Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3375415 alkalommal)

0 Felhasználó és 12 vendég van a témában

gboysoft

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 23
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16545 Dátum: 2016.10.06 20:58:44 »
Megőrülök ettől a hibrid garitól.  Mi a fenének??  Általában egy-egy cella szokott elszállni, tizenezer a cseredarab. Kis affnitással ki is lehet cserélni. A balanszt is meg lehet oldani, van erre is praktika.

Nekem is mondta Mezei Zsolti a garit.  Megmosolyogtam, látta rajtam, hogy nem rezonálok rá.  Inkább alánéztem a kasztninak.

Persze ez nem jelenti azt, hogy a miénkben nem mehet tönkre a cella, vagy más.  Amúgy meg a hibridgari tudtommal csak az akkupakkra vonatkozik, semmi másra.

A lényeg nem hibrid garin van/volt, hanem mint írtam is, kicsit rosszul esett ez a "nagy táblával hülyének néznek", hiszen hirdet egy "extrát" csak a kasszánál kiderül, hogy azért még fizessek is külön . . . . De ez szinte mindegy is, mert ettől még megvettem volna az autót, ha egy másikat nem tartok jobb vételnek.





agabor

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 375
  • Prius 3 2010
    • Blog lenne, ha írnám
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16547 Dátum: 2016.10.07 08:29:59 »
A második LEDes lámpát cserélem az Avensisen (tükör index). Izzót még csak 1x kellett, egy első helyzetjelzőt. Az 80 Ft volt, LEDes darabja 23e. Lehet, hogy a kocsi élettartama járt már le, csak nem vettem észre?  :hmmmm:   :devil:

Gyárilag LED-es? Mert akkor nem szabadna. Viszont ha te cserélted magadnak LED-esre, akkor nem csodálkozom. Írtam fönt, hogy stabilizált feszültség kell neki, érzékeny rá.

A Prius előtt egy Citroen C3-am volt és mivel én tompítottal járok mindig, "ette" az első izzókat, 3-6 havonta cserélhettem. De mindig csak az elsőket. Az ok ugyanez: túl közel vannak a generátorhoz és nem szabályozza eléggé a feszültséget a kocsi (francia :) ). Akkor lett jobb a helyzet (ritkult, de nem szűnt meg), amikor egy ismerős elektromos szakival beszereltettem riasztót és betoldott kb. 2 m. vezetéket még a kocsiba. Az a minimális ellenállás, amit az jelentett, kicsit csillapított rajta.



fejes.i

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 33
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16548 Dátum: 2016.10.07 09:05:07 »
Gyárilag LED-es? Mert akkor nem szabadna. Viszont ha te cserélted magadnak LED-esre, akkor nem csodálkozom. Írtam fönt, hogy stabilizált feszültség kell neki, érzékeny rá.

A Prius előtt egy Citroen C3-am volt és mivel én tompítottal járok mindig, "ette" az első izzókat, 3-6 havonta cserélhettem. De mindig csak az elsőket. Az ok ugyanez: túl közel vannak a generátorhoz és nem szabályozza eléggé a feszültséget a kocsi (francia :) ). Akkor lett jobb a helyzet (ritkult, de nem szűnt meg), amikor egy ismerős elektromos szakival beszereltettem riasztót és betoldott kb. 2 m. vezetéket még a kocsiba. Az a minimális ellenállás, amit az jelentett, kicsit csillapított rajta.
A H4 halogén izzókkal nem volt ilyen gond. A H7-esek nekem is és másoknak is hullanak az autóikban 3-6 havonta (nálam VW caddy, pedig ez német ;-).  Nekem azt mondta autóvillamosság szerelő, hogy az újabb (? 12 éves a caddy) generátorok esetében már nem feltétlenül 13-13,5V körül van a feszültség, amit kiad, hanem ennél magasabb is lehet.

A LED izzó is nagy kérdés. Amit marokszámra vettem az ebayen kínából (épület), azok durrrognak el szépen (mondjuk olcsók), amik mondjuk IKEA (pedig az is kína persze) azokból 2 év alatt egy se ment el, kivéve egy ponton, ahol a mozgásérzékelő összevissza kapcsolgatja.

edk

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 515
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16549 Dátum: 2016.10.07 09:05:55 »
Ez a fent említett 23 ezer érthetetlen; annyiért az egész tükröt kompletten, házastól megvehető, nem?

