tegnap kivert a víz, mert indultam volna a priusommal, de nem volt hajlandó elindulni. az összes vészjelző égett a műszerfalon és az irányváltók (P-D-N-R) blokk is villogott.
egy idő után már csak a check engine világított, az autó meg se mukkant.
a központi zár sem működött, így kicsit fellélegeztem, mert ez bizony akksi para. 2005-ös az autó, szerintem még az eredeti akksi van benne. tegnap éjjel nagyon hideg volt (fagy körüli) de reggel kiálltam még vele a kertből, utána viszont már nem mozdult meg.
bebikáztuk, azonnal beindult és csak egy hiba maradt a kijelzőn, az automata váltó megállt két fokozat között (valószínűleg) "Der Getribe-Mechanismus P ist anormal. Das fahrzeug an ebener Stelle parken, und Feststellbremse vollstandig anlegen"
ezt lehetett resetelni egy kikapcs-bekapccsal, utána elindult az autó. egy ideig a bikán lógva nyomtam a gázt P-ben, majd mentem vele 10 percet, azóta oké.
A következőket tanultam ebből:
- az akksi szar, ezért jöttem ide a fórumra, hogy utánaolvassak
- jó ha van bikakábeled (megvettem a legvastagabbat, hogy dízelhez is jó legyen, a másik autónk dízel:)
- megtanultam kinyitni az utastérből a csomagtartó zárját
- megtanultam használni a tollkulcsot (és azt is, hogy ha lemerül az indítóakksi akkor kézzel kell bezárni az összes ajtót az utastérből, majd a vezetőoldalit a tollkulccsal)
Maradt bennem néhány kérdés:
- oké, szar az akksi, milyet vegyek? ez a felhozatal:
-
http://aruhaz.kauffer.hu/index.php?page=catalog&op=10&manuf=TOYOTA&model=PRIUS&ev=2005&cc=1497&bd=h&kw=57&enc=1NZ-FXE&typid=17711&level1=10110&level2=10142&artid=5451570333132&brand=VARTA (26k HUF)
-
http://toyota.alkatreszek.hu/webaruhaz/hu/autotipus__toyota__prius__prius_ferdehatu_nhw20_2003_08_2009_03__17711/akkumulator__akkumulator__akkumulator__mind?gyakori=I (ami kapható az 20k HUF)
-
http://www.akkumulatorbazis.hu/hu/szemelygepkocsi-es-kisteher-akkumulator/toyota/prius/prius_ferdehatu (14-19k HUF)
- a másik kérdés: oké, szar az akksi, de nem kellett volna ezt valaminek jeleznie az utastérben?