En mindig ugy tudtam, hogy jaras kozben gyorsabban hulik a turbo, hisz aramlik at rajta beszivott levego es kipuf gaz, ami bar meleg, de hidegebb mint a felhevult turbo
Jaratni a hutes es az olaj miatt kell, mert ha aramlik az olaj akkor a forro turbo olajjarataiba nem tud belegni amitol azok egyre szukebbek lennenek. Ha azok eltomodnek, akkor nem jut kenes a csapagynak es kakukk.
A szívó oldal tökmind1, az el van szigetelve, a kipuff gáz meg azért 2-300° simán van alapjáraton is. Így a ~400°-ról szép folyamatosan (ahogy az égéstér, és a leömlő is) lehűl. Majd után a környezeti hőmérsékletére.
Természetesen jogos az olajzás is, de ahhoz tényleg több ilyen alkalom kell. Illetve a modern olajok 400° alatt nem nagyon hajlamosak a kokszosodásra. Régebben tettem be egy cikket is egy ilyen tesztről. Ide lehet venni azt is, hogy a turbó azért pörög rendesen, és ha egyből leállítjuk, akkor a siklócsapágyból kidolgozza az olajat, és szárazon surlódik. Bár ehhez tényleg kb padlógázon kell leállítani a motort...