Gyorsabb autópályákat hozhat az új KRESZ
A cím megtévesztő, mert arra utal, hogy abszolút értelemben gyorsabban lehet majd menni, tehát, hogy növelik a 130-as határt, pedig erről szó sincs és nem is lesz! Mindössze annyi a dolog lényege, hogy kevesebb korlátozást terveznek az autópályákon, amivel relatív menetidő rövidülés érhető majd el, de szerintem ez nem lesz nagyon érezhető.
Ezeket a tervezeteket már idén tavasszal leírtam, amikor volt szerencsém részt venni az Országos Sebességszabályzási Napokon, Sopronban.
A nem autópályákon tervezett 70km/h korlátozással kapcsolatban egy nagyon fontos dolgot nem emel ki a cikk, amiből látszik, hogy "tipikus" újságíró: E körül a téma körül van a legnagyobb vita szinte, mert rendkívül nehéz meghatározni azon útállapotot, ahol még megengedhető a 90km/h, és, ahol már csak a 70 km/h. Tény, hogy jelen anyagi helyzetben (országos útépítések) nincs realitása annak, hogy a kritikus minőségromlású utakat felújítsák, ezért, ha tetszik, ha nem, a 90-et le kell csökkenteni. Ezek általában 4-5 számjegyű elhanyagolt állapotú utak esetén nagyon fontos, illetve szintén állagromlott hegyi utakon.
A jelenlegi helyzetben teljes burkolaterősítéssel járó felújítás csak az 1 és 2 (esetenként forgalomnagyság által indokolt esetben 3 számjegyűek) számjegyű utakon várható, a 4-5 számjegyűekhez csak nagyfelületű kátyúzás, vagy normál kátyúzásra jut anyagi keret.
Ezek fényében talán jobban érthető és könnyebben elfogadhatók ezek a tervezett sebességcsökkentések.