Sziasztok!
Nem mintha lenne most rá annyi pénz, de mondtam már, hogy azért tájékozódok, ha szükséges lenne, milyen autót lenne jó venni majd a Carina után, ha kiütik alólam vagy más ok miatt. Nemrég is belém jöttek hátulról egy zebránál. Tudom, kijelölt gyalogosátkelőhely.
Két szerelő ismerősömtől is kérdeztem, nem adva a választ a szájukba, és mindkettő a Toyota irányában erősített meg. Mikor direkt rákérdeztem a Zafirára, azt mondta egyikük sommásan, hogy "Felejtsd el", és sorolt pár "érdekes" hibát, volt amit neten megtaláltam már előtte.
Plusz persze a saját tapasztalat is a Toyota felé húz. Tudom, hogy a Carina nincs még tele minden olyan dologgal, ami az Euro III-IV-V...stb autókban már benne van, és amik nagyban növelik a hibalehetőségeket, de azért jó észnél lenni.
Most kicsi OFF
Apósom lassan 3 éve vette meg használtan a 2012-es D Corsáját. Előtte egy B Corsája volt, abban kétszer cserélt motort, mondjuk neki is része volt benne.
Szóval ez egy lassan 7 éves autó. Vígan ment vele, erre 20 kilométerre otthonról eldurrant egy termosztátháznak kinéző, valójában egy műanyag elosztó fedél, akkora lyuk lett rajta, mint a fél ujjam. Hűtőfolyadék pánikszerűen elfolyt. Tréler hozta haza. Gyorsan nézek alkatrészt hozzá. Típus alapján egy, Pécsen is fellelhető cég keresője hozta azt, ami tényleg benne volt. Felhívom őket, alvázszám kellene. Jó, megszerzem, megint egyeztetés. Mondom a cikkszámát, amit az oldaluk hoz. Az nem lehet. De, mondom, lehet, ez van benne. Vigyem be. Tegnap este nyomozás, ebay, stb. Van két gyári számom. Mint kiderült, tényleg jók.
Oké, ma szétkaptuk. Félelmetes ez a kocsi. Hozzányúlok egy csatlakozóhoz, porlad szét, letörik a biztosítófül. A lyukas fedélből kiveszek egy vízcsövet, a fele benne marad, nosza azt is lehet venni. Kézzel nem lehet hozzáférni lehúzni egy másik csövet, ami a radiátorra megy. Vegyük le a csatlakozót a tűzfalról, mondja apósom. Mondtam én le nem veszem, az is a kezemben marad a végén. A lyukas fedelet 3 csavar fogja, torx fejjel. Kettőhöz hozzáfér a kulcs, a harmadik előtt egy fém fül van, amit egy váltótartó csavar alá tettek és annyi a dolga, hogy tartja a tolatókapcsoló kábelét!!! Ja meg annyi, hogy ne lehessen semmihez hozzáférni. A váltócsavarhoz nem ér be a szerszám: hosszabbítóval hosszú, hajtókarral rövid. Huszáros vágás: tartólemez izomból félrehajt. Rögtön hozzá lehetett férni az elérhetetlen csőhöz meg a harmadik csavarhoz is! Majd a végén visszahajlítom.
Apóssal megrendeltük az alkatrészeket, holnapra remélhetőleg meglesz minden. Nem is olyan drága ahhoz képest, 10-12 ezer kedvezménnyel. Plusz a hűtőfolyadék. Meg a tréler.
Szóval gyárilag bele van kódolva a hiba: kb. 1,5mm vastag ez a fedél, műanyag. 100 fok körül, nyomás alatt. Boltban mondom, ez egy 7 éves autó, azért ez durva. Válasz: dehát ez műanyag, ez ilyen. Mondom ja, pont ezt mondom
Biztos el vagyok kényeztetve: ha lelkiismeretesen karbantartom a kocsit, akkor nem hagy ott a semmi közepén. De erre nem lehet karbantartani, egy műanyag kapja magát és elereszti a vizet.
Most világosodott meg az a "Felejtsd el". Hát elfelejtem.
Azt lenne jó tudni, hogy ez a kicsit újabb Toyotáknál mennyire van hasonlóan... Remélem nem annyira
ON