Szerző Téma: Corollát, Aurist szeretnék venni  (Megtekintve 2131149 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6840 Dátum: 2011.06.26 22:31:06 »
Szerintem valahol az (lehetne) a normális, hogy mindenki azt engedhetné meg magának, amit meg is tud venni újonnan.
Másrészt én úgy látom, hogy az ma nagyon ritka, aki fél vagy 1 -1,5 év után kiszáll egy újonnan vett autóból.
Az más, hogy van aki csődbe megy, beég a részletekkel stb, de az még normálisnak mondható, ha valaki 3-4év után kiszáll az újonnan vett autójából.
Az én autómból is a tulaj kiszállt 4évesen, azóta is a kocsinak zuhan az értéke (valamivel kisebb mértékben ugyan), ámde viszi a pénzt (gumik, fékek stb), maga az
autó már avétos, öregecske egy 1-2éveshez képest, nameg nincs rá gari, és itt a példa (fűtőmotor csere), hogy ez az már elromolhat rajta = gond, utánajárkálás, idő (=pénz).
Na most ha valaki tud venni egy 4éves új alsóközepes autót, ez le is fedi az igényeit, minek vegyen 3éves villantósabb Audit ugyan ezen a pénzen? Vagy miért vegyen 2,5millás 2-3-4éves ugyan
olyan autót, amit megkap újonnan.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6841 Dátum: 2011.06.27 09:07:15 »
Tulajdonképpen egy autó (mondjuk éves szinten) mindig ugyanannyiba kerül:
Ha ujat veszel nagy az értékvesztés, de azonkivűl nem kell rá költeni.
Ha használtat veszel kisebb az értékvesztés, de idővel egyre többet kell rákölteni.
Egy elég öreg autonál már nincsis értékvesztés, jó ha annyit ér amennyit ráköltöttél, ha annyit se akkor kár  megcsináltatni és irány a roncstelep.

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6842 Dátum: 2011.06.27 09:25:57 »
Azért az "ugyanannyiba kerül" nagyon erős túlzás.  :nono:
Egy 4-5 millió körüli alsó-közép autónál az első években fél millió körüli értékvesztéssel nyugodtan lehet kalkulálni. Hol kerül ennyibe egy 8-10 év körüli autó éves fenntartása?

gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6843 Dátum: 2011.06.27 09:42:21 »
Egy 4-5 millió körüli alsó-közép autónál az első években fél millió körüli értékvesztéssel nyugodtan lehet kalkulálni. Hol kerül ennyibe egy 8-10 év körüli autó éves fenntartása?
Mi speciel ráköltöttünk ennyit az elmúlt bő egy évben...  :whistling:
Ebben persze benne van két készlet prémium gumi, két db éves szerviz (pl. elöl-hátul komplett fékcsere, stb.), katalizátor cseréje, akksicsere, második acélfelni garnitúra, stb.
De ez csak azért van, mert maximalista vagyok.  :D

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6844 Dátum: 2011.06.27 09:56:21 »
Aki uj autot vesz annak is a "maximálisan" legjobb autoja van. :szemez:
Azért vannak nehezen számszerüsithető oldala is az uj autonak régivel szembe: presztizs,megbizhatoság, sok ráforditás a javitásra, beszerzésekre, időkiesés...

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6845 Dátum: 2011.06.27 10:05:47 »
Az előbb még csak költségekről beszéltél, azokra nyilván nem igaz az azonos szint, különben mindenki új autóval járna, legfeljebb hitelre venné.
Amiket most írtál az a másik oldal, ide vehetjük még a garanciát, a bizonytalan előéletből adódó kockázatok elkerülését, az igény szerinti színt, felszereltséget. Akinek ezek megérnek annyit (illetve meg tudja fizetni) amennyivel többe kerül a használt autónál az fog venni újat.

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6846 Dátum: 2011.06.27 10:21:35 »
Aki uj autot vesz annak is a "maximálisan" legjobb autoja van. :szemez:
Azért vannak nehezen számszerüsithető oldala is az uj autonak régivel szembe: presztizs,megbizhatoság, sok ráforditás a javitásra, beszerzésekre, időkiesés...
Kicsit kusza nekem amiket irsz... Egyszer jossz a racionalis mi a legjobb anyagilag oldallal, aztan meg leirod az uj auto, nem anyagiakon nyugvo elonyeit.
Szerintem egy 1-2 eves, vagy akar tesztautoval sokkal racionalisabban dontest hoz az ember, mintha vacsi ujat vesz. Uj auto az elso ~2 evben (~80ezer km) akkora bukast csinal, amit nem ellensulyoz szinte (!) semmi.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6847 Dátum: 2011.06.27 10:27:51 »
Akkor éri meg új autót venni, ha 10 évre, vagy tovább tervezel vele. Remélem nekem is megadatik majd, hogy egyedi rendelés alapján új autóm legyen.
Azt pedig ne felejtsük el, hogy akkor lehet 1-2-3-4 éves használt autókat megvenni, ha vannak olyanok, akik megveszik az újat és bevállalják a bukást. Egyébként ha megtehetném, én is bevállalnám probléma nélkül.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6848 Dátum: 2011.06.27 10:53:01 »
Szerintem valahol az (lehetne) a normális, hogy mindenki azt engedhetné meg magának, amit meg is tud venni újonnan.
Másrészt én úgy látom, hogy az ma nagyon ritka, aki fél vagy 1 -1,5 év után kiszáll egy újonnan vett autóból.
Az más, hogy van aki csődbe megy, beég a részletekkel stb, de az még normálisnak mondható, ha valaki 3-4év után kiszáll az újonnan vett autójából.
Az én autómból is a tulaj kiszállt 4évesen, azóta is a kocsinak zuhan az értéke (valamivel kisebb mértékben ugyan), ámde viszi a pénzt (gumik, fékek stb), maga az
autó már avétos, öregecske egy 1-2éveshez képest, nameg nincs rá gari, és itt a példa (fűtőmotor csere), hogy ez az már elromolhat rajta = gond, utánajárkálás, idő (=pénz).
Na most ha valaki tud venni egy 4éves új alsóközepes autót, ez le is fedi az igényeit, minek vegyen 3éves villantósabb Audit ugyan ezen a pénzen? Vagy miért vegyen 2,5millás 2-3-4éves ugyan
olyan autót, amit megkap újonnan.
Szerintem a kiemelt rész lenne pont normális az emberek számára. Csak baromi nehéz azt elérni, hogy egy saját ízlésnek megfelelő új autót vegyen az ember. Úgy gondolom, ez nehezebb, mint aztán 3-4 évente ezt az autót újra cserélni.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

barna.czukor

  • Vendég
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6849 Dátum: 2011.06.27 10:57:02 »
Nekem pl. az is gond lenne a sok penzkiadason tulmenoen, hogy nem kapni olyan autot, ami igazan tetszene. Az E12 ota a Toyotak nem tetszenek, az uj Avensis meg plane nem -- igaz, az mas kategoria is.

Amit most vennek, az egy hasznalt T25-os Avensis vagy egy uj dizajnu Accord vagy egy Camry. Mas kocsi nem tetszik, max a 159-es Alfa. De also-kozep kategoriaban nincsen szamomra vonzo kocsi sajnos. Igy ha akarnek, akkor sem vennek egykonnyen uj kocsit 3-4 evente, mert nem tetszik a mostani kinalat.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6850 Dátum: 2011.06.27 10:58:05 »
Aki uj autot vesz annak is a "maximálisan" legjobb autoja van. :szemez:
Azért vannak nehezen számszerüsithető oldala is az uj autonak régivel szembe: presztizs,megbizhatoság, sok ráforditás a javitásra, beszerzésekre, időkiesés...
Kicsit kusza nekem amiket irsz... Egyszer jossz a racionalis mi a legjobb anyagilag oldallal, aztan meg leirod az uj auto, nem anyagiakon nyugvo elonyeit.
Szerintem egy 1-2 eves, vagy akar tesztautoval sokkal racionalisabban dontest hoz az ember, mintha vacsi ujat vesz. Uj auto az elso ~2 evben (~80ezer km) akkora bukast csinal, amit nem ellensulyoz szinte (!) semmi.

Nem értem miért irod ezt? Anyagilag nagy bukta az uj auto, egyéb vonatkozásban pedig nagyon előnyős.
Nem kell ráforditani sok időt, (javitás, alkatrészek felkutatása stb) no meg sok pénzt.
Én is gondolkodtam a tesztauton, de az elado lebeszélt, mert a sok  tesztelő sokszor kegyetlenül bánik a be se járatott kocsikkal.
Az a legjobb autó amibe még senki se fingott az ülésébe [rohog] Node egy kis gáz ennyire értékcsökkentő dolog legyen :?: :devil:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6851 Dátum: 2011.06.27 11:03:08 »
Egy 4-5 millió körüli alsó-közép autónál az első években fél millió körüli értékvesztéssel nyugodtan lehet kalkulálni. Hol kerül ennyibe egy 8-10 év körüli autó éves fenntartása?
Mi speciel ráköltöttünk ennyit az elmúlt bő egy évben...  :whistling:
Ebben persze benne van két készlet prémium gumi, két db éves szerviz (pl. elöl-hátul komplett fékcsere, stb.), katalizátor cseréje, akksicsere, második acélfelni garnitúra, stb.
De ez csak azért van, mert maximalista vagyok.  :D
Én itt is szétválasztanám a két dolgot: Nem mindegy, hogy egy meghibásodás miatt költesz rá x összeget, vagy egyszerűen a használatból eredő karbantartásokra. Utóbbi esetében úgy gondolom, hogy kizárt az éves szinten fél milla költség, ha mégis ennyi, akkor azt az autót el kell adni. A kopó alkatrészeket pedig még egy nem túl idős autón is cserélni kell, használattól függő mértékben.
Így én azt gondolom, hogy manapság sokkal jobban megéri - értsd. gazdaságosabb - venni egy kb 2 éves autót, mert az már túl van a kezdeti arányaiban véve magasabb értékvesztésen, de még komoly költségekkel járó javításokra nem kell számítani (feltételezzük, hogy az előírt időszakos karbantartásokat előzőleg megkapta az autó). Majd, ezt az autót kb 6-7 évesen el kell adni. Úgy hiszem, ez egy viszonylag jó időszak az autó életében üzemeltetési költségek tekintetében.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6852 Dátum: 2011.06.27 11:12:52 »
Mi speciel ráköltöttünk ennyit az elmúlt bő egy évben...  :whistling:
Ebben persze benne van két készlet prémium gumi, két db éves szerviz (pl. elöl-hátul komplett fékcsere, stb.), katalizátor cseréje, akksicsere, második acélfelni garnitúra, stb.
Én itt is szétválasztanám a két dolgot: Nem mindegy, hogy egy meghibásodás miatt költesz rá x összeget, vagy egyszerűen a használatból eredő karbantartásokra. Utóbbi esetében úgy gondolom, hogy kizárt az éves szinten fél milla költség, ha mégis ennyi, akkor azt az autót el kell adni. A kopó alkatrészeket pedig még egy nem túl idős autón is cserélni kell, használattól függő mértékben.
Itt egyedül talán a katalizátor volt olyan, ami nem a tipikus kopó alkatrész, de asszem ennek a cseréje sem egyedülálló egy 8-9 éves autónál. A többi kopó, ill. folyadékok, szíj, gyertyák, szűrők cseréje volt, ami ugye alap egy használt autó megvétele után. A tavaly márciusi vétel után végülis most sikerült arra a szintre felhozni az autót, amit én szerettem volna látni.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6853 Dátum: 2011.06.27 11:13:44 »
bepi'
Még annyit hozzátennék, hogy pláne megéri használtat venni, ha csak keveset használják, hiszen akkor a kopásból adódó ráforditások minimálisak.

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6854 Dátum: 2011.06.27 11:20:54 »
Azért nem értettem labiscsakl és én sem, mert a témaindító hozzászólásodban még egészen más írtál.
Anyagilag nagy bukta az uj auto, egyéb vonatkozásban pedig nagyon előnyős.
vs.
Tulajdonképpen egy autó (mondjuk éves szinten) mindig ugyanannyiba kerül:
Ha ujat veszel nagy az értékvesztés, de azonkivűl nem kell rá költeni.
Ha használtat veszel kisebb az értékvesztés, de idővel egyre többet kell rákölteni.
Egy elég öreg autonál már nincsis értékvesztés, jó ha annyit ér amennyit ráköltöttél, ha annyit se akkor kár  megcsináltatni és irány a roncstelep.


Másrészről meg a "Nem kell ráforditani sok időt, (javitás, alkatrészek felkutatása stb) no meg sok pénzt." szintén csak szófordulat. Kérdezzük meg az itteni 10 év körüli e11 tulajokat mennyi időt kellett alkatrészkeresésre fordítaniuk, mennyi ideig kellett lemondaniuk a kocsiról a meghibásodások miatt és mi volt ezeknek a költségvonzata. Nem hiszem h túl nagy számokat fogunk látni..