A szívócsonknak nagoyn jellegzetes hangja van, ha gázos, azt könnyű észrevenni, míg az olajfogyasztást vagy észreveszed vagy nem. Megoldás lehet, hogy benyúlnak a kipufogóba, ha olajos, nagyon nagy gáz van már (kolleganőm autója az élő példa rá), egyébként gyanús ha frissen mosott motorterű a kocsi (mi van, ha az olajfolyást akarták eltüntetni), de sokat elárulhat az is, hogy megnézed az olajszintet és az olaj színét magát (frissen cseréltnél persze ez felesleges, mert semmi sem derül ki belőle), esetleg ha van lehetőség (nyilván nem nepper esetében), meg kell kérdezni a gazdát, hogy milyen olajat használtak bele. Ahogy olvastam, az 5W30 elég híg ahhoz, hogy sanszos, nem lett baja tőle a kocsinak, míg a 10W40-et kapottak nagy eséllyel hibásak lesznek. Az olajkajálás típushiba javítása pedig laza 200 körül van.
A vvt-i-ket 2003 szeptemberében módosították, onnantól az olajevés hibalehetősége mint típushiba nem áll fenn.