Azért itt is illene valahogy jutalmazni azokat, akik nem okoznak kárt, azaz nem vesznek ki semmit a biztosító kalapjából, csak fizetnek minden évben "a semmiért". Miért kellett végig B10-ben maradva 4 év alatt majdnem a duplájára emelni a kötelező összegét? Mit vétettem én azon kívül, hogy vezettem az autót, tankoltam, fizettem a biztosítást meg az egyéb adókat? A B10 ugyan nem tud már emelkedni sehova, de azért a balesetmentesen levezetett évek száma, no és persze a megtett km-ek száma is növekszik közben...
Illetve miért nem számít bele a kedvezménybe pl az, akinek van C, D és E-s jogsija is? Mert azért aki elmanőverezik 40 tonnácskával, az csak kisebb rizikót fog jelenteni az utakon is egy nyamvadt 1,5 tonnás kis autóval, vagy nem?...
Ameddig nem lesz jogos(abb) a rendszer, addig mindig lesznek, akik keresik a kiskaput.
Én speciel bp-re vagyok bejelentve, még mielőtt valaki rákérdezne. És sajnos már egyik nagyszülő sem él, ez van.
Itt keverednek a dolgok.
Az, hogy a biztosítások általában emelkednek, mert már évek óta tudni, hogy irreálisan alacsonyak az kgfb árak. Ennek semmi köze, ahhoz, hogy te B10-ben vagy, nem ezért "büntetnek".
Abban igazad van, hogy pl a németeknél folyamatosan felértékelődik egy biztosítás, ha nem okoz kárt, nálunk van egy plafon. Ja, és ott akár örökölheted is a nagyi 40 éves biztosítását.
Én arról írtam, hogy a biztosítók kalkulálnak egy bizonyos bevétellel és kárkifizetéssel. Ha ez az olló záródik, emelni fognak (mert ebből élnek). Ha senki nem lakik a fővárosban és mindenki a nagypapa falusi biztosítását használja, akkor szintén az lesz, hogy emelik az árat. Mindenkinek.
Szóval én csak a klasszikus magyar sportot említettem, hogy mindenki igyekszik okos lenni.
De nem akartam érzékeny vitát nyitni