Sziasztok!
Bocs, hogy eddig nem írtam, de egy kis Auchan-os hústól a fél család lebetegedett... Kezdem is:
Tegnap reggel 7-re megjött az injektor. Összehasonlítottam. Kicsit rövidebb, különösen az alsó nyúlvány. A fúvókák jóval távolabb vannak egymástól, és nagyobbnak is nézett ki. Ellenállásra 14.2 ohmot mértem, tehát 0.2-vel kevesebbet az enyémnél. Bedobtam gyorsan a gépbe, és működik, végre. Telitankoltam, majd a fogyasztás mutatja meg ténylegesen mi lett az eredmény. Elszaladtam kompresszió és emisszió mérésre (már csak azért is, mert most lett benne 200.000 és kíváncsi voltam mire számíthatok):
Kompresszió: 1-11,3 2-11,6 3-12 4-11,9
Emisszió: (ha kértek értékeket akkor leírom) alapjárat-alkalmas, emelt fordulat-alkalmatlan
Direkt kértem, hogy a pontos adatokat mérjük, s ne a "megfelelőt". A katalizátorom amúgy is szét van hullva, rezeg 3000-nél...
S itt visszakanyarodnék a 6-8 hónappal korábban taglalt problémámra, az engine chekk lámpa kigyulladásához. Akkor ugye a segítségetekkel megfejtettem, hogy valami kopp-szenzor hibám van. Ezt tovább gondolva kérdem, nem lehet, hogy azért jelzett már akkor ez a szenzor, mert olykor kihagyott az injektor és a motor nem úgy duruzsolt, ahogy az neki elő van írva? Egy pár hónapja már nem világít ez a visszajelző, de lehet kiégett már az izzó... egy izzó miatt meg nem szedem szét megint az órát.
A kompresszióméréskor a 4-es henger gyertyának az alja is olajos volt. Mondták, szelepszárszimering lehet, de még más is. Ez mennyire lényeges? Ettől még járhatok vele? Mit eredményez ha nem foglalkozom a dologgal?