Szerző Téma: Corollát, Aurist szeretnék venni  (Megtekintve 2131307 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5430 Dátum: 2010.11.19 10:34:14 »
És akkor most indítok egy lavinát:.......
Lehet, hogy tényleg szép és jó az adott kocsi, csak nem bizonyítja be neked senki sem.

Amennyiben én saját magamnak hozok be autót, úgy tökéletesen rendben van. Egyszerűen az gond, hogy a kiba regadó miatt még mindig csak úgy érdemes behozni neppernek - és bárkinek - kocsit, ha giga visszapörgeti, mert a sok km miatt már kint nincs ára vagy törve volt eléggé ahhoz, hogy megérje a regadóval együtt is behozni és még mindig legalább árában eladni.

A fentiek miatt egyszerűen nem tudom elhinni a mások által behozott kocsikról, hogy tényleg valós minden adata, stb.  :no: Magam miatt adott esetben akár hajlandó is lennék erre a hercehurcára, ha itthon nincs pont olyan kocsi, amit én elképzeltem és mondjuk nem túl sokkal lenne drágább egy kinti behozatallal együtt mint itthon.

Ahogy nézegettem pár hónapja a mobil.de oldalt, E11 vonatkozásban, alig-alig olcsóbbak kint a hasonlóak mint az enyém, ergo az asszem kb. 200 ezres regadóval és forgalomba helyezéssel számolva egyszerűen nem éri meg behozni... Ja és láttam egy E11-et egymillió x km-rel.  :sorcerer:

ui: amúgy lásd a magas futás miatti fenntartásaimat, amit te is írtál: kint két év alatt 115 ezer ment bele. Ezt itthon ha nepper hozza be, max 20 ezerrel adták volna el. Ti jól gondolkodtatok, mert nem zavar a relatíve nagy futás, hisz tudod hogy ez még mindig jó lehet (bár céges megint kérdéses ugyebár a magyar viszonyokból indul ki az ember), jobb mint egy Pesten szétkuplungolt és felforrt 20 ezer km-es.
         

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5431 Dátum: 2010.11.19 10:37:38 »
Errol a valtozatrol mit erdemes tudni? Tipushibak, valto? Fogyasztas mennyiben kulonbozhet egy kezivaltoshoz kepest? Valakinek tapasztalat ilyennel? :helpsmilie:
Pont két napja írta az index fórumra valaki, hogy neki ugyanez (?) van E11-ben, 1.6-os, 110 lovas motorral és "a fogyasztása olyan 10 liter városban, télen felmegy 11-12-re is."
         

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5432 Dátum: 2010.11.19 10:43:24 »
Errol a valtozatrol mit erdemes tudni? Tipushibak, valto? Fogyasztas mennyiben kulonbozhet egy kezivaltoshoz kepest? Valakinek tapasztalat ilyennel? :helpsmilie:
A csaladban van ilyen.
Varosban, foleg telen szamolhatsz 10 koruli fogyira. Viszont ha sokat palyazol vagy orszagut, ott kevesebbet eszik mint egy manual mert az OD bitang hosszu benne: 130-nal 3200-t forog.
Amugy a valto maga szerintem nagyon jo. Viszonylag gyorsan valt, lagyan es esszel. Nekem szemely szerint nagy kedvencem  :yes:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5433 Dátum: 2010.11.19 11:01:02 »
És akkor most indítok egy lavinát:.......
Lehet, hogy tényleg szép és jó az adott kocsi, csak nem bizonyítja be neked senki sem.
Ez itthon is így van.  :flowers: Ha nem pesszimistán indulsz neki, a TE ismereteiddel (nem nyálazok most, hanem tényleg így gondolom) nem lehet nagyon átvágni. Félre kell tenni a sztereotípiákat és reálisan vizsgálni az adott autót. A lényeges dolgokat simán észreveszed (látod, hallod).  :flowers: Nem kell ettől a dologtól annyira félni, különben mire mész az egyébként jelentős elméleti tudással, ha nem tudod - vagy nem hagyod - magad meggyőzni az autóval kapcsolatban, mondván: áááá, úgyis át akar verni.  :yes:

Amennyiben én saját magamnak hozok be autót, úgy tökéletesen Magam miatt adott esetben akár hajlandó is lennék erre a hercehurcára, ha itthon nincs pont olyan kocsi, amit én elképzeltem és mondjuk nem túl sokkal lenne drágább egy kinti behozatallal együtt mint itthon.
Ez tiszta sor, igazad van, DE! Egy felől az össz autóbeszerzési költséged, mondjuk egy említett E11 kapcsán több, mint a 200e Ft, mert sokat kell utazni érte, de szinte biztos, hogy a békaszemű E11-ből jobb állapotút fognál ki, mint itthon a legjobb állapotú autó. Ha sok-sok évre gondolkodik az ember, akkor lehet, hogy megérné ezt a felárat a vele járó nyugalom.  :flowers:
Legalábbis komolyan érdemes ezen elgondolkodni...

ui: amúgy lásd a magas futás miatti fenntartásaimat, amit te is írtál: kint két év alatt 115 ezer ment bele. Ezt itthon ha nepper hozza be, max 20 ezerrel adták volna el. Ti jól gondolkodtatok, mert nem zavar a relatíve nagy futás, hisz tudod hogy ez még mindig jó lehet (bár céges megint kérdéses ugyebár a magyar viszonyokból indul ki az ember), jobb mint egy Pesten szétkuplungolt és felforrt 20 ezer km-es.

Érdekesség, előre is bocsánat, OFF leszek:
Anyum H Astrája (holland Siemenses cégautó, 2,5 évesen 115e valós km-rel vettük) új dolgot mutatott számomra/unkra. Nem tudom, hogy más típusoknál van-e ilyen, de amikor rádugják a számítógépet, többek között "kétféle" km állás olvasható ki belőle: Az egyik az, amit simán látsz, lehet, hogy vissza volt pörgetve, lehet, hogy nem, tök mindegy. Van egy másik is, - ne kérdezd, hogy hívták elő - amit nem lehet átírni, ez egy amolyan rejtett adat az átlag (nepper) user előtt, ami a gyárból kigurulástól kezdve méri a futott km-t. Na, kérlek a mi esetünkben a két adat között valami pár kilométeres eltérés volt! Hogy lehet ez?
Úgy, - magyarázta a szervizes -, hogy ez természetes, hiszen az óra szerint mutatott adat (ez a magasabb szám) ugye a kerekek forgásából veszi az adatokat, míg a "rejtett" számláló nem. Hülyeséget nem akarok mondani, így inkább azt mondom, hogy nem tudom, honnan, de lényeg, hogy ez a minimális eltérés teljesen normális, és, ha csak ennyi difi van a kettő között, akkor 100%-ig biztos lehetsz benne, hogy nem volt tekergetve az órája.
Én ezen ledöbbentem, de áldom azt az embert, aki ezt kitalálta  :hug: ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5434 Dátum: 2010.11.19 13:57:07 »
Aztaaaa! Egy UNICUM:eek: :eek: :eek:  :wub:

Tényleg gyönyörűű a kocsi nagyon.Ez a szín is brutális, de valószínű külföld gyümölcs mivel uniós a rendszám

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5435 Dátum: 2010.11.19 14:06:39 »
Szerintem a külföldi emberkék általában jobban élnek mint mi magyarok.Ezért nem azt csinálják mint ithon "Pistabácsi"(elnézést ha valakit így hívnak),Hogy bemegy a super marketbe és leveszi a legolcsób olajat mert azt mondja ugyan olyan olaj ez mint a másik hanem a külföldi inkább elviszi szakszervízbe és megcsináltatja mindegy mennyibe is kerül.
Szerintem ha saját magának akar behozni valaki kintről kocsit és egy kicsit ért is hozá és van kedve (türelme) végigcsinálni mire bekerül az országba lepapírózva akkor szerintem megéri.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5436 Dátum: 2010.11.19 20:07:09 »
Aha... Akkor nekem van egy lelakott 10 éves Corim, mert én már a 3. gazdája vagyok 10 év alatt... Ugyan már!  :nono:
Pont erről beszéltem, hogy önmagában Számomra édes kevés, hogy egy autó első tulajtól eladó. Az még lehet lehajtott kocsi, egyáltalán nem garancia az első tulaj az autó állapotára.
Palaczk! Te sem vetted volna meg Fülest ( :1eye:) csak azért, mert 1. tulajos, ha ütött-kopott lett volna.
Tehát, elsődleges szempont, hogy megfelelő műszaki állapotban (szerkezeti sérülés nélküli) legyen. Aztán nem árt, ha nem ütött kopott kívül-belül, még jobb, ha van előírás szerint vezetett szervizkönyve (ami leinformálható, és valósan elvégzett karbantartásokat tartalmaz), az, meg csak hab a tortán, ha 1. tulajtól eladó..:yes:
Jó... Akkor fogalmazzunk úgy, hogy ha a többi feltétel kb. azonos, akkor előny, ha minél kisebb a tulajok száma. Sőt. Ha választani lehet egy csillivilli kétgazdás, és egy korrekt egygazdás autó közül, akkor az utóbbit fogom választani. Mert akkor én olyantól veszem az autót, aki be tud számolni mindenről, ami új korától fogva történt vele... Míg ha volt előtte egy másik gazdája is, akkor az, ami abban az időben történt a kocsival, már sosem derül ki. Mindez, mondanom sem kell, fokozottan érvényes akkor, ha ismerőstől veszed az autót, aki feltételezhetően őszintén beszámol majd arról, amit a kocsiról tud.

