Szerző Téma: Corollát, Aurist szeretnék venni  (Megtekintve 2131441 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #3375 Dátum: 2010.04.28 10:51:55 »
ő lenne az:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/corolla/toyota_corolla-3765574
szerintetek?
Mindenképp pozitív a dologban, hogy 1. tulajos a kocsi, na meg nem lehet rossz állapotban, ha a Toyota hajlandó lenne rá megkötni a toyota gari szolgáltatást. Mert azt 7éves korig, márkaszervizes előéletre szokták adni. Ennek a kocsinak szerintem nincs márkaszervizes előélete, hisz azt odaírták volna.

Peti

  • Vendég
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #3376 Dátum: 2010.04.28 11:00:48 »
Anno én is a Heringnél vettem a Corit, nagyon korrektek voltak, (maguktól) kihozták a vastagságmérőt, műszaki lapot, papírokat mindent, s még alkudni is lehetett :sorcerer:

Pirx pilóta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 65
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #3377 Dátum: 2010.04.28 12:09:12 »
sziasztok,

a sokadik Honda után, úgy látszik, Toyotás leszek;
amit kérdezni szeretnék tőletek:

az autók, amikre leszűkült a keresés, egy I. Avensis Sol kombi, 1.6-os, állandó szelepvezérlésű mocival, meg két 1.4-es Corolla kombi, VVTI motorral

szerintetek, jellemzően budapesti, városi használat mellett jelentős fogyasztás különbség lehet köztük?

az Avensisben rettentően vonzó a hatalmas csomagtartó, meg hogy számomra könnyebben kiköhöghető az ára
cserébe a 11 éves autó órájában lévő 150e km még tájékoztató jellegűnek is kissé meredeknek tűnik

a szebbik Corolla csak 9 éves és a 120e km-ét szervízkönyvvel tudja igazolni, ami elég jó, de 10 lityivel kisebb a puttony, és nem tudom, az 1.4-es 94 lovas motor mennyire elég a bálnaszerű testéhez

még egy: az Avensis övvonala alatt az ajtók lehetnek gyárilag rücsis festésűek? meg sarokfelverődést védő matrica sincs rajtuk, ugye. ez arra utal, hogy ott már foglalkoztak a kasztnival?

üdvözlettel és előre is megköszönve a segítséget

Pirx pilóta
Toyota Corolla Estate (kombi) E11 2001, Linea Sol, 1.4 VVT-I

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #3378 Dátum: 2010.04.28 12:20:10 »
Mindenképp próbálj ki egy 1,4-es wagont, ne a mások véleményére hagyatkozz!

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #3379 Dátum: 2010.04.28 12:46:13 »
Melyik Corollarol lenne szo? 9eves az 2001, pont a modellvaltas eve volt. Bar ugyan az a motor, de az ujabb (E12) nehezebb.
Fogyasztasi adatokat szerintem legatfogobban a www.sprintmonitor.de oldalon talalsz.
A kiprobalas feltetlen fontos, bar mivel alapmotoros autoban gondolkozol kombi kasztnival, gondolom nem versenyautot szeretnel venni :)
Helyvaltoztatashoz meg siman jo mindket motor :)
kisa
born to ride

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #3380 Dátum: 2010.04.28 12:52:28 »
ő lenne az:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/corolla/toyota_corolla-3765574
szerintetek?
Az enyém is 2003-as, és 118-ekmel vettem, de abban még a gyári gumi-szőnyeg volt...A km-t feltétlenül csekkold, és csak akkor adj érte ennyit, ha hitelt érdemlően tudják garantálni a km futást!  :)

Pirx pilóta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 65
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #3381 Dátum: 2010.04.28 13:50:27 »
Melyik Corollarol lenne szo?

ő lenne az:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/corolla/toyota_corolla_wagon_1.4_linea_sol-3776216
a másik jelölt:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/corolla/toyota_corolla_wagon_1.4-3755018

csütörtökön megyek őket kipróbálni, meg megmutatni saját öreg véres torkú Civicemet, hogy mennyiért számítják be

az Avensist ma próbáltam ki, nagyot tetszett, a korához képest nem rossz, szép a belseje is, de az eleje és az oldala már volt törve (aránylag szépen megcsinálták), és kicsit félek a városi fogyasztástól

http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/avensis/toyota_avensis_1.6_linea_sol-3796978

viszont nem zárkóznak el tőle, hogy megmutassam a szerelőmnek (már a negyedik Hondámat gyógyítja, márkafüggetlen és megbízom benne), ez pedig mindenképpen nagyon pozitív, és a Hondámért is elfogadható fejpénzt adnának

a döntésig meg gyűjtöm az információkat :)

