Hallo mindenkinek! Nálam ugyanaz volt: a kupplung olyan kemény lett, hogy a lábam már fájt városi vezetés közben. És nyikorgott a pedál. Nos a kupplungot kb. 150 e Ft.-ból kicserélték.
Azóta olyan mint a vaj. Csak az zavart, hogy a kocsiban összesen garantált 90 e km volt. Ez szomorú, hogy csak ennyit bírt ki. (20 éve autózom) A nyikorgás idegesítő volt. Megoldás:
Alá kell hasalni a kormány alá az utastérben zseblámpával, vagy hasonlóval és be kell fújni WD40-el. Nem mindegy, hogy hol! Ott ahol a rugó van, és oldalról. Ez a rugó jóval feljebb van az utas térben, mint ahol a kupplungpedál. Az olajat nem könnyű oda fújni, ahova kell. több (3-4) szívószálat összetoldottam és ragasztószalagoztam. Ezzel toldottam meg a spray piros szívószálát. Ebből az a jó, amelyik vége harmónika szerűen állítható. És működik.
Az alapjáratom is ingadozott és az autó hol erősen húzott, hol meg nehezen. A szerelők azt mondták, hogy megnyúlt a vezérműlánc, nem ott kapja a szikrát, ahol kell, ezért lecserélték a láncot 2 kisebb fogaskerékkel.
2 hete 180 e Ft.-ért! És jó is lett pár napig. Megint időnként jól húz az autó, máskor meg lomha. De újak a gyertyák, szűrők, verműlánc. Mi lehet még. Az autó olyan, hogy reggel elindulok vele és húz az autó, mint az állat, hazafele munkaután megint csak nyomom, de alig gyorsul. mint egy lada pl. (2004-es 147 LE, benzines.)
Ha valakinek ötlete van, szívesen veszem, mert a pénz hiánycikk nálam is.
Dezső
2005 juniusi Toyota Avensis D4D-m van. Már pár ezer kilométernél nyikorgott a kuplung pedál, ezt szakszervizben olajozgatták meg még nem tudom mit, de a nyikorgás nem szűnt meg, sőt már nagyon kemény a kuplung, a régi szerelőm szerint cseréni kell. (mostanáig a kocsi csak szakszervízben volt, ők nekik ez nem tűnt fel).Jelenleg cca 75 000 van az autóban, a szervízében jeleztem a problémát, most már nekik is kemény a kuplung (eddig nem de eddig garanciális volt) Kérem ha ti is tapasztaltatok hasonlót írjatok. Jó lenne ha minél többen írnátok.Esetleg tud valaki megoldást. Köszönöm.