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16550 Dátum: 2016.10.07 10:08:20 »
Gyárilag LED-es? Mert akkor nem szabadna. Viszont ha te cserélted magadnak LED-esre, akkor nem csodálkozom. Írtam fönt, hogy stabilizált feszültség kell neki, érzékeny rá.
Persze, oda nem hekkelsz be mást. Egyben van a burával, ez a külső tükrökben van.
Értem én, hogy nem szabadna, de ez mond el a lámpának is, mert eszerint nem tudja  ;) :D

octane

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
  • irresponsible wreck diver and thermik hunter
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16551 Dátum: 2016.10.07 10:54:32 »
Mindenre van megoldás, csak akarni kell. Lehet már nagyon pici feszültség stabilizátort venni 1000Ft környékén, beteszed egy zsugorcsőbe és már vízálló is lesz egyből. Ha ezt megteszed, akkor bírnia kell. Méretileg nem nagyobb mint egy szofita izzó.

A H4 halogén izzókkal nem volt ilyen gond. A H7-esek nekem is és másoknak is hullanak az autóikban 3-6 havonta (nálam VW caddy, pedig ez német ;-).  Nekem azt mondta autóvillamosság szerelő, hogy az újabb (? 12 éves a caddy) generátorok esetében már nem feltétlenül 13-13,5V körül van a feszültség, amit kiad, hanem ennél magasabb is lehet.

A LED izzó is nagy kérdés. Amit marokszámra vettem az ebayen kínából (épület), azok durrrognak el szépen (mondjuk olcsók), amik mondjuk IKEA (pedig az is kína persze) azokból 2 év alatt egy se ment el, kivéve egy ponton, ahol a mozgásérzékelő összevissza kapcsolgatja.
Gondolkodom tehát vagyok, s ha nem gondolkodom sokkal jobban vagyok.

gboysoft

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 23
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16552 Dátum: 2016.10.08 14:13:25 »
Sziasztok,

Használ valaki Aegon smartCasco-t iphone-nal? Az érdekelne, hogy tud-e automatikusan váltani, ha csatlakozik az autóhoz BT-n, illetve mennyire használható a mindennapokban? A iTunes-ban eléggé lehúzzák a kommentelők, viszont elég jó ajánlatnak tűnik a többihez képest.

Üdv!


fóki_prius

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16553 Dátum: 2016.10.11 10:56:30 »
Voltam bent a debreceni Toyota szalonba és azt mondták, hogy ne vegyek külföldi Priust, mert arra nem jár a 10 éves aksi gari. Létezik? Ha igen milyen alapon?

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16554 Dátum: 2016.10.11 11:04:53 »
Voltam bent a debreceni Toyota szalonba és azt mondták, hogy ne vegyek külföldi Priust, mert arra nem jár a 10 éves aksi gari. Létezik? Ha igen milyen alapon?
Nincs ilyen. Linkeltek.

fóki_prius

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16555 Dátum: 2016.10.11 11:17:17 »
Nincs ilyen. Linkeltek.

Köszi. Gondoltam.

fejes.i

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 33
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16556 Dátum: 2016.10.11 11:19:43 »
Voltam bent a debreceni Toyota szalonba és azt mondták, hogy ne vegyek külföldi Priust, mert arra nem jár a 10 éves aksi gari. Létezik? Ha igen milyen alapon?
Enyémet augusztusban hozták Hollandiából. Szeptemberben a zalaegerszegi Toyota probléma nélkül érvényesítette rá a hibrid garit.

Hammer

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 564
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16557 Dátum: 2016.10.11 11:31:58 »
Voltam bent a debreceni Toyota szalonba és azt mondták, hogy ne vegyek külföldi Priust, mert arra nem jár a 10 éves aksi gari. Létezik? Ha igen milyen alapon?
Nekem Ők érvényesítik évről évre a garit és Németből behozott P2.
De Pesten mondták a legjobban, hogy a hibrid rész mivel szervizmentes, így igazából folyamatos szerviz igazolás se kell a hibrid garihoz, csak EU-s legyen

agabor

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 375
  • Prius 3 2010
    • Blog lenne, ha írnám
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16558 Dátum: 2016.10.11 13:55:03 »
Voltam bent a debreceni Toyota szalonba és azt mondták, hogy ne vegyek külföldi Priust, mert arra nem jár a 10 éves aksi gari. Létezik? Ha igen milyen alapon?

Duma. Osztrák kocsim van, itt is vettem, soproni szervizbe hordom, mégis megcsinálták rá a hibrid garanciát, ezt elmondhatod nekik. :)

gboysoft

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 23
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16559 Dátum: 2016.10.11 19:44:50 »
Voltam bent a debreceni Toyota szalonba és azt mondták, hogy ne vegyek külföldi Priust, mert arra nem jár a 10 éves aksi gari. Létezik? Ha igen milyen alapon?

A gyári gari 5év, ezt követően tudod évente hosszabbítani a jármű 10 éves koráig, és az csak az akkura vonatkozik, a hybrid rendszer egyéb elemeire nem.