Szerző Téma: Corollát, Aurist szeretnék venni  (Megtekintve 2131392 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

TZoli

  • Vendég
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6001 Dátum: 2010.12.24 18:01:16 »
Azzal A RENAULT szalonnal óvatosan!!!, persze a Corolla attól lehet jó,  amúgy király a Trabant a háttérben :devil:

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6002 Dátum: 2010.12.24 18:02:16 »
Igen, én is hallottam róluk ezt-azt, főleg a szervízről... De állítólag a használtautós részlegük korrekt.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6003 Dátum: 2010.12.24 18:56:37 »
Üdv!  :clap:
A tanácsotokat szeretném kérni Toyota vásárlás ügyében. Nézegetem a  
- Toyota Corrolla (1997-2002, körlámpás és az ujabb morcositott)
- Avensis 1998-2003
- Carina tipusokat
és kiváncsi lennék, hogy mik a tipushibái ezeknek az autónak, mire kell különösen figyelni vásárlásnál, milyen példányokat érdemes kerülni?

Amit tudok, hogy max. 1.6-os, 4 ajtós és lehetöleg sedant vagy csapotthátut szeretnék, illetve '98-nál nem öregebbet.

Sok olyan Toyotát látok a hirdetésekben, amik kivülröl-belülröl jól festenek a képen, de a km 190-210 ezer már bennük. Ezeket érdemes kerülni vagy ha odafigyeltek rájuk még lehet jó vétel? Vagy inkább törekedjek a 150 E vagy annál kevesebbet futott példányokra?
100-200 ezer km környékén az olajfogyasztás, a szelepszárszimmeringet hallottam tipushibának, de kiváncsi vagyok minden véleményre, tapasztalatra!
Elöre is köszönöm a segito válaszokat!
Szia!

A kereklámpás Corollából van az 1.3-as 4EFE és az 1.6-os 4AFE motor. A vvt-i motorok (Corollánál a ráncfelvarrásnál jött be, tehát mindegyik piskótalámpás vvt-i, ami nem, az 2-in-1 verda, jelenleg két ilyen is van a neten) első szériái, egészen 2003 szeptemberéig esélyesek kisebb-nagyobb olajevésre és szívócsonk-zörgésre (állítólag volt ilyen a 4AFE motornál is, ezt mindhárom autóban használták, 1.6-os, vvt-i előtti konstrukció). Előbbi hibát 7 évig vagy 180 ezer km-ig ingyen cserélte gariban a Toyota anno. Ha már túl sok olajat eszik, akkor úgy két kiló a javítás. Itt többeknek van olyan Rollájuk, amely kisebb mértékben eszi az olajat és van olyan, akinek cserélték a blokkot még garanciában a ráncfelvarrottnál. A korabeli Corolláknak a váltója ugyanaz a C150, nem egy nagy durranás, létezik jobb váltó is.

Igazából amiben ennyi idősen 150 ezer km van, főleg kereskedésben (murvás nepper) az igen valószínű, hogy tekert, inkább magánszemélytől lenne érdemes venni, ahol  kevésbé jellemző a km módosítás. Ennyi km-nél már csak a gondos gazda és a jó minőségű alkatrészek, olajak használata a fontos, na meg hogy hogyan használták a kocsit. Az én Corollámban például 185 ezer van és semmi baja sincs.  :)

Én a szedánról lebeszélnélek, hiába a nagy csomagtartó, ha nincs elég nagy lyuk, amin beférjen a cucc (na most majd kapok a sok szedánostól :D ). Ha valamelyik autónál látsz rozsdát, az törött volt, ami önmagában nem baj, ha nem nagy kocc volt, viszont gány munkát/javítást jelent egyértelműen, egyébként egyik típus sem rohad ennyi idősen sehol! Amúgy a Carinát asszem 97-ig gyártották, szal ez nem felel meg az évbeli elképzeléseknek.

