Azért errõl Zénókának a véleményét is meghallgatnám. Nem vagyok padlógázellenes, de nem 1500-as fordulaton, hanem 1800 fölött, mondjuk a Cori esetében. Ja, és hogy miért nem nyomok padlógázt. Mert ilyenkor a kocsi elég hülye morgós hangot ad, ez sztem nem jelent jót, mert erõlködik a moci ilyenkor. Vagy akkor mitõl van ilyen hangja? Nem csak a Corinak, hanem minden általam vezetett kocsinak ilyen hangja van alacsony fordulat+padlógáz mellett. Amúgy a Toyoták sokmindent kibírnak, lehet, hogy 1 VW 2 literes 150 lovas dízellel nem csinálnád meg ezt a padlógázas mûveletet 150e kmen keresztül. A hajtókarcsapágy az nem elég nagy baj, ha tönkremegy?
Az a hang , amit említesz , a teljesen nyitott fojtószelep miatt kelektezõ szívó hang . Magasabb fordulaton a motor zaja elnyomja , illetve maga a hang is megváltozik a motorban lezajló gázcsere sebességével együtt . Még egyszer : a padlógáz NEM ártalmas a motornak a használható fordulatszám-tartományban , márpedig ez a tartomány nem sokkal az alapjárati fordulatszám fölött kezdõdik . A kezdete ott van , ahol a motor már rendellenes csörgés , és rázkódás-rángatás nélkül , egyenletesen húz . A gyakorlatban ez valahol 1000 környékén , illetve nem sokkal fölötte már megvalósul . Semmi technikai alapja nincs ennek az "erõltetés" szövegnek , és a hajtókarcsapágyak sincsenek veszélyben , ha valaki figyel a fent leírtakra .
Kicsit utána lehet olvasgatni , nézelõdni a témának . Meg lehet nézni pl. az õsrégi , elsõ generációs 3-as BMW-k fordulatszám-mérõjét . Azokon van egy zöld sáv , amely a motor számára legkímélõbb , leginkább gazdaságos tartományt jelenti . A zöld sáv közvetlenül 1000-es fordulaton indul , és itt a legvastagabb , aztán a fordulatszám növekedésével egyre vékonyodik . És ez csak egyetlen példa , ami arról a felvetésrõl jutott eszembe , hogy a Toyota motorok biztos csak azért bírják ezt a bánásmódot , mert annyira tartósak :x
Mindezt nem az ujjamból szoptam , de nagyon unom már , hogy csak ismételgetem itt , mint a hülye , és folyton hitetlenkedésbe ütközöm :szomoru: