Szerző Téma: Corollát, Aurist szeretnék venni  (Megtekintve 2131583 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #3630 Dátum: 2010.05.08 21:45:18 »
Ez így van. Ezt hívják robotizált váltónak. Szerintem nagy marhaság, a lehető legrosszabb középút automata és manuális között. (Megjegyzem, NEM vagyok az automata váltók ellen, a hétköznapokra jobbnak tartom a kézinél, és ha nem szeretnék kimondottan váltogatni, utóbb is automatás kocsit vettem volna. De a robotváltók a kézinél és a bolygóműves automatáknál is rosszabbak, nem beszélve a kétkuplungosokról.)
Működési kultúráját tekintve valóban a legrosszabb megoldás, mert bizonyos szituációkban lassan és nagy bólintással vált (pl. emelkedő + nagy gáz, egyesből kettesbe). Ezzel együtt, közlekedni vele meglehetősen kényelmes dolog, a tipikus forgalmi helyzetek nagy többségében (!) elég finoman és gyorsan végzi a dolgát (pl. 3-astól fölfelé alig venni észre a váltásokat, sőt ha nem nyomod a gázt, akkor 2-estől fölfelé sem), emellett tanulékony, és elég jól reagál az olyan helyzetekre, mint pl. lejtmenet (motorfék-igény). Jópár ezer MMT-vel megtett kilométer után mondom: nem rossz vele együtt élni.

Viszont ami számomra mégis tiltólistára teszi (legkésőbb azután, hogy az autóra már nincs semmiféle garancia és méltányosság), az a működési elvéből adódó, nagyon komoly javítási költséggel fenyegető tipikus meghibásodások lehetősége (pl. váltóház).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #3631 Dátum: 2010.05.09 08:51:44 »
...Jópár ezer MMT-vel megtett kilométer után mondom: nem rossz vele együtt élni...

Hááát, én ennyit nem mentem vele, úgyhogy nem mérvadó a tapasztalatom, ezzel együtt inkább úgy fogalmaznék, biztos meg lehet szokni... Szerintem nagyságrendekkel kellemetlenebb a hagyományos bolygóműves automatáknál, drágább, bonyolultabb, kiszámíthatatlanabb és bólogatósabb a kézi váltóknál. Ha félretenném, hogy szeretek váltani, és nem lennének az IS200-hoz hasonló, elvetemülten jó kézi váltók, akkor is jobban szeretnék egy kézit a kocsimba. Persze egy finom bolygóműves váltóval vagy egy DSG-vel nem lehet versenyezni, megfelelő motorerő esetén az az igazi.

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #3632 Dátum: 2010.05.09 13:48:49 »
Hu, zajlik az elet  ::)
Koszi mindenkinek az ajanlast, en most ebbe nem szolok bele  :)
kisa
born to ride

TSityu

  • Vendég
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #3633 Dátum: 2010.05.10 18:06:13 »
Mindenesetre Toyotás szerelőm szerint is jók, megbízhatók ezek az 1.4-es dízelek.

Az 1.4 a Ford-ból is jó, bár a Toyota erősebb, kulturáltabb járású.

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #3634 Dátum: 2010.05.11 08:37:17 »
Az 1.4 Ford dízelhez egy rövid sztori:
Kollégámnak ilyenje van, kerül bele km rendesen. Most 280e-nél jár, 40ezerrel ezelőtt volt benne ékszíjcsere, ami úgy néz ki, hogy anyaghibás volt, mert két hete elszakadt. Ez még rendben is lenne, normál esetben sokmindent nem visz magával, de ebben az esetben vitt.
Ahogy felcsavarodott, ne kérdezzétek hogyan, de vitt magával mást is: konkrétan azt mondja kollégám, hogy tönkretette a porlasztócsúcsokat  :hmmmm: Darabja 100e, plusz egyéb ktsgek...
Gabe 254.

Peti

  • Vendég
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #3635 Dátum: 2010.05.11 09:01:59 »
...de vitt magával mást is: konkrétan azt mondja kollégám, hogy tönkretette a porlasztócsúcsokat  :hmmmm: Darabja 100e, plusz egyéb ktsgek...

 :eek:

Azt hogy...

kenomis

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #3636 Dátum: 2010.05.12 12:59:25 »
sziasztok,
már egy hete nem jártam erre, kérdeztétek a csalódásokat, (E12 toyotát szeretnénk, öt év körül) mesélek:
első: pesttől nyugatra, kereskedő, igazából el sem indultunk, mert minden újabb telefonnál kiderült valami, ahogy körvonalazódott a márkaszervíznél majd találkozunk konkrét időpontja... végül bevallotta, hogy sérülésmentesen törött:)
aztán elindultunk - majdnem - keletre, komoly levelezés, autót márkaszervíz árulja, akkor csatlakoztam a fórumhoz, ti tanácsoltátok a nyomozást, az autóbanmásfél éve volt negyvennel több, mint amivel hirdették... nem indultunk el... vajon mit hazudnának még...
aztán újabb próbálkozás, márkaszervíz, nézzük meg, csudaszép, igaz, fiatalabb, mint terveztük, de első tulaj, olyan, mint az új...... legfeljebb hitel, ha olyan... és ott állt a márkaszervízben, háromévesen, hétéves gumikon, 300-400-as az egyik oldala (az nem gond, mesélik), az egy tulaj az kettő, az elsőnél flotta volt...hát, ennyiért nem...
aztán pest megint, kereskedő, telephelyes nepper, csillogó autó, a rétegmérő végig 120 alatt muzsikál, sehol egy sérülés, hatévesen vajon hogy lehet... egy karcolás sincs... motor mögött felszakadva a borítás - szöveg: kiették az atkák.... jó, játsszunk tovább... szervízkönyv egy darabig márkaszervíz, majd az utolsó három év egy másik cég... és az arra a három évre jutó 20 000 km 8az összesen 120000-ból) szépen elosztva három felé... nyomozás... és egy telefon, amiben elszólja magát valaki: ja, oda visszük a nagyon törött kocsikat... az első tulaj flottacég volt...
aztán jött az ötödik, amiről írtam nektek, ott más színű volt a kormány közepe, elől hátul más rendszámtábla keret, de törésmentes...