Érdemes minél magasabb felszereltségű autót nézned, hiszen ennyi idősen te már nem fizeted meg a plusz felszereltséget, ám többet kapsz a pénzedért (persze nyilván ne vegyél meg egy ronggyá tört Lunát egy tiptop Terrával szemben). Így hirtelen ennyi.  :D
         

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6004 Dátum: 2010.12.24 22:41:54 »
Üdv!  :clap:
A tanácsotokat szeretném kérni Toyota vásárlás ügyében. Nézegetem a  
- Toyota Corrolla (1997-2002, körlámpás és az ujabb morcositott)
- Avensis 1998-2003
- Carina tipusokat
és kiváncsi lennék, hogy mik a tipushibái ezeknek az autónak, mire kell különösen figyelni vásárlásnál, milyen példányokat érdemes kerülni?

Amit tudok, hogy max. 1.6-os, 4 ajtós és lehetöleg sedant vagy csapotthátut szeretnék, illetve '98-nál nem öregebbet.

Sok olyan Toyotát látok a hirdetésekben, amik kivülröl-belülröl jól festenek a képen, de a km 190-210 ezer már bennük. Ezeket érdemes kerülni vagy ha odafigyeltek rájuk még lehet jó vétel? Vagy inkább törekedjek a 150 E vagy annál kevesebbet futott példányokra?
100-200 ezer km környékén az olajfogyasztás, a szelepszárszimmeringet hallottam tipushibának, de kiváncsi vagyok minden véleményre, tapasztalatra!
Elöre is köszönöm a segito válaszokat!
Szia!

A kereklámpás Corollából van az 1.3-as 4EFE és az 1.6-os 4AFE motor. A vvt-i motorok (Corollánál a ráncfelvarrásnál jött be, tehát mindegyik piskótalámpás vvt-i, ami nem, az 2-in-1 verda, jelenleg két ilyen is van a neten) első szériái, egészen 2003 szeptemberéig esélyesek kisebb-nagyobb olajevésre és szívócsonk-zörgésre (állítólag volt ilyen a 4AFE motornál is, ezt mindhárom autóban használták, 1.6-os, vvt-i előtti konstrukció). Előbbi hibát 7 évig vagy 180 ezer km-ig ingyen cserélte gariban a Toyota anno. Ha már túl sok olajat eszik, akkor úgy két kiló a javítás. Itt többeknek van olyan Rollájuk, amely kisebb mértékben eszi az olajat és van olyan, akinek cserélték a blokkot még garanciában a ráncfelvarrottnál. A korabeli Corolláknak a váltója ugyanaz a C150, nem egy nagy durranás, létezik jobb váltó is.

Igazából amiben ennyi idősen 150 ezer km van, főleg kereskedésben (murvás nepper) az igen valószínű, hogy tekert, inkább magánszemélytől lenne érdemes venni, ahol  kevésbé jellemző a km módosítás. Ennyi km-nél már csak a gondos gazda és a jó minőségű alkatrészek, olajak használata a fontos, na meg hogy hogyan használták a kocsit. Az én Corollámban például 185 ezer van és semmi baja sincs.  :)

Én a szedánról lebeszélnélek, hiába a nagy csomagtartó, ha nincs elég nagy lyuk, amin beférjen a cucc (na most majd kapok a sok szedánostól :D ). Ha valamelyik autónál látsz rozsdát, az törött volt, ami önmagában nem baj, ha nem nagy kocc volt, viszont gány munkát/javítást jelent egyértelműen, egyébként egyik típus sem rohad ennyi idősen sehol! Amúgy a Carinát asszem 97-ig gyártották, szal ez nem felel meg az évbeli elképzeléseknek.

Érdemes minél magasabb felszereltségű autót nézned, hiszen ennyi idősen te már nem fizeted meg a plusz felszereltséget, ám többet kapsz a pénzedért (persze nyilván ne vegyél meg egy ronggyá tört Lunát egy tiptop Terrával szemben). Így hirtelen ennyi.  :D



Köszi!

Hát igen akinek Toyotája van, az jobban benne van a témában. Valóban szinte mindent meg lehet nézni vételkor, csak az olajfogyást nem, az majd használatkor derül ki.
Mondjuk egy 10 ezres periódus alatt 1 literrel még kibékülnék, de jó volna ha annyi sem fogyna. Ezelőtt egy 15 éves 3-mas Golfom volt, de az nem evett egy csepp olajat sem!