« Utoljára szerkesztve: 2010.04.28 13:57:50 írta Pirx pilóta »
Toyota Corolla Estate (kombi) E11 2001, Linea Sol, 1.4 VVT-I

Pirx pilóta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 65
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #3382 Dátum: 2010.04.28 13:54:58 »
vegyétek - vigyétek

horgászni, fürdeni, festeni vagy csak a Hédihez sörözni jársz az autód háttereként szolgáló csodás m.-i Tisza-holtágra?  :clap:
Toyota Corolla Estate (kombi) E11 2001, Linea Sol, 1.4 VVT-I

barna.czukor

  • Vendég
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #3383 Dátum: 2010.04.28 14:14:49 »
A kombi E11-es a világ egyik legrondább kcosija szerintem, még az én Liftback-emen is messze túl megy. A társaságban a haverok ezzel szokták egymást ugratni kb...
Ettől függetlenül nem rossz választás, ha a praktikum fontos, bár én a hasonló árú Ave kombi felé hajlok. Az normálisan is néz ki, továbbá nagyobb, ami gondolom fontos, ezért is néztek kombit...

Az Ave városi fogyasztása nem hiszem, hogy sokkal másabb lenne, mint az E11 VVT-i Corolláé. Kb 1 literrel fogyaszthat többet szerintem, országúton azonban még ez sem biztos. Szerintem az Ave jobb választás, hiába öregebb, nagyobb, kényelmesebb, szebb, stb...


Arról nem is beszélve, hogy a korai szériás VVT-i motorok közül nagyon sok megette a motor konstrukciós hibájából adódóan az olajat, amelyet 7 év/180e km extended garanciával orvosoltak. Mára ez ugye lejárt, úgyhogy ha eszi a motor az olajat, az saját biznisz. Na most ezzel csak az a bökkenő, hogy nem 100%, hogy egy gyűrűzés megoldja a bajt, mert itt egy olajzási konstrukciós hiba csúszott be, az egész dugót és az olajzást áttervezték. Szóval én nem erőltetném a nem leinformált korai VVT-i motoros kocsikat.

Vegyél 1,6-os Ave-t vagy nem facelift E11 (körlámpás) Corollát szerintem, azzal kisebb az esély, hogy megszívod a motorral.

Az első képen látható Cori jobb első lámpája beázott, ami vagy törés/repedés jele vagy pedig annak a jele, hogy össze volt törve és ócska Depo lámpát tettek be a gyári helyére. Normál esetben az E11 gyári lámpája sosem ázik be, se az angol gyártás Valeo-ja, sem a japán gyártás Koito-ja. (Nekem mindegyik van bent egyszerre, ismerem őket.)
« Utoljára szerkesztve: 2010.04.28 14:16:33 írta barna.czukor »

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #3384 Dátum: 2010.04.28 14:16:14 »
Nekem az első mindenképp szimpibb, mert jobb felszereltség és nem gagyi u.gy szőnyeg van benne meg ótvar üléshuzatnak látszó tárgy. A második nagyon gagyinak néz ki, olyannak, mint amire nem költöttek, nem vigyáztak. Az áruk szerintem picit talán magas, 2.5 éve is kb ennyiért mentek az 2001-es Corik. És érdekes, hogy mindkettő, ami egyidős pont 110 és 120 ezer km-t futottak... Tipikus nepper km az autók korához szerintem, de ne úgy legyen.

Mindenképp nézze meg a szerelőd a kocsikat olajzabálás szempontjából (persze mindent kiszúrni nem lehet), mert az első szériás vvt-iknek volt olajevés gondjuk, amit gyűrűzéssel lehet orvosolni (mintegy 100-120 ezer forint), tehát lehetőleg ne friss legyen bennük az olaj, a kipufogó ne legyen olajos, stb. Remélhetőleg a szerelőd tudja majd, hova nyúljon. Ja és ne legyen csörgése egyiknek sem, mert szívócsonk típushiba is lehetséges.

Városban, Pesten, dugóban mindegyiknél számíthatsz 8 literes fogyikra szerintem.
« Utoljára szerkesztve: 2010.04.28 14:19:14 írta kleingy »
         

barna.czukor

  • Vendég
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #3385 Dátum: 2010.04.28 14:28:17 »
Azért amint már korábban mondtam, én nem sokat szűrnék le a gyári vs. nem gyári szőnyegből és üléshuzatból... Nekem egyen lukas, utángyártott szőnyeg van bent, mégis eléggé rendben van a kocsim szerintem. Az E12-esünkben teszkós félig gumi-félig textil szőnyeg van, undorító utángyártott, ráhúzható üléshuzattal (remélem fater nem olvassa :)), mégis tökéletes állapotnak örvend az autó. Szóval ez semmit sem jelent, hogy milyen benne a szőnyeg, mert erre a nők adnak maximum, a legtöbb pasi leszarja és nem erre fog költeni.