El lehet vitatni ennek a jelentőségét... Csak nincs értelme. A te példádnál maradva: egy 10 éves autónál már belefér a 3 tulaj. Nem előny, de nem is hátrány. De ha két, vagy pláne egygazdás lenne, az egyértelműen komoly érv lenne mellette egy esetleges vevőjelölt szemében.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5437 Dátum: 2010.11.19 20:47:44 »
Anyum H Astrája (holland Siemenses cégautó, 2,5 évesen 115e valós km-rel vettük) új dolgot mutatott számomra/unkra. Nem tudom, hogy más típusoknál van-e ilyen, de amikor rádugják a számítógépet, többek között "kétféle" km állás olvasható ki belőle: Az egyik az, amit simán látsz, lehet, hogy vissza volt pörgetve, lehet, hogy nem, tök mindegy. Van egy másik is, - ne kérdezd, hogy hívták elő - amit nem lehet átírni, ez egy amolyan rejtett adat az átlag (nepper) user előtt, ami a gyárból kigurulástól kezdve méri a futott km-t. Na, kérlek a mi esetünkben a két adat között valami pár kilométeres eltérés volt! Hogy lehet ez?
Úgy, - magyarázta a szervizes -, hogy ez természetes, hiszen az óra szerint mutatott adat (ez a magasabb szám) ugye a kerekek forgásából veszi az adatokat, míg a "rejtett" számláló nem. Hülyeséget nem akarok mondani, így inkább azt mondom, hogy nem tudom, honnan, de lényeg, hogy ez a minimális eltérés teljesen normális, és, ha csak ennyi difi van a kettő között, akkor 100%-ig biztos lehetsz benne, hogy nem volt tekergetve az órája.
Én ezen ledöbbentem, de áldom azt az embert, aki ezt kitalálta  :hug: ;)
Bullshit  :flowers: ... Egyrészt: honnan venné az adatot, ha nem a kerekek forgásából? Pitot-cső van benne, vagy mi  :) ? ... Másrészt, van erre egy sokkal egyszerűbb magyarázat: nullára állítják az órát, mikor a kocsi a kereskedésbe kerül. Mert úgy jobban mutat, meg egyébként is kit érdekel az a néhány km.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5438 Dátum: 2010.11.19 21:35:17 »
Aha... Akkor nekem van egy lelakott 10 éves Corim, mert én már a 3. gazdája vagyok 10 év alatt... Ugyan már!  :nono:
Pont erről beszéltem, hogy önmagában Számomra édes kevés, hogy egy autó első tulajtól eladó. Az még lehet lehajtott kocsi, egyáltalán nem garancia az első tulaj az autó állapotára.
Palaczk! Te sem vetted volna meg Fülest ( :1eye:) csak azért, mert 1. tulajos, ha ütött-kopott lett volna.
Tehát, elsődleges szempont, hogy megfelelő műszaki állapotban (szerkezeti sérülés nélküli) legyen. Aztán nem árt, ha nem ütött kopott kívül-belül, még jobb, ha van előírás szerint vezetett szervizkönyve (ami leinformálható, és valósan elvégzett karbantartásokat tartalmaz), az, meg csak hab a tortán, ha 1. tulajtól eladó..:yes:
Jó... Akkor fogalmazzunk úgy, hogy ha a többi feltétel kb. azonos, akkor előny, ha minél kisebb a tulajok száma.
Na, így már újra egyetértünk.  :yes: :clap:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5439 Dátum: 2010.11.19 21:41:46 »
Anyum H Astrája (holland Siemenses cégautó, 2,5 évesen 115e valós km-rel vettük) új dolgot mutatott számomra/unkra. Nem tudom, hogy más típusoknál van-e ilyen, de amikor rádugják a számítógépet, többek között "kétféle" km állás olvasható ki belőle: Az egyik az, amit simán látsz, lehet, hogy vissza volt pörgetve, lehet, hogy nem, tök mindegy. Van egy másik is, - ne kérdezd, hogy hívták elő - amit nem lehet átírni, ez egy amolyan rejtett adat az átlag (nepper) user előtt, ami a gyárból kigurulástól kezdve méri a futott km-t. Na, kérlek a mi esetünkben a két adat között valami pár kilométeres eltérés volt! Hogy lehet ez?
Úgy, - magyarázta a szervizes -, hogy ez természetes, hiszen az óra szerint mutatott adat (ez a magasabb szám) ugye a kerekek forgásából veszi az adatokat, míg a "rejtett" számláló nem. Hülyeséget nem akarok mondani, így inkább azt mondom, hogy nem tudom, honnan, de lényeg, hogy ez a minimális eltérés teljesen normális, és, ha csak ennyi difi van a kettő között, akkor 100%-ig biztos lehetsz benne, hogy nem volt tekergetve az órája.
Én ezen ledöbbentem, de áldom azt az embert, aki ezt kitalálta  :hug: ;)
Bullshit  :flowers: ... Egyrészt: honnan venné az adatot, ha nem a kerekek forgásából? Pitot-cső van benne, vagy mi  :) ? ... Másrészt, van erre egy sokkal egyszerűbb magyarázat: nullára állítják az órát, mikor a kocsi a kereskedésbe kerül. Mert úgy jobban mutat, meg egyébként is kit érdekel az a néhány km.
Az a különbség a kerek eltérő forgásából is jöhet, vagy fordulatszám/sebességfokozat arányból is számítható megtett út, amik bizony eltér(het)nek a pusztán kerékforgásból számítottaktól. Azért, mert valaminek a hátterét nem ismeri az ember, még nem biztos, hogy az a valami nem létezik... :flowers: :hug:
...nem Bullshit. ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5440 Dátum: 2010.11.19 23:03:50 »
...nem Bullshit. ;)
 
