Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3368229 alkalommal)

0 Felhasználó és 33 vendég van a témában

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17130 Dátum: 2017.05.03 01:20:05 »
Ez már lényegesen jobb megoldás, mint amivel eddig szerelőknél találkoztam. Gondolom cellánként csinálva jóval több mint 2x annyi idő lenne.

Labortáp alkalmas az azonos feszültség szint beàllítására, de a frissítéshez szükséges teljes feltöltés elég nehézkes vele. Precíz feltöltés nélkül a kapacitás mérése sem lehetséges.
A blokkok ellenállása és feszültsége többféle programmal kiolvasható a HVB ECU ból.
Ettől azonban még a cellák nem biztos, hogy a blokkon belül hasonló állapotban vannak (kapacitás és töltöttség szempontjából) .
« Utoljára szerkesztve: 2017.05.03 01:23:37 írta Agyarka »

treslunas

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 31
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17131 Dátum: 2017.05.03 06:12:42 »
Köszönöm szépen.

Subidubi76

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17132 Dátum: 2017.05.03 06:39:04 »
Bocs félreérthető voltam.
Én nem arra a páros blokkra gondoltam amit a HV akku vezérlő lát (14db), hanem amit mi találunk (28db).
Ezekben a blokkokban van 6db cella sorba kötve ezeket már nem lehet egyesével ellenőrizni mivel nincs kivezetett végpontjauk.

üdv:
Tamás

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17133 Dátum: 2017.05.03 08:12:52 »
Így már érthető. 
A bontható legkisebb egység belső ellenállás mérése ( azaz gyorsteszt) után mindegyik 6 os pakk 1 feszültség szintre lesz beállítva. Korrekt megoldás. Terheletlenül nincs akkora önkisülése ami befolyásolná, hogy időben elnyújtva történik.

A műszakilag 100% os megoldáshoz képest így csak a tényleges kapacitás mérése és a frissítő töltés marad el. Ehhez azonban a labortáp nem elég, és a ciklusok miatt annyira időigényes, hogy így egyesével csak hobbiból lehetne megcsinálni.
Nem is arról van szó, hogy egy kapacitásmérő és egy korrekt töltő horribilis összeg lenne, hanem arról hogy ennyi ideig senki nem akarja nélkülözni az autóját. Ezt talán úgy lehetne üzletszerűen csinálni, hogy egy akkupakkot összeállítani ( mérési jegyzőkönyvvel)  amire lehet cserélni a hibás darabot. A csere beárazása pedig a hibás alkatrész szétbontása után, annak állapotfelmérése után történne.

A gari lejárta után saját magamnak is valószínűleg így fogom csinálni, de az összes csavarkötést rézpasztázom.
« Utoljára szerkesztve: 2017.05.03 08:15:07 írta Agyarka »

reho

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 310
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17134 Dátum: 2017.05.03 09:28:58 »
... Ezt talán úgy lehetne üzletszerűen csinálni, hogy egy akkupakkot összeállítani ( mérési jegyzőkönyvvel)  amire lehet cserélni a hibás darabot. A csere beárazása pedig a hibás alkatrész szétbontása után, annak állapotfelmérése után történne....

Ha jól rémlik az USA-ban van egy ilyen cég aki pont így csinálja. Bejelented, hogy hybrid akki hibát dobott az autód, ők kimennek házhoz, kicserélik az akkut egy felújítottra - amire ők természetesen garit vállalnak. A régit elviszik, javítják és az belekerül majd egy másik betegbe.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17135 Dátum: 2017.05.03 10:27:01 »
Ha jól rémlik az USA-ban van egy ilyen cég aki pont így csinálja. Bejelented, hogy hybrid akki hibát dobott az autód, ők kimennek házhoz, kicserélik az akkut egy felújítottra - amire ők természetesen garit vállalnak. A régit elviszik, javítják és az belekerül majd egy másik betegbe.
Szerintem a Toyota is ezt csinálja, csak nem megy házhoz. Kiszerel - beszerel - majd megfelelő technológia és eszközpark segítségével felújít - és mehet majd egy másikba.