Az áruk nem magas, mert kb 2 éve 1,3-1,6 M volt egy facelift E11-es, én is 1,375 M-ért vettem az alap 1,4-es Terrámat. Akkoriban az E12 is 1,8M fölött volt...
Azért egy 2001-es Corolla még nincsen 10 éves és VVT-i motoros, szerintem indokolt, hogy 900-1M fölött legyen egy jó példány ára. Az olcsó kocsik általában szarok, azért is olcsóak.

Most a Civic vásárlása során sokat tanultam. Mindig a legjobban csillogó, legjobban szilikonozott és tisztítottak a leginkább gázosak, ezzel próbálják az átlag embert átbaxni. Mi is láttunk olyan kocsit, amely ragyogott kívül belül, de motorikusan hulla volt és húzott balra erősen, stb... Mondta az eladó is, hogy nem engedi átvizsgáltatni, mert neki nincs ideje, így is eladja rövid időn belül másnak simán, mert szép a kocsi. Meg is vették 2 nap múlva. Az átlag vásárló a szépséget nézi kívül belül, hogy csillogjon a szilikontól, nem azt, hogy műszakilag milyn állapotú.

Amsáik tanulság az volt, hogy ami olcsó, az szar. Megnéztünk vagy 30 kocsit, érdekes módon a képen mindegyik gyönyörű volt, a valóságban azonban mindegyik komolyan törve volt vagy  komolya baja volt... A '97-es 13 éves Civicből is a legtöbb jó 700 fölött volt, akkor hogyan legyen egy <10 éves VVT-i Corolla 1 misi alatt?!

Nem mondom, hogy a legdrágább a legjobb, de az esetek 99%-ában a piaci ár alatti kocsik szarok.

A 110e km is nepper szám, ettől függetenül bármi lehet. Az én kocsim is 8 éves, azt 103e van benne, az E12-es 7 éves és 117e km van benne. Nem mindenki megy évi 80e km-t ám...
Kiszűrni azonban nem egyszerű, hogy melyik a tekert, nagyon okosnak kell lenni és tapasztaltnak hozzá. Javaslom, hogy aki nem szerel maga és ismeri a kocsi apró műszaki részleteit is, az vigyen egy szerelőt, de még az sem 100%-os garancia...

Satriani

  • Vendég
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #3386 Dátum: 2010.04.28 14:39:01 »
ő lenne az:...
...
az Avensist ma próbáltam ki...

Ha család is van, mindenképp az Avensist választanám, feltéve, hogy a családtagoknak van lábuk. :D Az E11 hátul elég szűk, az Ave jóval tágasabb, és nem meglepő módon autópályán csendesebb is. Ha a hátsó helykínálat nem számít, akkor jöhetne a Corolla is, a - szubjektív - rondaságán és a helykínálatán kívül nem sok baja van annak sem.

Satriani

  • Vendég
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #3387 Dátum: 2010.04.28 14:40:22 »
...hitelt érdemlően tudják garantálni a km futást!  :)

A garancia szóval vigyázzunk, az ugyanis utólagos számonkérhetőséget jelent. Ilyet senki nem fog vállalni, se magánszemély, se kereskedő.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #3388 Dátum: 2010.04.28 15:06:24 »
A topicbe belinkelt ha.hu-s címekről leírom, hogy mi a véleményem. Előrebocsátom, hogy nem szeretnék topicromboló lenni, de az leszek...  ;)

Adott valaki, aki akar kocsit venni, elkezdni nézni a használtautó.hu-t. Belinkeli ide a kocsi adatait, hogy nézzék meg a többiek is.
Ennek a gyakorlati értelme majdnem nulla, ugyanis egy hirdetés alapján nem lehet tudni semmit sem. Mindenki csak találgat, hogy szerinte ez van vagy az, de őszintén szólva senkinek sincsen fingja sem az adott kocsiról. Van egy-két eset (pl. TS-ek), ahol sokak ismernek már egy-egy rég el nem adott kocsit, de az esetek 95%-ában senki semmit sem tud az adott autó előéletéről, állapotáról, semmiről sem.