itt tartunk, de nem adjuk fel... talán egyszer tényleg lesz egy E12-es corollánk:)
köszi az eddigi segítségeteket, rengeteget tanulunk...

Satriani

  • Vendég
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #3637 Dátum: 2010.05.12 13:15:41 »
.. motor mögött felszakadva a borítás - szöveg: kiették az atkák....

Ez mondjuk tényleg nem szabad, hogy gond legyen. Az enyém is ilyen, 8 évesen kb. ennyi baja van, ha szétnézel a motortérben.

Köszi a beszámolókat, kb. ilyesmit tapasztaltunk mi is. Meredek, főleg úgy, hogy a Corolla nem egy tipikus cégautó. Szörnyű a hazai használtautó-kínálat.

kenomis

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #3638 Dátum: 2010.05.12 13:29:54 »
mondjuk azoknak az atkáknak akkora foguk volt, mint egy oroszlánnak... ::)
de bár ez lett volna az autó egyetlen baja....

Satriani

  • Vendég
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #3639 Dátum: 2010.05.12 13:43:58 »
Nem atkák azok, inkább nyestek.  :1eye:

Kitartás, előbb-utóbb szembe jön a tuti vétel. Amúgy pontosan mit is keresel? Addig OK, hogy E12. Megkérdem a helyi Toyota márkakereskedő ismerősömet, tud-e valamit.

kenomis

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #3640 Dátum: 2010.05.12 13:51:51 »
toyota corolla, ferdehátú, öt ajtós...
hat év körüli...
egymillió nyolc alatti...
1.4-es  (tényleg, ugye elég az 1.4-es motor?)

Satriani

  • Vendég
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #3641 Dátum: 2010.05.12 13:58:50 »
(tényleg, ugye elég az 1.4-es motor?)

Ezt leginkább te fogod tudni eldönteni, próbálj ki egyet, akár úgy is, ha egyébként tré, tekert, törött, szakadt üléses a kocsi.

Nekem elég. 5,5 éve használom, fogyasztása és ereje is OK. Persze az 1.6-os combosabb, és nem fogyaszt sokkal többet, ha nem zavar a drágább kötelező, meg lehet azt is próbálni.

Rákérdeztem kereskedő cimboránál, jelenleg nincs ilyen autójuk, a minap volt egy tuti vétel, azt be se gurították állapotfelmérésre, az udvarról elvitték, még mielőtt meghirdették volna. De szól, ha lesz valami.
« Utoljára szerkesztve: 2010.05.12 14:01:28 írta Satriani »

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #3642 Dátum: 2010.05.12 14:34:12 »
1.4-es  (tényleg, ugye elég az 1.4-es motor?)
Szerintem a hatchback-ba elég az 1,4-es. Viszont, ha gyakran utaztok többen az autóban (3-an 4en) országúton, főleg ha még csomagok is vannak, akkor én az 1,6-ot ajánlom.
Vegyes fogyasztásban nincs jelentős különbség az 1,4 - 1,6 között, 2-3deci lehet szerintem, viszont városban már szerintem az 1,6 fél literrel is többet bekajálhat.
(persze rövidesen jönnek az 1,6 tulajok a 5literes városi fogyi adatokkal :lol:)
Nem tudom mikor variálják át a kötelező biztosítást cm3 alapuról, kw alapúra, de az új besorolás szerint az 1,4 1,6 egy sávba fog esni ha jól tudom.
« Utoljára szerkesztve: 2010.05.12 14:37:04 írta Ákos2004 »

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #3643 Dátum: 2010.05.12 22:20:42 »
Nekem 1,6-volt, erősen éreztem apám 1,4-e és az én 1,6-om közt a különbséget, fogyiban vegyesen kb 0,5l plussz, persze nekem elég nagy lábam van. - általában 8l körül jöttem ki a géppel.
( mielőtt megint belekötne valami katalógusbúvár, nem a 13lóerő a jelentős különbség, hanem a 4200 helyett 3600 -on levő nyomatékcsúcs)
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #3644 Dátum: 2010.05.12 22:25:39 »
( mielőtt megint belekötne valami katalógusbúvár, nem a 13lóerő a jelentős különbség, hanem a 4200 helyett 3600 -on levő nyomatékcsúcs)
Esetleg van valakinek nyomatékgörbe ábrája 1,6 vvti 110Le vs 1,4 vvti 97 le?