Pl "Vezetés közben mindössze a manuális váltók áttételével nem tudtunk kibékülni. A hosszú áttételek miatt városban vagy hármasban kell pörgetni a motort, vagy vállaljuk, hogy négyesbe kapcsolva könnyen gyorshajtókká válhatunk. " Jelzem, én 5. és 6-ban közlekedek városban.
Az 1,8-asról írták (147 Le):" A hatfokozatú manuális váltót gyakran kell kapcsolgatni, és érdemes jó alaposan megfontolni magát az előzést is, mert hiába tapossuk a szőnyegbe a jobb szélső pedált, lórúgás nem jön cserébe" a bevallottan dízelimádó autós újságírótól. Ugyanitt: "A hatvanliteres üzemanyagtankot hamar kiissza a motor, aránylag gyakran kell megállni tankolni. ... Mi nem nagyon kíméltük a kombit, legtöbbet teljes terheléssel, öt emberrel autóztunk vele,7,7 literes átlagfogyasztás jött ki." Nem baj, ha nem értem mi ezzel a baj?
A cikk végén: "... inkább legyen benne dízelmotor, mert az 1,8-as benzines szomorú társ, ha autózásról van szó. " No comment
(vezess.hu cikk )
Az életveszélyes cikket most nem találom.
Láttam már, hogy többen is linkelnek vezess.hu-ról, de nem nagyon fogtak meg a cikkeik. Kb. azt a színvonalat hozzák, amit anno azok az autós újságok amik érdektelenség miatt megszűntek. Annyi az előnyük hogy neten vannak, ingyen vannak, tehát valamennyi olvasójuk lesz. Amikor egy
újságíró azon kezd sírni, hogy a szívó benzines miért nem hozza a turbó dízel nyomatékát, ingerenciám támad azonnal bezárni a cikket.
A cikknek egy ponton van igaza, a benzines Avensis váltójával jómagam se vagyok elégedett. Az Avensis mintha inkább pályázásra készült volna. Amikor belefutok egy rendes pesti araszolós dugóba, fellép a komplett agyhalál. A 2-es fokozatnak hamar vége van, itt 3000RPM felett érezhetően nem érzi jól magát a kocsi. A 3-asból viszont túl sűrűn kell visszaváltani: sakk-matt. Ha napi szinten pesti lennék, csak automatával venném.
A cikk szerzője által írt 3-asban pörgetést viszont nem értem, biztos benzines Avensist tesztelt? 3-asban 2400 alatt pörög a motor 55km/h-nál. Mégis mennyit pörögjön egy szívóbenzines? Alapjáratot? Esetleg kis benzint is termeljen vissza?
Vérszegény előzés: Avensisel sose éreztem problémásnak az előzést se autóúton se autópályán. Ha menni kell, akkor odalépek és megy mint a vadló. Azt mindenki tudja, hogyha a kocsija 3000 RPM felett lesz vadló és épp 2000 RPM-el poroszkál, akkor levált egyet és nyom egy padlót. De ez (szívó)dízelnél is így van. Turbódízelhez meg ne hasonlítgassunk már egy szívó benzinest. Ha meg hasonlítgatni kell, akkor a 15 éves életciklusra vetített karbantartási költségeket is legyen szíves kifejteni.
A tank méretét illetően: tényleg szokatlan, hogy 700 kilométerenként tankolni kell, de ennek a fő oka, hogy a dízel Passatom 1100-1200 km-t elment két benzinkút látogatás közt. De ez megint a dízelhez viszonyítás. Ha Budapestről elindul az ember tele tankkal mondjuk síelni, akkor egy átlagos osztrák vagy szlovák célpont esetén az odaérkezésig nem kell tankolni. És bár örömmel csápolnék egy 80 literes tanknak, a valóságban azzal se lehetne 900km-nél sokkal tovább menni. Arról nem is beszélve, hogy a konkurens gyártók autói is hasonló távot tudnak. Láttunk már kocsit ami 8-9 litert fogyasztott és 42 literes tankja volt. Ezeknek a 450km-es hatótávjához képest az Avensis700km/tankolás távja bőven jó. Azt nagyon csendben teszem hozzá, hogy ha az ember nem tapossa ki a belét pályán, akkor 6,5 literes fogyasztással 800km-t le lehet tudni.
Ez a cikk tökéletes példa arra, hogy miért olvasok inkább más oldalakat. Például Totalcart.