam a tipusrol a tapasztalatomat, a leheto legalaposabb reszletesseggel.

A váltócsapágyhiba érdekelni kicsit konkrétabban. Nyeles tengely csapággyal van gond, mint az új (2005-) 1.3 Suzukiknál? Anyagilag mit kóstál, ha éppen belefut az ember?
Ezen kívül egy pár dolog még megütötte a szememet:
- az szokásos, hogy a lengéscsillapítókat 100e km után cserélni kell? Nekem T22-es Avensisem van és az összes gátló gyári vélhetően bőven 200+ ezer km után. Most mérték műszakin, még nagyon rendben vannak.
- szokásos kopó dolgoknál miért sorolod a vezérlést? Tudtommal ez láncos motor és a Toyota gyári ajánlás szerint (Toyotás márkaszervizes szerelőm szerint is) csak, akkor kell hozzányúlni, ha kifejezetten gond van vele. De nem szokott, inkább elmegy az autó élettartamáig. Most akkor mégis van gond?
- a kormányoszlop koppanás van az Avensiseknél is. Kicsit valóban meg tudnak kopni a perselyek, de ha van egy határozott koppanás, ami kopptól-koppig tekerés közben változó helyeken jön elő, akkor érdemes megkenni a pedálok alatt a kormányoszlopon lévő bordástengelyt, mert a kardáncsuklók miatt tekerés közben változnak a hosszméretek és ha az ott száraz, akkor hajlamos összefeszülni és pattanni (ezt lehet a kormánykeréken is érezni), csúszkálás helyett.

Az említett részletesen leírt tapasztalatot megkeresem, köszönöm a segítséget.
« Utoljára szerkesztve: 2013.10.22 08:19:29 írta keeper83 »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #11300 Dátum: 2013.10.22 08:18:57 »
Konrad szerintem csak a hosszbordásszíjra gondolt a "vezérlés-cserénél", amint ugye 105.000-ként kell elvégezni....  ::)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #11301 Dátum: 2013.10.22 08:23:08 »
Konrad szerintem csak a hosszbordásszíjra gondolt a "vezérlés-cserénél", amint ugye 105.000-ként kell elvégezni....  ::)

Hát, most akkor többi információt is eképpen kell kezelni? Mert azért a hosszbordás szíj nem vezérlés távolról sem.
De ettől függetlenül még egyszer köszönöm!

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #11302 Dátum: 2013.10.22 08:30:12 »
Hát, most akkor többi információt is eképpen kell kezelni? Mert azért a hosszbordás szíj nem vezérlés távolról sem.
De ettől függetlenül még egyszer köszönöm!
Össze szokták téveszteni. VVT-i motorok láncosak, ahogy Te is tudod, és megfelelő (rendeltetés szerű) használat mellett gondozás mentesek. A kormánymű dolgairól fél füllel hallottam én is, de konkrétan nem vagyok ezekkel képben. Ha egy megvigyázott autót találsz, viszonylag kevés futással, én nem gondolom, hogy ilyen dolgok jellemezhetik. Sok múlik azon is, hogy milyen utakon használták és hogyan, szerintem inkább EZ határozhatja meg, hogy ezek a gondok előjönnek-e rajta, vagy sem.
Az E12-nek, főleg a ráncfelvarrottnak igen kevés kifejezett típushibája van.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #11303 Dátum: 2013.10.22 08:43:33 »
Az E12-nek, főleg a ráncfelvarrottnak igen kevés kifejezett típushibája van.

Ezért is van benne a pakliban.

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #11304 Dátum: 2013.10.22 08:51:23 »
Ezért is van benne a pakliban.

Nem tudom, nekem meg úgy tűnik h nyűgösebbek. AMiket itt olvasok ilyen olyan gondot, az szinte mind faceliftes.. Pl a váltó problémésabb a faceliftesekben, mert áthelyezték a váltógyártást Lengyelbe (?)..  De lehet hogy csak több embernek van itt faceliftese, és azért tűnik így :)

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #11305 Dátum: 2013.10.22 18:31:55 »

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #11306 Dátum: 2013.10.22 18:36:39 »
a kérdés az hogy sokkal fiatalabb és lehet hogy emiatt kevesebbet futott kevésbé megbízható logant vagy sokkal idősebb megbízhatóbb corollát vegyen. árban hasonló.  mindenesetre rábeszélték egy pözsóra.. [rohog]
minden esetre az legalább kinéz valahogy.. ::)
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Konrad

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1314
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #11307 Dátum: 2013.10.22 20:35:29 »
Igen a vezerlesnel a feszito gorgokre szijra vizpumpara gondoltam.
A lancot valoban nem kell bantani bar 200 ezer kornyeken meg lehet nezni stb.
Olaj minosege nagyon fontos.
Lengescsillapitorol meg annyit h enyem is csere elott muszakizott azt kicserletem, polcra raktam es utana eresztett egy par honap utan. Az abaj, hozzaszoksz a problemahoz es nem veszed eszre.
Eg es fold a kulonbseg.
Valtohibat meg itt nemet honban is megerositettek mind a corinal, mr2 nel meg a dugattyu problemat.
Epp most jovok egy kereskedesbol, mr2 rol kerdeztem, hat nem azt mondja a pasi, h tud egyet;)
Ts kompit meg unez ki jovo heten vesz egyet.
Volt nala egy nagyon szep mr2 teljesen felujitva ujrafestve 300ekm van benne.
Tavasszal azt hiszem irany No autot nezni:)
Konrád

Konrad

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1314
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #11308 Dátum: 2013.10.22 20:50:42 »
Kopogast meg 2 szerelo diagnosztizalta, az a baj qs mernoknek szulettem es rogton megtalalom a hibat.:)
Lengescsillapitorol meg annyit h a fekpadon idealis korulmenyek kozott mernek.
A valo eletben, ha a kereked nem tapad, nem tudsz lassitani.
Veszhelyzetben egybol kijon a problema...
Konrád

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #11309 Dátum: 2013.10.23 17:48:02 »
Nem tudom, nekem meg úgy tűnik h nyűgösebbek. AMiket itt olvasok ilyen olyan gondot, az szinte mind faceliftes.. Pl a váltó problémésabb a faceliftesekben, mert áthelyezték a váltógyártást Lengyelbe (?)..  De lehet hogy csak több embernek van itt faceliftese, és azért tűnik így :)

Ha jól tudom 2006.tól van ott  a váltó gyártás...
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.