Bár ha jobban megnézzük az olajfogyásnak is lehetnek pillanatnyi jelei, pl hideginditásnál kék füst, hosszú motorfék után gázföccsnél ha van füst utána, akkor az is gányás.

Ha valakinek még eszébe jut valami irjon nyugodtan, mert olvasgatom a fórumot, lehet, hogy Toyotás leszek!  :winkiss:
Jövő héten tervezek komolyabb körutat tenni, és ha akad valami el is hozom.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6005 Dátum: 2010.12.25 11:41:44 »
kleingy jól leírta a dolgokat, én még néhány, célzottan praktikumot szem előtt tartó megjegyezést tennék:

Ha E11, akkor:
Liftback! Óriási csomagtere van, amit abszolút jól és kényelmesen lehet pakolni. Neked kell átgondolni, hogy mire akarod használni, ha akarsz vele néha nagyméretű bármit szállítani, akkor nem célszerű a sedan, viszont, ha nem akkor teljesen jó, ráadásul, a hahun is sok szép sedan található, jellemzően olcsóbban, mint a kelendőbb liftback. A magam részéről -de ez szubjektív - a kombit E11-ből nem ajánlanám, mert a kasztni felső része erősen szűkül, ami nemcsak csúnya külsőt ad az autónak, hanem szintén pakoláskor zavaró, hogy hiába elég széles az alja, ha fent szűk és nem fér be az a nagyobb dolog emiatt. Átlagos családi használatra, viszont mindegyik megfelelő, műszakilag nehezen elnyűhető szerkezetek.
Sajnos, mivel ezeket már 2002 eleje óta nem gyártják, így a minimum 8-9 év alatt szinte mindegyik volt sérülve. Nézegetéskor menj rá a szerkezeti épségre emiatt, mert, néhány újrafényezett lemez - merem állítani, hogy szinte - mindegyiken van, de ennél fontosabb, hogy szerkezeti sérülés ne legyen az autón (sajnos ilyen feltámasztott kocsik is vannak a piacon).
kleingy is írta, hogy rozsda csak ott lehet, ahol utólagosan - gyenge minőségben - volt fényezve, egyébiránt nem jellemző a típusra.
Olajfogyasztás: Nekem is van. 1,4 VVTI. 1L/10.000km. Ez az a mennyiség, amit vásárláskor kizárt, hogy észreveszed!!! Nincs jele sem csöpögés, formájában, se a kipufogóban, sem túráztatásnál, egyáltalán. Én egy dologból következtetnék rá, így, gyakorló tulajként: A blokk hátsó (tűzfal felőli) oldalán a burkolatok alatt keresnék olajpárát. Ez abból adódhat, hogy ezeket az első 2-3 évben gyártott VVTI blokkokat kis pontatlansággal rakta össze a gyár, ami kb 1mm illesztési hibát jelent. Ezt lehet azzal orvosolni, hogy lebont minden sallangot a blokk körül, leveszi a szelep fedelet, letakarítja az olajpárát a blokkról, újra tömít, fedél vissza pontosan illesztve, sallangokat visszaszerel. Ezzel csak annyi gond van, hogy, ha nem az ember csinálja magának, akkor elég drága a rezsidíja a folyamatnak, mert munkás lebontani stb. Ezt célszerű egybekötni pl. egy kuplungszett cserével, vagy vezérléscserével, hogy egy munkadíjból meg legyen minden.
Majd még folytatom...  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10701
Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6006 Dátum: 2010.12.25 13:07:45 »
Pont árulnak egy amcsi Corolla Sedant, vannak képek a belsőről is. Pár napja volt itt róla szó, hogy az oda szánt autók beltere nem olyan igényes, mint az EU-s változatoké.
Nálam a műanyag belső ajtókilincs máris egy rossz pont, igaz ott nem meglepő a felső kategóriás autók esetében sem ez a megoldás (pl korábbi generációs Camryk szerényebb kivitelei, stb.).
Egy Sedan esetében pedig legyen a hátsó utasok számára lehajtható kartámasz.  ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6007 Dátum: 2010.12.25 14:08:28 »
Csak az lehet baj, hogy sok alkatrész nem egyezik a nálunk forgalmazottakkal :hmmmm:
Nem biztos hogy könnyen ill olcson beszerezhető minden?

