Az árhoz egy megjegyzés. Úgy megszaladt az új autók ára, hogy viszi magával a használtakét is. Most kíváncsiságból megnéztem néhány relációt. A Yarisunkat ezelőtt 8 évvel 2,5M-ért vettük. Most ezzel a II. generáció ezzel a motorral szerelt kínálatának legdrágábbja lenne, de nagy eséllyel a kevés km miatt 2 millió fölött eladható lenne. 8 évvel ezelőtt átlagban 150-200 Ft bukást jelentett +1 év, tehát eszerint kb. az akkori ár felét kéne érnie.
A COV-ot 1,6-ért adtam el jó 2,5 éve, és még emlékszem az akkori kínálat árrelációjára, ennek alapján most simán megadható lenne érte a 2millió is, az akkori irányár most a 2. legalacsonyabb lenne, itt is a korábbi tendenciákat tekintve az 1,6-nak 1,25 környékén kéne lennie...
A PCV-t 3 éves koráig nem lehet eladni, az állami támogatás miatt, de most a friss 3 éveseket hasonló futásteljesítménnyel és felszereltséggel minimum 800.000 Ft-tal drágábban kínálják, mint amennyibe került.
Persze nem elfelejtendő, hogy mibe kerülne most egy új Yaris, egy új PCV (az már nincs, de az utolsó ismert) listaára 3 millkával magasabb volt, mint a miénknek a listaára volt anno.
Igen. Én sem a nyerészkedés miatt írtam az árról (hiszen, a most pont ugyanannyival vettem drágábban a COV-ot is), hanem a jelenségre akartam utalni, hogy még egy jó állapotú, öreg autó esetében is egy látható összeggel módosultak fölfelé az árak. Minél fiatalabb egy autó, ez az áremelkedés annál nagyobb mértékű.
A COV esetében abszolút friss és személye tapasztalatom van:
Jóbarátomék 2013-ban vették a COV-ot, Székesfehérvárról 1. tulajtól, magyar autóként 2006 év végi. Gyári fény, szép állapot, 12x.000km valós futás. 2 Milla volt akkor.
MA! Ugyanez az autó közel 190.000km-rel ugyanúgy gyári fénnyel 2,5M-ért 1 hét alatt elkelne. A kereskedő szerint, akitől az enyémet vettem, az emberek még mindig szeretik és keresik a COV-ot, néhány napon belül mindig eladja őket, így volt ez az elmúlt 1-1,5 évben is kb 40db COV távlatából. Ha 100-150e Ft-tal drágábban rakná ki, annyi lenne a különbség, hogy nem pár nap, hanem 2 héten belül jönne a vevő és vinnék drágábban is.
Azt gondolom, hogy már a COV II is koros, ha úgy tetszik, öreg autó és egyre kevesebb belőle a még jó állapotú példány. Ez az áremelkedés az esetükben sztem már az irreális szintet üti meg. Egy nem túl nagy 5+2 személyes benzines autó minimum 15 évesen (2009-ig) és minimum 150 000km-rel, de inkább többet futottan, sztem irreális 2,5-3 Milláért. Ezek maximum 2 Milliós autók +-300.000 Ft. Nem érnek többet már még patika állapotban sem. De az újautó árak drasztikus emelkedése miatt simán átlépik ezt a "határt", bőven és fizetőképes kereslet is van rá. Ilyen világot élünk. Nekem nem fáj, hogy koros autóm van, ha az az autó egyébként rendben van műszakilag és számíthatok rá a használat közben.
Anyukámnak még mindig megvan az 1.0-s 3 hengeres 2009-es Yarisa. 216.000km-rel, jelenleg 1,5 Milláért menne szintén napokon belül. Egy szebb példány simán a 2 millát súrolja. 2017. tavaszán ezek 1,1-1,5M között mozogtak.
Tesóm PriusIII-asa 315000km-rel, gyári fénnyel és ritka fullos felszereltséggel jelenleg inkább a 4 Millához közelít, mint a 3-hoz. 1,5 évvel ezelőtt 3 Milla körül voltak a már szebbek, de kisebb felszereltséggel.
És az a durva, hogy ezek mind 10+ éves autók...