reho

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 310
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17136 Dátum: 2017.05.03 10:37:43 »
Szerintem a Toyota is ezt csinálja, csak nem megy házhoz. Kiszerel - beszerel - majd megfelelő technológia és eszközpark segítségével felújít - és mehet majd egy másikba.
Csodálkoznék rajta, ha ilyennel szőröznének. A 600ezres kisker ára az akksinak szerintem nekik max 200-ba van. Ennyiért nem éri meg nekik belefogni a javításba és vállalni a kockázatot egy újabb meghibásodásra ami egy újabb bukót jelentene a további garanciális szervízköltségek miatt.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17137 Dátum: 2017.05.03 12:06:19 »
Csodálkoznék rajta, ha ilyennel szőröznének. A 600ezres kisker ára az akksinak szerintem nekik max 200-ba van. Ennyiért nem éri meg nekik belefogni a javításba és vállalni a kockázatot egy újabb meghibásodásra ami egy újabb bukót jelentene a további garanciális szervízköltségek miatt.
De a Toyotának is kell annyira zöldnek lennie, hogy nem kukázta a cellahibás akksikat. Nem csak anyagilag megéri/neméri.

Tapatalkkal küldve az én SM-G935F eszközömről


reho

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 310
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17138 Dátum: 2017.05.03 12:26:57 »
De a Toyotának is kell annyira zöldnek lennie, hogy nem kukázta a cellahibás akksikat. Nem csak anyagilag megéri/neméri.
Szakszerűen ártalmatlanítja - ez sokkal kevesebbe kerül neki, mint kínlódni vele. Az élőmunka a legdrágább, így megspórolja a javítást, az esetleges plusz javítást, a foglalkozást a régi rossz akkuval, a beszélgetést az újra ideges vevővel stb. Nagyban nem lehet menedzselni egyes akkuk javítgatását, nincs rá kapacitás és pénz, és nem is érné meg erre emberi erőforrást pazarolni. Gondolj bele egy németországi melós órabérével, mire az akku eljut a javítóüzemig, ott meg is javítják és visszakerül egy (másik) autóba. Mennyi sok-sok munkaóra gyűlik össze és a végeredmény kvázi bizonytalan.

Nekem ez a tippem, persze lehet nincs igazam, de a nagy cégek én úgy látom így működnek.

TPG

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17139 Dátum: 2017.05.04 09:40:41 »
Sziasztok

2011-es 1.8-as hibridbe meg tudná nekem mondni valaki milyen típusú gyújtógyertya való?
Csak a gyári, vagy más márka is jó.

edk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 515
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17140 Dátum: 2017.05.04 10:54:27 »
Denso SC20HR11 a jó gyertya bele.

TPG

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17141 Dátum: 2017.05.04 11:09:00 »
Denso SC20HR11 a jó gyertya bele.


Köszönöm.

GZs

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17142 Dátum: 2017.05.08 09:46:25 »
Sziasztok!
Frissítettem a telefonom android 7-re és így már nem kapcsolódik a kihangosítóhoz.
Van ötletetek?

*vagy az lehet a gond, hogy max 6 készüléket kezelhet?
Ugyanis nem tudom törölni a korábbi eszközöket...
« Utoljára szerkesztve: 2017.05.08 10:09:27 írta GZs »

GZs

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17143 Dátum: 2017.05.08 12:34:43 »
Sziasztok!
Frissítettem a telefonom android 7-re és így már nem kapcsolódik a kihangosítóhoz.
Van ötletetek?

*vagy az lehet a gond, hogy max 6 készüléket kezelhet?
Ugyanis nem tudom törölni a korábbi eszközöket...

Megoldás itt:

Max 6 készülék csatlakozhat.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #17144 Dátum: 2017.05.09 09:13:33 »
Megoldás itt:

Max 6 készülék csatlakozhat.
Ez így van  :yes:
Én is a frissítések és a telefoncserék alatt eljutottam oda, hogy nem tudott többet fogadni. Így törölnöm kellett a régi Nokia E51 és 52-t  :D