Hi!
Zénóka
A te autódban cseréltek már h?t?folyadékot, fékolajat, illetve váltóolajat? Csak azért kérdezem, hiszen ezek nagyjából id?szerüek lennének nekem, de nem tudom van-e értelme! Ha neked nem cseréltek még, akkor én sem költök ilyesmire még egy darabig!
El?re is köszi...
Egyáltalán szerintetek le kell cserélni a h?t?folyadékot? A Toyotában egyértelm?en állítják, hogy mindenképpen le kell, hiszen a régi fagyálló kikezdi a tömítéseket! Viszont tapasztalt ismer?s szerel?k azt mondják, hogy amíg nem muszály megbontani a h?t?rendszert, addig maradjon benne ez, hiszen amíg nincs hozzányulva nincs gond! És ?k azért már tapasztaltak valamit...
Na akkor sorban:
Hütöfolyadék: Én még nem cseréltem. Anno eléggé körbejártuk a kérdést a toyotás (szerelö) barátommal és arra jutottunk, hogy a 60000-es cserének csak a szervíz örül. Az igaz, hogy az öreg folyadék kikezdi a tömítéseket, de a folyadék csak az idötöl öregszik, a használattól nem. Igaz, hogy ez keni a vízpumát is, de ettöl még nem öregszik jobban, ha "többet folyik a csöben".
Ez az idö 3 év. Az enyém most volt 2 éves, lehet hogy azért karácsonykor lecserélem, arra bent lesz a 200k. Érdemes long life hütöfolyit venni, persze márkásat, annak elvileg 5 év. Nem tul nagy a választék, én már vettem magamnak castrol long life-t, az osztrák metroban lehet kapni, készre keverve 1db 4 literes+ 1db 1 literes személyében (4,7lityi kell), 20 euró volt az egész.
Az uj yarisokon (áprilistól) van egy matrica a motortérben, hogy long life lötyivel van töltve, és az áll rajta, hogy a csere 5év/160e.km. Szerintem azért a 160-ban itt is benne van a "marketing".
Fékfolyadék: Szerintem itt is fö tényezö az idö (3év), bár azért ha valaki versenyez rendszeresen, akkor lehet rövideni. Nekem még eredeti a betét/tárcsa és még nem is a végét járják, így a fékfolyadék/kupplung cseréjével mindenképp megvárom a 3 évet.
Váltóolaj: Cserélték, mert le kellett szedni a kupplungot zörgés miatt, ami egyszerü kenéssel megoldódott. Utána mobil-1 gl5-ös olajjal töltötték fel. Ami elvileg könyv szerint jó bele. A hidegen váltás viszont tragikus lett, télen amég hideg volt 1-2 2-1-be alig lehetett váltani. Cseréltük arra, amit Te is néztél Castrol TAF-X -re és olyan lett mint új korában, úgyhogy csak ezt szabad bele tenni. Amúgy 1.4 liter kell bele, össze kell állni 1 yarisossal (pl velem) és akkor elég 3 lityit venni kettejüknek. A cserét én 100k-ént teszem, viszont elvileg a "gyárit" nem kell a yarisban sohasem cserélni. Az más kérdés, hogy gyárilag a Castrol TAF-XS van, ami azzal különbözik a sima x-töl, hogy gl4/5-ös, a X meg gl5-ös. A négyesben van szinkronizálást segítö adalék, az ötösben nincs. (Forrás slx-350 kollega az indexröl)
Igazából én 100k-ént lecserélem, "nehogymá" ne érdemeljen ennyit a járgány