Ezért én azt mondom, hogy nem lehet úgy kocsit venni, hogy itt megnézzük páran a linkeket. Elmondom, hogy én hogyan csináltam: kiírtam a használtautó.hu-ról az összes adott modellre és árintervallumra vonatkozó autót papírra némi infoval és telefonszámmal. Elkezdtem telefonálgatni és 1 hétig semmit sem csináltunk, csak megnézegettük az összes kocsit és kipróbáltuk. Ekkor derült ki az, ami sokaknak még nem világos, hogy nem lehet a netes hirdetések és képek alapján semmit sem tudni, eldönteni, ugyanis az esetek 90%-ában köze sincsen ennek a valósághoz. A képen minden kocsi szép, a valóságban meg a 80%-uk roncs, nagyon csúnyán javítva, vagy iszonyatosan sok km-rel visszatekerve, rohadt csomagtartóval, amiről nincsen sosem kép, stb...

Ha nem néztünk meg 30 autót, akkor 1-et sem és higgyétek el, 2-3 darabnál többet nem találtunk, ahol ne lett volna valami durva hiba: totálkár, motorgenerál, 500e km, erős rohadás, hazudozás...
Ha valaki ezt megtapasztalja, akkor kezdi már kiismerni a használtautó piacot. Minden kocsi ki van kenve, csillog, de mindegyik beteg valamijével komolyaban sajnos.

Ha megnézett és kipróbált az egyén vagy 20 autót, akkor már egészen jól kezd körvonalazódni a dolog: össze tudja őket hasonlítani, melyik hogyan megy, feltűnik, ha nem stimmel valami, el tudja az adott modelleket a piaci szegmensben helyezni, stb... Azért is fontos megnézni sok kocsit, mert kiderülhet, hogy a kép alapján tetszik, de valójában meg nem. Mi pl. a Carinával jártunk így. Belülről nagyon nem tetszett egyik sem, holott kívülről meg tök szimpi. Ezt csak akkor tudja meg az ember, ha beleült. Sok esetben más modellt választ az ember, miután élőben látta, tehát kép alapján nem lehet tudni semmit sem, még azt sem, hogy tetszik-e igazán...

Minden féle képpen át kell a kiszemelt autót vizsgáltatni, így minimalizálva a kockázatot. Aki ebbe nem megy bele, az rejteget valamit vagy nem érdeke, hogy te vedd meg, mert te pl. alkudnál, aki meg csak a külsőre, meg a szilikonra megy rá, annak többért el tudja adni az autót...

Szerintem ha már valaki körbetelefonált vagy 30 számot és megnézett vagy 20 kocsit, akkor az egy-két esélyesnek a linkjét érdemes berakni, hátha ismeri valaki. nagy valószínűséggel nem fogja, de az 5%-nyi esély miatt azért megéri szerintem. Annak azonban nem látom semmi értelmét sem, hogy minden egyes linket betegyünk ide, hiszen meg kell nézni majdnem az összes lehetséges kocsit, továbbá csak és kizárólag élőben derül ki az igazság vagy még akkor sem.

A körbetelefonáláskor érdemes konkrét hibákra rákérdezni az általános állapoton túlmenően:
- ez a motor szereti enni az olajat. Az Ön kocsija mennyi olajat fogyaszt 1000 km-en?
- milyen olajat használt és mikor szokta cserélni?
- a motor szvócsonkja zörögni szokott, tapasztaltuk ezt már a rokonságban. Az ön autójában jó ez az elem vagy Önnél is zörög?
- az autó hol lett törve, sérülve? Tudom, minden kocsi itt ott fényezve volt, nem baj számomra, ha van fújt eleme, csak tisztában szeretnék lenni az állapottal, mielőtt személyesen megnézem...
- az autóban mi nem működik? Klíma, ablakemelő megy-e rendesen? Mit kellene rajta javítani majd?

Ha OK, akkor kell egy találka és akkor meg kell nézni a kocsit. Ezt a kört 30x le kell futtatni és a végén dönteni.


Nem szeretném senkinek sem megmondani, hogy mit tegyen, mindenki maga dönt, de én erősen javaslom ezt a hozzáállást és eljárási módot. A hirdetés csak azt jelenti, hogy van eladó kocsija, többet nem mond a hirdetés, személyesen derül ki, hogy mi is van a géppel pontosan. Ez a legfontosabb, nem lehet kép és hirdetés alapján dönteni, meg kell nézni vagy 20 kocsit és ki kell őket próbálni...

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: Corollát, Aurist szeretnék venni
« Válasz #3389 Dátum: 2010.04.28 15:08:11 »
vegyétek - vigyétek

horgászni, fürdeni, festeni vagy csak a Hédihez sörözni jársz az autód háttereként szolgáló csodás m.-i Tisza-holtágra?  :clap:

Horgaszni sosem volt jo, furdeni meg hideg, Hedi meg nincs meg nyitva :) Csak ugy kimentem, mert imadom..... Itt valahol a kozelbe laksz?
kisa
born to ride