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6008 Dátum: 2010.12.25 14:10:22 »

Köszi!  :yes:

Na ilyen hozzászólásokat vártam, ezért irtam a megfelelő fórumba, egy tulajnak több tapasztalata van, mint bárkinek!

Nagyon köszi kleingy és bepi81!
Ha valami még eszetekbe jut szivesen venném!

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6009 Dátum: 2010.12.25 14:11:42 »
Pont árulnak egy amcsi Corolla Sedant, vannak képek a belsőről is. Pár napja volt itt róla szó, hogy az oda szánt autók beltere nem olyan igényes, mint az EU-s változatoké.
Nálam a műanyag belső ajtókilincs máris egy rossz pont, igaz ott nem meglepő a felső kategóriás autók esetében sem ez a megoldás (pl korábbi generációs Camryk szerényebb kivitelei, stb.).
Egy Sedan esetében pedig legyen a hátsó utasok számára lehajtható kartámasz.  ;)
Igen, ugyanez a hirdetés alapján indult az USA belsők taglalása.
A hátsó kartámasz hátul nálam annyira alacsony, hogy max gyereknek jó.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6010 Dátum: 2010.12.25 14:31:27 »
Pont árulnak egy amcsi Corolla Sedant, vannak képek a belsőről is. Pár napja volt itt róla szó, hogy az oda szánt autók beltere nem olyan igényes, mint az EU-s változatoké.
Nálam a műanyag belső ajtókilincs máris egy rossz pont, igaz ott nem meglepő a felső kategóriás autók esetében sem ez a megoldás (pl korábbi generációs Camryk szerényebb kivitelei, stb.).
Egy Sedan esetében pedig legyen a hátsó utasok számára lehajtható kartámasz.  ;)
Igen, ugyanez a hirdetés alapján indult az USA belsők taglalása.
A hátsó kartámasz hátul nálam annyira alacsony, hogy max gyereknek jó.
Azta! Az már nagy baj: amilyen vastag a háttámla, olyan magas szokott lenni a támasz :wacko:  :szemez: Viszel magaddal egy kispárnát :otlet:

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6011 Dátum: 2010.12.25 14:35:11 »
Azta! Az már nagy baj: amilyen vastag a háttámla, olyan magas szokott lenni a támasz :wacko:  :szemez: Viszel magaddal egy kispárnát :otlet:
Nem, ez nem így van, mert van még egy műanyag síablak is, ezért vékonyabb.
Már írtam, még sosem utaztam hátul a saját autómban és nem is szándékozom, tehát nem kell kispárna  :D

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6012 Dátum: 2010.12.25 14:49:49 »
Azta! Az már nagy baj: amilyen vastag a háttámla, olyan magas szokott lenni a támasz :wacko:  :szemez: Viszel magaddal egy kispárnát :otlet:
Nem, ez nem így van, mert van még egy műanyag síablak is, ezért vékonyabb.
Már írtam, még sosem utaztam hátul a saját autómban és nem is szándékozom, tehát nem kell kispárna  :D
Én se szoktam :winkiss:
Csak ugy jött le, hogy nagyon hiányolod, kifogásolod a "gyerekkönyöklőt" [rohog]

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6013 Dátum: 2010.12.25 14:51:42 »
Csak ugy jött le, hogy nagyon hiányolod, kifogásolod a "gyerekkönyöklőt" [rohog]
Az nem én voltam  ;)

Egy Sedan esetében pedig legyen a hátsó utasok számára lehajtható kartámasz.  ;)

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #6014 Dátum: 2010.12.25 15:01:33 »
Csak ugy jött le, hogy nagyon hiányolod, kifogásolod a "gyerekkönyöklőt" [rohog]
Az nem én voltam  ;)

Egy Sedan esetében pedig legyen a hátsó utasok számára lehajtható kartámasz.  ;)
De ezt igen:"A hátsó kartámasz hátul nálam annyira alacsony, hogy max gyereknek jó."
De mindegy ugyis elöl ülünk :eek: