A minap vettem meg a jelenlegi Auto Bild újságot, mert több számomra érdekes cikk is van most benne. Többek között a
Toyota Verso 1,8 valvetamic Life+ autó (Mo.-n ez kb a Style csomag)
100.000km-es tartós tesztje.
Az autóval kapcsolatban egy dolog lepett meg rossz értelemben (de a Toyota reakciója megint példás!), ez az idő előtti - jelentéktelen mértékű, de jelen lévő -
korrózió(!), ami néhány lemezlapolást, a fülkében a user szeme elől elrejtett ülésrögzítő csavarok, illetve a motortérben a nívópálca vezetőcsövének külső felületét érintette. Egy 2 éves (!) autónál...
Természetesen ezek közül semelyik nem befolyásolja az autó működését, illetve a megtett 100.000km alatt semmilyen meghibásodás nem történt, a motor, a váltó, a hajtás darabokra szedését követően is mérhetetlen mértékű kopások látszódtak, akár az új alkatrészek, de mégis, ez kérdéseket vethet fel, hogy vajon 10 évesen ezek a rozsdálló dolgok hogy fognak kinézni?
Mit mondott erre a Toyota?
Először is nem vitatkozott! Azt nyilatkozta hivatalosan, hogy ezentúl még nagyobb figyelmet fordítanak a korrózió megakadályozására. Pont.
Nem azt mondták, hogy ez egy egyedi hiba lehet és a rendkívül szigorú gyári minőségellenörzéseknek köszönhetően biztos nem fordul más autóval ilyen elő, vagy nem jelentkeztek a tulajdonosok olyan számban, hogy ezzel érdemben foglalkozni kelljen (rendszeresen olvasom az Auto Bildet, voltak már ilyen egyéb gyártói reakciók!), hanem intézkednek.
Mint, ahogy tették ezt már idő közben is, amikor a kormány bőrözését is korrigálták, illetve a beltéri műanyagok karcérzékenységét is kiküszöbölték a gyártás 3 éve alatt.
Csak emlékeztetek mindenkit, hogy a VW Passat Varinat 2,0 CRTDI 170LE esetében ugyanennyi futást követően motorblokk repedést mutatott ki az endoszkópos vizsgálat...
A Verso-s cikkben több ízben hangsúlyozták, hogy mindezen kellemetlenségek ellenére az autó (mint típus) igazi "mintagyerek"-ként viselkedett végig, a motorra csak annyit jegyeztek meg, hogy "minek hozzá bármilyen dízel, ha ilyen benzin motorja van egy gyártónak?", a fogyasztása 5,5-12 literig terjed, ami szinte azonos a konkurens típusok dízelmotorjainak adataival, vagy csak minimális különbségek adódnak köztük. A teljes átlag 8 literre jött ki, amiben minden volt, a költöztetéstől kezdve, hosszú táv, város, hegymenet, illetve több kéz általi használat.
A szétszerelt autót vizsgáló mérnök adatlapok oldalain keresztül csak rendben/O.K.-kat írt az ellenőrző lapokra.
Úgy gondolom, ha ezt a korróziós dolgot is kiszűrik, akkor gyakorlatilag nem lehet belekötni az autóba, maximum a tetszik/nem tetszik hülyeséggel...