Ez az Opelnél volt? Más típusoknál is van ilyesmi? És a márkaszervizek is hozzáférnek ehhez az adathoz? Eddig csak a BMW-nél hallottam ilyesmiről, mármint hogy a számítógéppel előcsalogatható egy a km számlálótól független adat.
(azt én sem értem, hogy a kerekek forgásán kívül honnan lehet megtett km adatot nyerni  :hmmmm:)

barna.czukor

  • Vendég
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5441 Dátum: 2010.11.19 23:21:40 »
Sok kocsiban az ECU tárolja az adatot és a km-óra külön tárolja az ECU-ba befutó és továbbított adatokat. Így ha a km-órát "visszatekerik", akkor az ECU-ba még bent marad az adat.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5442 Dátum: 2010.11.19 23:27:17 »
Az a különbség a kerek eltérő forgásából is jöhet, vagy fordulatszám/sebességfokozat arányból is számítható megtett út, amik bizony eltér(het)nek a pusztán kerékforgásból számítottaktól. Azért, mert valaminek a hátterét nem ismeri az ember, még nem biztos, hogy az a valami nem létezik... :flowers: :hug:
...nem Bullshit. ;)
Szerintem az; vannak emberek, akik szeretnek ilyen "titkos tuti infókkal" villogni. De OK, tegyük fel hogy nem bullshit. De mi értelme van? Az még csak-csak rendben lenne, hogy az autó manipulálhatatlanul rögzíti a futást (egyébként egyre több autónál tényleg van ilyen). De ennek az eltérő jel alapján történő számításnak ugyan mi értelme lenne?

Ja, és még egy kérdés. Üresben gurulva hogyan mérné a megtett utat?

Bullshit ez, barátom  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5443 Dátum: 2010.11.19 23:28:01 »
Sok kocsiban az ECU tárolja az adatot és a km-óra külön tárolja az ECU-ba befutó és továbbított adatokat. Így ha a km-órát "visszatekerik", akkor az ECU-ba még bent marad az adat.
Ez idáig OK. Nem ezzel van a probléma.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #5444 Dátum: 2010.11.19 23:40:38 »
Sok kocsiban az ECU tárolja az adatot és a km-óra külön tárolja az ECU-ba befutó és továbbított adatokat. Így ha a km-órát "visszatekerik", akkor az ECU-ba még bent marad az adat.
Toyotanál egyik típusnál sincs ilyen? Milyen gyártóknál van?